Xabaras!

DD VEC 32/33 | 192 str.

Doktor Xabaras konačno otkriva način kojime svojim živim mrtvacima može povratiti inteligenciju te taj dar, uz vječni život, odluči podariti svojemu sinu Dylanu Dogu. U isto vrijeme Kim, vještica i jedna od bivših Dylanovih ljubavi, ima zadatak pronaći i dovesti mačku Cagliostra u "svijet vještica".

Priča 2

• Ksabaras
    DD VEC 32
  • U ime oca
    DD VEC 33

• Xabaras!
    DD SR 241
  • In nome del padre
    DD SR 242

• Radi se o dvodijelnoj epizodi u boji, objavljenoj povodom dvadesete obljetnice Dylana Doga.
  • Vješticu Kim i mačku Cagliostra prvi put susrećemo u DD LEX #18 "Zločin".
  • Osim u epizodi "Čarobni frulaš", Xabaras se još pojavio i u Ludensovom gigantu br. 2 "Bezimeni", VČ br. 19 "Preko praga" i Specijalu 19 "La peste" (još neobjavljenom kod nas). Zanimljivo je da je sve četiri epizode napisala Paola Barbato.
  • Ovo je inače i direktni nastavak broja 63 "Maelstrom" (LUDEX br. 63).
  • Paoli Barbato je ovo drugi jubilarni broj DD-a za koji je napisala scenarij, a Bruni Brindisiju treći kojeg crta. Ovo je i drugi jubilarac kojeg je njih dvoje radilo zajedno.
  • Xabaras je serum koji mrtvacu između ostalog može povratiti i inteligenciju, otkrio još u D.D. LEX #43 "Ničija priča" (LUDEX br. 43).
  • Drugo pojavljivane čudnog bića u obliku žabe s pipcima. Prvi put se pojavio u br. 100 "Priča o Dylanu Dogu" (SD br. 22), a ovoga puta Fricovu ulogu preuzima Cagliostro.
  • #32
  • Str. 17, peta vinjeta – uzlijetanje aviona TWA-a (Trans World Airlines).
  • Str. 18 , prva vinjeta i str. 65, druga vinjeta – Groucho u sobi iznad kreveta ima plakat britanske komedijaške grupe Monty Phyton i njihove komedije "The Meaning of Life".
  • Str. 30, peta vinjeta i str. 31, četvrta vinjeta – Xabaras ima isti automobil, vjerojatno Lamborghini, kao i u br. 1 "Zora živih mrtvaca". (SDEX br. 1).
  • Str. 66, druga i šesta vinjeta – kirurg s cigaretom u ustima je Bruno Brindisi.
  • Str. 93, prva vinjeta – kopija Stanove vinjete iz br. 1 "Zora živih mrtvaca".
  • Str. 95, prva vinjeta – Xabaras kaže da Dylanovu minijaturu nosi sa sobom 300 godina, dok u drugome dijelu priče saznajemo da on zapravo nije toliko star. Mala nelogičnost.
  • #33
  • Str. 14 i 15 – pojavljivanje Lorda Wellsa i profesora Adama (vidi SDEX br. 5 "Ubojice" i SD br. 45 "Phoenix")
  • Str. 21, druga vinjeta - kopija Stanove vinjete iz br. 100 "Priča o Dylanu Dogu".
  • Str. 44, prva vinjeta – slična vinjeta i atmosfera kao onda kada je Dylan prvi put kročio u Xabarasovu kuću u br. 1 "Zora živih mrtvaca".

Je li možda neke od vas, koji su čitali Barbatinu priču "Čarobni frulaš", zbunilo pojavljivanje Xabarasa na samome kraju te priče? Mene jest. Naposljetku, većina nas je čitala jubilarni stoti broj DD-a "Priča o Dylanu Dogu" i znamo kako je dugačka saga sa Xabarasom završila. Ovom epizodom dobivamo objašnjenje za sve. Čak i ono malo kontinuiteta koliko je sadržavao DD-serijal okončano je ovom pričom. Od sada pa nadalje, svaka epizoda može se čitati kao zasebna cjelina. Bizarno Barbatino objašnjenje da se radnja ove priče zapravo događa prije broja 100 gotovo da nije vrijedno spomena.

Paola Barbato: "...Neki će misliti da sam bila luda kad sam to napisala. Ali nisam. Možda."

