Lov na vještice

DD VA 6 | 96 str.

Mali Riki je ljubitelj Deril Zeda, popularnog junaka horror stripova. No, njegovom strogom ocu se takova zanesenost svoga sina jednim tako nasilnim strip serijalom učini izrazito opasna, te se stoga društveno angažira na tome da satre taj nasilan i nemoralan strip jednom zauvijek… a na udaru su (iliti na optuženičkoj klupi); autor stripa Justin Moss, njegov šef i izdavač, pa čak i prijatelj Dylan Dog…

• Lov na vještice
    DD LEX 69
  • Lov na veštice
    DD VA 6

• Caccia alle streghe
    DD SR 69

• razlog nastanka ove epizode je jedan nesretni incident zbog kojeg je određena grupa ljudi uprla prst ravno u Dylan Doga prozvavši taj strip odgovornim za nasilje
  • u ranim pedesetim godinama prošlog stoljeća ugledni psihijatar dr. Fredric Wertham krenuo je u svojevrsni pohod protiv nasilja u stripovima proglašavajući ih pogubnim i opasnim za mladež, a svoja uvelike pretjerana i slabo argumentirana zapažanja zabilježio je u knjizi «Seduction of the Innocent – the influence of comic books on today’s youth» (ljubaznošću Djoleta)
  • Lorda Cherilla već smo upoznali u epizodi «Video sam kako umireš» (DD #27)
  • str. 51; iza Dylana se na zidu sobe nalazi poster Nathana Nevera (ljubaznošću Deecaya)

«Skloni smo nazivati nemoralnima one koji ne dijele naša moralna načela, kao što skepticima nazivamo one koji ne dijele naše iluzije.»

Skoro pa svaki stripoljubac se u svojim dječačkim danima našao u situaciji gdje ga je roditelj, mater ili otac, zatekavši ga kako čita strip pomalo strogim tonom priupitao «Sinko, zašto trošiš vrijeme čitajući te gluposti?». I ako se u tom slučaju radilo o Mikijevom zabavniku, Alan fordu, pa čak i Zagoru, zacijelo bi na tome upitu sve i završilo… no, mislim da je nama dilandogovcima u tom trenutku ipak bilo malo teže, jer listajući stranice stripa čije su neke od epizoda jednostavno pretrpane nasiljem i gdje se krv ponekad doslovce cijedila kroz cijelu priču, kod nekih zacijelo izazivale zgražanje i odbojnost a pitanjce «Koliko je ovo zdravo za moje dijete?» nekako bi jednostavno samo od sebe odmah isplivalo na površinu, a mi smo, jednako kao i mali Riki u ovoj priči, na jedvite jade morali opravdavati svoj omiljeni strip a i same sebe. Do sada smo svjedočili nebrojenim gomilama raznih studija raznih psihologa i sociologa o tome koliko je nasilje na televiziji uzrok nasilja medu mladima, koliko je predugo sjedenje za kompjuterom igrajući svoju omiljenu igru opasno za ljudski um… niti strip nije bio pošteđen takovih empirijskih razmatranja koja su počesto bila neutemeljena, pretjerana, u najmanju ruku neobjektivna te krajnje pristrana. To sve nije sprečavalo samoproglašene moraliste i dušebrižnike poput stanovitog Dr. Werthama da jednostavno povedu svoj vlastiti križarski rat protiv stripova te otvorenim pamfletima priskrbe sebi i prigrabe što više istomišljenika. Zbog toga ne čudi da se i Dylan Dog kao strip također, u jednom trenutku svoga izlaženja, našao u situaciji da bude proglašen štetnim i pogubnim za krhki dječji um te samim time etiketiran kao proizvod nepoželjan u društvu, a kao rezultat svega toga nastala je ova priča…

