Ubojice

DD EXT 5 | 96 str.

Nauzgled obični gradjani Londona pod neobjašnjivim okolnostima se pretvaraju u poludjele ubojice. I dok mediji sve svaljuju na nesnošljivu vručinu koja hara gradom, Dylanu otkriva da je razlog ludilu ipak mnogo strašniji.

• Ubojice
    DD EXT 5
  • Ubice
    DD ZS 5

• Uccisori
    DD SR 5

• prema ovoj epizodi napravljena je istoimena kompjuterska igrica
  • prvo pojavljivanje H. G. Wellsa
  • str 97; na kuvertama koje Dylan pobaca na stol nalaze se poznata imena američkih glazbenika Tom Waitsa, Ry Coodera, J. J. Calea, John Fogerthya…
  • spominje se «Mutus liber» (iliti «Nijema knjiga», tzv. alkemičarski priručnik)
  • koliko sam primijetio, Dell’uomo je jedini koji je inspektora Blocha crtao sjedokosog, dok većina ostalih crtača boji ono malo Blochove kose u crno.

Da vidimo što ovdje imamo… gospodja dolazi u mesnicu, ugleda mesara kako siječe komade ljudskog tijela, i od šoka pada u nesvjest. Mesar je nijemo i pomalo sjetno promatra, da bi netom zatim zamahnuo satarom prema njezinom tijelu. Zatim se selimo na drugu lokaciju, gdje se jedan miran podnevni obiteljski ručak pretvara u masakr kada glava obitelji (čitaj; otac) uzme pištolj u ruke i počne pucati na svoju obitelj (poprilično šokantna scena, vidimo samo hladnokrvno lice čovjeka te mlazove krvi njegovih ukučana kako pršte zrakom… Dell’uomo kao da nas je ovdje vizualno odlučio poštedjeti scena mrtve djece i supruge, i dao našoj mašti na volju da zamišljamo kako bi izgledao taj krvavi prizor). Drugdje… u samoposluzi blagajnica nijemo promatra nož kojim će netom kasnije izmasakrirati svoju vlastitu mušteriju.

Ovako ukratko počinju «Ubojice», jedna od zacijelo najkrvavijih epizoda DD-a ikada napisanih. Gomile kratkih scena nasilja, krvi i ludila jednostavno preplavljuju cijeli ovaj strip. Ali kada bi to bilo sve što nam ova epizoda ima za ponuditi, niti bi dobila tako visoke ocjene, a niti bi bila jedna od onih epizoda koje su vrijedne spomena. Imamo mi ovdje i priču, i to dobru priču, uzrok svega toga ludila koje je tako neobjašnjivo zahvatilo London. A u sve to je uvučena visoka politika… i tajanstveni (čak dijabolični) «Projekt Ozdravljenja» koji provodi L. L. Todd, beskrupulozni i okrutni političar koji svoj močni ugled koristi u sve, samo ne humane, svrhe. A o čemu je svrha tog «Ozdravljenja»? To je zapravo lukavi neo-nacistički plan prema kojemu bi se, da citiram «preorganizirao javni red i to na način koji je već kroz povijest pokazao najbolji učinak; kroz strah»! Riješimo se bagre i primitivizma, malogradjana zbog kojih ovaj svijet ide prema samouništenju i ustoličimo vladavinu čiste i uzorne aristokracije. A kako? Jednostavno, kombinacijom suvremene tehnike i nauke (čitaj; kompjutora) i kontroverzne srednjovijekovne nauke – alkemije. Stvorimo tako val negativne energije, koju raspršimo po raznim kučanskim i inim predmetima, isporučimo ih zadovoljnim kupcima i skrivečki promatrajmo kako ti predmeti postupno preuzimaju kontrolu na nad ljudima i stvaraju ubojice. A pogledajte tko su žrtve ubojica; obični, siromašni gradjani, taj tzv. primitivni sloj ljudi zbog kojeg zemlja kao srlja u propast… I samim time dobijemo odličan alibi, nitko nikada neće posumnjati u nas, nego će za sve okriviti nesnosnu vručinu i sparinu od koje i tako nije teško izgubiti razum Možda pomalo luda i neuvjerljiva ideja, svejedno sasvim dobro funkcionira u cijeloj ovoj priči. I tako dobijemo u globalu jednu jako dobru epizodu, epizodu punu dijaloga, dinamike, akcije, i one uvijek dobrodošle doze Grouchovog humora. A ljubitelji krvavijih epizoda ovdje nikako neće biti zakinuti.

