Mefisto

DD LUSP 13 | 130 str.

Smrt dolazi oteti pisca horora H. P. Boonea! Ali je to kratko putovanje odmah prekinuto. Tamna sila ga vraća nazad, sila rođena u najgorim dubinama pakla. Boone odmah po povratku počinje tražiti osvetu. Dylan Dog proviruje u oči čovjeka bez duše, izgubljenoga u mračnom ponoru...

• Mefisto
    DD LUSP 13
  • Mefisto
    DD SUPB 29
  • Mefisto
    DD ZSSP 16

• Mefistofele
    DD SPEC 4

• H.P. Boone ima slično ime kao jedan pravi majstor horor književnosti – H.P.Lovecraft.
  • U ovoj epizodi se pojavljuje Mala (vidi DD 6 Ljepota demona).
  • U stripu na računalu imamo stalno ponavljanu rečenicu: „Ne mogu se sjetiti.“. Što podsjeća na kultnu rečenicu iz Shininga: „All work and no play makes Jack a dull boy“.

Tko se od nas nije pitao kako pobijediti Smrt? Tu sudbinu od koje ni najjači ni najbogatiji ne mogu pobjeći. Do koje bi granice čovjek došao da to ostvari? Bi li možda zavaran time bio u stanju napraviti zlo drugima ili čak samom sebi? Koliko točno bi koštala ta karta za novi nastavak?

Time se problemom na svoj osobiti način pozabavio Sclavi u ovoj epizodi. Ova veoma turobna priča prati spisatelja horora koji tijekom svoga pisanja biva misteriozno ubijen u vlastitoj kući. Jadan Bloch na čiju je grbaču pao ovaj slučaj je opet u strahu za vlastitu penziju jer nitko, pa čak ni piščeva žena, ne zna nekoga tko bi njenome mužu htio nauditi. „Bio je dobar i ljubazan“ kaže ona te zatim odlazi u bolnicu da isključi aparate koji njena muža održavaju na vegetativnome životu. No tu nije njegov kraj jer nakon kliničke smrti on se poput feniksa vraća iz tamnoga tunela za koji mi obični smrtnici dobivamo jednosmjernu kartu. I naravno, Dylan nakon nekog vremena biva upleten u život uskrsnulog. Piščeva žena ga posjećuje i nakon priče o samoubojstvu Howardovog bivšeg profesora tjelesnog, za koje je možda odgovoran njen muž, tvrdi da „on nije on“. I tako ga Dylan posjećuje te za nagradu dobiva razbijene iluzije i šaku u facu. Odmarajući u svom krevetu on biva probuđen smradom sumpora i knjigom pokraj njegovog počivališta. U toj dezorijentiranosti odlazi u kupaonicu i na trenutak u ogledalu vidi vraga Malu. Na koji li je ona način povezana s ovom pričom? Kako vrijeme prolazi, ljudi koji su po Howardovom mišljenju njemu načinili zlo u životu polako umiru. Naš Dylan saznaje pravu tajnu Howardovog novog života, naime po sotonskome dogovoru njegova će duša poslije smrti pripasti vragu. To otkrivenje je nabilo puno napetosti u atmosferu velikoga finala koje je dinamično i ima par dobrih twistova.

Zanimljivu je ideju ovdje razradio Sclavi. Na neki način ga možemo poistovjetiti s likom H. P. Boonea. Vjerojatno je on sam došao do nekih mračnih misli i našao je idealan način da ih ostvari. Na papiru! Zapravo sam lik Boonea može predstavljati svakoga od nas u određenim teškim trenutcima života. U trenutcima kada nam je dosta ovog sustava i samog licemjerja u kojeg svakodnevno živimo. U trenutcima kada smo svim medijima bombardirani crnom kronikom, kojekakvim starletama, reality showovima, nebitnim razlikama, a pravi problemi te one dobre i lijepe vijesti dolaze na kapaljku. U trenutcima kad nam je nestala ona lijepota dostojnoga života, u kojemu nije sve tako „moderno“, komercijalno, te isprazno bez imalo duše, mi se možemo u očaju predati alkoholu ili drogi. Najbržem rješenje za privremen, a ubrzo i trajan bijeg od patnje. Bijeg koji baca ljude na dno egzistencije. U tim crnim dubinama mi već ulazimo u tunel smrti. Korak po korak, svakim danom sve brže i brže koračamo u tamu, ostavljajući za leđima blijedo svjetlo života. Svakim danom smo sve bliže potpunoj tami. Možda tamo i pripadamo, koliko nam je samo puta ta misao pala na pamet? Unatoč svemu, mi se još uvijek možemo vratiti nazad, dapače otrčati nazad ako smo pametni i nismo dopustili da nas očaj proždre. Ako si nismo dopustili da upadnemo u kandže onoga istoga zla zbog kojega smo uopće i krenuli ovim putem. Time bolje ako imamo nekoga tko će nam pomoći hodati nazad kroz tunel. Neku osobu do kojoj je zapravo stalo do nas. Onu koja može razgrnuti sivi plašt s neba i dopustiti Suncu da ponovo obasja svu tu ljepotu oko nas koju prije nismo primjećivali. U ovoj epizodi je zbog nesretnog slijeda okolnosti ta osoba bila sam vrag. Njegova cijena povratke karte je bila jednostavno preskupa no Boone je u šali prihvaća, zaboravljajući da se vrag nikada ne šali. Pomoću toga on postaje instrument svoje mržnje, i to toliko da bi kasnije mrzio sam sebe dovoljno da se vrati i oduzme vlastiti život.