Malo prije ovog jubilarca, Tiziano Sclavi je nakon podužeg perioda konačno ponovno napisao priču za DD-a ("Ukronija"), smatravši da je već sve rečeno. Uostalom, Dylan Dog je jedan od stripova kojemu je svakako potrebna promjena statusa quo, no očito da je Paoli milije bilo zeznuti (da ne kažem koju ružniju riječ) cijeli serijal i proslaviti ovaj jubilej povratkom Xabarasa uz obrazloženje da ga je trebalo za svagda ukloniti sa scene. No dosta o tome, bacimo se na priču.

#32 Xabaras!

"Radim to zbog tebe, sine... Zbog tebe izazivam smrt... Zbog tebe tražim besmrtnost..."

Naša priča započinje s osobom čije ime nosi – Xabarasom, koji nakon mnogo propalih pokušaja pronalazi razlog zbog kojeg se njegovi povratnici iz smrti ne povrate u novi (ne)život zajedno s inteligencijom i sviješću koju su imali za života. Uzrok svemu tome leži u starosti "materijala", tj. osobi koja umre potrebno je serum ubrizgati u roku od jedne minute nakon smrti. Pri njegovim ga pokusima ometa mačka Cagliostro, koji biva prognan iz svojeg svijeta radi narušavanja tijeka događaja. Osuđen na limb, Cagliostro spoznaje kako je to biti prevaren od jedine osobe koju voli, vještice Kim, kojoj je milija vječna mladost od svoje magične životinje. Xabarasu se za to vrijeme posreći te uspije stvoriti inteligentnog povratnika, ali opet slugu, uz čiju pomoć uspijeva uhvatiti Dylana Doga... Zaboravimo na trenutak kontinuitet. U prvome dijelu scenarij je dobar. Gotovo da nema nikakvih osvrta na prošlost poznatih nam sporednih likova i objašnjavanja tko je tko i kako je tu dospio, kao ni puno razglabanja o općoj situaciji kako je inače znalo biti u prvim Barbatinim radovima (npr. "San razuma", a pod time ne mislim na onih dvadesetak stranica SF-a). I općenito, radnja je dobra. Posebno su mi se svidjele scene sa Xabarasom u trenucima dok razmišlja.

#33 U ime oca

Da zaboravimo na stoti broj, drugi dio bi bio bolji. Upravo objašnjenja koja ovdje dobivamo čine ovu priču istovremeno dobrom i katastrofalnom, kako kome. Nakon što je uhvatio Dylana Doga i zarobio ga u svojoj vili u Undeadu, Xabaras odaje Dylanu svoje planove o serumu vječnog života te mu obeća ispričati sve o njegovoj prošlosti ako ovaj položi "ispit ljubavi", tj. Xabaras će sam sebe upucati, a Dylan će mu morati ubrizgati serum u znak da ga voli. Dylan to i učini te mu Xabaras ispripovijeda pojedinosti o tome kako su se njih dvojica iz 18. stoljeća odjednom našli u dvadesetom, a detalje prepuštam vama. Kako vrijeme prolazi, Xabaras sve više primjećuje loš učinak seruma te na nanovo rođenu ljubav sina ostaje ravnodušan. I odluči ubiti se. U isto vrijeme, u Londonu kreće potraga za Dylanom. Uz uvijek prisutnog inspektora Blocha, u potrazi još nakratko sudjeluju Lord Wells i profesor Adam te, nešto duže, madame Trelkovski. Vještica Kim, nakon spoznaje da ne može uhvatiti Cagliostra, i kratkog jadanja nad samom sobom, konačno prihvaća svoju sudbinu da svakim danom ostari za tri godine, pokaje se i moli Cagliostra za pomoć pri potrazi za Dylanom. Cagliostro prihvati zamolbu te nju i Groucha odvede do konačnog odredišta i do konačnog raspleta...

Ovdje mi je, što se scenarija tiče, najviše smetalo to Dylanovo relativno olako prihvaćanje istine da je Xabaras njegov otac. Iako to na neki način zapravo jest, ipak ga je jako mrzio, a serum mu je ubrizgao kao da ga je neka viša sila prisilila na to. Što se pak crteža tiče, najviše mi se vidjela scena dok je Xabaras proždirao onog hrčka, a nije ni loše simboličko prikazivanje Kiminog približavanja smrti, tj. kako je ona starjela, odjeća joj je mijenjala boju iz bijele u crnu.