Ovo su bili sami počeci Dylan Doga na temelju čega možemo promatrati kako se cijeli serijal razvijao i mijenjao tijekom godina. Kasnije epizode postaju donekle rafiniranije u smislu da nema više toliko izravnih scena nasilja i krvi, nego sav užas se pokušava predočiti više pričom, atmosferom i dijalozima, počinje se zadirati ispod površine i stvaraju se kompleksnije priče, eksperimentiranje jednostavno uzima maha, scenaristi počinju testirati granice svojih mogučnosti. Doduše, to nije uvijek značilo da su te kasnije epizode bile samim time i uspješnije. Ali pokušao se Ruju «Sunčevim pjegama» pomalo vratiti tim početcima i napraviti epizodu koja bi donekle funkcionirala kao neki hommage epizodama tipa «Ubojice», ali je ishod rezultirao povećim neuspjehom.

Dell’uomo je odličan crtač, crtež mu je pedantan, čist, jasan, sa odličnim sjenčanjem. Jednako mu je stalo kako crta likove (koji su anatomski nacrtani savršeno; vidi golu Dylanovu djevojku) a jednako tako i okolinu. Zbog svih do sada nabrojanih stvari, moram reći da volim ovu epizodu, i iako zacijelo nije nešto najbolje što nam je Sclavi ponudio iz svoje umne «radionice», smatram je čak i pomalo kultnim ostvarenjem.

DD EXT 4 Priviđenje Anne Never

DD EXT 6 Ljepota demona

7, 8, 5, 7

Uh, ovo je svojevremeno bilo citanje bez daha. I danas se nije mnogo promenilo.Previse krvi i isecaka iz crne hronike "Daily Times-a". Odlican debi i za Lorda Wellsa koji svakoj epizodi gde se pojavi dize prosek. Xabarasova senka je isto tako plus u ovoj korporaciskoj inc. zaveri. Dell'Uomo mi je nekako previse krut i sterilan.
    23.11.2004
    19:21:00 sati
  • Ukupna ocjena 56%

6, 6, 4, 8

Dobro, prica nije losa, ali meni ipak malo vise vuce na kritiku drustva i pogotovo, Britanske samozvane "aristokratije", nego na pravi horor. Iskreno receno, prilicno je neuverljiv metod kojim Tod i njegovi zele da "ociste" svet. Ocigledno je da bi se njima njihov plan mogao vratiti kao bumerang sto se i desilo na kraju, i prosto mi je neverovatno da oni tako nesto ne bi predvideli i sprecili. Pre svega, Dilanov ulazak u prostorije i podmetanje nozeva za hartiju suvise je naivno razresenje, a sve to da bi se nekako "resio" problem sirenja zaraza ubica. Iskreno, nicim nije ukazano kako je zaista zaustavljena zaraza ubilackim ludilom. Ono sto je Dylan uradio je samo zaustavilo tvorce tog ludila i to na poprilicno naivan nacin.
    Sto se Del'Uomo-vog crteza tice, ja bas i nisam luda za njim, prakticno ga stvrstavam u meni najlosije zajedno sa Cossu-om. Cak i M&G imaju malo vise DD crtez od DelUoma. BAr se uklapa u koncept. A Del Uomo ne. Njegovi muski likovi redom svi izgledaju kao zene maskirane u muskarce i to daje likovima lutkast, detinjast izgled i strip cini neozbiljnim i ubija taj horor aspekt.
    Meni se ova epizoda nije posebno dopala...
    24.11.2004
    07:53:00 sati
    Bilja

8, 7, 7, 4

Nije loše. Dobar je bio taj početni period, uostalom, zahvaljujući dobrim pričama, DD je brzo prigrabio kultni status. Ovo mi je nekad bila legendarna epizoda, sada nešto manje, ali i dalje dosta dobro. Pomalo i kritika političke moći, sve je to aktualno, sprega politike i tajnih društava, novi svjetski poredak itd. Zanimljivost – u ono vrijeme u londonskim kinima je igrao Rocky V (str.50).
    24.11.2004
    11:46:00 sati
    stinky
  • Ukupna ocjena 66%

