Dragonero

Princ Valiant

DRGN VEC 1 | 248 str.

Kamene kule, koje razdvajaju Imperiju od Zemlje Zmajeva, padaju jedna za drugom. Drevni pečat koji zadržava sile zla u njihovom mračnom svijetu je popustio i sada im je Imperija na dohvat ruke. Čini se da ništa ne može da zaustavi rušilački pohod zlokobnih stvorenja, ali njihov stari neprijatelj mag Alben ne misli tako i okuplja oko sebe neobičan tim. Ali, da li će oni moći da spasu Imperiju?

• Dragonero
    DRGN VEC 1

• Od šestog mjeseca 2013. godine Dragonero izlazi u Italiji kao mjesečni serijal.
  • Izašla je i igra role playing game.
  • Interesantan intervju. Dragonero na SBE. Luca Enoch je kompletan autor SBE serijala Gea i Lilith.
  • U Italiji se sprema team-up Dragonera i Zagora.
  • Ova priča sa Dragonerom izašla je u Italiji u junu 2007. godine u tadašnjem novom serijalu Romanzi a fumetti Bonelli.

Ograničenja postoje samo u našim umovima. Ako koristimo maštu, otvaramo si svijet beskonačnih mogućnosti.

Avanturističke priče su uvijek bile posebno omiljene kod svih naroda, tako je bilo vijekovima. Vilenjaci, čarobnjaci, vještice, zagonetni patuljci i zmajevi, sve su to česti sastojci fantastičnih avantura iz doba kada nisu postojali televizor i internet. Tako je bilo i u vrijeme kada je tv zavladao svijetom, za kratko je vrijeme čudesni aparat postao glavna zanimacija i hobi. I tada su filmovi o herojima u “sandalama” bili među najomiljenijima, ljudi nisu izgubili interesovanje za takvim vrstama priča. Tek negdje tamo sedemdesetih godina situacija počinje da se mijenja, ovaj žanr gubi na popularnosti i njegovo mjesto zauzimaju priče nešto drugačijeg karaktera. Naučna fantastika i horror filmovi sve više uživaju popularnost čitatelja knjiga i ljubitelja filmova, od Stephena Kinga pa do Star Warsa, sve vuče na to da su avantursitičke drevne priče zaboravljeni žanr koji više nikoga ne interesuje. Sve to postaje drugačije od kada je početkom ovog vijeka startovano sa ekranizacijom Gospodara prstenova, trilogijom koja je širom svijeta našla svoje fanove i osvojila mnogobrojne nagrade u svijetu filma. Naravno da su i drugi mediji pokušali da prate trend i da se ogrebu od dijela kolača, tu nije ni strip izuzetak. BD produkcija je uvijek bila poznata po ovoj vrsti stripa, ali sada je izgledalo kao da su još više dodali gas, pa su masovno producirali stripove sa ovom temom. Jedino je SBE izgleda, kao po običaju, ostao odsječen od svijeta, pa su i dalje išli svojim pravcem ne osvrčući se šta je trenutni trend. Tako je izgledalo barem na prvi pogled, međutim, ovoga puta su se čelnici ipak odlučili da i oni ugrabe dio kolača, tako su stvorili jednu priču koja je u mnogo čemu slična Gospodaru prstenova. Ovdje se odmah moramo distancirati od bilo kakve tvrdnje da je Dragonero jeftina kopija pomenutog djela, iako ima dosta podudarnosti, ipak su autori ostavili na priči svoj vlastiti pečat i učinili su ovaj strip originalnim, koliko je god to bilo moguće u jednoj ovakvoj situaciji. Ono što je najvažnije je da je ovaj strip bio pravo osvježenje za izdavačku kuću SBE, a i sami znamo koliko je pokojni Sergio bio težak na takvim stvarima, promjenama bilo kakve vrste. No izgleda da je ideja sa objavljivanjem ove priče urodila plodom, pogotovo ako s današnje tačke gledišta znamo da je Dragonero postao mjesečni serijal sa sasvim solidnom prodajom.