Slijedi kritički osvrt na priču. Smatram da epizoda ni u kojem slučaju nije trebala biti dvodijelna. Barbato je mogla napraviti cjelovitu priču samo sa Xabarasom, bez vještice Kim i mačke Cagliostra, ili obrnuto, da se sačuva bolji dojam o serijalu. Valjda joj se ideja da Cagliostra iskoristi za prikazivanje onog žapca, koji se pojavio u stotom broju, više svidjela. Uz to, taj je žabac iz nekog razloga prebacio Dylana i Xabarasa iz 18. stoljeća u dvadeseto, čime nam Paola izravno daje do znanja da Dylan Dog nema izravno 300 godina, a ni Xabaras nije baš prestar (Ouch! Ovo je boljelo). Nadalje, zašto Xabaras drži sve one zombije u hladnjaku? Ako ništa drugo, barem smo Dylana ponovno vidjeli u akciji kako puca zombijima u glavu (Juhu!), a i saznali odakle Dylanu prezime Dog, makar je misterij s njegovim pravim prezimenom još uvijek ostao neriješen. Neki su sigurno primijetili da je i Morgana potpuno zapostavljena u ovoj priči. I još nešto. Mislim da svi znamo još od specijalca "Živi i mrtvi" da povratnici iz smrti više ne osjećaju ništa te da nas na to nisi morala podsjećati, draga Paola.

Sve se svodi na ovo: Ako stoti broj već jest svojevrsni kraj serijala, zašto smo onda u ovoj priči dobili drugačija objašnjenja od onih koje imamo tamo? Najsvjetlija točka svega je crtež u paru sa domišljatom prepolovljenom naslovnicom. Bruno Brindisi je napravio sjajan posao i još jednom nesumnjivo dokazao da zaslužuje mjesto uz bok Stanu. Možemo se smatrati sretnima što je jedan takav crtač i dovoljno brz, pa stoga često imamo priliku biti svjedoci njegova rada. Možda je crtež jedini pravi razlog zašto vrijedi pročitati ovu priču (ili samo gledati slike).

Zaključak: Malo je teško povjerovati da je Sclavi mogao odobriti ovako nešto, no očito da je nekomu poput njega bilo svejedno. Uostalom, DD se i dalje solidno prodaje u Italiji. Možda ćete misliti da sam bio prestrog pri ocjenjivanju priče, a preblag sa scenarijem, no ja mislim upravo suprotno. Što se same Paole Barbato tiče, kada je objavljen DD "Broj dvjesto", govorilo se o promjeni serijala, o sasvim novom Dylanu. No, Dylan Dog je i dalje isti kao i prije 20 godina, a još ima i poremećeni kontinuitet.

U ime oca... Amen.

Kako izgledaju obje naslovnice kad ih se spoji u jednu.

DD VEC 31 Ukronija

DD VEC 37 Krčma na kraju svijeta

10, 9, 10, 7

Totalno solidna epizoda, jedna od boljih u zadnjih nekoliko godina.  Cretz odlican, takodje scenario i prica.  Jedin mi naslovnica nije bas najbolja; nekako je sarana, izgleda kao crtez mladog djeteta u osnovnoj skoli.  Ali ovako losa ocjena recentata prema prici je stvarno cudno; ja mislim da ni jedna Dylanova epizoda koju sam u svom zivotu procito ne zasluzuje dvicu, a kamoli prica koja je maestralna kao ova.  Dylanov susret sa starim likovima, prijateljima i neprijateljima, je dobro ovdje uradjeno, i Barbato je sve odlicno povezala.  Naj emotivnija epizoda do sada sa Xabarasom, i za mene druga sto se tice totalnog kvaliteta (prva mi je jos uvijek "Morgana").  Brindisijev crtez ovdje nekako ostavlja 3-D utisak, isto kao da likovi i prostori na stranicama skacu sa stranica, tacno u nasu mastu i nas svijet.  Da naslovnice nisu onoliko slabe, ova epizoda bi veoma blizu perfketnosti u svakom mogucem smislu.

11.03.2011
    03:50:00 sati

3, 6, 9, 5

Nista posebno.

11.03.2011
    07:39:00 sati

9, 9, 10, 7

Sclavi je u svom nadahnucu napisao famozni stoti broj, tu je toliko zasrao da Barbatova do dan danas pokusava da ispravi krivu Drinu, i mora se reci da joj to dobro polazi za rukom, barem da suzbije koliko toliko stetu koju je Dylanov tvorac napravio po principu-Ja sam ga stvorio,ja cu ga i unistiti. Brindisi fenomenalan.