«Lov na vještice» je, naravno, samo metafora, a uvod u priču gdje nam se prezentira način kako je inkvizicija protjerivala i mučila žene (ali i muškarce) optužene za vještaštvo, je sve samo ne slučajan. Jer doba inkvizicije kakvo nam se predočava na početku stripa možda više ne postoji, ali to ne znači da i pojam «inkvizicije» kao takav nestao s njim. Inkvizicija još uvijek postoji… naravno da se danas nikome ne lome prsti i pali žeravica po tijelu s pomoću raznih sprava za mućenje (bar mislim :)), jer je današnja inkvizicija pronašla mnogo suptilnije pa i rafiniranije načine svoga dejstvovanja i slamanja ljudskog duha. A ionako duševno slabi i krhki scenarist Deryl Zeda, Justin Moss bez problema postane biva slomljen… Izabravši Lorda Cherilla kao vođu inkvizicije u ovoj priči, mnogi bi mogli prigovoriti Sclaviju kako je svoje stavove izravno (a i pristrano) usmjerio protiv jedne političke opcije no budimo realni i priznajmo da je društvu upravo politički desna opcija, a još više krajnje desna opcija upravo ta koja, njegujući strogi red u društvu i tradicionalne vrijednosti, svako iole liberalnije i slobodnije izražavanje i djelovanje doživljava kao nepoželjno i opasno. No, bez brige, autor ove recenzije poštedjeti će vas moraliziranja i filozofiranja o pojavama u društvu (dvoličnosti, primitivizmu, povodljivosti i licemjerstvu), jer ipak je sam Sclavi to puno bolje učinio od mene u ovoj epizodi, a nama čitateljima je kao i uvijek ostavio za pravo da se sa njim složimo ili da mu oponiramo.

No, moramo da shvatimo okolnosti u kojim je nastala ova, možda najosebujnija ali zacijelo i najosobnija Tizianova priča… jer Sclavi je ovdje stavljen u poziciju da brani ne samo Dylan Doga, horror stripove već i samoga sebe, svoju osobnost pa ako želite i svoju čast. Jer kada upirete optuženički prstom u neki strip, vi jednako tako upirete prstom u ljude koji su ga stvaraju. A Sclavi se ovdje bori na onaj način kako to jedan spisatelj ipak najbolje zna i umije; tako što je svoju obranu, svoja razmišljanja i svoje stavove jednostavno pretočio u priču, i to u pomalo pesimističnu a i defetističku priču u kojoj na kraju ipak nema pobjednika, nitko ne pobjeđuje a sama poanta bi se jednostavno mogla metaforički, kako to i priliči ovoj epizodi, predočiti u rečenici; sve dok na ovom svijetu bude vještica biće i njihovih lovaca.

DD SD 3 Čovjek sa dva života

DD LEX 70 Šuma ubojica

6, 5, 2, 7

Nije mi legla ova epizoda. Pre svega zbog crteza, koji je odvratan, a ni sama prica mi se nije bas dojmila. Istina, kada sam je citao prvi put, pre nekoliko godina, nisam ni imao informaciju koju je nas uvazeni recenzent naveo: da je ona odgovor na "progon stripova". Kako bilo, s obzirom da ne ocenjujem retroaktivno stripove, dao sam ocene koje su ostale posle premijernog citanja epizode. Dakle, prosecne.
    10.11.2005
    15:56:00 sati

10, 10, 10, 10

Ne delim Senkino misljenje da je crtez los, bas suprotno, mislim da je perfektan. Recenzent je kratko i sazeto objasnio o cemu se ovde radi. Da ne duzim, prema mom skromnom misljenju ovo je epizoda koja spada u top 5, kao sto sam vec negde naveo. Jedan medij, a strip to jeste, ne sluzi samo za puko zabavljanje. To je to.
    10.11.2005
    20:02:00 sati
    jovandd
  • Ukupna ocjena 99%

10, 10, 10, 9

Snazna i duboka prica. Lijepo nacrtana. Jedan od meni najdrazih Dylana.
    10.11.2005
    20:55:00 sati
    Kant

9, 9, 9, 10

Ovo je jedna od onih prica izuzetih iz uobicajenih toka, o tome se dosta govorilo kad se pravila ona ujedinjujuca teorija o kontinuitetu u DDu - dakle ovde ga treba shvatiti kao lika iz stripa, i deluje mi potpuno ludacki, u pozivitvnom smislu, na kakve sve radikalne stvari je Sclavi spreman, a to bi malo koji scenarista radio svom junaku (nacin na koji zavrsava ovu epizodu, ili jos drasticnije, broj 77 recimo) - samo da istera svoju poentu za koju zaista treba znati pozadinu da bi bila ispravno shvacena.
    Ukratko, do jaja. A i crtez mi je ovde super za razliku od covekovih kasnijih radova za koje mu mastilo nije ni bilo potrebno koliko su beli:)
    11.11.2005
    02:43:00 sati
    Leo Charm

