Vještičji vrh

DD SD 46 | 96 str.

Sarah, Jane, Edith i Karen su četiri djevojke koje žive u Darknessu i odluče se popeti na Vještičji vrh, planinu blizu samog mjesta. Iznenada Karen ostane sama, a od ostalih djevojaka ne ostade ni traga ni glasa ni tijela. Ingrid, Sarahina majka, unajmi Dylan da riješi slučaj.

Priča 4

Scenarij 4

N*5

• Vještičji vrh
    DD SD 46

• Il Picco della strega
    DD SR 124

• Na službenoj SBE stranici stoji da je ova epizoda objavljena 1.1.1997. god., pa ako vaš sjećanje još služi prisjetite se gdje ste bili tada.

Chiaverotti i ja imamo neku tajanstvenu vezu. Koji god Dylanov strip, prije originalnog broja 205, uzmem recenzirati postoji velika vjerojatnost da ću naletjeti na njega. Da se razumijemo nemam ništa protiv čovjeka osobno nego jednostavno Claudio ima moć da mi potakne „sive stanice“ na razmišljanje i odmah imam neko mišljenje o njegovom radu. S druge strane, kod Sclavija se često javi onaj „Aha moment“ kada shvatite da se priča može na još jedan način interpretirati. U ovoj priči imamo priličan broj motiva koji čine dobru priču, ali su nedovoljno razrađeni da bi je podigli na viši nivo što je zbilja tužno jer je propuštena dobra prilika da Chiaverotti napravi jednu solidnu priču.

Nestanak djevojaka i Dylanovo početno istraživanje je izvedeno dovoljno dobro da se čitatelj zainteresira za priču, a Chiaverotti ubacuje još koji problem karakterističan za Dylanov univerzum. Pitanje zaštite životinja, postojanja i ne-postojanja, „bolesnog“ protekcionizma, pitanje o šizofreniji te o ljudskoj domišljatosti koja je pošla u krivo. Zbog te lepeze motiva dolazi do toga da su teme slabo razrađene i dovodi do konkluzije koja samo dokazuje da je cijeli strip imao plan koji je vrlo nategnut.

Ako se gleda motiv zaštite životinja onda on može dobro djelovati na čitatelja jer janjčić, koji simbolizira nevinost, i svojim slatkim glasanjem je čista suprotnost Bernieju koji uživa u mesarenju. Korištenje ovakve polarizacije je često kod Sclavija, ali za razliku od ove priče Sclavi zna nabiti osjećaj krivnje za zločin nad životinjama ili još bolje to mu može poslužiti kao metafora za nešto više. Ovdje se Bernie povezuje s ljubomornim čuvanjem svoje sestre i završava svoj život u igri sa smrću. Tako Chiaverotti spaja tri teme u jednu te želi istaknuti kako su mesari izopačeni i psihotični likovi koji ne daju najbližima da dišu te dobivaju zasluženu kaznu. Dylan bez previše propitivanja zaključuje da je on sumnjiv. Oh, da to svatko pomisli kad vidi mesara. Ubija životinje vjerojatno je kriv, trebamo ga osumnjičiti da ubija ljude jer je naviknut na krv. Onda se u priči tu i tamo pojavljuje Sarin dečko čiji lik nije definiran do kraja jer tu i tamo nešto razmišlja o svojoj curi i šeće okolo zadubljen u svoje misli, ali kada scenarista ne zna kako razviti radnju onda je dečko dobar da otkriva trupla i ima curu s nekrofilskim sklonostima te onda prigodno se ubacuje ponovno pitanje o postojanju ili ne-postojanju što se konačno razrješava u zaključku.

Kada se dođe to toga velikog finala otkriva se da je sve bila velika prijevara, ali da su neki članovi zajednice pali pod utjecaj te priče i zato su počeli vjerovati da su tri djevojke stvarne osobe. Ajde sada da je Karen umislila to, ajde da je i Sarin dečko umislio to, ali kakve veze s tim imaju Karenin otac i mesar Bernie. Karin otac se uvjerio da ih je Karen ubila pa da zaštiti svoju kćer on ubija novinara i doktora. Sara se priviđa i mesaru. Ona bi trebala predstavljati neke skrivene želje stanovnika sela. Cijelo vrijeme se priča vrti oko Sare te su Jane i Edith zapostavljene. Ako je već htio napraviti napetu priču razlika između jedne nestale i tri nestale ne bi bila značajna. Osim toga kada su već dospjeli u novine i novinari ih ispitivali o svemu valjda su i novinari malo dublje čačkali pa otkrili da nešto ne štima u knjigama. Gdje su one rođene? Gdje su se školovale? Ako je selo tako malo i beznačajno onda knjige rođenih i srednja škola nije tamo smještena. Ili bi čitatelj trebao povjerovati da je mjesto malo i odumire, ali ima srednju školu i matični ured. Claudio je natrpao previše toga u priču te su mu se narativne niti toliko pomiješale da smo dobili lijepu kašu. I ne zaboravimo da su u tom selu svi ludi, ne zato što su smislili genijalno lud plan već zato što su svi teški šizofreničari. Više manje su se svi uvjerili u tu laž i shodno tome su se počeli ponašati kao da djevojke postoje. Ako je od deset likova s kojima je Dylan razgovarao u stripu devet postalo šizofreničari onda je bolje da to selo propadne jer da su turisti krenuli dolaziti bilo bi neobjašnjivih nestanaka turista koji bi vjerojatno bili žrtvovani u nekom bolesnom ritualu. Dalje zašto se psihijatar krenuo verati po planini. Čak da mu je i Karen priznala da je pobila djevojke policija nije našla trupa pa čisto sumnjam da bi taj doktor otkrio išta korisno. Ako bi meni netko pod seansom priznao ubojstvo ja bih otišao obavijestiti policiju, a ne verati se po „Vještičjem vrhu“ pogotovo zato što Karen nije rekla gdje je sakrila tijela.