8, 7, 5, 6

Nije loša priča, ali me zamori Dell'Uomo + ovo mi je jedna od najgorih DD naslovnica koje je Villa radio.
    24.11.2004
    12:11:00 sati
    Verfalk2003
  • Ukupna ocjena 81%

8, 9, 8, 6

Iako nisam dobar poznavalac Dog-a mislim da je ovo dobra prica, scenarij zanimljiv, a crtez prosjecan.
    24.11.2004
    16:53:00 sati
    Hari

10, 10, 10, 10

Odlična epizoda. Savršena naslovnica. Odličan ctrež. Sve u svemu odlično. Karikiranje engleskog doma lordova i općenito britanske aristokracije zanimljiv je detalj koji j se, nažalost, kasnije nije tako često pojavljivao u Dylan Dogu. Iza misteriozne priče o valu ubojica zapravo se krije vječiti jaz između kreme i šunda, odnosno bogatuna i sirotinje. Također mi je zanimljiv detalj spominjanje Anthonya Burgessa autora Paklene naranče, gdje on navodno izjavljuje, nećemo moći spriječiti ubojice jer ubojice smo svi mi.
    28.11.2004
    12:42:00 sati
    Mx2

7, 8, 10, 10

Ova epizoda mi je jedna od najboljih usprkos, pomalo neobičnoj priči. Gomila nasilja i krvi je bio jedan od najboljih aduta te epizode, a i sama naslovnica također koja me još više zapalila. Jedina zamjerka mi je H.G.Wells (čiji sam ljubitelj) koji se pojavljuje u toj epizodi, ali nije strašno. Igrao sam čak i kompjutorsku igricu koja nije bogznašto, a može se s lakoćom naći na internetu. Meni jedna od najboljih epizoda uz Velikog Sotonu, Povratak čudovišta i Memoari nevidljivog čovjeka.
    28.11.2004
    18:22:00 sati
    hellblazer
  • Ukupna ocjena 69%

8, 7, 6, 6

Hmm, prakticki kultna epizoda, cisti klasik kojeg bi svi pocetnici trebali uzeti u ruke, odlican kraj.
    01.12.2004
    23:58:00 sati
    poshtar
  • Ukupna ocjena 78%

7, 9, 8, 6

Kako možeš, da zaboraviš strip u kojem hladnokrvno ubijo desetgodišnjeg dječaka i mamicu sa bebom u kolima?
    03.12.2004
    12:41:00 sati
    marvin
  • zveky

8, 8, 9, 8

Kad god vidim ovaj strip sjetim se babe koja izbode svog unuka,nadrkanog lika u autu koji dobije kljucem po glavi i smetlara u parku :)!Meni je ovo jedna od drazih epizoda!Malo sirova doduse(mislim,samo klanje)ali meni se bas dopala!
    03.12.2004
    14:16:00 sati
    zveky

7, 7, 7, 6

Ništa spektakularno.Meni su početne epizode manje-više prosječne pa tako i ova.Volim te masovne histerije i opće ludilo u velikim gradovima(ima par odličnih priča MM sa tom temom),gdje vlasti ne znaju što bi i obrate se "našim" junacima.Ima par dobrih trash-horrror scena ali kraj mi je nekako slabašan.Neuvjerljivo mi je objašnjenje o mašini koja proizvodi predmete koji vlasnike pretvaraju u ubice itd.Groucho je odličan,pogotovo situacija sa "dogovorenim mjestom" kad izjavi da se dvoumio između Piccadily circusa ili Champ Elysses u Parizu;-))
    Crtež je možda presterilan za moj ukus ali ipak sasvim solidan.I ja sam primjetio da Bloch ima sjedu kosu dok ga svi ostali crtaju sa crnom.
    03.12.2004
    19:59:00 sati
  • Daniel

8, 9, 8, 6

Odličan i napet strip,uz jako dobre crteže,morate ga pročitati,jako zanimljivo.
    03.12.2004
    22:37:00 sati
    Daniel
  • Curunir