Tunel smrti

Roi pravi dobar prikaz jezive i nestvarne atmosfere. Grouchu je dao alternativniju frizuru, likovi su jednostavni, ali opet izražajni. Vjerojatno bi mi ova epizoda, da je iz pera nekog drugog crtača, bila ocjenu-dve lošija. Ovaj crtež je u pravoj simbiozi s radnjom u kojoj prikaz strave postupno raste da bi eskalirao ludim očajem u majstorski prikazanom opskurnom tunelu smrti. Stanova naslovnica je bezidejna, loše perspektive i Dylan ima gumene noge.

Sličnost scene iz stripa s kultnom scena iz „Isijavanja“

U stripu imamo misao da sporazum s vragom budi jedno i drugo... zlo i dobro, ovisno o osobi. Jasno je da je H. P. Booneu to bilo zlo, a Dylanu dobro. No što je probudilo u Melissi? Nju je odveo iz „tunela“. Ona je njegovim sporazumom nadjačala vlastitu prirodu i postala ono što bi sama teško mogla. Također se vražjim darom poslužila da spasi svoju buduću ljubavi ne shvaćajući ga tako osuđuje na gorku sudbinu kasnije. To jest, u svakom slučaju (osim valjda Dylanovom) vrag uvijek dobije ono što traži, jer „tko s đavlom tikve sadi – o glavu mu se razbijaju“. Taj isti vrag može u alegoriji predstavljati prirodu čovjeka. Taj smisao bi objasnio zašto na (moralno idealiziranog) Dylana nije negativno djelovao, dok s druge strane Bonne i njegova supruga nisu bili te sreće. Njihov moral, izgubljen u očaju života, prisilio ih je da budu vlastiti vragovi sve dok ih susret s pravim nije, bar privremeno, popravio njihov moralni kompas. Iz toga bi se mogla izvući bar jedna od podsvjesnih pouka ove epizode – sjeme zla neće narasti u čovjeku koji ga ne hrani.

Step inside, see the Devil in I
Too many times, we've let it come to this
Step inside, see the Devil in I
You'll realize I'm not your Devil anymore

DD LUSP 12 Crni užas

DD LUSP 7 Kuća izgubljenih

• Vlaadisha

10, 10, 10, 10

15.09.2015
    03:27:00 sati
    Vlaadisha

10, 10, 10, 10

Meni je ovo jedna od najboljih i jedna od prvih pročitanih DD priča.

15.09.2015
    10:15:00 sati

10, 10, 10, 10

Ne znajući za ovu recenziju, juče sam je ponovo pročitao. Jedna od 5 najboljih priča.

15.09.2015
    13:36:00 sati
    Milac
  • sergej773

10, 10, 10, 10

Sklavijansko remek delo.

15.09.2015
    15:45:00 sati
    sergej773
  • krem

10, 10, 10, 10

15.09.2015
    22:10:00 sati
    krem
  • swamp thing

10, 10, 10, 10

Jedan od najboljih Dilana, Roi na vrhuncu. Predobro...

Možda je prezime Boone uzeto iz Barkerovog sjajnog ''Kabala'', tamo se glavni lik zove Boone.

16.09.2015
    17:37:00 sati
    swamp thing

10, 10, 10, 10

yap, remek delo

17.09.2015
    12:57:00 sati

8, 7, 8, 6

Dobra priča, a i ovaj Groucho je onaj pravi Groucho, kakvog je samo Sclavi znao napraviti. Boone je čisti Lovecraft, a sama priča dosta podsjeća i na one od Stephena Kinga, pisci i njihovi demoni koji ponekad postanu stvarnost su njegova česta tema. Ubojstvo učitelja tjelesnog je čista strava, skroz manijakalno i pamtljivo. Iako ne bih ovog Dylana svrstao u najbolje, neki dijelovi priče i ubojstva mi baš nisu nešto toliko dovitljivi, niti baš pretjerano smisleni.

Roi je vrlo dobar, dopridonosi cjelokupnom dojmu, makar povremeno mi se čini da je bio lijen, dosta vinjeta mi djeluje nedovoljno popunjeno. Ali ovdje se još barem može razaznati njegov crtež.

Stanova naslovnica je pak super zamišljena, ali slabašno nacrtana, kao i dosta drugih njegovih radova za ranije specijale.

20.09.2015
    19:03:00 sati

9, 8, 9, 5

I meni je ovo odlično, prvi dio kao neki skup užasa iz svakodnevnog života, a drugi sa ženom-vragom. Roijev groteskni crtež savršeno prati priču.

