Izdaja

Agencija Alfa

AA LIB 6b | 79 str.

Zanosna May Frayn, privlačna agentica osebujnih oblina ponovno u zasebnoj epizodi! Ovaj put je upala u komplicirani trokut koji čine i njeni dečko Raul Leblanc koji je, ironično, bivši lopov kao i ona te Rena, Raulova opsesivna sestra. Kroz priču o ljubavi, ljubomori i povjerenju May pokušava spasiti svoju vezu s Raulom, ali opsesivna Rena čini sve kako bi zagorčala život May i vratila Raula na "pravi put".

• Tajna baze Juno 20 - Izdaja - Fantomski svemirski brod - Neprijateljevo lice
    AA LIB 6

• Drugo pojavljivanje May Frayn u zasebnoj epizodi.
  • May smo prvi put upoznali u specijalcu NN SP 3 "Lov na lopova", a prva zasebna epizoda je bila u AA 4/a Nizozemske poslovice".
  • U ovoj knjizi Agencije Alfa još se nalaze epizode "Tajna baze Juno 20" s Alom Goodmanom u glavnoj ulozi, "Fantomski svemirski brod" s Nathanom te "Neprijateljsko lice" sa sestrama Ross u glavnoj ulozi.
  • Raul Leblanc svojim izgledom totalno podsjeća na jednog drugog Raula, svjetski poznatog španjolskog nogometaša. A imaju i jednako ime.
  • Trgovački centar Darrow's vjerojatno je inspiriran imenom poznate robne kuće Harrod's u Londonu.
  • Identitet misterioznog doušnika ostao je nepoznat. Grafički detalji koji otkrivaju narukvicu na ženskoj ruci i šturost riječi, bacaju sumnju na Raulovu sestru Renu. Ali to tek trebamo u budućnosti otkriti.
  • Str. 128., srednja vinjeta, vidimo Nathana u profilu u jednom jedinom prizoru u epizodi.
  • Nedosljednost: malo je vjerojatno da će Darver staviti na kocku ugled cijele agencije i dopustiti da May uđe u sukob interesa u ovakvom, moglo bi se reći, slučaju od manje važnosti.
  • Ova epizoda ima svoj nastavak u AA 9/a "Delitto e castigo" gdje ćemo vidjeti njeni epilog.

Galeriji likova osebujnog Nathanovog svijeta koji su bili predstavljeni u zasebnoj priči pridružujemo i zanosnu agenticu May Frayn. I to već u svojoj drugoj epizodi. Zanosna May lik je u serijalu na koji malo tko od čitatelja može ostati hladnokrvan. Kad kažemo čitatelji mislimo na mušku populaciju budući da se moramo pomiriti s činjenicom da ona ipak pravladavaju u većini. Zašto čitatelj ne može ostati hladnokrvan na Mayinu pojavu? Pa to je sasvim jasno kad se upoznamo s fizičkim osobinama dotične agentice. May je izgledom sve samo ne klasična agentica. Neću biti zločest pa tvrditi da svojom pojavom, odnosno oblinama, više podsjeća na neku erotsku glumicu mada će biti dosta čitatelja kojima će to prvo pasti na pamet. Ako je u očima autora njena sestra July Frayn bila zamišljena kao kompjuterski frik neatraktivnog izgleda, a April kao slatkica nježnog izgleda, za May bi mogli reći da je bomba od ženske. Atraktivni izgled duguje svojim oblinama (čitaj grudima) koje često toliko bodu u oči da se čitatelj i nema potrebe zamarati tekstualnim dijelom stripa. May će često spomenuti da se bori s viškom kilograma, ali koga to briga kad je autori svako malo razgolićuju pokazujući njeni seksipil na radost mnogih čitatelja.