8, 8, 8, 10

A sto reci.....rani Dylan, pravi Dylan....kombinacija trasha i (vecim dijelom) kultnog klasika Toba Hoppera "Lifeforce" (aka "Svemirski vampiri" kod nas).
    06.12.2004
    00:42:00 sati
    Curunir

5, 6, 7, 5

Po prvi put se u Ubicama susrecemo sa kritikom engleskog drustva, po prvi put se susrecemo i sa Lordom Velsom. I ako je potonji oduvek znacio i garanciju kvaliteta epizode (sem ovde), potpuno suprotno se moze kazati za kritiku drustva. Isto ce postati, bas kao i Vels, zastitni znak serijala, koji ce mi, opet za razliku od Velsa, ici na k...c. Ocene Ubica bi daleko nize bile da nije bilo krvi do kolena, i opet, Lorda Velsa:) Crtez mi nije nesto, a naslovna strana je mozda i najlosija u regularnoj seriji.
    22.03.2005
    01:11:00 sati
  • SejoSexon

10, 10, 7, 8

Prica koja te drzi u napetosti od pocetka pa do kraja!
    22.03.2005
    09:06:00 sati
    SejoSexon

7, 7, 10, 5

Ovo je jedan od najkrvavijih Dylana koji sam pročitao.Crtež je O.K.Nadam se da će biti boljih crtača.
    31.05.2005
    13:26:00 sati
    Pierce

10, 10, 10, 10

Savršeno!!!
    17.07.2005
    19:30:00 sati
    vice

8, 8, 9, 8

Kao prvo moram spomenuti video igru koju je kiky spomenuo i koja je napravljena po ovoj epizodi. Igrao sam tu igru prije 10-ak godina kada još nisam ni znao za strip (osim te igrao sam i DD Il male). To smeće od kompjutera (mislim Amiga) na kojem sam igrao s vremenom je riklo. Epizoda solidna, slažem se da ne bi bilo isto da je u pitanju besmisleno ubijanje i tu je stvorena odlična priča oko te alkemije i nove tehnologije. Posebnu draž daje i izjava na kraju da je iza izrade dijaboličnog računala stajao doktor Xabaras. Wells u cijeloj priči nekako strši kao nepotreban, ali ipak se oprašta Sclaviju jer je riječ o simpatičnom gospodinčiću, dapače:) DellUomov crtež je odličan, ne i savršen:) Villina naslovnica solidna.
    30.12.2005
    16:31:00 sati
  • Prodigy

8, 8, 8, 6

Nazalost,malo sam razocaran raspletom koji mi se nago izvrsnog uvoda i zapleta price cini pomalo zbrzan(kao da ga je pokvarila cinjenica da kraj mora biti unutar 96 str.)!Crtez je dobar.Nakon nesto slabijeg predhodnika o "zivotu Anne Never" ova epizoda ponovno dize kvalitetu serijala. Bravo za Sclavija!
    07.03.2006
    09:06:00 sati
    Prodigy
  • SnotMan

7, 9, 7, 6

Intrigantna priča,super kraj...
    13.03.2006
    22:36:00 sati
    SnotMan
  • Vega

7, 7, 8, 7

Dobra epizoda. Humor na nivou. Kad lord H. G. Wells bane na vrata, a Groucho upita Dylana: "Da zovnem ludnicu ili policiju? Možda je bolje da ga odmah ubijemo. Da zovnem mrtvačnicu?" Fanatični industrijalci žele očistiti svijet od "nepodobnih". Ne legnu mi takve epizode najbolje. Te sekte, zavjere, sit sam već toga! Više volim čudovišta, vampire, manijake i slično. Dobro, radnja se vrti oko pretvaranja običnih ljudi u ubojite strojeve, pa sam donekle zadovoljan. Sclavi opet ismijava ljudsko lakovjerje. Prorok drži govor u parku:"Pokajte se ili ćete biti zgaženi!" U tom trenutku ulijeće Dylanova buba i umalo pregazi nekog tipa, na što taj izjavi:"Ali...ja sam se pokajao!" He, he! Lord H. G. Wells je odličan lik! Dell'Uomo podsjeća na Montanari&Grassani, ali je meni bolji od njih! Naslovnica je ispod Villinog standarda.
    15.06.2006
    19:38:00 sati
    Vega
  • alen