11.03.2011
    07:46:00 sati

5, 8, 9, 10

Nisam skroz sigurna, ali mislim da u dodatku stripova piše kako je Barbato na ovim epizodama imala pomoć os Sclavija. Tj. on joj je blagoslovio sve što je napisala. Meni je ovo jedna velika sapunica. S druge strane ima radnju i glupo mi je napisati da nisam uživala u čitanju. Naslovnice su odlične. Pogotovo onaj dio sa zombijima koji napadaju DD.

11.03.2011
    08:47:00 sati
  • Ukupna ocjena 86%

8, 8, 10, 8

Meni jedna od najboljih prica iz Veselog Cetvrtka

Brindisi je odlican

11.03.2011
    09:11:00 sati
    Kandrax

10, 10, 10, 10

fenomenalna epizoda

11.03.2011
    09:24:00 sati
    dzoni
  • Ukupna ocjena 97%

10, 10, 10, 7

Jedna od najboljih ako ne i najbolja epizoda u zadnjih nekoliko godina...Barbato je odlicno sve povezala...to je pravi Dylan kakvog volim..Brindizi je nadmasio sam sebe..da je vise ovakvih epizoda...inace ovakvo kolorisanje savrseno odgovara Dylanu

11.03.2011
    12:06:00 sati
    draskomisterno
  • PijaniPatak

10, 10, 10, 10

Smelo sa Paoline strane je bilo uopste se dotaci Sclavijeve vrtoglave sage o Xabarasu. Prica nije savrsena, ali je dovoljno dobra da se nadoveze na sve prijasnje. Smelo je bilo, i prilicno mastovito, iskoristiti Cagliostra kao onog dimenziona-kapija-zabca. Uopste, za celu pricu joj skidam kapu.

Ne treba je osudjivati ako nije bila dovoljno dorasla Sclavijevom bolesnom umu sto nas je milione puta naterao da nam se zavrti u glavi. Sclavi je specijala sam za sebe, a Paola Barbato je bila dovoljno dobra da na svoj nacin u kompletan serijal da i svoj zig.

14.03.2011
    15:07:00 sati
    PijaniPatak
  • Ukupna ocjena 75%

7, 7, 8, 9

15.03.2011
    13:54:00 sati
    dabraka
  • novaks1973

8, 9, 10, 9

20.03.2011
    16:47:00 sati
    novaks1973

10, 10, 10, 10

20.03.2011
    20:33:00 sati
  • writer

9, 9, 10, 9

Najbolja priča sa Xsabarasom. Ostale su, osim 1. uglavnom smeće. Crtež fenomenalan.

20.05.2011
    10:38:00 sati
    writer
  • d4nic4

9, 10, 10, 8

Dobitna kombinacija Barbato - Brindisi za odlicnu (mozda i nepotrebno dvodijelnu) epizodu. Jedina mana,ako to uopce i jeste mana,upravo je nedostatak pojave jednog lika zbog kojeg i danas mnogim citacima nekoliko upitnika leluja nad glavom (stripovski receno) - Morgane. Upravo ta nikad zadovoljena znatizelja o odnosu izmedju nje i drugih likova mozda je i jedini razlog zasto mislim da bi se cijela ova prica s Kim mogla premjestit u neko drugo vrijeme, kako bi se bolje iskoristili kadrovi jedne ovakve epizode. No, opcenito sto se scenarija tice - ruku na srce,nitko ne moze ovako vjesto ispreplest ovoliko radnji i likova poput Barbatove. Jos jedna stvar,tesko da cu se vise ikad najezit na samu pojavu Xabarasa u novim epizodama ili da ce on opcenito vise ikome uspjet utjerat strah u kosti nakon sta je ovdje ispao ovakav cmoljo :) Sve u svemu,odlicno