10, 10, 10, 10

Da ne duzim - perfektan strip, definitivno top 5, ko zna mozda nekad urade nastavak kao i za zonu sumraka...
    11.11.2005
    07:42:00 sati
    priki

7, 6, 7, 9

Da nije bilo ove recenzije,ne bih ni znao pravu pozadinu ove priče mada mi je malo priglupo da se ljudi bune protiv tako banalne stvari kao što je nasilje u stripu(bilo kojem)..Teško mi je povjerovati da će klinac koji nakon što pročita npr. DD#5(Ubojice)krenuti sa masakriranjem svakog tko mu naleti.Međutim,baš kao i p.senka,i ja sam ovaj strip pročitao ne znajući za sve to tako da nisam bio baš nešto posebno oduševljen.Epizoda ma neku poruku ali nije to ništa spektakularno,bar ne za mene koji tek površno pratim DD i ne palim se toliko na Sclavija i njegov lik i djelo.Dobre su scene mučenja na početku a konačno sam doznao što je to Iron Maiden.Na nekim mjestima ima previše patetike što samo kvari ukupni dojam, npr.kad Dylan uleti kod Sam i kad mu u posjet dođe onaj dječak i počne sa svojim srceparajućim monologom.Groucho nije loš.posebno me nasmijao vic o Shakespeareu.Crtež je sasvim OK,za razliku od nekih drugih epizoda,DallAgnol je ovdje na vrhuncu,posebno su mu dobri inkvizitori,scene mučenja i kosturi koji govore.Kod crtanja samog Dylana,dosta podsjeća na Stana.Naslovnica odlična i jedna od rijetkih na kojoj je Dylan samo u košulji.
    12.11.2005
    10:16:00 sati

10, 9, 8, 8

Odlicno. Sto bi se reklo, odbrana ali ne i poslednji dani. Kako je to Tiziano lepo prikazao na 96 strana. Ono sto pomalo smeta je prelaki prelaz u ludilo crtaca i lik Sam koja je ni vamo-ni tamo. Dall'Agnol u svom najboljem svetlu, kad konacno odustaje od Stano-plagiranja, ali i na korak do iskliznuca u grozote a la "Granica" i "Sotonin pogled". Naslovnica vise simbolicna, nego efektna, sto naravno ne umanjuje njenu vrednost.
    15.11.2005
    13:30:00 sati
  • Ukupna ocjena 56%

5, 5, 7, 5

Izgleda da svi suosjećaju sa "optuženim" Sclavijem. Međutim, meni ovo djeluje plitko. Ne mogu više podnijeti bijedna moraliziranja i "poruke", posebno ne one koje su otkrivanje tople vode. Stripovi i filmovi nisu krivi za nasilje u društvu??!! - NARAVNO DA JE TAKO, zar to uopće treba reći! Jel treba potrošiti 96 strana na pamflet "stripovi nisu krivi" nauštrb same priče? Očito da da! Jel treba kroz usta osmogodišnjeg djeteta gnjaviti očitim istinama? Očito i to da! Jer ljudima se sviđa, ljudi će zapljeskati Sclaviju da im kaže ono što već znaju. Ili bi bar trebali znati. Ja jednostavno to ne "pušim", kao ni dosadno tupljenje, to klišeiziranje s nacistima, fašistima, desnima, tradicionalistima - da nisu možda bolji lijevi, liberali, feminstknije? Jer, takav je dojam, Sclavi prvima pretpostavlja druge. Ne prihvaćam to! I jedni i drugi mogu biti govna, smradovi, licemjeri, moroni i poltroni ili pak ne moraju. I upravo, umjesto slobode izbora na koju se poziva, Sclavi se sam zapliće u Malleus Maleficarum (kojeg citira na početku = najbolji i jedini dio stripa vrijedan pažnje) samo okrenuvši strane, kao i uvijek, sa svojim standardnim inverzijama. I eto nama opet zločeste Inkvizicije i dobrih vještica kao metafore za pokvarene i bedaste tradicionaliste i nasuprot njima dobre i pametne ljubitelje sloboda svake fele. Kako da ne! Premda kaže neke stvari dobro, sam ton i nastojanje stripa su mi dosadni, jadni i plitki, te stoga podsjećam Sclavija na najvažniju stvar koju je u silnoj moralnoj angažiranosti zaboravio, a koju, kako i sam implicira, znaju i djeca, pa ga citiram sa strane 65: "To je obična zabava." E pa Sclavi, previše propovijedanja, a premalo zabave u ovom stripu.
    24.12.2005
    15:01:00 sati
    stinky
  • SnotMan