Po naslovu stripa očekivalo bi se da će u priču biti uvrštene vještice, ali šipak. Vještice se spominju samo usputno dok Dylan vrti razne mogućnosti koje uključuju čak i oživljavanje planine, no uopće ne uključuje pitanje vještica. U svojoj drugoj priči („Vještica iz Brentforda“) Claudio ubacuje nekakvu vješticu pa onda je valjda i ovdje mogla dobiti neku „cameo“ ulogu. Čak i naslovnica sugerira da bi se mogla pojaviti vještica pa zašto je onda ne upotrijebiti sigurno bi bilo puno zanimljivije nego ovo što smo dobili. Plus ubacivanjem podradnji se postiže dinamika, ali se opet previše vremena utroši na pitanje nestajanja pa te podradnje postanu nebitne. Uglavnom ako tijekom čitanja ovog stripa možete prihvatiti ideju da je sve bilo namješteno onda ćete vjerojatno ovom stripu dati bolje ocjene. Strip me posjetio malo na jedan film („Iron man 3“) u kojemu se za glavnog negativca pokaže da je čisti fikcijski proizvod nekog poremećenoga uma. Ako gledatelj to može prihvatiti onda će uživati u filmu, ali ako ne onda palac dolje za film. Zašto Chiaverotti pokušava napraviti dobru atmosferu i priču kada je na kraju riješi na običan način. Ubacuje se jeftina filozofija (životinje = dobro, čovjek = zlo) koja ovdje može upaliti zato što je crtač na visokoj razini. I to je ono što spašava cijelu stvar jer crtež mesnice je dobar da se zapitamo nad svojim prehrambenim navikama. Lica likova su izražajna i točno se dobije onaj osjećaj koji se želi, a i sama atmosfera je mistična dovoljno da napravi napetost koja se od stripa očekuje. Naslovnica je solidna, ali se u stripu nigdje ne pojavljuje vještica tako da ne ide više od 8. Zaključak koji se može izvući je da se priča zaslužuje pročitati i to više od jedanput, ali opći dojam ovisi o prihvatljivosti rješenja na kraju.

DD SD 45 Phoenix

DD SD 47 Tri puta nula

8, 9, 9, 3

Priča sa izvrsnom atmosferom,odličnim crtežom i lošom naslovnicom.
    05.06.2014
    08:45:00 sati
  • Ukupna ocjena 35%

2, 1, 6, 8

Ideju za ovu priču je Chiaverotti pokupio iz australskog filma Picnic at hanging rock iz 1975 godine (meni baš i nije nešto posebno).  Tu ideju koju je pokupiu iz tog filma baš i nije dobro razradio. Ovo je meni osobno jedna od najgorih Dylanovih priča. Strašno mi smetaju janjići koji su uvučeni u ovu priču. Mesar koji ubija te nedužne životinjice je naravno zao i glavni negativac. Sve skupa mi je jednostavno glupo. Naslovnica koja mi je puno bolja nego sama priča nema nikakve veze sa njom.

05.06.2014
    10:58:00 sati

5, 4, 5, 4

Boring.

06.06.2014
    02:07:00 sati
  • Lucy Liu

9, 9, 3, 10

Ne sjećam se mnogo, ali se sjećam da mi se priča jako svidjela.

11.06.2014
    09:33:00 sati
    Lucy Liu

Ukupna ocjena 41%

4, 4, 5, 2

Neka tiha jeze me prodje uvek kad se prisetim ovog dd perioda, iako je i tu bilo povremenih izuzetaka koji potvrdjuju pravilo. Ovo je jedan slabasni pokusaj gradjenja misteriozne price u vukojebini koja se na kraju jos vise raspada.

15.06.2014
    15:44:00 sati
  • Peci

Ukupna ocjena 24%

2, 2, 3, 3

04.08.2014
    22:19:00 sati
    Peci

5, 4, 5, 8

Dobro zamišljeno ali loše izvedeno.

29.09.2014
    19:04:00 sati

2, 4, 9, 8

Ovu priču kao da je napisao Ruju, a ne Chiaverotti. Mislim, nije da je Chiavi puno bolji, ali uz netipičan način provjedanja, fale i, za njega tako tipični, slasher elementi. U biti, kako god okreneš, priča je čisto smeće bez ikakve logike, s tek nekoliko upečatljivih scena. Šteta što se Freghieri trošio na ovakve gluparije.

22.09.2017
    07:34:00 sati

5, 5, 5, 3