Dragonero

Najveći problem, ukoliko se uopšte može nazvati problemom, ovog stripa je ograničen broj stranica. Iako se priča prostire na skoro trista stranica, to u ovom slučaju ne izgleda kao da je dovoljno. Autori su se potrudili da nam prikažu cijeli novi svijet, čak i u stripu nailazimo na više mapa koje nam malo bolje dočaravaju gdje se šta nalazi. Dakle, od samog početka imamo osjećaj da je pred nama nešto veliko, nešto što ima potencijala da se više istraži od onoga što nam može da pruži jedna priča sa nekoliko stotina stranica. Taj nedostatak prostora prati cijeli strip, jednostavno ima dosta više da nam se prikaže nego što to priča dozvoljava. Svako malo imamo osjećaj da tu nešto nedostaje, prije svega dijelovi koji kao da su preskočeni, tek toliko da se ne bi prešla zadata norma od broja stranica. Zbog tog problema radnja gubi na tečnosti, događaji izgledaju kao da su ubrzani i prelazi se iz jedne avanture u drugu, previše brzo i nedorečeno. Zaista je tako da je na više mjesta bilo napetih i zanimljivih situacija, ali uz ovaj brzi tok radnje nije bilo moguće utonuti u ovaj strip više nego što je to slučaj. Sama ova priča bi mnogo bolje izgledala da je imala nekoliko stranica više, ali sada to više nije moguće ispraviti. Kako god, sada je Dragonero postao serijal, pa ostaje nada da će autori imati dovoljno prostora da nam bolje i opširnije prikažu ovaj zanimljivi svijet iz mašte.

Jan je najvažniji lik, glavni glumac u koga su uperena sva svijetla. Ubica zmajeva ima iza sebe veliko vojničko iskustvo kao pripadnik redova carske vojske kome je bila namjenjena blistava karijera. Iz razloga koji nisu baš sasvim jasni, Jan napušta zvaničnu vojsku kako bi postao izviđač i bavio se obavještajnim misijama na teritoriji Carstva i izvan njega, isključivo u pratnji svog velikog prijatelja Gmora, orka. Upravo zbog takvog posla, koji ga dovodi u dodir sa različitim rasama i kulturama, Jan je duhovno otvoren i pun poštovanja prema svim etničkim grupama i religijama. Siguran je u sebe, a ta sigurnost proističe iz iskustva. On je hrabar, ali ne i nepromišljen, i ono što ga posebno krasi jeste uravnoteženost koja je rezultat vojničke obuke i čvrste discipline. Jan živi u svojoj kući na vrhu stjenovite planine koja ima pogled na more, u blizini grada Soliana, gdje takođe obavlja dužnost kapetana gradske policije i odakle kreće u svoje misije. Jan nema stalnu pratilju i , kada je u Solianu, žene iz grada se utrkuju da mu sređuju kuću i spremaju ukusna jela. Njegova jedina slaba tačka je njegova sestra Mirva, kao što je to i prikazano u ovoj velikoj avanturi. Među njima postoji iskrena ljubav, ali takođe imaju i veoma različita mišljenja po mnogim pitanjima i nijedno od njih nije spremno popustiti.

Gmor je jedan neobičan ork. Živi u civilizovanom svijetu, u društvu ljudskog bića, glavnog lika Jana. U ovoj priči nije objašnjeno zašto je napustio svoj svijet, iako je u jednom od flešbekova prikazan njegov prvi susret sa prijateljem ratnikom. Između ostalog, on je „kućni ork“, voli da priprema ukusna jela, „učenjak“ je, obožava da čita i zato su mu potrebne male naočare koje mu daju neprimjeren izgled intelektualca. Osim toga, on zajedno sa Janom obavlja dužnost vojnog obavještajca prema zvaničnom nalogu carskih vlasti. To je maltene skrnavljenje klasičnih priča o orcima, po kojima su oni zli i zakleti neprijatelji čovjeka. Što se svega ostalog tiče, on u potpunosti izgleda kao pravi ork. Veliki je i krupan, nezgrapan i sirov, često izaziva kavgu i ulazi u borbu sa iskrenom strašću, pokazujući da je neustrašivi ratnik. Kao i Elf Sera, Gmor je lik koji je sticajem okolnosti osuđen da živi sam, odvojen od sebi bližnjih i omražen od ljudi koji teško podnose njegovo prisustvo. Odnos između njega i Jana je dugotrajan i neraskidiv. Oni se poznaju od djetinjstva, ali razlog koji ih tako čvrsto povezuje ostaje nepoznat, kao što je i nerazjašnjeno zašto je Gmor zauvijek napustio svoj svijet.

