Bila je mrtva

DD LUGG 8b | 16 str.

Arlene je umrla. Privatni istražitelj Channing to zna jer je upravo on pronašao njeno tijelo. Ipak, Channing nije mogao ni zamisliti da će se njen duh, ravnodušan prema smrti, vratiti kući kako bi nastavio živjeti kao da se ništa nije dogodilo.

• Kronika izvanrednog ludila - Bila je mrtva - Zločin plesnog koraka - Susjed
    DD LUGG 8
  • Hronike nepodnošljivog ludila - Bila je mrtva - Zločini u ritmu muzike za ples - Komšija
    DD SCG 4
  • Izgubljeni svet - Bila je mrtva - Putevi boja
    DD SUPB 6

• Cronache di straordinaria Follia / Era morta / Delitti a passo di danza / Il vicini di casa
    DD GI 4

• priča je u Italiji izašla u sklopu 4. giganta, u prosincu 1995. godine.
  • svoju premijeru u Srbiji ova je priča imala u sklopu 4. giganta (System Comics) u rujnu 2007. godine, dok je u Hrvatskoj objavljena (također u sklopu giganta) u kolovozu 2010. godine.
  • u priči se spominje kako je Dylan išao u kliniku za odvikavanje od alkohola.

Pojam „detektivska priča“ većinu ljudi asocira na tip priče s klasičnim detektivom koji veći dio vremena provodi istragu kako bi na kraju pred mnoštvom okupljenih raskrinkao krivca u stilu detektiva iz najboljih „whodunit“ krimića Agathe Christie. Za razliku od takvih priča, Sclavi je inspiraciju za ovu priču pronašao u nešto drugačijoj varijanti detektivske priče: varijanti s privatnim istražiteljem iz „hard-boiled“ krimića koji najčešće u prvom licu pripovijeda o svojim brojnim slučajevima dok u pustom, neurednom i dimom ispunjenom uredu iščekuje dolazak novih klijenata.

Privatni istražitelj Channing

Naravno, Sclavi ne bi bio Sclavi kada navedenu šablonu ne bi prilagodio duhu serijala, i to ne samo uvođenjem nadnaravnih elemenata, već i izokrećući neke od temeljnih postavki detektivskih priča.

Da, ja sam privatni istražitelj. Zovite me Channing. Svi me tako zovu. Ali ne zovite me ako ne možete platiti barem pedeset funti na dan plus troškove.

Privatni istražitelj Channing glavni je lik (a ujedno i pripovjedač) ove priče. Baš kao i u kakvom hard-boiled krimiću, Channing ravnodušno i pomalo bezosjećajno čitateljima pripovijeda o slučaju u kojem ga je bogata klijentica unajmila da pronađe njenu kćer. Ipak, umjesto da se osvrće na detalje koji su doveli do pronalaska klijentičine kćeri, pedesetdvogodišnji Channing pripovijeda o događajima koji su se dogodili nakon slučaja. Točnije, priča započinje u trenutku kada slučaj završava: u trenutku kada je njegova potraga privedena kraju.

Dobar je Dylan. Upoznali smo se u klinici za odvikavanje od alkohola. On je bio jak: prestao je piti. Ja sam bio još jači. Prestao sam piti mnogo puta.

Dylan je ovdje (ponovno) posve sporedan lik koji nema apsolutno nikakvog utjecaja na radnju čime se još više stavlja naglasak na Channingovu priču i (glavnu) ulogu. Ipak, to je donekle i opravdano s obzirom da je Channing namjerno okarakteriziran kao Dylanova „realnija“ verzija. Zahvaljujući sličnostima u pogledu iznosa tarife, humora, jeftine filozofije i zaljubljivanja u (mlađe) djevojke, Channing bi vrlo lako mogao predstavljati privatnog istražitelja Dylanovog karaktera iz stvarnog svijeta. To jest, kad bi Dylanov fiktivni lik sa stranica stripa prebacili u stvarni svijet bez čudovišta i nadnaravnog, dobili bi osobu poput Channinga: umornog, bezosjećajnog i alkoholu privrženog istražitelja bez duše i ideala koji radi samo za novac.

S druge srane, kako uopće možeš dobiti na vremenu? Otkako se rodiš, stalno ga gubiš.

Što se tiče priče (pa čak i samog slučaja), riječ je o varijanti zločina iz ljubavi/strasti. U prvom gigantu već je objavljena jedna takva priča (čak je i naslovljena po istoimenim zločinima) gdje je veći naglasak bio stavljen na nekrofiliju i Edipov kompleks. Za razliku od te priče, u ovoj je priči stavljen naglasak na zločine iz strasti počinjene zbog srdžbe, gnjeva, pa čak i osvete. Iako nije toliko izražena, osvetu se može smatrati glavnim pokretačem cijele priče: osveta zbog prijevare koja je uzrokovala osvetu zbog ubojstva. Ipak, obje osvete nisu potaknute samo srdžbom i traženjem pravde koliko ljubavlju čime ih se može opisati kao osvetama iz ljubavi. Sukladno tome ih se, kao i sve ostale zločine u ovoj priči, može okarakterizirati kao zločine iz ljubavi.