24.05.2011
    14:05:00 sati
    d4nic4
  • predsjednik

10, 9, 10, 9

29.05.2011
    00:37:00 sati
    predsjednik

3, 4, 5, 6

da je postojala recka kad sam ovo procitao prvi put ( u sken izdanju) verovatno bih nalupao jedinice. nakon ponovnog citanja bicu malo blazi sudija (strog, ali pravedan :) ) sve u svemu ovo je brljotina dostojna paole, uspela je u konacnoj nameri da stvari dovede do banalizacije par ekselans - sclavi je verovatno precutno odobravao klimanjem glave, ali sta mu se vrzmalo u glavi bolje i da ne zamisljam. sta ovde ne valja? pa puno toga, krenimo redom. prvo i najvaznije - xabarasova "transformacija" je dostojna bilo koje sapunice koja drzi do sebe. ne kazem da je to nuzno lose, ali nacin na koji je to uradjeno je ocajan - odjednom se pojavio ocinski instinkt(!) , verovatno na racun intelekta, jer mu je trebalo x vekova da provali da je serum super efikasan ako se ubrizga minut nakon smrti (!?). ali to nije sve, ima ima jos falinki, naime jadni super zombi ipak gubi sve osecaje (zaboga miloga! ne oseca neznost!). i jos mi nije jasno zbog cega bi se neko tako mocan kao xabaras (samo)zrtvovao tek tako? da bi video kolko je duboka dilanova ljubav? ok, taj segment je pristojan, dilan kao lik, tokom godina je profilisan na nacin koji ovde dozvoljava njegovo mirenje sa nastalom situacijom i razumem njegov poriv da konacno proba da dobije porodicu(kakvu-takvu), koja je ipak bolja od one koju smo nakratko upoznali (bezlicna i nezanimljiva) pri transferu iz 18 veka u sadasnjost. Kaljostro je lik kojeg je tesko ne voleti i on je svakako najveci plus u celoj ovoj zbrci, pa mi je i njegova uloga frica sasvim na mestu. da ne pricam sto mi se dopada ideja da postane cesci gost u buducim epizodama kao redovni kucni ljubimac :) S druge strane zrtvovanje kim mi se cini kao klasicni zenski revansizam kojem je paola i te kako sklona - totalno nepotrebno i lose izvedena fora sa ubrzanim starenjem. o ulozi ostalih najvaznijih prijatelja ne bih trosio reci jer im je paola posvetila, brat-bratu, desetak nepotrebnih i ispraznih strana (btw, wtf is prof adam doin' here?). imam utisak da je ovo moglo stati u jedan broj, ali i da je moglo da se razvuce u trobroj koji bi dozvolio da se blok, gruco, vels i trelkovska znacajno ukljuce u radnju.

bruno ni najmanje ne pomaze ovde. svojim precistim (i za mene, sterilnim) crtezom ubija svaku dramu. na forumu su vec postavljane neke krucijalne vinjete u kojima on debelo masi sa prikazom tako dubokih emocija kojih ovde ima u izobilju, da ne pricam kako je xabaras debelo promasen sa svojim vise antipaticnim nego arhetipskim licem, kim je kod pikata briljantno prikazana, ovde vise lici na plasticnu plavu glupacu, kaljostro ponovo spasava stvar-savrseno je nacrtan u svakom kadru u kojem se pojavljuje.

cak me je i stano na neki nacin razocarao, koncept je fantastican, ali je realizacija nekako mlaka - xabaras u kristalnoj kugli, kim kao jeftina vracara, kaljostro kao dlakavi monstrum i sve to sa braon/kaki pozadinom? cini mi se da je to moralo biti bolje.

04.08.2011
    01:51:00 sati

7, 7, 7, 8

Cagliostro i Kim su mi omiljeni likovi u serijalu i ovu priču uopšte ne posmatram kao pokušaj da se izmeni/dopuni/šta li već uradi s kontinuitetom, već kao nastavak priče o šarmantnoj veštici i njenom sjajnom mačku. I, kao takva, veoma je dobra, ali mi je žao što Kim umire, imho - bespotrebno...

A to (kvazi) rivalstvo između Sclavija i Barbatove, i posmatranje DD iz tog ugla... Well, nisam preveliki poznavalac serijala i mnogo toga me još čeka da pročitam, ali ono što od ljudi na forumu saznam o tome uopšte ne utiče na moje mišljenje i doživljaj nekih epizoda, gde je to (ili bi makar trebalo da bude) očigledno... (Npr. Lift za pakao.)

Šteta samo što je previše likova ubačeno ovde, a odnos između Dylana i Xabarasa na trenutke zaista patetičan, što - kad se već priča o tome - baca najveću senku na rasplet ispričan u 100. broju... I ujedno najviše kvari uživanje u ovoj epizodi.