8, 9, 7, 9

Krajnje bolesna epizoda.
    24.01.2006
    21:58:00 sati
    SnotMan
  • SejoSexon

6, 6, 3, 9

Priea nije baš za svakog, na mene nija ostavila baš neki veliki utisak. Crtež je oeajan tako da ova epizoda spada u one koje eovjek zaboravlja nakon prvog eitanja.
    13.02.2006
    07:32:00 sati
    SejoSexon
  • Ukupna ocjena 78%

8, 7, 8, 9

Slažem se da ova epizoda nije za svakoga, nekome će se svidjeti, nekome ne. Meni se svidjela, ali tek nakon drugog čitanja. Kao i mnogi, tijekom prvog čitanja nisam imao na raspolaganju podatke iz recenzije o razlogu nastanka ovog stripa pa me nije dojmilo previše, ali nakon drugog čitanja priča mi se dosta svidila. Čak je i Dall'Agnol malo popustio za razliku od tame, ali ovo je ta prijelazna faza gdje počinje stvarati svoj vlastiti stil. Stano je lijepo prikazao svrhu nastanka ove epizode...
    04.09.2007
    23:09:00 sati
    Akul

8, 8, 4, 6

Odlična epizoda, napokon Sclavi upire prstom u pravom smjeru (a što je rijetkost). Naravno da nisu krivi horror stripovi i filmovi za ubijanje i mržnju, oni su samo katalizator, a usudio bih se reći - i to veoma rijetko. Krivci su lažni moralisti i gmizavci koji uvijek traže najlakši izlaz iz problema, uvijek je neki pojedinac kriv za sva sranja koja se dešavaju u svijetu, kriv je Dylan Dog, ili Marilyn Manson, ili Hulk Hogan... Objesimo nekog na gradskom trgu ovaj mjesec, a sljedeći put kad se isto ponovi naći ćemo nekog novog žrtvenog jarca! A nikako nije recimo krivo društvo u kojemu roditelji šljakaju po čitav dan bez da vide svoju djecu? Pa onda djeca traže uzore, zabavu i osjećaje ljubavi u stripovima, filmovima ili na internetu? Ne, to nije nikako problem. Ljudi su se međusobno ubijali i mrzili tisućama godina prije stripova i filmova, pa ta bajka ne drži vodu. Čak ni nekome sa minimumom aktivnih sivih stanica u glavi.
    13.09.2007
    00:36:00 sati
  • npetros2@htnet-dsl

Ukupna ocjena 33%

1, 2, 6, 6

Ja gore sranje u životu ne pročitah! Idiot sclavi! Pa barem je nasilje maštovito na početku epizode...
    21.10.2007
    14:16:00 sati
    npetros2@htnet-dsl
  • GeneziS

10, 10, 10, 10

Sclavi je u ovom stripu sve rekao. Ko razume, shvatiće.
    06.04.2008
    22:44:00 sati
    GeneziS

8, 8, 9, 6

dokumentaristički prizori na početku su za smrznut se, nikakvo izmišljeno nasilje ne može biti gore od istine, a inkvizicija je prvak u nasilju, i da, ne znam znate li, ali imali su pravilo da kod mučenja nije smjelo biti krvi koja teče, zbog toga su svi 'alati' za kidanje tkiva bili užareni, zanimljivoinače, priča skoro sjajna, odlično nacrtana
    01.05.2008
    17:29:00 sati

7, 7, 8, 10

Nije bi baš legla ova epizoda, čak mi je bila poprilično dosadna. Prelijevanje iz puna u prazno, ali zbog razloga nastanka priče ipak zaslužuje malo veće ocjene. Izuzevši Chiaverottija, kod Sclavija, pa i drugih scenarista su većinom u pitanju inteligentne priče s poukom i razlogom, a ne nasilje samo zbog nasilja. Ipak, scene inkvizicije na početku ove epizode su nešto najstrašnije što sam vidio u Dylanu, a što je najgore, to se stvarno dešavalo i to bez utjecaja horor stripova, filmova i drugih vrsta nasilja na tv-u. Pietro Dal'Agnol je puno bolji nego u prethodnom svom radu (DD EX 55: Mumija). Stano odličan. Više nam o temi govori naslovnica, nego cijela ova razvučena priča.
    22.11.2008
    20:30:00 sati
  • swamp thing