Zamamna May

I na samom početku ove epizode posvećenoj njenom liku, May je bez i jedne krpice na sebi u društvu sa svojim novim dečkom. Raul Leblanc, trenutni izabranik Mayina srca, bivši je lopov pokajnik, ironično, isti slučaj kao što je to bio i s May. On trenutno prolazi kroz program za rehabilitaciju kriminalaca koji nisu počinili nasilna djela i kao takav je iskorišten da ponovno izigrava lopova, ovaj put u službi različitih tvrtki kako bi isprobavao efikasnost njihovih alarmnih sustava. Početak dana u ovoj epizodi je sasvim ugodan, jer je May u zagrljaju sa svojim dragim nakon burno provedene noći iskoristivši odsustvo svoje cimerice Legs koja je otišla na odmor. Ostatak dana neće proteći u takvom tonu. May ima problema u jednom svom kompliciranom slučaju nakon informacija dobivenih od svog misterioznog doušnika, a sol na ranu je saznanje od senatora Russa da prelazi na svoju drugu političku funkciju što automatski utječe na vjerojatno ukidanje programa za rehabilitaciju kriminalaca kojeg je senator bio poticao. Kako će to reći Raulu upravo u trenutku kad im veza cvjeta? Stvari se zakompliciraju pojavom Raulove sestre Rene koja ucijeni Raula, a pritom i opljačka dijamante tvrtke u kojoj je Raul upravo isprobavao alarmni sustav. Raul je primoran otići s Renom, a svi mediji bombastično okrive Raula za pljačku. May je razapeta između osjećaja prema Raulu i želje da nađe pravog krivca. Otkriće da je riječ o njegovoj sestri nimalo je ne iznenadi i odluči joj postaviti klopku. Ali isto tako, da li je istovremeno bespovratno izgubila i svog muškarca koji je ostao razočaran s njome zbog saznanja da mu je zatajila informaciju o ukidanju programa za rehabilitaciju?

Definitivni kraj veze ili…?

Prije nego što se kritički okrenemo komentaru same epizode, jedna stvar mora biti jasna: autori su uvrstili ovu priču u ediciju Agencije Alfa iako prema svim karakteristikama spada u serijal Legs Weaver. Čak će i oni zagriženiji Nathanovi fanovi, među ostalim i ja, ostati pomalo zbunjeni samom strukturom priče koja kao da je došla iz nekog univerzuma s kojim nismo upoznati. Tek saznanje da je ovo djelić serijala o Legs prenesen u AA ediciju stavlja stvari na svoje mjesto. Mnogo je tu stvari koje odmah bodu u oči: Mayina već poduža romansa s Raulom, senator Russ, Raulova sestra Rena, Legsina prijateljica Janet, sve su to likovi koji su već otprije poznati u Legsinom serijalu. Isto tako, važno je spomenuti i epizodu iz Legsina serijala koja je prethodila ovoj priči u LW 51 "Gli amori difficili". U njoj je Ostini odlično secirao i razgolitio Legsinu dušu kroz priču koja je vraća u njeno djetinjstvo. Legs sa sebe skida onu grubu masku razarača i ostavlja svoje omiljeno oružje sa strane otkrivajući svoje najintimnije misli. Ona otvoreno priznaje svoju homoseksualnu prirodu, ne skriva svoju tjelesnu i emocionalnu privlačnost prema May kao i prezir prema muškom rodu. Isto tako vidljiva je ljubomora prema Raulu. Istovremeno, nije ni lako May koja je razapeta u kompliciranoj situaciji između spašavanja prijateljstva s Legs i ljubavi prema Raulu.

