Krhotine jednog života

Agencija Alfa

AA LIB 12d | 104 str.

May Frayn u robinzonskoj avanturi nakon pada letača na pusto područje uslijed potrage za opasnim zločincem Sizemorom po olujnom vremenu. Prije konačnog obračuna s njim suočava se s duhovima svoje prošlosti koji su obilježili njeni život...

Ukupna ocjena 23%

P*1

S*2

C*3

N*5

• Nepobjedivi ratnik - Ljubav i krv - Smrtonosna nesreća - Krhotine jednog života
    AA LIB 12

• Posljednja epizoda iz 12. broja ove edicije. Preostale epizode su "Nepobjedivi ratnik" sa sestrama Ross, "Smrtonosna nesreća" s mehaničarem Mendozom te "Ljubav i krv" s Andy Havillandom u središtu priče.
  • Ovo je već treća epizoda u kojoj je May Frayn dobila glavnu ulogu. Preostale dvije su AA 6/b "Izdaja" te AA 9/a "Zločin i kazna". Zanimljivo je da je sve tri epizode radio isti autorski tandem Tintori/Bormida.
  • Str. 245., Kareil - imaginarni domorodac nenaseljenog pustog rta na koji je sletjela May nakon olujnog nevremena.
  • Str. 247-248, scene iz specijalca NN SP 3 "Lov na lopova".
  • Str. 261-263, 266., scene iz epizode NN SR 50 "Babilonska biblioteka".
  • Str. 270-273, scene iz epizode AA 2 "Svemirski brodolomci".
  • Str. 284- 286, scene iz epizode Legs Weaver, LW 12 "La citta sotto il mare".
  • Str. 287-288, scene iz dodatka specijalcu u LW SP 2 "La collana della regina".
  • Str. 289-290, scene iz epizoda AA 6/b "Izdaja" i AA 9/a "Zločin i kazna".
  • Str. 292., scene iz Legs Weaver serijala.
  • Str. 293., scene iz epizode NN SR 77 "Gospodarica smrti".
  • Str. 300., Sizemore izgledom podsjeća na čuvenog ubojicu koji je obilježio Nathanov život, Neda Macea.

Jedan od najpopularnijih agenata među čitateljima, ne računajući, naravno, Nathana, svakako da je atraktivna agentica May Frayn. Nije ni čudo, reći će neki zločesti komentari, kad pogledamo u njene zamamne obline. Iskreno rečeno, ti zločesti komentari i nisu daleko od istine kad vidimo s kakvim proporcijama su je autori napravili. Čitatelj jednostavno prvo mora pogledati u njene prednje i stražnje blagodati koje prkose silama teže kad se nađu u nekoj akcijskoj sceni. Zato nije ni čudo da je u ediciji Agencija Alfa koja ima cilj malo pobliže predstaviti ostale agente Alfe, njeni lik već dobio treću zasebnu epizodu. I to, kojeg li čuda, opet od istog autorskog tandema. Tintori i Bormida su nam već kroz dvije epizode u AA 6/b "Izdaja" te AA 9/a "Zločin i kazna" predstavili Mayin komplicirani ljubavni život koji je započeo tamo negdje u serijalu Legs Weaver i koji je svoju kulminaciju doživio u ovoj ediciji kroz zapetljani ljubavni trokut odnosa sa svojim dečkom Raulom i njegovom posesivnom sestrom Renom. Raula i Renu ćemo vidjeti i u ovoj epizodi, ali samo kroz flashbackove. Nakon mlakog završetka tog ljubavnog trokuta ovaj put je Tintorica odlučila staviti u kušnju u robinzonskoj pustolovini koja će May duboko psihički i fizički isprazniti.

Ozlijeđena May nakon nezgode

May lovi opasnog kriminalca Sizemorea koji joj je već nekoliko puta izmigoljio iz ruku i ovaj put je odlučnija više nego ikada da ga stavi pred lice pravde. Međutim, to neće ići baš lagano i Sizemore još jednom, čini se, uspijeva pobjeći. Ali May se ovaj put ne želi predati i odluči ga s letačem pratiti po svaku cijenu po velikom olujnom nevremenu. Tu upada u vrtlog zračnih struja i pada u pusto, nepoznato područje, povrijeđena i bez mogućnosti komunikacije s agencijom. Prije konačnog obračuna sa Sizemorom May se suočava s duhovima svoje prošlosti te ima dosta vremena da razmisli o cijelom svom životu, o stvarima koje su se dogodile, o odlukama i potezima na koje se odlučila. Jer oni su obilježili njeni život i susret s njima je bio neizbježan kako bi napokon zauvijek raskrstila s određenim poglavljima svog života...