Ne samo da se ubojica vraća na mjesto zločina, nego i žrtva.

Da, ubojstvo nije jedini zločin iz ljubavi u ovoj priči. Ovdje postoje i manji te ne toliko očiti zločini počinjeni iz ljubavi, pa čak i oni koji su počinjeni pomoću ljubavi. Primjer toga je Marlene koja svojom (pre)velikom i štetnom ljubavlju prema kćeri također čini taj zločin, isto kao i Arlene koja zbog ljubavi prema drugima prkosi majci i time joj nanosi bol. Štoviše, možda Sclavi nije posve nasumično Arlene i njenoj posesivno-brižnoj majci Marlene nadjenuo prezime Cain, englesku varijantu imena biblijskog bratoubojice Kaina koji je upravo zbog gnjeva i ljubomore ubio svog brata Abela. Naravno, njih dvije nisu u tom obliku digle ruku jedna na drugu, no zbog navedenih emocija su također počinile neke manje zločine iz ljubavi.

Završetak priče djeluje pomalo neuvjerljivo i ne nudi nikakva konkretnija objašnjenja oko nadnaravnih elemenata. Ipak, za kratku priču na ovoliko stranica to i ne predstavlja toliki problem, osobito ako se uzme u obzir zadnja scena koja je na kraju ipak donijela nešto pozitivno za glavne žrtve zločina iz ljubavi. Sve u svemu, zanimljiva priča s odličnim Stanovim crtežom.

DD LUGG 06 Taxi!

DD LUGG 9d Noćna mora na tavanu

• karlitos

8, 8, 10, 9

Sclavi i Stano su osigurana kvaliteta... Briljantna epizoda!

16.03.2017
    21:42:00 sati
    karlitos

9, 9, 9, 10

Odlicna epizodu, u stillu Raymond Chandlera i njegovog Phillip Marlowa.  Prica je klasicni noir sa femme fatale i detektivom koji upadne u njen sarm, a Dylan je nista vise nego sporedni lik cija prisutnost ovdje je samo razlog da Angelo Stano daje svoj famozni stil ovako "mracnoj" epizodi.  Naslovnica naravno nema veze s ovom pricom, ali je ipak savrsena (jos jednom zahvaljujuci Stanom).  Super pricica.

18.03.2017
    00:09:00 sati

9, 10, 8, 7

Savršena priča: Noir + Dilanov prijatelj + otkačen humorističan dijalog između likova (najviše majke i ćerke) + još bolji Čeningov monolog + Stanov vrlo dobar crtež (za razliku od onih crtica u Morgani) + odlična recenzija.

Ono što mi je fascinantno je kako ovako kratke epizode (poput Male vavilonske bibloteke i Devojčice, koje je igrom slučaja isto crtao Stano), umeju da ispričaju kvalitetniju i ''puniju'' priču nego neke standarne priče na 90+ strana. Tek mi predstoji puno kratkih priča da pročitam ali ne sumnjam da će po kvalitetu većina biti slična ovima. Neko reče kako bi voleo da ima više Dilanovih epizoda iz 2 ili čak 3 dela, ali mislim da Dilanu više odgovaraju ovakve kratke pričice, koje imaju ''glavu i rep'', i koje bi se na više stranica nepotrebno razvodnile priglupim ali neretko kreativnim ubistvima. Ovde je na samo 15ak strana sve rečeno.

Naročito mi se sviđa kako je recenzent obratio pažnju na odnos majke i ćerke, kao i to da je Čening zapravo Dilanov alter ego iz stvarnog života, sve ono što bi Dilan u stvarnosti bio.
    Ne bih se složio da je kraj pomalo neuverljiv, ali ne bih umeo ni da obrazložim zašto nije. Prosto - sviđa mi se kako se pričica završava. Nema patetike, nema racionalnog objašnjenja, već Čening (a i Arlene) kao da pronalazi duhovni mir, poput SPOJLER FILMA Kristijana Bejla u filmu Mašinista koga sticaj okolnosti natera da prihvati istinu, kojoj se prepušta i prihvata je, bez imalo otpora. Nije ista situacija ali oba lika su na kraju sasvim spokojna. KRAJ SPOJLERA. Prosto, u pitanju je jedan, za Čeninga dostojanstven kraj i ni malo patetičan ili plot twistowski kraj.

Naslovna nije loša ali nije ni odlična a pritom ne pripada ovoj kratkoj epizodi tako da eto joj 7.

18.03.2017
    22:06:00 sati

4, 5, 8, 8

Možda bi mi se ova priča svidjela i više, jer mi je na neki način simpatična...ali prijevod ludensovog izdanja je nekako bezosjećajan i neprilagođen pa mi jednostavno i pričica ne valja.

19.03.2017
    20:36:00 sati

7, 8, 9, 8

Noir nikada nije bio moj fah, ali eto kod Dylana mi njegovo prizivanje bas pase: ovde, u Demonskoj lepoti i u onoj iz regularne serije sto je crtao Stano (sa onim svinjolikim demonima). Scenario na mali broj strana nudi gomilu dobrih resenja, Stano je to odlicno ispratio.
    20.03.2017
    00:13:00 sati

• Konačna pobjeda