Tajna šume

Agencija Alfa

AA LIB13d | 96 str.

Vojska angažira Linka ispred Agencije Alfa da povede spasilački tim u jedno područje šume usred džungle na Granici gdje su već nestali neki znanstvenici i spasilački vojni timovi. Šuma unutar sebe skriva neobične fenomene koje fatalno utječu na vojnike i Link treba dokučiti koja je njena tajna...

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Fatalna ljubav - Mali detektivi - Drugi život - Tajna šume
    AA LIB 13

• Posljednja epizoda iz 13. broja AA edicije koju ovaj put predvodi android Link. U prvoj epizodi "Fatalna ljubav" glavni protagonisti su Nathan i Branko, u drugoj "Mali detektivi" malena Kay preuzima glavnu ulozi dok je Janine u središtu radnje u trećoj epizodi "Drugi život".
  • Tek druga Meddina epizoda u ovoj ediciji. Dosad je još napisao scenarij za AA 6/a Tajna baze Juno 20".
  • S druge strane, treći Muttijev uradak iz ove edicije. Još smo ga vidjeli i u AA 8/c "Povratak kući" te AA 9/b "Izravnavanje računa".
  • Šuma se nalazi na Granici što je otprilike područje južnije od teritorija bivšeg SAD-a što bi značilo da je riječ o bivšem latinskom dijelu Amerike. To je sad mjesto gdje se često odvijaju sukobi i ratna zbivanja.
  • Zelena tvar koja se nalazi po cijeloj šumi predstavlja neku vrstu živčanih vlakana pomoću kojih šuma obavlja funkcije slične ljudskima kao jedno složeno građeno živo biće.

Ekološki motivi čest su slučaj u Meddinim epizodama. Više puta je u serijalu Medda znao bocnuti vladajuće strukture vlasti koji upravljaju Zemljom da svojom politikom vode svijet u ekološku propast. Jednu takvu inspiraciju Medda je pronašao i u ovoj epizodi u kojoj je u glavnoj ulozi stavio ne čovjeka. Ne niti Linka, androida, robota koji kao jedini agent Agencije Alfa nosi epizodu. Kao središnji lik je postavljena jedna šuma. Dobro ste čuli, ne šuma kao jedan klasični ekološki pojam već šuma kao fascinantno biće koje želi opstati u ovom postapokaliptičnom svijetu.

Tko ili što je onda ta šuma i koja je njena tajna? Šuma je živo biće smješteno unutar jedne velike džungle na Granici nastalo iz potrebe prirode nakon što ju je ljudska ruka potpuno devastirala i uništila. Nisu im bili dovoljni silni ratovi i milijuni bombi i razarajućih projektila već ju je trebalo potpuno dokrajčiti kemijskim otrovima, a nakon toga iznakaziti genetskim eksperimentima ostavljajući trajni ožiljak iživljavanja ljudske rase. Kao odgovor na sve to priroda se potrudila da iza svega toga nastane jedno mlado biće u obliku šume. Biće poput djeteta čiji je jedini motiv proučavati ljudsku rasu. Ne osvetiti joj se, jer kao mlado biće niti ne zna što to znači. Jedina želja mu je za informacijama koje treba skupiti proučavajući svijet. I tu su se spletom okolnosti upleli ljudi, odnosno istraživači koji su, niti ne znajući u što se upuštaju, postali žrtve proučavanja tog tajanstvenog bića.

Gledajući na prvi pogled dobili smo jednu nadrealnu priču s dosta fantasy elemenata. One su kod Medde, kao gotovo i uvijek, jasno i metaforično postavljeni kako bi nam još jednom na poučan način ukazao kako stvari funkcioniraju u ljudskom svijetu. Medda je jedan veliki kritičar društvenih i ekoloških promjena koji uništavaju ovaj naš svijet i kroz ove fantastične elemente kroz epizodu još jednom nam je pokazao u kojem smjeru se može razviti ljudska pohlepa. Ljudska znatiželja je pokretač cijele civilizacije što svakako ne znači ništa loše. Ali nažalost, najčešće se ne biraju sredstva kako bi se ostvarili pohlepni ciljevi. Tako je i ova magična šuma, odnosno magično šumsko biće postalo objekt požude znanstvenika koji su ga, nakon što je već više puta bilo uništavano, htjeli ponovno proučiti. Nestankom istraživčke ekspedicije na čelu s profesorom Websterom podignut je alarm od strane vojnih glavešina koji, nakon što im nestanu i spasilačke ophodnje, angažiraju Agenciju Alfa, odnosno Linka da im pomognu u istrazi. Nova ekspedicija na čelu s Linkom, sastavljena od vojnika raznih profila ulazi u tu neobičnu šumu u potrazi za nestalom ekspedicijom. Na putu susreću neobične pojave u šumi poput agresivnih majmuna sa zelenom krvlju, biljnih izdanaka koji se vitlaju oko tijela ili živog blata koje guta sve pred sobom. Sve to postaju fatalne za neke vojnike i nitko još ne sluti što je posrijedi. Sve dok Link ne poveže neke stvari i ne otkrije fantastični fenomen šume...