Alben ima ulogu Gandalfa u ovoj priči. Interesantan je podatak da je on bio posljednji lik koji je uključen u ovu priču. U prvobitnoj verziji Vileti i Enoh nisu predideli čarobnjaka, možda zato što je ideja magije prema njihovoj zamisli narativnog svijeta „Dragonera“ bila suviše neubjedljiva, ideja koju je možda trebalo staviti čak i u drugi plan. Kao što se to često dešava u avanturističkim pričama sličnim „Dragoneru“, gdje jasno postoji granica između dobra i zla, dvoje autora je imalo potrebu da jednom tako snažnom liku kao što je Saul Jeranas suprotstave neprijatelja koji bio pozitivan i podjednako snažan. Tako je nastao Alben. Naš čarobnjak je nevjerovatno energičan za svoje godine i ima harizmu koja je neophodna da se drži na okupu grupa kompanjona usijanih glava koji ga prate kroz ovu avanaturu. On međutim ne daje dobar primjer. Alben je gunđalo, voli komotan život, mrzi hladnoću i poteškoće. Kada bi se on pitao, ostao bi na toplom u svojoj odaji gdje bi čitao tomove i tomove starih knjiga, koje su, ruku na srce, prava smrtna dosada. Alben između ostalog pati i od vrtoglavica, a sudbina ga uvijek dovodi u situacije koje ga na to podsjećaju.

Mirva je lik u „Dragoneru“ koji je najbliskiji našem modernom svijetu. Ona pripada redu Tehnokrata, odnosno savezu naučnika koji u unutrašnjem političkom svijetu „Dragoneru“ preuzima vodeću ulogu u odnosu na red čarobnjaka i umanjuje moć magije favorizujući tehnologiju. Mirva nije bilo kakav Tehnokrata, ona ne provodi vrijeme baveći se tehnološkim istraživanjima u bučnim carskim radionicama, već kao jedna od malobrojnih ratnica, obučenih specijalnih agenata carstva, odlazi u misije tamo gdje je to neophodno. Mirva je između ostalog i Janova sestra, i premda se uopšte ne slaže sa bratom, njihova međusobna privrženost igra veoma važnu ulogu u stripu u toj mjeri da u više navrata dovodi pitanje čitavu misiju. Jan je, s druge strane, pretjerano zaštitnički nastrojen prema sestri, što ona ne odobrava. Mirva je moderna , nezavisna žena, veoma snažnog karaktera. Vješta je u korišćenju ratničkih tehnika i vatrenog oružja, koje apsolutno pogubno djeluje na neprijatelje. Takođe, posjeduje i diplomatske sposobnosti i, iako je još uvijek mlada, često uspijeva da i održi čarobnjaka Albena prisebnim, štiteći tako svoju nezavisnost i braneći interese kaste Tehnokrata.

Lik Ekube ima dugu istoriju iza sebe i stvoren je godinama prije nastanka „Dragonera“. U početku se radilo o fantastičnom liku koji je Enoch osmislio i ostavio da čeka u fioci čitavu deceniju. Međutim, kada je osmišljen projekat „Dragonero“, Ekuba je bila pozvana da odigra ulogu monahinje ratnice, koja je još od samog djetinjstva odgajana i obučavana da se bori u službi zaštite čarobnjaka. Uloga tjelohraniteljke je jedina uloga koju ona obavlja, i to čini sa velikom odlučnošću. Matteoni ju je u početku zamislio kao egzotičnu amazonku, ali obzirom na geografski položaj u koji je smještena priča „Dragonero“, i činjenicu da se tamnoputi narodi ne nalaze u naseljenim predjelima već u dalekim i nepoznatim zemljama juga, dodjeljen joj je izgled ledene plavuše krupne konstitucije, Ekuba je pravi pravcati pokretni arsenal oružja. Iz svoje torbe ona izvlači nevjerovatnu količinu hladnog, hemijskog i magijskog oružja, na čemu joj može pozavidjeti i španska armada. Njeno tijelo je oružje samo po sebi, a teg koji je prikačen za njenu kosu čini da njen rep izgleda kao gvozdeni čekić. Široka crna suknja i sjekira nedvosmisleno podsjećaju na aikido ratničke vještine koje i Matteoni i Enoch upražnjavaju.