Odmah u startu vidljivo je da su se u NN staffu vodili onom činjenicom da ženska osoba najbolje može prodrijeti u žensku dušu. Tako je i mini-saga o May dodijeljena ženskom autoru, Angelici Tintori koja je ovom epizodom trebala zatvoriti jedno poglavlje Mayina života i započeti drugo. Podsjetimo se, Tintori je sasvim dobro započela u prvoj priči o May iz ove edicije. Riječ je o epizodi "Izdaja" kada smo se susreli s kompliciranim ljubavnim odnosom s Raulom započetim već tamo u LW serijalu. Međutim, u "Zločinu i kazni" kad je trebalo raspetljati taj čvor odnosa u kojem je bila ubačena i Raulova sestra Rena, Tintori se nije snašla i sve je ostalo razvučeno i bez ideje da se cijela priča efektnije privede kraju. Ovom epizodom se nastojalo da May zatvori sve te duhove prošlosti koji su obilježili njeni život i započne novo poglavlje. Tako se May, odjednom nađena ne nekom nepoznatom području ranjena i psihički rastrojena, prisjeća svih onih trenutaka koji su ostavili traga u njenoj duši. Tu sad Tintori reda brojne prizore koje smo većinom vidjeli kroz serijal. Tu je njena obitelj, otac i sestre, sjećanje na najranije djetinjstvo, nespecifičan odgoj koji je njoj i sestrama otac nametnuo. Zatim važan trenutak kad se s April odvojila od njega i pristupila Agenciji Alfa. A onda i smrt oca i odmetnutost najmlađe sestre July. Veliki ožiljak u duši joj je ostavio nestanak sestre April u drugoj galaktici. Tu je i komplicirani prijateljski odnos s Legs gdje joj se ona morala boriti s neuzvraćenim osjećajima kakve je Legs gajila prema njoj. A što tek reći za gotovo fatalni odnos s Raulom gdje joj je njegova sestra Rena gotovo uništila život. Sve su to dijelovi njenog života koji su stvorili dubok ožiljak u njenoj duši i pretvorili je u krhotine.

Naizgled jako emotivna epizoda koja pršti osjećajima. Međutim, da li nas je Tintori uspjela potpuno uvući u tragičnu priču Mayina života? Ne baš previše. Osnovni problem je što je Tintori Mayine emocije pretvorila u retrospektivu njenih ključnih scena iz cijelog serijala. Čitatelj jednostavno nije uvučen u njenu tragičnu priču već je dobio redaljku već viđenih prizora. Tintori ne uspijeva izvući jednu emotivnu i toplu priču s kojom bi čitatelj suosjećao s May i više se vezao uz nju. Nije riječ da ne postoje prizori koji pokazuju svu Mayinu krhkost. Ali sve to nije dovoljno kvalitetno zaokruženo u jednu cjelinu već smo dobili razbacanu, gotovo šablonsku priču koja nije baš uvjerljiva u očima čitatelja. Tintori je pokušala uvođenjem nepoznatog i u očima May, imaginarnog stranca Kareila postići efektniji učinak. Kareil kao personifikacija čitatelja koji upija Mayinu tragičnu životnu priču nije loša ideja, ali ipak nedovoljna da ostvari zapaženiji dojam. Završni obračun sa Sizemorom nimalo ne podiže priču. Ponovno šablonska i predvidljiva završnica, klasična borba kakvih smo se mnogo puta nagledali. Iako se ne može reći da Tintori nije imala dobru ideju sve se nekako na kroz priču razvodnilo bez da smo dobili ono što se iz lika May Frayn svakako može izvući.