8, 9, 7, 6

Dobra epizoda. Opet jedna od onih koje me vise vezu na prvo citanje kad sam bio klinac. U tom bi joj trenutku dao sve 10-ke, danas nesto losije ocjene, a ove koje sam dao su jedan fini kompromis. Prve 2/3 su mi i dalje izvanredne, ona brutalna i besmislena ubojstva su strasna i bizarno fascinantna, ali kraj mi je danas mutan.
    26.07.2006
    13:59:00 sati
    alen

8, 7, 10, 8

Sascim dobra epizoda. Nemam nekih većih zamjerki osim na naslovnicu(boj akože napadača). O Dell'Uomu sve najbolje...
    08.06.2007
    22:18:00 sati
    Akul

8, 9, 9, 9

13.11.2007
    17:47:00 sati

5, 8, 8, 4

Prosjek. Ima puno boljih priča u Dylanu. Istina, ima ovdje i odličnih dijelova, npr. kad se vraćaju u London u brodiću kojeg Dylan čuva za zavođenje ženskih (također zanimljivo saznanje) i scene kod prvog pojavljivanja Lorda Wellsa. Štoviše, humor koji se proteže kroz cijelu epizodu daje puno bolji dojam samoj priči koja je, čak dapače, neuvjerljiva s isforsiranim završetkom.
    19.11.2007
    14:15:00 sati

7, 6, 8, 5

u ovom početnom periodu ima par epizoda koje mi nisu legle, ova je među njimamalo mi je dosadna, ima ok horror scena, ali nema ono nešto više (čitaj smisla)ipak, još uvijek je to dobar prosjek, da je bar s novim epizodama tako
    25.02.2008
    22:08:00 sati
  • Windwalker

8, 8, 9, 9

Meni vrlo draga epizoda, jedna od najboljih čistih koljačina, iako ima nekih nelogičnosti. Crtež zanimljiv i dobar. Naslovnica bi bila odlična da ovi ubojice nisu žuti.
    13.03.2008
    12:15:00 sati
    Windwalker

6, 7, 6, 5

Čak i OK epizodica, sa nekoliko kultnih scena i dosta dobre zajebancije. Sclavi se očito namjerio na englesko društvo, no ako čovjek bolje razmisli, takvi se čistunjavi idioti nažalost izležu u svakoj naciji. Ipak sam zadovoljan, mada su neka 'objašnjenja' mutna, a i pomalo plitka. No dobro, nemojmo (baš uvijek) biti sitničavi.
    02.07.2008
    20:37:00 sati
  • Klukas

7, 8, 8, 7

Uvod i zaplet odlični, rasplet tako-tako, pomalo naivno. Malo je djetinjasto pomisliti da se samo tako čovjek može ušetati 'prostor' Lordova, unatoč tamo nekoj šifri. Pa znamo kako su te prikaze zaštićene.
    Naravno, malo pretjerujem, ipak je to strip. Ali do samog kraja je priča napeta, i onda vas kraj pomalo razočara.
    Crtež dobar, osim kad je riječ o glavnim likovima, nekako mi ne liče na sebe. Naslovnica također dobra.
    Scenarij je odličan, napeta priča, jedino su mi likovi nekako plastični. Dilan je fantastičan, Gručo može proći, ali ostali kao da su slučajni dio priče, samo da popune praznine.
    Totalno mi je bezveze "priča" oko cure iz ovog broja.
    Humor prvoklasan. Posebno kad je Dilan uletio bubom među rulju.
    Sclavi kao i obično upućuje kritike svijetu i društvu. Dotiče se motiva novog svjetskog poretka, vladanja svijetom i strahom; Nije li to danas to još aktualnije? Vizionarski?
    Priča i njen rasplet me malo podsjećaju na Marti Misteriju...
    13.10.2008
    09:39:00 sati
    Klukas
  • Inferno