Elf Sera je po prvobitnoj Enochovoj ideji bila divlja stanovnica šuma, obučena u kožu i naoružana lukom i strijelom. Žena lovac koja je živjela u potpunoj simbiozi sa prirodom, otuđena od svoje civilizovane braće elfova. Njenom izgledu ratnice doprinosi i ubilačko oružje koje ona vješto koristi. U konačnoj verziji “Dragonera“, Sera napušta lik amazonke ratnice i postaje „luviemaste“, što na starom jeziku znači „onaj koji ima cvjetnu ruku“ odnosno gospodar u svijetu biljaka. Ona je nesposobna za borbu fizičkim i magijskim sredstvima, ali je njeno prisustvo od vitalnog značaja za izvršenje misije. Sera je sićušna, ne nosi oruđje, miroljubive je naravi i lako se da uplašiti. Kao lik u drugom planu, međusobno se dopunjuje sa Gmorom, orkom koji nasuprot njoj izgleda kao stvoren za brutalne fizičke okršaje. Čak je i njen pogled izmjenjen u odnosu na prvobitne nacrte. Tamne zjenice prekrivaju oči i čine pogled mračnim i nedokučivim, kako bi istakao njenu prirodu drugačiju od prirode ljudskih bića. Sera je klasična heroina buntovnica koja je kao i glavni lik Jan bila prinuđena da napusti svijet u kome je rođena i u kome je odrasla da bi se suočila sa opasnim i nepoznatim situacijama. Ona dobro zna da žrtva koja se od nje traži podrazumijeva kontaminaciju spoljnim svijetom, zbog koje će je njen narod smatrati otpadnicom, odmjetnicom i koji će je osuditi na usamljenički život.

Solian je grad na moru, važna luka koja obavlja trgovinu sa ostalim gradovima na moru i dalekim arhipelazima. Solian čini sastavni dio male republike koju je osnovala konfederacija pet gradova, različitih po stilu i geografskom položaju, ali sličnih po političkom uređenju. Erondar, carstvo, zauzima veliku površinu koja se može s kontinentalnom Evropom porediti, a glavni grad je Valendart koji se uzdiže gdje se Bijela rijeka uliva u Avrasure, veliko more na kopnu. Kroz Erondar protiču dugačke plovne rijeke i prekrivaju ga guste šume, u kojima još žive šumski elfovi i još neka misteriozna stvorenja. Prema istoku i prema zapadu se prostiru velika jezera i nepregledni arhipelazi, u kojima žive varvarski i ratnički narodi. U pravcu juga se protežu široke teritorije koje nisu pod vlašću carstva: planine, ustajale močvare, bijele pustinje u kojima su našli utočište nezavisni sultanati i nomadske satrapije. Oblast u kojoj se odvija ova priča je nepregledna, a u njoj su, nekoliko vjekova ranije, utočište nalazile velike civilizacije koje su nestale, ali su za sobom ostavile veličanstvena svjedočanstva. Iza tih predijela se prostire južno kraljevstvo, odakle su se vraćali karavani trgovaca egzotičnom robom. Na sjeveru carstva se proteže opustošena Zemlja Zmajeva prekrivena tundrom u kojoj žive nepoznata i neprijateljska bića, Ledeni. To je zemlja Mračnog Kraljevstva u kojima žive strašni Abomini koji dolaze iz drugih dimenzija i u sebi nemaju ničega ljudskog. Da bi se zaštitili od opasnosti, ljudi su nekada davno podigli veliki bedem, zidine koje uzdužno presijecaju kontinent i koje dannoćno nadgledaju odredi Crvene straže.