25.09.2011
    01:24:00 sati

8, 7, 8, 10

Priča je dobra,ali malo nespretno sastavljena.. Pred kraj mi je ipak preglup onaj dio u kojem Dylan želi i svoju smrt kako bih ostao sa ocem. Ova epizoda nam daje puno materijala za budučnost... Dylan potječe iz 18.stoljeća? Bio je usvojeno dijete u obitelji Dog(jedino prezime Dog u Londonu)... Tko je Dylanova majka i zašto joj u cijeloj epizodi nije nacrtano lice? ? Crtež u ovoj epizodi oscilira od 5-ce do 10-ke i za pretpostaviti je da je Brindisi u par navrata došao alkoholiziran na posao... Naslovnica(dvostruka) je orginalna i zaslužuje 10-ku.
    26.10.2011
    23:13:00 sati
  • Patrix

9, 10, 10, 10

Meni je ovo jedna od najboljih Dylanovih epizoda.

09.11.2011
    20:16:00 sati
    Patrix
  • Ukupna ocjena 66%

8, 4, 8, 6

21.05.2012
    14:11:00 sati

10, 10, 10, 10

Može li bolje od ovoga?

15.07.2012
    13:01:00 sati

9, 9, 10, 8

Ja sam zanemario "kontinuitet" i one Sclavijeve brljotine u broju 100, tako da mi je ovo ispalo skoro pa odlično. Priča stvarno ima propusta koji su navedeni u recenziji i nekim komentarima, a i Barbato je ipak otišla previše u nekim elementima, olako je objasnila i banalizirala dosta stvari. Priča nije dovoljno kompleksna za ovakvu temu. Pozitivne stvari su pojavljivanje poznatih likova koji su više-manje svi dobili zadovoljavajuću ulogu, zanimljiv scenarij, fenomenalni Brindisi i stvarno simpatične zadnje stranice s Cagliostrom u glavnoj ulozi.

29.08.2012
    09:39:00 sati
  • darkw00d

10, 10, 10, 10

Družina se s Dilanom od prvog broja izdanog u staroj Jugi... i moram priznat da se apsolutno ne slažem sa ovom recenzijom. Ocjena je 10 u svakom pogledu, od priče, scenarija, crteža, boje.... ,,, !!!
    06.01.2013
    01:29:00 sati
    darkw00d
  • Ukupna ocjena 46%

2, 2, 8, 10

Ovo su moji komenari, koje sam dao posto su stripovi izasli (sta sam vec mogao naci). Posle ovoga izbegavam stripove koje radi Barbato.

Procitao i uvazenoga Ksabarasa. Veoma, veoma dobar strip . Barbatica je Ksabarasa dovela u polje gde se izgleda najbolje snalazi - humanizovala ga je. Licno ne verujem da bi se ikako snasla u Sclavijem multi univerzumu, metafizici, bolestinama i slicno. I sto je najbolje... strip je napet, sto retkost zadnjih godina. I dijalozi su joj u daleko manjem obimu no sto zna da uradi, sto je znatno smanjilo efekat smaranja.
    A sada se nestrplivo ceka nastavak

Opasan spojler oko epizoda Ksabaras i U ime oca:
    ****** Barbatice dalje ruke od slatke i divne Kim. Sclavi kako si dopustio da joj ovo uradi rospija Barbatica  ******

Zbog kraja scenariju 3/10. Zapravo dao bih ocenu 1/10, al prvi nastavak valja necemu. Paolu zajedno sa Rujuem maknuti sa polozaja.

Kim mi je odtada jedan od najdrazih likova u stripu.
    I onda 20 godina kasnije dolaze Barbato i Ksabaras, pa kako da ne popizidim/ne psujem?

12.01.2013
    15:36:00 sati

7, 6, 8, 7

Solidno, makar može Barbatica bolje. Neke stvari su lijepo uklopljene, neke baš i ne. Dylanov odnos s ocem mi je najmanje uvjerljiv. Isto vrijedi i za Xabarasovu potragu za djelotvornim serumom. Unatoč tome, prilično zabavno priča za pročitati, ni u jednom trenutku naporna. Iznenađenje mi je Brindisi koji nije dobar kao inače, na pojedinim vinjetama je čak i slabašan, kao da ih je na brzinu našvrljao. I dalje je to vrlo dobar crtež, ali ima on boljih radova. Naslovne lijepo zamišljene, ali ne i baš najbolje nacrtane.

28.04.2013
    15:13:00 sati
  • Villain