Bezbojni ljudi

DD LIBKB 1d | 31 str.

Čudnovati čovjek s bezbojnom kožom pojavio se u Londonu, te inspektor Bloch i Dylan počinju da razbijaju glavu o misterioznom dolasku mladića. Uskoro Dylan upoznaje Ellen, mladu djevojku s istim kožnim problemom. Dok Dylan pokušava da odmota cijelu traku ispunjenju misterijama, s platna dolazi jedan poznat lik iz filmova užasa i strave...

S*3

• Dylan u zemlji čudesa - Zaglavljen u vremenu - Kradljivac snova - Bezbojni ljudi
    DD LIBKB 1

• Dylan in Wonderland - Fuori tempo massimo - L’Accalappiasogni
    DD CF 1

• Originalno izdanje se pojavilo u Italiji tokom avgusta 2007. godine u znaku 20. jubilarnog rođendana istražitelja noćnih mora, dok je kod nas svijetlost dana ugledala u novembru 2010. godine
  • Serijal je trenutno doživio 21 broj te i dalje nastavlja sa izdavanjem novih "Kolorfest" brojeva
  • Epizoda "Bezbojni ljudi" je bazirana na kultni horror film iz 1922. godine "Nosferatu: Eine Symphonie des Grauens" njemačkog redatelja Friedricha Wilhelma Murnaua (1888-1931). Film je doživio veliki uspjeh, te je smatran filmskom adaptacijom kultnog romana "Drakula" pisca Brama Stokera iz 1897. godine. Godine 1979. urađen je remake pod imenom "Nosferatu the Vampyre"

"You have hurt yourself... your precious blood!" - Nosferatu (1922)

Tokom pisanja ove recenzije malo sam bolje pogledao Dylana, ne kao lika nego kao cjelokupni serijal. Zanimljivo mi je kroz koliko je promjena istražitelj noćnih mora prošao za ovih desetak godina; od promjene fonta na naslovnicama pa do osnivanja sve više i više edicije koje polako počinje da idu u nedogled. Sama kolor edicija mi je kao jedno cijelo izdanje zvučala primamljiva, ne zbog imena kolor u naslovu već zbog zanimljive scenarističke i crtačke izvedbe koja je sprovedena kroz sve brojeve. Već smo odavno shvatili kako je Dylanov univerzum komplikovan i da je čest izazivanju nekakvih kombinacija raznih paralelnih univerzuma i svjetova tako da kolor edicija predstavlja manje-više eksperimentalniji svijet koji daje bogat i sloboda izbor scenaristima i ilustratorima tokom izgradnje epizode.

Pored zanimljivih, čudnih, uvrnutih, donekle bolesnih epizoda nađu se zaista neke koje su jako dobre a drži do nekog zdravog razuma što se tiče raspleta radnje, jer ne idu iz jedne krajnosti u drugu krajnost. Međutim, ono što je kod mene privuklo pažnju za ovu epizodu, koja je ujedno u sastavu prvog kolorca, jeste epizoda „Bezbojni ljudi“ koji na prvi spomen ne zvuči kao ekstra... Ali, zanimljiviji dio jeste miješanje Dylana sa poznatim horror ikonama i drugim referencama koje ćemo da viđamo u daljim brojevima, dok je ovdje glavni motiv kultni horror film njemačkog redatelja Friedricha Wilhelma Murnaua koji je davne 1922. stvorio najpoznatijeg vampira, pored Drakule, Nosferatua. Svima nama je poznat fizički izgled ovog jezivog stvora, tako da opis njegovog lika nije potreban. Bilo je jako zanimljivo viditi miješanje ova dva svijeta u jedan, jer se danas rijetko viđa da jedna ikona iz crno-bijele ere filma nastupa na nekim modernim, savremenijim vidovima zabave.

