U Zehfirovom kraljevstvu

Princ Valiant

DRGN VCKI 2b,c | 96 str.

Na putu prema snježnim područjima Suprelùrendàr i novoj misiji koja ih tamo očekuje u gradiću Merovia, Jan i Gmor zaustavljaju se u jednom bezimenom selu u potrazi za prenoćištem. Tijekom noći, Gmor biva otet od strane nomadske zajednice Zaghara predvođenih Zehfirom, mračnim vilenjakom obdarenog mističnim moćima, koji zarobljenog orka planira koristiti u ilegalnim borbama protiv divljih zvijeri i čudovišta. Uz pomoć tajanstvene Eryane, Jan slijedi tragove Zaghara kako bi oslobodio svog otetog prijatelja… Ipak, pothvat će se pokazati težim od očekivanog…

• Skup izviđača - Čeljusti i olovo - U Zefirovom kraljevstvu - Čari zla
    DRGN VCKI 2

• Ova dvodijelna priča u Italiji je izašla u studenom i prosincu 2013. godine.
  • Prva dvodijelna priča u serijalu.
  • Skice i ideje za naslovnice: #6.1, #6.2, #6.3, #7.1, #7.2.
  • Čiste naslovnice broja 6 i broja 7.
  • Jan prvi put pokazuje drvenu značku carskih izviđača, uobičajeni znak raspoznavanja carskih izviđača. Tri ukrasne rese na njenom donjem dijelu označavaju razinu ovlasti . U Janovom slučaju, dvije bijele i središnja crna resa dodjeljuju mu ovlast koja po vojnim rangu odgovara činu kapetana.
  • Gmor se u ovoj priči sukobljava protiv divovskog Karkassera, pripadnikom rase koja je zakleti neprijatelj orkova.

Nakon što su Enoch i Vietti u "One shotu" te prva četiri broja redovne serije zajedno postavili temelje oko "glavne" priče sa ledenima (kao i smjer za daljnji razvoj priče oko Janovih sposobnosti), Stefano Vietti od petog broja samostalno preuzima scenarističko pero kako bi nam u narednih par brojeva ponudio nekoliko "lakših", takoreći „filler“ priča s naglaskom na likove te razvoj njihovih međusobnih odnosa.

Sukladno tome, Vietti nam je u petom broju („Skup izviđača“) pokazao kako izgleda svakodnevni život Jana, Gmora i Sere kada nisu na misijama. U tom broju je također navedeno nekoliko novih informacija o lokacijama i načinu života na Erondàru, saznajemo nešto više o jedinici carskih izviđača čiji je Jan član (s Gmorom kao pratiocem), a također upoznajemo i mnoštvo novih likova/izviđača s kojima ćemo se povremeno susretati u kasnijim brojevima.

Na samom kraju te „filler“ priče s velikom količinom novih informacija, spomenuto je kako su Jan i Gmor dobili novu misiju u malom gradiću Merovia, na samom sjeveru Erondàra. Ako ste u tom trenutku pomislili kako će ta misija biti prikazana u idućem broju, u krivu ste. Priču posvećenu toj misiji Vietti će ispričati u osmom broju, dok će se u priči koja je tema ove recenzije pozabaviti zgodom koja je zadesila Jana i Gmora na putu do Merovie.

Iz navedenog se također može vidjeti koliko znatno više truda i pažnje Dragonerovi scenaristi posvećuju sporednim i manje bitnim pričama u odnosu na scenariste drugih Bonelli serijala. Time što je u „Skupu izviđača“ na samom kraju priče spomenuo misiju iz narednog broja, ali i u ovoj dvodijelnoj priči opisao jednu od zgoda na putu do misije prikazane u osmom broju, Vietti je uspio stvoriti neku vrstu „Merovia story arca“ (iako, tehnički gledano, ove Viettijeve priče ne čine story arc u punom smislu te riječi) čime je ovih nekoliko filler priča uspješno i kvalitetno nadovezao na „glavnu“ priču iz prva četiri broja, ali i cijeli serijal učinio tečnijim u vidu protoka vremena i povezanosti događaja. Samim time, ovo je odličan primjer kako scenaristi sa manjim i ne toliko bitnim pričama mogu kvalitetno i značajno obogatiti serijal, ali i svijet u kojem se radnja odvija učiniti još življim i stvarnijim.