8, 8, 8, 6

Dobra epizoda, iako se slazem da je dio sa djecakom i njegovim ''govorom'' stvarno malo pretjeran. Crtez odlican, Dall'Agnol mi je medju omiljenim crtacima DD-a. Kraj izuzetno efektan.

16.04.2010
    14:02:00 sati
    swamp thing

7, 7, 8, 10

Epizoda mi nije baš legla s obzirom na to da je centrirana posebno na vrijeme kada su se dušebrižnici u Italiji okomili na horor stripove, odnosno prije 20-ak godina. Da sam tada čitao tu epizodu i zanimao se za događaj, moje bi ocjene bile veće. A ne mogu se staviti ni u poziciju nekog klinca čija se ličnost tek formira i koji je dužan pravdati se da stripovi ne utiču loše na njega pa bi u svoju obranu da visoke ocjene epizodi, a meni je već 20 i kusur godina :) Dall'Agnolov crtež jako dobar, a Stanova naslovna savršena!

10.11.2010
    22:00:00 sati
  • Lucy Liu

10, 10, 9, 10

Super je,a i ovo sa "kraj je na čitateljovom odabiru" je baš super,ima milijun načina da
    se završi ta priča,i ja sam odabrao sve one neozbiljne. :-)

13.11.2010
    22:52:00 sati
    Lucy Liu

10, 10, 6, 8

Odlična priča sa lošim crtežom.

14.11.2010
    22:48:00 sati

8, 8, 6, 8

Ova satiricna epizoda, o nasilju u stripovima, filmovima i ostalim umjetnostima je odlicna, pogotovo zato sto prica sama brani Dylana i ostale stripove od cenzure i ostalih protivnika koji je smatraju neka vrsta prijetnje protiv dijece i ostalih citaoca.  Crtez mi nije bas nesto, zato sto Dal'Agnol mi nikad nije bas sjedio, ali eto, scenario je ovdje dobar, i prica prilicno originalna, da se to nekako moze oprostit.  Naslovnica prilicno dobra, ali ipak nije fenomenalna.  Onaj kraj epizode, koji u stvari nije pravi 'kraj', i gdje kazu da je moguce da se ovo uopste i nece nastavit, mislim mozda zbog toga da je Dylan bio na ivici gasenja, ili tako nesto, zbog stroge cenzure...?  Sta god, ipak je napet, originalan i nekako 'nightmarish'.  Puno ovoga mi se ovdje svidja, pogotovo ona druga pojava Lord Cheril-a, koji je isto tako bio u epizodi "Video Sam Kako Umires".  Covjek je stvarno koma od politicara (kao i svaki politicar, I guess), pa stvarno i nije cudo sto je on iza svega ovog.  Dobra epizoda, koja nije samo da je 'unique' i puno cudnija od ostalih, ali i isto tako vazna, i potrebna za bilo koji 'graphic comic' strip.

08.12.2010
    17:26:00 sati
  • Patrix

10, 10, 10, 10

Sve desetke za Sclavija i ostale.

20.12.2010
    16:17:00 sati
    Patrix
  • PJ24MKD

10, 9, 9, 8

Netipicna Dilanova epizoda u kojoj Sklavi odbrao je temu koja je vonvremenska - cenzura medije (u ovome slucaju horor-strip) a to se desavalo, desava se i uvek ce se desavati, mozda u smanjenim kolicinama nego ranije ali ipak uvek se nadje neko kome ne odgovara da su medije potpuno slobodni zbog ove ili one pricine. Mozda nije prica pre-zabavna ako neko trazi to (jel'' strip mora uvek da bude samo laka zabava?), ali, originalno i odlicno napisano scenario, dovoljna doza crnog humora i satire, prilicno dosta akcije i sve to odlicano nacrtano od Dal''Agnol-a u svome po meni najboljem izdanju - ovo bi lako uvrstio u sam vrh najbolje Dilanove epizode.