Dakle, ovdje se radi o jednoj priči koja je probudila naš interes, potencijal sigurno ne nedostaje. Sada je sve do autora, ostaje nam da vidimo šta će uraditi sa nedavno pokrenutom serijom i kakav će odjek izazvati kod publike.

7, 7, 7, 5

Solidan fantasy serijal dvojice iskusnih scenarista, Viettija i Enocha... Bonelli produkciji nedostajalo je ovakvo nešto.

09.09.2014
    21:29:00 sati
  • krem

9, 8, 9, 6

10.09.2014
    00:39:00 sati
    krem

7, 9, 9, 8

Podsjetio me doslovno na neke RPG igrice koje sam igrao pred nekih 10 ili 15 godina...fantasy svijet, neprijatelji od šumskih biljčica na početku priče pa sve do veeelikog zmaja na kraju...elfovi,orci,vojnici-vitezovi,ninđa časna sestra itd...pa ono ajde po ovaj predmet u šumu pa po drugi u planinu itd,itd... Iako zvuči bezveze,strip je dosta dobro napravljen i zabavan i vjerovatno bolji od tisuću mangi koje su napravljene na ovu temu...
    10.09.2014
    09:22:00 sati

8, 8, 9, 10

sviđa mi se!

10.09.2014
    09:53:00 sati

8, 8, 9, 7

Mislim da mi je ovo treći ili četvrti put da čitam ovaj roman i uvijek mi je gušt. Svašta se tu nađe, posebno je zanimljivo po prvi puta otkrivati novi svijet. Ne znam zašto ali to je meni leglo na prvi pogled, uvijek mi je falilo nešto ovakvo od Bonellija. Sjećam se kad sam prvi put vidio Enochove ilustracije Gee u onim fantasy predjelima gdje leti na leđima prahistorijskih životinja, odmah sam znao da je to strip koji želim čitati. Poslije sam otkrio kako Gea nije cijela u tom štihu, ali kad se pojavio Dragonero i još k tome sa Enochom u glavnoj ulozi nitko sretniji od mene. Ovaj roman je miks svega i svačega i to mislim u pozitivnom smislu. Baš je taj element nepoznatog, iznenađujućeg i nesputanog glavna privlačna snaga serijala. Kad čitate strip koji je koliko-toliko usađen u "našu" stvarnost nemate taj osjećaj da je baš sve moguće jer ipak treba ispoštovati određene zakonitosti "realnog" svijeta. Kod fantastičnog svijeta poput ovog vi sami pišete ta pravila pa je taj osjećaj apsolutne potencijalnosti uvijek prisutan i stalo vam raspaljuje maštu. Kod ove priče autori su se potrudili u skoro tristo tabli napraviti neku vrstu presjeka glavnih elemenata Dragonerovog univerzuma. Ima tu impresivnih kadrova, onih koji više pitanja postavljaju nego što ih razjašnjavaju. Zidovi, gradovi, šume, kuće, planine, nebeska prostranstva, svuda su se naši junaci provlačili ne bi li ispunili svoju misiju. Matteoni je odličan, definitivno ima stil koji savršeno odgovara ovakvom ambijanetu, iz crteža mu isijava epičnost, linije su mu posebne, ne znam kako bih to opisao, ali neki njegovi kadrovi imaju neku transcendirajuću kvalitetu, koja je idealna za ovakvo nešto.

10.09.2014
    21:58:00 sati

9, 8, 10, 9

Navikao sam na Bonelli jeftinoču i večinoma loš crtež bez proporca, zamazano i slično. Ali Dragonero je perla u društvu ostalog Bonelli xxxnja. Super crtež i priča, scenarij malko zaostaje, protagonisti i sama priča su izuzetno zanimljivi. Iako sam navikao na sve sastojce dobrog avanturistično-zmajevskog gulaža, Dragnero me natjero da ga kupim i pročitam i drugi put. Uskoro uzimam ga u ruke i treči put :o)

14.09.2014
    22:40:00 sati
    trolodtroje
  • Ukupna ocjena 55%

3, 6, 8, 4

Volim fantastiku, ali ovi pokraše sve :D Ali dobro, makar je čitljiv strip.

