• Crtež Šefa na 22. stranici kasnije će biti iskorišten na predlistu Vjesnikovih i Borgisovih brojeva
  • U ovoj priči saznajemo kako je završio pohod Grunfa i Nosonje po zvjerinjacima, koji je nagovješten u prošlom broju, Iznenadna ideja
  • Str. 9, Magnus osobno uvodi miss Ceciliju i Clarettu u odaje dvojice ministara
  • Uvodna stranica SS izdanja krivo navodi naslov kao U kolo s otimačem
  • Str. 113, na sir Oliverovom kovčegu piše Magnus & Bunker Bank
  • Girotondo je talijanska dječja igra, obično popraćena pjesmicom Giro giro tondo, Casca il mondo, Casca la Terra, Tutti giù per terra

Jedna od najneupečatljivijih priča što se radnje tiče, ali jedna od boljih ako se uzmu samo individualne scene. U kolo s otmičarem mi je među boljim epizodama pri kraju "službenog" AF serijala jer... Ne znam ni sam zašto. Jednostavno je. Teško je objasniti. Smiješnih situacija ima napretek, kao kad Grunf i Nosonja kreću osloboditi beštije Velikog Cezara iz zvjerinjaka, a tamo ih vode namrgođeni radnici s tragovima kandža i očnjaka na odjeći. Ili npr. cijeli završni čin u jazbini Mikea Otimača.

Kao i u Besplatnom podvigu, konkretna radnja se stavlja u drugi plan, a kolo vode različite potpriče. Naslovni otmičar se pojavljuje samo na zadnjih 20-ak stranica, a ostatak epizode zauzimaju pregovori s ministrima glede osnivanja podružnice, majmunarije u cvjećarnici, treći i konačni nastavak Odiseje, te mini-Odiseja Grunfa i Nosonje. Ipak, s takvom raspodjelom elemenata radnje nemam ništa protiv. Ionako konkretna priča nikad nije bila kamen temeljac serijala pa je osvježenje vidjeti ovakav način vođenja radnje.

Magnus je kao i obično na visini, a posebno je dobro dočarao svijet Odiseja i njegovih drugara. Magnusove vizualizacije likova iz Odiseje su mi se zauvijek urezale u pamćenje kako su maštovito odrađene. Ovaj dio epa sadrži američke naftaške eksploatatore i Odisejeve obiteljske drame. A kad smo već kod toga...

10. ALKINOJ

Grčka mitologija/Homerova Odiseja: Alkinoj (doslovno: Veliki Um) feački je kralj, Aretin muž, te Nausikajin, Halijev, Klitonejev te Laodamov otac. Njegova regija Skerija među mitografima opće je prihvaćena kao otok Krf, kao i u AF-u. U mitu o Jazonu i Argonautima, prihvaća Argonaute na svoje dvore, daje mu nekoliko savjeta i pokloni mu par darova. Osim tog mita, Alkinoj se jedino još pojavio u Homerovim epovima, gdje je također opisan kao gostoljubivi kralj. Opisi Alkinojeve palače, kao i vremena koje je Odisej tamo proveo, čine veliki dio Odiseje, od 6. do 13. pjevanja. Palaču čuvaju mehanički Hefestovi psi sazdani od srebra i zlata, zidovi palače su optočeni sijajućom broncom, a u okolici se nalazi krasan vrt stabala kruške, jabuke i nara, koji rastu cijelu godinu. Odisej, zasjenjen Ateninim oblakom, neprimjećen prolazi kraj stražara, te stiže do trona. Klanja se Areti i Alkinoju, prepričava im svoje podvige i moli za pomoć. Alkinoj mu je pomogao tako što mu je dao brod koji će ga odvesti na Itaku.

U Alanu Fordu: Feačka palača ovdje nije ni izbliza tako raskošna, a kralj Alkinoj je stari prefriganac. Isprva glumi gostoljubivog dobričinu koji opskrbljuje Odiseja itačkim vijestima i daje mu brod koji će ga odvesti tamo, no kad Odisej pristane na Itaku biva uhićen od strane novih vladara, te uviđa da ih je o njegovom dolasku informirao upravo Alkinoj. Evo i jedne suptilne aluzije na druge dijelove Homerovog epa; na splavi kojom su naša tri junaka dospjela na Krf, Odisej je svezan za jarbol kako ne bi napravio još kakvu nepodopštinu. Ovo je omaž pjevanju Odiseje gdje su Odiseja članovi posade svezali za jarbol tako da može čuti zamamni pjev sirena bez da pogibeljno skoči u more za njima.