9, 9, 9, 9

Priča mi je odlična, unatoč činjenici da ju je sada već malkice pregazilo vrijeme (mada je sama poenta i danas aktualna). Ali s druge strane, meni su zapravo simpatične sve te scenarističke finte koje su žarile i palile u osamdesetima. Što reći, nego da mi je bilo zanimljivo čitati strip od početka do kraja, i to zahvaljujući Sclavijevim zanimljivim riješenjima i dosjetkama, pa i zbog Groucha koji je ovdje stvarno sjajan. Za razliku od ostalih, ne mislim da je kraj zbrzan, samo mi je čudna ta Dylanova sloboda da neometano ulazi u Parlament, skladišta i sjedišta bogatih multinacionalnih kompanija!:D I @Bilja je dobro primjetila: uklanjanjem "pravih" ubojica nikako se ne bi moglo riješiti problem, ako su sva ona pusta prodana oružja još uvijek u opticaju. Ali dobro... Crtež je sasvim solidan. One scene Londona u rasulu su za pamćenje.
    23.10.2008
    15:38:00 sati
    Inferno

8, 10, 6, 8

sviđa mi se taj neizravni susret DD i xabarasa.
    03.12.2008
    15:17:00 sati
    Misko iz Darwooda

8, 9, 10, 9

Kad sam već mislio kako će završetak biti predvidljiv...puff, eto Xabarasa! Stavrno odlično, iako je epizoda tipa ''velike zavjere'', jako je dobra i svidjela mi se. Naslovnica je super, samo zašto su ljudi oko Dylana žuti?
    02.01.2009
    22:08:00 sati

10, 10, 10, 10

Mislim da je ovo definitivno jedna od 10 najboljih Dylanovih priča. Odlično i nezaboravno
    11.01.2009
    04:23:00 sati

10, 10, 10, 10

Kult!
    01.05.2009
    09:57:00 sati
    farrar

10, 8, 10, 10

I pored nekih ocitih nedostataka, ovo je meni jedna od najdrazih epizoda.
    20.05.2009
    20:00:00 sati

9, 7, 9, 10

S današnje točke gledišta priča nije nešto originalna, ali kod mene svakako prolazi. Početak je dobar i ima dobrog humora. Najslabiji dio je kraj, pretežito zbog naivnog iznenadnog nestajanja sve rasprostranjenije zaraze. Tu je Sclavi na neki način sam sebe uvukao u klopku jer bi jednostavno bilo nemoguće pronaći sve zaražene predmete. Unatoč tome propustu ovo je jedna od boljih epizoda u ovom početnom periodu, a svakako i zbog toga što je Dylan ispao prava faca na kraju, što je jako rijetko ;) Crtež možda i nije sam vrh, ali likove stvarno crta odlično i lipo. A naslovnica je baš napeta.
    23.07.2009
    18:51:00 sati
  • morrison

9, 8, 8, 8

Izvanredna epizoda, svakako jedna od najboljih. Adrenalin na sve strane: nasilje, krv, smrt, ludilo, zavera, i na kraju pobeda dobrih momaka. Od ove epizode ulazi u upotrebu nesto sto ce postati jedan od zastitnih znakova serijala: neocekivani obrt na poslednjoj stranici.

11.03.2010
    17:08:00 sati
    morrison

9, 9, 9, 9

Duuugo nisam ponovno čitao ovu epizodu! Iz sadašnje perspektve, to je dobro (ne i savrseno) zamišljena priča, ima Dylan i boljih epizoda-i to puno. Pomalo čak i naivna, jer,doslovno se cijeli grad poubijao. Na jednom se mjestu, čak spominje da je ubijeno 60tak ljudi, što je s obzirom na prikazano u stripu, premalo za jedan grad veličine Londona. Tako da ocijena 7 za priču i scenarij. Crtež odličan! Naslovnica također, no šteta što u napadači na Dylana žuti! Tako da u cjelini, ipak spada ova priča visoko na ljestvici epizoda D.Doga...

Ukupan dojam se 'debelo' popravio u ponovljenom čitanju.