14.09.2014
    23:31:00 sati
  • kandraks

8, 8, 9, 7

Posto mi je zanr epske/herojske fantastike najdrazi, bilo na filmu, knizi ili stripu mogu reci da me je Dragonero prijatno iznenadio i da mi je pruzio par sati uzivanja koliko mi je trebalo da ga procitam...iako i ovdje imamo postavku kao i u vecini fantazi svjetova prica tece pitko i ne gusi sa nekim nepotrebnim podacima. Crtez odlican, dok je naslovnica prosjecna...

17.09.2014
    12:37:00 sati
    kandraks

6, 7, 7, 6

Prvo mali osvrt na neke činjenice... Najpre, fantasy je bio sve samo ne mrtav od sedamdesetih do početka XXI veka! Navešću nekoliko primera, prvo, 1977. je bila sjajna godina za ovaj žanr, jer se pojavio The Silmarillion, Ralph Bakshi uradio crtanog Gospodara prstenova naredne godine, tu su sjajne Frazettine ilustracije iz te decenije... Kroz ovo, TLOTR je bio i te kako "živ" i pre filma, ali i interneta, takođe.

Po mom mišljenju najvažnije: Roy Thomas oživeo Howardovog Conana u stripu početkom sedamdesetih, potom je usledio SSoC magazin... To je vrlo brzo dovelo do sjajnih indie fantasy stripova, da pomenem radove P. Craig Russella makar... Ili - 1978. se pojavio - kod nas malo poznat, doduše - indie fantasy klasik, ElfQuest. Osamdesetih smo imali filmske hitove - prvi Conan, The Dark Crystal, The Beastmaster, Willow i dr., zatim divne, kultne crtane ekranizacije romana The Flight of Dragons i The Last Unicorn i još, još toga... Devedesetih se fantasy seli na računare i igre poput obožavanih Diabla ili Warcrafta. pa je apsolutno netačno da je epska fantastika "zaboravljeni žanr koji više nikoga ne interesuje" od sedamdesetih do početka ovog veka. Nije bila nešto najpopularnije, to stoji, ali svakako jeste bila izuzetno popularna tokom poslednjih decenija XX veka.

Ako bih doveo Dragonera u vezu s nekom fantasy sagom, pa to je pre svega Igra prestola, daleko više nego Gospodar prstenova, a da je SBE iskoristio popularnost žanra (zahvaljujući TLOTR), kao što sada koristi popularnost TV serije GoT. Priča jeste atipična za Bonelli, ali ipak nerazrađena, pa bih je uz sasvim solidan crtež nazvao jednim finim osveženjem, ali to je to. Ako neko počne da objavljuje novi serijal kod nas, daću mu šansu.

18.09.2014
    19:04:00 sati
  • aved

7, 7, 7, 7

Odlican temelj i postavka za jedan serijal. Napisati fantasy serijal na 320 stranica i samo tako ga ostaviti je jednostavno grijeh. Jedan takav svijet jednostavno vapi za pricama, donagradjivanjem i iskoristavanjem svega i svacega. Zato mi je drago sto je jedan ovakav zanr dobio svoju priliku za "on going" serijal. Iskreno se nadam da ce se znati iskoristiti svi ti potencijali koji svijet maste i maceva pruza. Isto tako se nadam da necemo puno cekati objavljivanje od nekog srpskog ili hrvatskog izdavaca.

Da je vecina preuzeto, kopirano, omazirano i iskoristeno od drugih knjiga nije nikakva novina za Bonelli, ali opet je sve to lijepo upakovano.

Slozio bih se sa Gil-galadom, daleko vise je oslon na Igru prijestolja nego na Gospodara prstenova.