11. NAUSIKAJA

Grčka mitologija/Homerova Odiseja: Homer pjeva kako je brodolomnog Odiseja pronašla Alkinojeva kći Nausikaja (doslovno prevedno: paliteljica brodova), te ga pokazala do dvora. Po izgledu je opisana kao sličnica božice Artemide. Nausikaja je zaljubljena u Odiseja, a Alkinoj govori kako ne bi imao ništa protiv toga da se Odisej oženi njome. No, ipak se ništa ne desi između njih dvoje. Prema Aristotelu i Diktisu Krećaninu, udala se za Odisejeva sina Telemaha s kojim je imala sina Perzeptola (Ptoliporta). Nausikajino ime više je puta bilo oživljeno u znanosti i kulturi. Australska skladateljica Peggy Glanville-Hicks skladala je operu po imenu Nausikaja, japanski filmaš Hayao Miyazaki nazvao je glavnu junakinju animiranog filma Nausicaa of the Valley of the Wind po njoj, čak je i asteroid otkriven 1879. prozvan 192 Nausikaa.

U Alanu Fordu: Nausikaja je ovdje prikazana kao neugledna žena koju Alkinoj želi čim prije uvaliti nekome za ženu. To malo podsjeća na ružnu kći kralja Maxmagnusa koju kralj također želi čim prije otpraviti mužu, u serijalu Maxmagnus, istih (donekle) autora. Kao i u Homerovom epu, i ova Nausikaja žudi za Odisejem, no na koncu se udaje za Homera, koji nasjedne na brak nakon što mu kažu da je Nausikaja neviđeno lijepa.

12. PROSCI

Grčka mitologija/Homerova Odiseja: Prilikom povratka na Itaku, Odisej uviđa kako prosci njegove žene Penelope troše njegov imetak, te prerušen u prosjaka dolazi na dvor kazavši svima da ima vijesti o Odiseju. Njegova stara dadilja Eurikleja prepoznaje ga po ožiljku dok mu pere noge, no Odisej joj zapovijeda neka šuti o njegovom pravom identitetu. Kao prosjak, govori Penelopi da je Odisej još na životu, te da kaže kako Penelopinu ruku može dobiti jedino onaj sposoban odapeti strijelu kroz dvanaest držaka sjekira. Prosci su svi od reda, uključujući njihovog poglavara Antinoja, pokušali to napraviti, no nijedan nije uspio. Potom je Odisej uzeo svoj luk i uspio, zato jer je samo on mogao upravljati svojim lukom. Odisej zbacuje prosjačke prnje i otkriva svoj identitet, pa uz pomoć sina Telemaha i svinjara Eumeja ubija sve prosce, osim Medona (koji je bio uljudan prema Penelopi) i Femija (lokalnog pjevača kojega su prosci prisilili na suradnju).

U Alanu Fordu: Po povratku na rodni otok, Odisej uviđa kako je more postalo zagađeno (kompletno s probušenim automobilskim gumama na površini plićaka). Maskira se u prosjaka, no odmah biva primijećen. Otkriva kako su Itaku zauzeli američki eksploatatori iz petrolejske kompanije koji su se udružili s proscima ne bi li iscrpili itačku naftu (ovo sve zvuči i previše poznato. Hmmmm...). Nakon neuspjelih pregovora s Antinojem, Odisej biva ispraćen do svojih novih odaja (do smrdljive staje). Tamo se dogovara s Brojem Jedan kako bi bilo mudro pobiti sve prosce i potpisati fifti-fifti sporazum s američkim lovašima, a to čine raznijevši Antinoja & co. TNT-om. Odisej nanovo postaje kralj, no Broj Jedan ga zbacuje s prijestolja i šalje na nove pomorske avanture.

13. PENELOPA

Grčka mitologija/Homerova Odiseja: Penelopa je Odisejeva odana žena, kći Ikarija i Peribeje. Ne bi li što duže zadržala prosce do muževa povratka, hinila je tkati mrtvački pokrov za Odisejeva oca Laerta te je tvrdila da će izabrati jednog prosca kad završi, no svake je noći iznova parala tkaninu. Nakon gorenavedene kušnje dvanaest sjekira, Penelopa još uvijek nije bila sigurna je li tajnoviti prosjak uistinu Odisej, pa je zato pred njim naložila sluškinji neka premjesti Odisejev krevet iz spavaonice. On se začudio, znadeći da je krevet napravljen od maslinove kore te da je temelj čitave kuće, pa joj to obznanio. Budući da je to znalo samo njih dvoje, Penelopa je shvatila da je ipak riječ o njenome mužu pa mu se bacila u zagrljaj.