21.04.2010
    09:37:00 sati
  • doktor78

8, 8, 8, 8

29.09.2010
    09:20:00 sati
    doktor78

4, 3, 8, 8

Epizoda koja je predobro nacrtana za ovakav scenario, a o prici bolje da se puno i ne govori.  Ljudi gube razum jedno vruceg Londonskog ljeta, i sve to zato sto neka korporacija stavlja negativnu energiju u svoje predmete koje prodaje ljudima?  Ovo da sam cito nako sto sam gledo Shamalanovog filma "The Happening", mislim da bi ovaj strip mrzio jos vise.  Ima puno similarnih stvari ovdje i u tom filmu, ljudi od jednom polude, o pocnu se ubijat, ili ubijat ljude oko sebe.  Jedina pozitivna tacka ovdje je introdukcija H.G. Wells-a, tipa koji ce se jos nekoliko puta pojavit u Dylanovom serijalu, ali ideaj je ovdje ozbiljno idiotska.  Jedino je kraj nekako ok, onaj dio kad Dylan ostavi ono pismo, i svi oni direktori korporacije se pocnu ubijat medjusobno.  Veoma los scenario, tesko je pomislit sta je Sclavi ovdje uopste htjeo da kaze.  Sigurno najgori Dylan od prvih 20 epizoda.   :(

01.04.2011
    18:14:00 sati

5, 7, 8, 9

Prilično neobična epizoda kad ju se usporedi s nešto kasnijima. Klanja inače volim, ali ponekad bi trebala imati više smisla. Ovo mi se ipak čini previše neobičnom pričom. Kraj donekle popravlja dojam.

10.07.2011
    14:52:00 sati
  • Umri_Muški

9, 8, 9, 7

23.08.2011
    11:14:00 sati
    Umri_Muški
  • Zagor12

8, 9, 8, 10

Odlična epizoda.

09.12.2011
    14:58:00 sati
    Zagor12

8, 9, 9, 10

Budući da sam tek nedavno počeo čitati Dylana neču ulaziti u polemike i analize nego samo reći za ovu epizodu: vrlo dobro!!!

04.05.2012
    20:43:00 sati
  • Ukupna ocjena 69%

8, 5, 8, 6

Pa zašto lord Wells uopče treba Dylan Doga, kada može sve sam riješiti? Sviđa mi se kritika društva.

21.05.2012
    18:39:00 sati
  • Ukupna ocjena 60%

6, 6, 6, 6

05.10.2012
    13:46:00 sati

8, 9, 6, 7

Satira na račun britanske aristokracije, skroz duhovit uradak. Najviše mi se svidio kraj. Crtež je previše običan za DD. Nekad su me ekspresionizam i iskrivljene face nervirale a sada, kad je o Dylanu riječ, teško žvačem obične crteže.

02.11.2012
    10:32:00 sati

8, 10, 8, 8

PREBRUTALAN početak stripa! Ma koliko god na kraju priča djelovala glupasto,sve je izvedeno na visokom nivou. Crtež u nekim trenucima izgleda čudno,ali je većinom jako dobar.
    13.11.2012
    21:58:00 sati

10, 10, 10, 10

Mene je ova epizoda prosto odusevila! I prica i crtez stvarno odlicno.

Ovaj DellUomo bas dobro crta.

Kao sto rece kiky stvarno kultna epizoda!

30.12.2012
    15:13:00 sati

9, 9, 9, 9

Holly shit this is good!

10.02.2013
    11:48:00 sati

6, 2, 8, 6

Ovakva vrsta epizoda je vjerojatno bila najlakša za napisati; samo nabaciš hrpetinu krvavih scena gdje se ljudi međusobno kolju, i to ponoviš nekih 50-ak puta. Dobro, Sclavi, kužimo da ima puno koljača. A i mora da London non stop mora biti renoviran u DD svemiru ako ga stalno zahvaćaju raznorazne katastrofe. E da, i onaj lord Wells mi je totalno bezvezan lik. Da ne ispadne da nisam rekao ništa pozitivno, onaj preokret s alkemijskim noževima i sama ta ideja je dobra, ali tragično loše iskorištena.

Crtež mi se sviđa, volim taj čistunjavi pristup DD-u, i onaj pas koji je napao Dylana izgleda baš jezivo. Ova naslovnica je grozno obojana, kao da Dylana napadaju Simpsoni.

08.08.2013
    10:29:00 sati