01.10.2014
    09:36:00 sati
    aved
  • Space Marine

7, 8, 9, 5

Veoma maštovit prikaz fantasy svijeta. Iako ideja pomalo pati od klasične boljke omaža iz drugih medija, ona je zanimljiva i lako se prati unatoč moru informacija unutra. Scenarij je dobar i nije ugušen pretjeranim objašnjavanjem. Crtež mi se jako svidio, pogotovo akcijski dijelovi s dobrim kadriranjem. Jedino mi nije jasno zašto je naslovnica morala biti tako loše odrađena?

15.11.2014
    18:33:00 sati
    Space Marine
  • supermark

7, 7, 9, 6

Zanimljiv svijet... Iako sam ja imao osjecaj da gledam Lord of the Rings, odnosno nesto kopirano. Crtez rastura.

19.12.2014
    18:57:00 sati
    supermark
  • Giuda Ballerino

8, 9, 10, 8

Dugo sam imao predrasude prema ovom stripu, zamisljao sam ga kao 300 stranica s hrpom dijaloga, objasnjavanja, teksta. Najvecu krivicu u tome imao je naziv Romanzo koji je na to sve podsjecao. I tek sad vidim koliko sam se zapravo prevario. Spektakularna avantura, bas meni po gustu i jedan od najbolje nacrtanih stripova koje sam citao. Zapanjen sam kako je Matteoni unutra i koliko mu odgovara ovaj zanr. Svaka cast. Prica je prilicno jednostavna i potpuno linearna, a jedina zamjerka mi ide sto sam pogodio da kad nije vise bilo zmajeve krvi da ce problem biti rijesen pomocu cudotvorne biljke, predvidljivi klisej, a ima i jos nekih pa ipak nece biti 10,10,10. Naslovnica je to meni odlicno kolorirana i zato 10, inace je cista poza. Sve u svemu, velicanstvena avantura.

26.12.2014
    18:04:00 sati
    Giuda Ballerino

7, 7, 7, 7

Ovaj fantasy strip je nešto novo u Bonelliju. Strip je zabavan i dosta brzo se čita. Puno ideja je več viđeno u fantasy svijetu ali to niti ne smeta toliko. Svakako ču pročitati još koji nastavak.

10.08.2015
    14:09:00 sati
  • Sarghan

7, 9, 8, 5

Bio sam malo skeptičan kad sam nakon prvih pedesetak strana počeo primjećivati sličnosti u postavci i oslanjanju na „Game of thrones“, no kao osobi koja je odrasla na JRPG-ovima bilo mi je jako drago što je priča ubrzo otišla u domenu „klasičnog“ fantasyja. Istina, nema tu ničega inovativnog za fantasy žanr, no zahvaljujući jako dobrom scenariju i zanimljivim likovima, Vietti i Enoch su uspjeli stvoriti dovoljno bogat i zanimljiv svijet koji u čitatelju budi želju za njegovim daljnjim istraživanjem. Zadnjih 100-tinjak stranica (uključujući i konačnu borbu protiv zmaja) su me posebno uvukli u cijelu „mitologiju“ svijeta, a na temelju svih „neodgovorenih“ pitanja bilo je očigledno kako je ovih 300-tinjak stranica samo postavljanje temelja za nešto veće te kako Vietti i Enoch nisu stvorili ovoliko detaljan svijet samo za "One-shot" priču već kako bi mu se ponovno vratili te ga nastavili razvijati i obogaćivati.

Crtež je odličan i savršeno  odgovara stripu ovog žanra. Jedina zamjerka je što su mi neki kadrovi djelovali nepregledni u pogledu prenatrpanosti s detaljima, no za to je u većini slučajeva kriv slab kontrast prouzročen lošim otiskom VČ izdanja. Crtež bi definitivno više došao do izražaja na većem formatu. Pozerska VČ naslovnica mi nije toliko privlačna dok mi je originalna puno bolja.

Dragonero je za Bonelli i žanrovski i po postavci definitivino dobrodošlo osvježenje i svakako ima ono nešto što ga izdvaja od ostalih Bonelli junaka. Iako ne nudi ništa originalno za žanr, svijet i likovi definitivno imaju svoju draž, ali i veliki potencijal da iz svega ovoga izraste u nešto još epskije.

22.09.2017
    05:44:00 sati
    Sarghan