25.09.2015
    12:26:00 sati
  • RadioClash

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

20.11.2015
    22:27:00 sati
    RadioClash

9, 9, 9, 9

Odlican strip, kao i vecina specijalaca DD edicije; je li moguce da Dylan ima najbolji kvalitet Specijalaca od svih ostalih Bonelli izdanja?  Mislim da jeste.  Sto se tice price, ostavlja dojam pisca H.P. Lovecrafta, a pomalo i Stephen Kingovog "The Shining".  Scenarij i crtez se perfektno uklapaju jedan u drugo: Sclavi i Roi su rodjeni jedan za drugoga.  Kraj price, a i onaj rasplet i twist pri kraju, su odlicno uradjeni.  Specijalac koji je, ako cu da budem iskren, jedan od 3 najbolja DD specijalca (Klub Strave i Kuca Izgubljenih su ostala dva).  Dylanovo zlatno doba, koje se lagano ponovo prozivljava sa svakom ponovo procitanom epizodom koju je Sclavi pisao.  Odlicno.

04.01.2016
    17:56:00 sati
  • Rahazlam

8, 8, 8, 9

12.01.2016
    16:58:00 sati
    Rahazlam

7, 8, 8, 7

Klasicna DD klasika! :D Prica koja je bas to, prica, citalac se usisa u vrtlog i izlaska nema dok se korice ne zaklope. Vreme kad su specijali bili bas specijalni. Nevezano za strip, davne 1990 sam letovao u Puli i odemo sa drugarom na dnevni izlet u Trst- celi, ali bas celi grad je bio oblepljen reklamama i bilbordima za ovaj broj, meni je to izgledalo magicno. Ako se ne varam, to je bas period kad je Dilan imao zastrasujuce brojeve prodatih primeraka i bio apsolutni vladar u Boneliju.

16.11.2016
    19:33:00 sati

7, 7, 6, 1

Dobro struktuirana prica, mada tema nije bas inovativna. Opsjednutost demonom i osveta, nije nesto za sta bi se moglo reci da je svjeza tema. Roi je ovdje bio u svom najgorem prelaznom periodu kada je Dylanovo lice crtao iskrivljeno kao u demona i Grouchovu frizuru kao da ima kondorova krila na glavi. Naslovnica je uzasno losa, treba je uporediti sa jednom drugom slicne tematike iz epizode "Iza ogledala", kvalitet kao nebo i zemlja.

06.08.2017
    19:27:00 sati
  • karlitos

10, 10, 10, 9

Odlična epizoda.

Baš ponavljam Dylan Dog specijale, iznimno dobra edicija. Kasniji brojevi su malo lošiji, ali ovi početni su genijalni.

07.08.2017
    13:39:00 sati
    karlitos

10, 10, 10, 4

Od prvih 7 Specijala ovaj mi je, kada se sagleda i priča i crtež jedan od najboljih, ako ne i najbolji. Složio bih se da sama srž priče nije baš najoriginalnija (opet motiv osvete i ubistava u nizu), ali ipak je odličan mindfuck horor triler, sa mnoštvom zamiljivih momenata (početak stripa, ubistvo profesora fizičkog, onaj mali đavolak što se šunja po krevetu, smrt na kraju, ona užasna scena sa majkom, ono pred kraj sa đavolicom - ne sećam se baš najbolje) tako da idu dve 10, kao i treća za crtež. Aluzija na moj omiljeni film Shining ipak mi je preterana tj nije ostavila jak utisak, već plagijatorski - baš zato što mi je taj film zacementiran u moj top 10.
    Za naslovnu se slažem da je bedna - Dilanove noge i poza očajni, Smrt nema neke veze sa samim stripom... Samo je ambijent tj tunel dobar, ali ni on nije baš prikazan kako valja, i ocena 4 je mnogo od mene, isto važi i za naslovnu specijala 'Kuće izgubljenih ljudi', koja mi je zapravo još bednija od ove.
    Uglavnom, strip koji se može iznova iščitavati, sa jezivim crtežom koji samo pojačava doživljaj.

09.08.2017
    01:26:00 sati

8, 9, 10, 1

Ne volim Roijev crtež toliko da se moram prisiliti početi čitati epizodu koju je isti nacrtao. Tragedija je i u tome što mu, ponovno, ne mogu dati lošu ocjenu. Jednostavo, njegov odvratni crtež savršeno odgovara tematici radnje i idealno nadopunjuje priču. Čak bih išao toliko daleko, da mi se čini da je Roi ovdje izvukao Sclavija. Ne mogu zamisliti kako bi ova priča funkcionirala da je bio neki drugi crtač. Dakle, desilo se najgore! Zbog svega navedenog moram Roiju dati desetku unatoč manama i mom otporu prema njegovom groteskom crtežu. Strašno!! Naslovnica za svaku osudu.

21.09.2017
    17:00:00 sati

• ZAGOR EXTRA 6