I tu sad dolazimo do ove epizode. Angelica Tintori nam kroz priču o ljubavi, ljubomori i povjerenju donosi još jedan trokut, ovaj put May-Raul-Rena. Iako tu ima puno elemenata s kojima smo trebali biti upoznati u Legsinom serijalu, mora se priznati da se lako hvataju konci priče zahvaljujući Tintoričinom scenariju. Ovo je prije svega jedna emotivna, topla ljudska priča u kojoj ne vidimo ništa od junačkih pothvata jedne agentice. May je prikazana u svom najemotivnijem izdanju u kojem je postavljen doista velik ulog. Mogućnost da zauvijek izgubi svoju ljubav, a sve zbog naizgled bezazlenog prešućivanja nekih činjenica prema njemu je ono što kopka njenu dušu. S druge strane, Raul je u sjeni svoje dominantne sestre koja pokazuje psihološke poremećaje patološke ljubomore i posesivnosti, ne mogavši se oduprijeti njenom utjecaju. Tintori je sasvim lijepo uprizorila ovaj trokut izvrsnim dijalozima i karakterizacijom glavnih likova koji definitivno čine najjaču kariku ove priče. Tako vidimo i Mayina najintimnije emocije koje izviru kroz strah da će izgubiti voljenog muškarca. To nije ona May koja samo priča o dijeti i vratolomno izvodi akrobacije dok joj se obline opiru silama teže, kakva je dosad stereotipno prikazana. To je jedna obična djevojka sa svim svojim strahovima i željama u potrazi za pravom ljubavi s kojom se svi možemo poistovjetiti. Naravno, u scenariju se može pronaći i pokoji nedostatak. Lik senatora Russa je previše dobričina i pošten za jednog političara na toj funkciji. Nažalost, navikli smo da su političari većinom licemjerni i korumpirani u koje god vremensko razdoblje ih stavimo. Zatim, ni Darver se ne čini previše uvjerljiv svojim popuštanjem da May uđe u sukob interesa u svom slučaju, jer time stavlja na kocku ugled cijele agencije. Trilogiju muških likova koji su u ovoj epizodi mekani i blagi zatvara Raul koji se čini kao neki beskičmenjak ili malo janje ukliješteno između dviju tigrica May i Renom. Ali možda to ni ne treba čuditi budući da je scenarist ženski autor koja je ovdje sebi dala malo oduška. Ipak ovo i nije toliko zamjetljivo budući da je Tintori svojom dobrom karakterizacijom likova, izvrsnim dijalozima i dinamičnosti radnje napravila sasvim solidnu epizodu.

Komplicirani trokut May-Raul-Rena

Osim Tintori i Andrea Bormida je još je dan autor koji je iz Legsina staffa debitirao u Nathanovom staffu. Da ne bude zabune zbog imena, riječ je o muškom autoru crtaču. Bormidin crtež se u svemu ovome sasvim dobro uklopio. Glavni likovi su vrlo dobro uprizoreni. Pogotovo se to može reći za glavne ženske likove May i Renu koje su u većini prizora zamamne i seksi. Možda zamjerke na crtež sporednih likova kao što je senator Russ koji je previše nedorečen i neuvjerljiv. Bormida se vidljivo služi i digitalnom tehnikom koja mu u nekim scenama podiže efektnost. Također nema nekih zamjerki na scene okoliša i interijera oko glavnih junaka koji su solidno ukomponirani. Ono što je bitno, glavne protagonistice su uvjerljivo dočarane, čak u nekim trenucima i preseksi na radost čitatelja. :)

Kako će se rasplesti situacija s ovim zanimljivim trokutom May-Raul-Rena uskoro ćemo doznati u devetom broju Agencije Alfa. Kad sam počeo pisati recenziju ove epizode već sam imao viziju kako je završiti: s preporukom za tvrdokorne fanove. Ali na kraju ću reći baš suprotno. Bilo koji ljubitelj stripa može se uživiti u zgode simpatične seksipilne May. Ako emotivna tematika o kompliciranom ljudskom trokutu i nije baš za svakoga, a ono čisto zbog prizora naše zgodne agentice čije obline autori tako često vole isticati.

AA LIB 5 S onu stranu galaktike

AA LIB 8a Truplo za Andyja

7, 6, 6, 6

Priče s May uvijek su zanimljive upravo zbog dotične protagonistice, a u ovoj epizodi osim nje zanimljiv mi je također bio i razvoj njezina odnosa s Raulom; sve ostalo kao i crtež je tak-tak, ali svakako me zanima epilog.

16.06.2012
    17:07:00 sati
  • kucak