U Zehfirovom kraljevstvu“ je također jedna takva priča: po događajima manje važna priča koja ima ulogu obogatiti Erondàr novim likovima i lokacijama, ali istodobno i blago produbiti odnos Jana i Gmora kako bi čitatelje ovog (u toj fazi) relativno novog serijala još bolje upoznali s njegovim glavnim likovima. Ipak, unatoč svim navedenim ciljevima, sama priča je ovog puta, u pogledu kompleksnosti i strukture radnje, u rangu standardnih Bonelli šablona kad su u pitanju „filler“ priče. Činjenica što se proteže na dva broja također doprinosi osjetnoj neujednačenosti u vidu tempa pripovijedanja te broju događaja i radnji koji se više-manje uspješno isprepliću u ovoj priči.

Na početku priče, Jan i Gmor stižu u bezimeno selo u potrazi za prenoćištem. Tamo prisustvuju sceni gdje se mještani sukobljavaju sa podivljalim orkom koji je upao u selu. Iako mještani uspiju ubiti podivljalog orka, Jan odluči pobliže istražiti što se točno dogodilo. Za to vrijeme, iz razgovora dvojice nomada izvan sela saznajemo kako je podivljali ork pobjegao iz njihovog zarobljeništva te kako im prijeti kazna od njihovog gospodara. Ipak, kako bi ublažili cijelu situaciju, tajanstveni dvojac tijekom noći otima Gmora kako bi njime zamijenili ubijenog orka.

Iz navedenih događaja s početka priče vidljivo je kako u pitanju postavka priče kakvu smo već mnogo puta imali priliku vidjeti u brojnim Bonelli serijalima. Unatoč tome što je Dragonero zahvaljujući žanru puno slobodniji u vidu ograničenja (kako u vezi postavke priče, tako i u vezi scenarističkih rješenja), Vietti u ovoj priči do njenog samog kraja u velikoj većini slučajeva slijedi tu već mnogo puta viđenu šablonu „oslobađanje otetog prijatelja od strane otmičara“ iz brojnih drugih serijala koji su po svom žanru puno „prizemljeniji“ i ograničeniji u vidu mogućnosti po kojima bi se navedena postavka priče mogla razviti. To jest, Vietti nije pružio ništa novog u samoj pripovjedačkoj strukturi i zapletu priče već je sve „originalnije“ i „neviđenije“ elemente sačuvao za obogaćivanje Erondàra i njegovih stanovnika.

Što se tiče spomenutog obogaćivanja, Vietti je u ovoj priči Dragonerov svijet obogatio nomadskom populacijom Zaghara. Dvojica otmičara s početka priče su pripadnici spomenute zajednice skitnica koja u karavanama putuje po Erondàru sa kavezima punih dresiranih zvijeri kojima zarađuju za život. Naime, Zaghari putuju od sela do sela gdje u dogovoru sa starješinama sela dogovaraju klađenja na ilegale borbe između divljih zvijeri. Upravo iz tog razloga su dvojica Zaghara sa početka priče oteli Gmora: kako bi ga natjerali na borbu protiv divljih zvijeri i na njemu zaradili na okladama seljaka.

Za razliku od Zaghara koji su prikazani kao pripadnici ljudske rase, njihov „gospodar“ je mračni vilenjak i nekromant po imenu Zehfir. On je ujedno i glavni negativac ove priče. Predstavljajući se kao ukrotitelj zvijeri, mračni vilenjak je vođa spomenutih Zaghara, zadužen za dogovaranje borbi i oklada sa starješinama sela. Kao i ostali Zaghari, putuje u kolima, no za razliku od kola ostalih Zaghara, njegova su kola ukrašena brojnim magičnim simbolima koja omogućavaju da se u kolima smjesti cijeli jedan vilenjački svijet i brojne dimenzije abomina. Iako se tijekom priče nazire kako Zehfir ima nekih skrivenih namjera čim se pridružio jednoj običnoj bandi skitnica, on je u ovoj priči u većoj mjeri prikazan kao zloban i vrlo opasan vilenjak, odlično karakteriziran u pogledu svojih ciljeva, stavova i namjera.