Miješanje ove krvopije u Dylanov univerzum počinje kada nepoznati mladić blijede kože biva pronađen i odveden u bolnicu. Njegovo postojanje nisu uspjeli da pronađu u bazi podataka tako da je njegov slučaj predstavlja savršenu misteriju za našeg Dylana. Stvari se zakompliciraju kada se pojavljuje još jedan ženski lik imenom Ellen, koja po tjelesnom tonalitetu pripada iz istoga svijeta odakle je došao nepoznati čovjek. Međutim, najčudnije je što je Ellen nijema i što sposobnost međusobnog komuniciranja sa Dylanom održava preko poteza sa rukom i prstima, ili pokazivanjem na ono što želi. Ellenovo mjesto u njoj nepoznatom i neobjašnjivom svijetu je djelimično obilježeno strahom od novoga ali isto tako i divljenjem prema njemu. Svoju crno-bijelu odjeću ubrzo zamjenjuje koloristički bogatijim džemperom i plavim pantalonama što se čini kako je na nju ostavilo veliki utisak sreće. Njezinu fasciniranost bojama Dylan primjećuju i počinje da postavlja sebi pitanja koja su podvrgnuta osjećajem sumnjivosti kako je zapravo Ellen već vidio, ili mu se jednostavno čini jako poznatom. Tokom čitanja, fasciniralo me posebno scenaristički pristup likovima koji su nastali prije 80 godina, gdje je pokušao da likovi koji su živi na platnu zapravo oživi i u stvarnom životu. Zvuči pomalo paradoksalno ali dovoljno da bi se napravila zanimljiva priča. Nosferatuova uloga je sasvim sekundarna i njegovo prisustvo nije označeno kao pretljivo nego više kao potragačem koji je u potrazi za nečim.

Sa scenarističke strane gledane, meni jako dobra i draga epizoda koja je u jako malom broju stranica uspjela da prikaže emotivnu i zanimljivu priču koju mnoge epizode iz redovne serije na 96 stranica nisu u stanju. Crtež je solidan, mada dobiva sedmicu jer je priča djelovala odlično. Sviđaju mi se table sa tekstom koje su postavljene na zadnjim stranicama priče koje su dizajnirane u duhu crno-bijelih filmova što je pozitivan bonus za cjelokupni crtež. Za naslovnicu nemam mnogo riječi jer djeluje mračno i dobro prikazuje ono što serijal kao Dylan Dog i treba da prikazuje. Kada cjelokupno obuhvatim sve ovo – epizoda sa zanimljivim zapletom, odličnim kombinovanjem horror ikone i emotivnim prikazivanjem osobe koja je makar jednom u životu htjela da posmatra svijet u bojama.

Epizoda koja ponovo budi želju za gledanjem starih crno-bijelih horror filmova, među kojima vjerujte mi, ima zaista dobrih ostvarenja...

DD LIBLB 2 Color fest #2

Ukupna ocjena 22%

2, 1, 2, 7

Teško smeće od priče! Vampir koji isisava boju, pa ipak nije to već su glumci, ili bolje rečeno akteri filma, sišli sa filmskog platna u realni svijet. Mislim, kojoj budali pade ovako nešto na pamet. Loša izvedba sa još lošijim crtežom.

23.02.2018
    10:18:00 sati
  • Drazenko

4, 4, 7, 10

Onako...

23.02.2018
    19:26:00 sati
    Drazenko
  • kucak

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Amaterizam

24.02.2018
    16:46:00 sati
    kucak

7, 7, 8, 8

U stilu filmova "Pleasantville" i "Purple Rose of Cairo", ova pricica je vise melanholicna i nostalgicna nego sto je strasljiva ili napeta.  Elen je simpatican lik, i njena veza sa Dylanom je fina smisljen i izvedena.  Casertanov crtez bolji nego sto je inace u crno bijelom; boja mu ovdje ocito puno odgovara.  Nije mozda nesto najbolje i Kolorac edicije, ali je dosta emotivno, i zato sto spaja likove is klasicnog horror filma "Nosferatu" sa Dylanovim univerzumom, ovo ipak ima neku kul foru u sebi.  Di Gregorio cesto zna da fino iznenadi.

01.03.2018
    07:16:00 sati

7, 6, 8, 9