• Zvjerski brlog
    DD SD 37

• L'antro della belva
    DD SR 115

• Pojavljivanje Modrobradog, glavnog lika priče francuskog pisca Charlesa Perraulta (1628.-1703.)
  • Spominjanje Doktora Moreaua, tvorca čudovišnih prikaza i lika stvorenog iz pera H. G. Wellsa (1866.-1946.)
  • Str. 21; misteriozni pisac stripova strave i užasa Steven Brundle pogiba na autocesti za Sunderland... fizički podsjeća na Stephena Kinga, slavnog pisca horrora. Još jedna Chiaverottijeva ironija lukavo smještena u priči o bajkama i mračnoj mašti?
  • Str. 50; Neverland Road, ulica čiji je naslov inspiriran mjestom iz priče o Petru Panu.

Za Chiaverottija bi se, između ostalog, moglo reći da se svojim radom na Dylanu Dogu pokazao kao konzistentan scenarist, vjeran svojim ustaljenim idejama, motivima i načinu njihove često vrlo eksplicitne prezentacije u stripu. Ali ipak, tu i tamo iskoči epizoda koja se, na neki način, pokaže kao dobrodošla iznimka (koja potvrđuje pravilo). Upravo za Zvjerski Brlog bi se moglo reći da predstavlja jednu takvu iznimku koja će pokazati kako se ustaljene ideje i motivi mogu prezentirati na nešto drugačiji, čedniji a možebitno i zreliji način. Duša koja urla sav svoj užas, u tijelu izmućenog i neprilagođenog pojedinca koji spas, utjehu i zaborav traži u bijegu u svijet mašte jedna je od reprezentativnijih misli vodilja Chiaverottijeva opusa. Ono što zatim dolazi na red obično slijedi pravila psihoanalize te se ostvaruje u ideji da ništa ne uspijeva biti potisnuto dovoljno duboko ili jednom zauvijek, i da će nemirna podsvijest konstantno tražiti (i naći) put prema površini, zahtijevajući realizaciju i spokoj koji će nastojati postići, ako ne milom, onda silom, u obliku pojedinčevih misli, snova i nadanja rastočenih u svojim izopačenim vizijama.

Nemirna duša ovoga puta ponovno prebiva u tijelu mlade i zanosne žene, Ariel Howell. Nevin i poletan karakter ispod površine skriva mračnu i nemilu tajnu, tajnu koja je, čini se, odredila Arielin prilično suzdržan i bizaran odnos prema muškarcima i stvarnosti. Bajke koje je obožavala cijeli svoj život i u kojima je tražila sigurnost i zaborav, te potiskivala najintimnije i najneugodnije uspomene iz djetinjstva, sada je proganjaju u svome izopačenom, iskvarenom obliku... u obliku čudovišta i suludih verzija omiljenih dječjih priča iz mladosti. Mašta i stvarnost sasvim isprepletene i izvrnute naopačke. A dobrog princa, izbavitelja, da spasi djevu od zla i mraka (vlastita uma) nema nigdje na vidiku. Ili možda ima? U obliku Dylana Doga? Jedinog koji odbija logiku i prkosi pravilima, i koji ne pristaje Ariel percipirati poput kliničkog slučaja kojega trebati zatvoriti i baciti ključ. Stav je to kojim će Dylan sebi stvoriti neprijatelja u liku psihijatra Denzela Browna, čime Chiaverotti ponovno demonizira jednog znanstvenika, čovjeka od struke, a čije će daljnje profiliranje karaktera razotkriti neurotičnu, manjkavu i promašenu ličnost.

I sam koncipiran poput bajke, Zvjerski Brlog prepun je čudnih, bizarnih likova, priča unutar priče, o Trnoružici, Crvenkapici, Pepeljugi... u svojim mračnim, izvrnutim oblicima, kao sadržaji tajanstvene knjige pod nazivom Bajke Smrti. Chiaverotti lijepo napominje da je to knjiga koja nema autora, i da je autor svatko tko je pročitao bajke, strahove koje skriva u sebi.