Zehfir

Od ostalih likova koji se pojavljuju u ovoj priči, valja spomenuti i tajanstvenu Eleusisanku Eryanu. Na početku priče se Janu i Gmoru predstavlja kao putujuća liječnica, a kasnije se pridružuje Janu u potrazi za Gmorom nakon njegove otmice. Djevojčici i njenim roditeljima će također biti posvećena nešto veća pozornost tijekom priče, i to u stilu sporednih pomoćnih likova nerijetko viđenih u velikom broju priča drugih Bonelli serijala.

Što se tiče razvoja glavnih likova, Vietti je u ovom broju natuknuo na postojanje neprijateljstva između rasa orkova i karkassera (upravo će se Gmor sukobiti s jednim karkasserom u ovoj priči). Također postoji i razvoj Janovog lika u vidu njegove spoznaje o svojoj prevelikoj samouvjerenosti zbog novih sposobnosti koja ga je skoro koštala života u završnom sukobu sa Zehfirom. Na temelju svih borbi u prvim brojevima, Jan je zbog svojih novih moći djelovao nepobjediv što bi u narednim pričama dovelo do predvidljivosti ishoda velike većine borbi. Grubo ga prizemljivši u vidu njegovih sposobnosti, Vietti je uništio tu iluziju nepobjedivosti Janovog lika (najviše kod čitatelja) čime je stvorio dodatnu dozu neizvjesnosti oko ishoda borbi i događaja u narednim brojevima.

Sveukupno gledajući, ova dvodijelna priča je zanimljiva više zbog elemenata kojima je obogatila Dragonerov svijet, a manje zbog same priče koja je već mnoštvo puta viđena u brojnim pričama ostalih Bonelli serijala. Koliko god je u scenarij uloženo puno truda u vidu razvoja svijeta, vidljive su standardne boljke pristupa klasičnoj „Bonelli postavci“ priče: od neujednačenog tempa pripovijedanja (previše prepričavanja događaja koji su se dogodili u stripu), blage razvučenosti (unatoč solidnom broju akcijskih i borbenih scena koje su vjerojatno razlog zbog kojih je priča pisana za dva broja) pa sve do više puta viđenih klišeja i predvidljivih scenarističkih rješenja. Ukratko, ovo je jedan čistokrvni Bonelli filler, zanimljiv jedino zbog žanrovskih elemenata i „razvoja“ glavnih likova.

7, 6, 7, 8

Čeljusti i olovo

Gmorova otmica od strane nekog mutnog tipa s čudnim moćima i Janovi pokušaji da ga oslobodi - to je otprilike to. Scenarij je dosadnjikav ponajviše zbog ogromne količine bespotrebnog prepričavanja. Ona ženska koja putuje s Janom za sad ne služi ničemu osim da joj on prepriča neke stvari koje mi već znamo (početak prijateljstva s Gmorom, njegova uloga u Skautima itd.). Onda su tu ona dvojica polu-kriminalaca koji opet između sebe pričaju ono što smo prethodno vidjeli pa onda dođu do svog gospodara koji također samo govori. Na kraju svi dođu u selo pa seoski starješina priča svojoj ženi i djeci kako je Gmor uhvaćen i kako je onaj tip s kapuljačom rđav.
    Scenarij nema pravog ritma i cijelo vrijeme ste na neki način ispred događaja, već otprilike znate kako će se sve odigrati.
    Nažalost, Vietti se poslužio uhodanim štosevima iz Bonellijeve kuhinje da bi nam servirao nešto što smo u ovom ili onom obliku već puno puta vidjeli.

U Zehfirovom kraljevstvu

Ništa se nije promijenilo na bolje u odnosu na prethodnu epizodu. Pripovijedanje je pomalo naporno, polovicu dijaloga se može slobodno izbaciti. Eryana je bezlična a i njena motivacija, odnosno životna priča, je puna klišeja i zbog toga mi nije postala nimao dopadljivija.
    Ona prva priča od četiri nastavka je bila na zadovoljavajućem, visokom, nivou, petica (Skup izviđača) je intrigantna na svoj način ali ovaj dupli broj zaista ima puno mana.
    Dobra vijest je da su ovo su bile početne poteškoće u najranijoj fazi serijala jer kvaliteta priča se konstantno poboljšava kako brojevi odmiču.

12.07.2018