U Alanu Fordu: Dok je u Homerovom epu Penelopa vjerna Odiseju a on njoj nije (afera s Kirkom i Kalipso), u AF-u je situacija obratna, što će reći da se Penelopa odmah bacila u krevet sa hrpogodišnjim posijedjelim glavnim direktorom eksploatatorske firme čim su ovi došli na vlast. Nakon Odisejeva drugog odlaska, krenula je ludovati s Brojem Jedan (tko još ne kuži, riječ je o prvoj sponzoruši u povijesti), a njen i Odisejev sin Telemah se također prodao otperjavši u inostranstvo kao predstavnik firme.

MAPA

Na ovoj se mapi vidi put koji je prošao Odisej iz Alana Forda. Vidi se polazak iz Troje (Ilija), nakon kojega zbog Posejdonovog komešanja mora dospije na Siciliju (otok Kiklopa). Dolazi na Kirkino posjedište blizu planine Circeo na zapadnoj Italiji odakle kreće u Had (očito, Had nije prikazan na mapi) i iz njega izlazi te nalazi napušteni čamac kojim putuje do Krfa, skupa s Homerom i Brojem Jedan. Nakon toga stiže na Itaku.

Sad, budući da su pozicije Kirkinog i Kiklopjeg otoka nedokučive jer u Odiseji nema podataka o tome, poslužio sam se interpretacijom iz Euripidove satire Kiklop, koja tvrdi da je otok Kiklopa ustvari Sicilija, i ta se teorija održala kroz drevnu tradiciju. Kirkin "otok" Ajaja je na mapi zabilježen kao planina Circeo po najpopularnijoj teoriji, onoj klasičnih rimskih pjesnika. Razlog zašto je planina opisana kao otok je zato što je možda izgledala tako zbog okolnih močvara i mora koje okružuje njenu bazu.

I time se okončava Odiseja u Alanu Fordu.

Fotogalerija:

Afera Watergate se može sakriti pred grijesima gradskih očeva...

Fotogalerija:

Tko kaže da strip junaci nikad ne idu na zahod?

Fotogalerija:

Zdravstveni savjeti dr. Otimača

Fotogalerija:

Uhvaćen na djelu!

AF SA 68 Sportska afera

AF SA 71/72 Susret s vampirom

8, 8, 8, 8

Solidno...sigruno nije jedna od boljih od Magnusa. Stojim pri tome da mi je Pifferio draži nego ovih par zadnjih Magnusovih epizoda, nije to to.

24.11.2013
    18:52:00 sati
  • paro

7, 7, 10, 9

Odiseja izvlači kako i dvije prethodne, tako i ovu epizodu.

04.12.2013
    09:35:00 sati
    paro
  • Jasko

8, 7, 10, 5

Odiseja je gotova :)

Još samo da nam Magnus dočara Transilvaniju, poruči omladini da cigarete ubijaju (by the way, naslovnica Rakara je možda i najbolja u celom serijalu, zajedno sa Stupicom, s tim da je u ovoj priča mnogo bolja od te) i mahne nam preko Superhika :)

05.12.2013
    11:39:00 sati
    Jasko

7, 5, 7, 7

Čitljivo, ali malo i naporno. Pokušaj starih fora... Nikad mi nisu 'sjele' te epizode na kraju Magnusove epohe. Osim epizoda s vampirima.

08.12.2013
    14:42:00 sati
  • Ukupna ocjena 75%

6, 6, 10, 9

08.12.2013
    21:15:00 sati
    Casper1

7, 7, 10, 5

Priču izvlači priča Broja 1 o Odiseji.

09.12.2013
    16:45:00 sati
  • Ukupna ocjena 81%

8, 7, 9, 9

19.12.2013
    19:40:00 sati
    Onedin
  • general war

8, 9, 7, 10

Zanimljiva epizodica bez nekih posebnih obelezja,uvek sam voleo ovu zadnju fazu velikog Raviole,ovaj period mi ima odredjeni smek,zatim dolazi do suvise naglog kontrasta.Odiseja by No.1 je apsolutni evergrin.

19.04.2014
    18:45:00 sati
    general war