Susret s Kareilom

"Kud Angelica okom, tu Andrea skokom!" To bi mogla biti zgodna krilatica za ovu ediciju kad govorimo o tandemu autora koji je stvorio ovu epizodu. I ne, nije riječ o oba ženska autora, jer Andrea u talijanskom podneblju većinom označava muško ime. Riječ je, naravno, o Andrei Bormidi koji je dosad uglavnom pratio Tintoričin scenarij u ovoj ediciji. Bormida se sve više ističe svojim specifičnim zagasitim stilom i vidjet ćemo da će ga šefovi uskoro unaprijediti na rad u regularnoj seriji. Iako se ovdje ne može baš reći da se nešto posebno istakao. I dalje je to dosta prljav crtež s dosta tamnih tonova kojima je očito u ovoj epizodi želio efektnije dočarati Mayine emocije i nezgodu u kojoj se našla. Čak i Mayin seksipil koji je znao vrlo dobro dočarati ovdje je ostao nedorečen. Očito je Bormida korištenje zagasitijih tonova želio pojačati atmosferu kroz priču, ali nije nešto posebno impresionirao. I nekako kao da ide u silaznu putanju kroz ovu ediciju, pa mi pomalo i nije jasno kako je unaprijeđen za rad u regularnoj seriji.

Od svih likova koji su prodefilirali kroz ovu knjigu De Angelis je odabrao May kao središnji lik za naslovnicu. Nije jasno što radi ranjeni Andy pokraj nje, ali ako njega ignoriramo nije sve tako loše ispalo. Goropadni izraz May je ujedno dobar pokazatelj Bormidi kako bi trebalo predočiti Mayine emocije, a Sizemorova ruka dodatno pojačava efektnost. Solidna naslovnica s obzirom kakvih smo se neuvjerljivih od De Angelisa navikli gledati u ovoj ediciji.

Konačni obračun sa Sizemorom

Posljednja epizoda ovog broja Agencije Alfa nudi jedina kakvu-takvu prolaznu ocjenu. To i nije tako teško gledajući na činjenicu da su prethodne tri napisane ispod svake razine ukusa za jedan serijal kakav je Nathanov. Sigurno da je Tintori mogla zatvoriti jedno poglavlje Mayina života na uvjerljiviji način, jer to lik kao što je May Frayn sigurno da zaslužuje. No mene brine jedna druga stvar. May smo voljeli zbog svih njenih osobina i mana. Ona je prštala od seksipila, višak oblina je bio samo plus kod čitatelja. Njene obline su prkosile silama teže u akcijskim scenama. Ona je patila od kompleksa debljine na svoj simpatičan način. Ona se predavala strastveno u svakoj vezi. Ona se borila sa svojim skrivenim lezbo nagonima. Ona je izrazito propatila izgubivši cijelu svoju obitelj... Zbog toga smo voljeli njen lik. Ali sad kad je naišao Branko s buketom cvijeća na kraju epizode svi smo znali što to znači. May uskoro postaje kućanica koja gubi veliki dio svoje osobnosti. Nažalost, to je pravac koji su autori dodijelili njenom liku. A mi možemo jedino slijegati ramenima... Baš šteta.

AA LIB 11c Žena tigrica

AA LIB 13c Drugi život

• thekide

Ukupna ocjena 23%

1, 2, 3, 5

Čak bi i omraženi Piani od ove priče napravio nešto čitljivije. Kod njega bi se May barem jednom saplela i slučajno ispustila sisu kroz poderani deo odeće. Eh, kad se samo setim kako je maestralno napisao scenu sa tuširanjem May u AA epizodi "Nizozemske poslovice".

Ovde dobismo golu nulu, ali bez golotinje. Standardni "clip show". Scenario ne postoji, samo se vrte inserti iz starih epizoda. Ako ništa drugo, bar smo dobili nekoliko klipova iz serijala koji nikad nećemo videti u domaćem izdanju - Legs Weaver.

Jaka dvojka za scenario ide za pristojno napisanu scenu (oproštaj May i Legs) sa kraja epizode. Van toga, teška tuga.

Bormida iz broja u broj sve gori. Jedino što vredi su krupni kadrovi ženskih lica. Sve ostalo - blagi užas - tamno, mrljavo, brljavo, prljavo - nesigurni debeli potezi, kao da su crtani flomasterom.

Ko bi pretpostavio da će odvratna De Angelisova naslovnica biti najbolji deo stripa.