04.01.2011
    23:56:00 sati
    PJ24MKD
  • Zagor12

10, 10, 10, 10

I meni se par puta dogodilo da su mi starci negativno reagirali na to što čitam Dylana. "Kako je to okrutan strip", bla bla, bla bla. Ali, što sam stariji, to sve manje govore takve stvari. Izvrsni scenarij i crtež, naslovnica nije baš za desetku ali zbog dojma cijele priče sam joj je dao. Sva djeca koja čitaju Dylan Doga, sve su to normalna djeca, i neki odrasli uopće ne shvaćaju da zapravo svijet Dylana Doga krasi puno melankolije. Jedan od najboljih Dylana što sam dosad pročitao.

P.S. Ipak sam zdušno odbio pročitati uvod u kojem je detaljno objašnjeno spaljivanje vještica.

05.01.2011
    12:48:00 sati
    Zagor12

9, 9, 8, 7

Čak je Dall'agnol dobar u ovoj priči

17.01.2011
    19:29:00 sati
    El Niño

7, 6, 7, 8

Kužim što je Sclavi htio reći ali epizoda me se nije previše dojmila.

08.04.2011
    12:49:00 sati

7, 7, 8, 7

Lijepo je to Sclavi sve ukomponirao i složio, no ne vidim previše smisla ove epizode za sam serijal. Oko kraja uopće ne treba stvarati neku zbrku; na takav način završava 80% Dylanovih epizoda.

03.07.2011
    21:16:00 sati
  • doktor78

8, 9, 8, 9

Impresivan prikaz inkvizicijskih metoda mucenja

06.08.2011
    15:40:00 sati
    doktor78

10, 8, 8, 8

Dobro izvedena epizoda.

30.11.2011
    09:59:00 sati

10, 10, 7, 7

Odlična priča svakako preporučujem!

02.12.2011
    08:15:00 sati
    co11ector

10, 5, 5, 7

21.05.2012
    17:13:00 sati

8, 7, 8, 9

Nije retkost da Sclavijeve epizode vuku na 80-e, kada je većina njih i nastala, ali ova - iako je to i sa njom delimično slučaj - ipak istovremeno ima i jednu vanvremenu poruku glede cenzure. Sclavi se osvrće i na probleme koje je zbog horor stripova imao EC Comics u SAD, a tokom čitanja sam se više puta zapitao šta ga je inspirisalo da napiše Lov na veštice, tj. da li je bio napada i na Dylana Doga... Videh u recenziji da jeste.

Ideja je sjajna, posebno sam početak, te kraj gde Dylan proživljava isto što i Daryl Zed na početku... Kraj ostaje otvoren, a na to nas Sclavi odmah na prvoj strani stripa i upozorava, ili kao što je Kiky odlično istakao - "sve dok na ovom svijetu bude vještica biće i njihovih lovaca". Neke stvari ljudima je bukvalno potrebno nacrtati...

Dall'Agnol na prelazu iz svoje prve faze u eksperimentalnu (nakon koje se vratio još bolji), ali jako dobar...

20.02.2013
    17:29:00 sati

8, 8, 8, 8

Zanimljivo, sviđa mi se i kraj, potpuno odgovarajući. Ova "znanstvena" istraživanja koja danas psiholozi i sociolozi rade nerijetko baš i nemaju previše smisla. Ono, stripovi potiču na nasilje, filmovi, glazba i igrice također. Ali isto vrijedi i za društvo u kojem si te državu koja te ponekad tjera da skreneš. Po tome bi bilo najbolje da smo 0-24 zatvoreni u samostanu u maloj sobici bez tv-a, kompjutera, knjiga i stripova sa strogo ograničenim socijalnim kontaktom (nešto u stilu Fahrenheita ili filma Equilibrium). Gluposti. Agnol mi je ovdje bolji nego ikad, potpuno odgovarajući crtač za ovakvu priču.

20.02.2013
    20:24:00 sati

10, 6, 3, 9

Preduga epizoda, mogla je biti odrađena sasvim dobro u pola manje stranica, ali dobro sad. Zanimljiv Sclavijev odgovor na ubibožedosadne moralne stupove koji su sablažnjeni DDom, i sad kao fol mladi rastu u koljače čitajući ga.

Crtež je sranje, naslovnica dobra.

30.09.2013
    14:36:00 sati