Još jedna lijepa i metaforična priča kakvu samo Medda zna ispričati. Jasna je inspiracija svim ovim promjenama koje potresaju naš ekološki sustav. Ne moramo spominjati sve ekološke promjene i katastrofe koje trenutačno haraju našim svijetom. Ljudska civilizacija jednostavno ne želi sebi pogledati u oči već žmireći gazi sve ispred sebe ostavljajući pustoš u ekološkom okolišu što se reflektira izumiranjem brojnih biljnih i životinjskih vrsta. Medda još jednom ukazuje na ono što je nažalost izgleda neizbježno. Budućnost nam nije nimalo svijetla i vrlo lako da ćemo uskoro gledati, ako ne mi onda naši potomci, scene i situacije koje su iznakazile okoliš. Baš kao što se dogodilo i s ovom našom magičnom šumom. Ali ona je u stvari daleko više od magičnog. Medda ju je jasno označio kao personifikaciju ljudskog bića, odnosno djeteta koje vrišti u sebi i pokušava shvatiti što je to tako ružno u ljudima da se tako izopačeno ponaša. Ali s obzirom da je mlado biće teško da to može shvatiti, jer još nije dovoljno zrelo da pojmi kako je svijet postao jedno veliko leglo nemorala, leglo koje gleda samo osobne interese, leglo u kojemu je profit jedina parola i koje ne bira sredstva da ga ostvari. Način na koji završava epizoda jasno pokazuje kako reagiraju vladajuće strukture vlasti kad im predstaviš nešto nepoznato. Jednostavno ne žele ništa prihvatiti što se kosi njihovim planovima i sami Link i Agencija Alfa su nemoćni da na išta imaju utjecaj. A šuma ostaje prepuštena sama sebi hvatajući se za jednu malu klicu koja bi možda mogla probuditi nadu u bolje sutra.

Jedini koji je ispod nivoa cijele epizode je crtež Andree Muttija. Mutti se dosad pokazao kao solidan crtač u staffu koji svojim radovima nije nikad pretjerano razočarao, ali niti oduševio. Gledajući njegove uratke vidi se da mu digitalna tehnologija uvelike pomaže da crtež kako tako bude prihvatljiv, ali čim se odmakne od digitalija dobijemo dosta prljav i nejasan crtež, dosta neugodan oku. Takav slučaj nalazimo i u ovoj epizodi. Ovdje kao da nije u dovoljnoj mjeri koristio blagodati digitalnih efekata ili ih je dosta loše iskoristio što je stvorilo dosta traljav crtež, mutnih i nejasnih linija u kojem područje šume kao glavno mjesto radnje uopće ne izgleda prepoznatljivo. Jedan od njegovih lošijih radova.

Epizoda u kojoj je Medda, ako ništa, poučno napravio još jednu kritiku suvremenog društva koje ne preza ni pred čim u svojoj pohlepi. Kao da to nismo ni znali, reći će neki, ali vrijedno je stalno napominjati i podsjećati. Iako smo postali korporacijske ovce koje šute i slušaju i plešu se u ritmu glazbe kakvu korporacije sviraju možda će buduće generacije biti odlučnije u nastojanju da svijet usmjere u boljem smjeru. Smjeru u kojem će moralnost možda ponovno izbiti na površinu i biti nositelj društva. Da, zvuči utopijski, ali ne i nemoguće.

AA LIB 12c Smrtonosna nesreća

• Suvišan
      Kod: KP LIB 19