Gomilom natuknica razasutim kroz čitavu priču i vještom uporabom simbolike, Chiaverotti, ovoga puta vrlo usredotočen i s jasnom idejom, nije razočarao, niti je banalizirao, a niti materijalizirao, objektivizirao svoja čudovišta, svoje nade i svoje želje. Ona cijelo vrijeme ostaju i suvereno vladaju na svome alegorijskom, metafizičkom nivou, ostavivši svakome od aktera Zvjerskog Brloga da se na jednako takvom nivou s njima i suoče, te ili dožive katarzu (uz svesrdnu pomoć Dylana Doga) ili ostanu poraženi. Ovoga puta se radi o borbi s ponešto suzdržanim nasiljem, bez pretjeranog prolivanja krvi, bez besmislene akcije i eksplicitnih slika, toliko karakterističnih za Chiaverottijev scenaristički izražaj. Ovoga puta je Chiaverottiju jasno da i sam stvara bajku, čiji osnov i temelj čine strahovi, uspomene i čežnje, što se najbolje izražavaju i zaokupljaju pažnju stavljanjem u prvi plan emociju, napetost i anksioznost. Čak i poslovična kjaverotijevska ironija ovoga puta ustupa mjesto melankoliji, i to u onom renesansnom, romantičnom smislu. Možda je stoga u igri i nešto sporiji tempo, i nekoliko na brzinu prepričanih i napomenutih događaja, čisto kako bi se dao smisao i definirala uloga određenim likovima koji misteriozno (pro)defiliraju kroz priču... ali... Zvjerski Brlog u konačnici se uspijeva razotkriti i realizirati uspješno, baratajući osjetljivom temom seksualnog zlostavljanja na efektan i hladan, ali pristojan i dostojanstven način.

DD SD 36 Tamnica od papira

DD SD 39 Peto godišnje doba

• Torghal

8, 8, 5, 6

Meni draga epizoda,šteta šta je nije crtao bolji crtač umjesto Cossua.

15.06.2012
    18:28:00 sati
    Torghal

10, 10, 6, 8

Ova bajka mi se svidjela.

16.06.2012
    18:54:00 sati
  • kucak

8, 8, 7, 7

Dopadljivo.

17.06.2012
    09:20:00 sati
    kucak

8, 8, 5, 7

Već dugo ima da nisam čitao ovu epizodu, ali mogu reći da je uspješno ostvarenje. Ovaj period DD-a uglavnom pamtim po Stanovim fušerajima od naslovnica + Cossu kao crtač epizode. Eventualno postoje 2-3 epizode gdje mi njegov crtež paše, ali ova nije jedna od tih.

27.06.2012
    18:57:00 sati
  • Sarghan

10, 7, 7, 7

Ovakve Chiaverottijeve priče su mi se najviše sviđale. Više manjih priča u jednoj glavnoj pri čemu su te manje priče ustvari mračnije i izokrenute verzije (u ovom slučaju) bajki.
    Također, pohvale za recenziju.

25.07.2012
    01:51:00 sati
    Sarghan

7, 7, 5, 6

hrabro kjavijevo zadiranje u jos jedan veliki tabu- seksualno zlostavljanje dece, tema koja nije svojstvena za bonelija. jedna od retkih njegovih epizoda cijeg se raspleta secam, a ponovno citanje je samo prizvalo u secanje solidno uklopljene i "pomerene" bajke, solidno postavljeni likovi, i gomila, gomila zastrasujucih starinskih lutki od kojih me uvek podilazi jeza. cossu iznenadjuje - prijatno i verovatno je ovo prvi put da mu dajem ovoliku ocenu :)

27.07.2012
    21:58:00 sati

7, 7, 5, 4

Ne znam ni sta vise da mislim o ovome.  Prvi dio price mi se uopste ne svidja, dok mi se druga polovica svidja.  Neki elementi o bajkama me ovdje podsjecaju na epizodu "Konjanici Vremena", ali je ova ipak dosta druacija u raspletu.  Crtez je osrednji, Cossu je amater od crtaca.  Njegov Dylan jednostavno izgleda debilan.  Sto se tice naslovnice, imam jos gore misljenje o njoj: veoma losa.  Ipak, kraj price, sa onim twistom na kraju, je bas iznenadjujuci.  Zanimljiv nacin da se tema o seksualnim predatorima sastavi sa cudovistima iz bajki.

01.09.2012
    00:32:00 sati

7, 6, 7, 5