Grabljivci

Superman

LUK PHPR 2 | 96 str.

Zahvaljujući krivotvoritelju zvanom „Ujak Ming“, Lukas napokon dobiva novi identitet. Ipak, tek što je započeo iznova „živjeti“, njegove nove rutine iznenada prekida smrt mlade susjede. Činjenica da joj je iz tijela isisana i posljednja kap krvi jasno upućuje kako ovaj zločin nije počinilo ljudsko biće…

• Grabljivci
    LUK PHPR 2

• Predatori
    LUK SR 2

• Priča je u Italiji izašla u travnju 2014. godine.
  • „Čudovište mjeseca“ ovog broja vizualno podsjeća na „glavne negativce“ iz jednog drugog Bonellijevog mini-serijala, Greystorm.
  • str. 23 – izgled patologa preuzet je od patologa Ala Robbinsa iz popularne serije CSI: Crime Scene investigation (glumio ga je Robert David Hall).

S obzirom da je Lukas zamišljen kao mini-serijal s točno određenim brojem epizoda, karakterizira ga jak kontinuitet među pričama. U ovom slučaju, kontinuitet se ogleda u vidu „glavne priče“ serijala koja se vrti oko Lukasovog identiteta i njegove prošlosti. Kao takva, „glavna“ priča se u većini slučajeva proteže i direktno nastavlja iz broja u broj preko povezanih događaja te glavnih i sporednih likova.

Osim „glavne“ priče, svaka epizoda se također bavi i „sporednom“, tematski određenom pričom tog broja ispričanoj preko realističn(ij)e izvedbe klasičnih čudovišta horror žanra. Drugim riječima, šablona koju Medda primjenjuje u Lukasovim pričama donekle je slična šabloni prisutnoj u pričama novog preporoda Dylana Doga (koje čitatelji na ovim područjima trenutno mogu pronaći i na domaćim kioscima): dio svakog broja posvećen je kontinuitetu i glavnoj priči, a dio sporednoj temi tog broja prezentiranoj u obliku segmenta „čudovište mjeseca“. Ipak, valja naglasiti kako je Medda spomenutu šablonu u Lukasu primijenio i odradio puno kvalitetnije i zanimljivije nego Recchioni u novijim Dylanovim pričama.

Kao što je to započeo i u prethodnom broju, Medda u svojoj urban-fantasy „horror-bajci“ nastavlja s osuvremenjivanjem klasičnih ikona horror žanra. Nakon što je u prvom broju u sklopu glavne Lukasove priče predstavio „modernu“ varijantu zombija u vidu „Probuđenih“ (o kojima ćemo u narednim brojevima saznati još više detalja), u ovom broju glavni negativci mjeseca su „vampiri“ . Točnije, u ovoj priči takoreći imamo dvije vrste vampira: jednu sa klasičnim obilježjima koja je osuvremenjena i što realističnije ugrađena u današnji svijet, a drugu u obliku čudovišnih krvopija koja su ujedno i „čudovišta mjeseca“ ovog broja.

Nastavno na događaje iz prošlog broja, Lukas napokon dobiva novi identitet i dom. Prvu trećinu stripa pratimo Lukasa kako pokušava započeti novi, „normalan“ život. Sama scena na početku priče gdje Lukas nakon dugo vremena ponovno uspijeva vidjeti izlazak sunca jasno govori koliko Meddin glavni lik teži takvom životu. „Slice of life“ dijelovi priče gdje pratimo Lukasa kako odlazi u kupovinu, čisti i uređuje novo-unajmljeni stan te ugovara nove, „obične“ poslove imaju ulogu prikazati Lukasov „ljudski“ dio karaktera koji više naginje normalnom, „dosadnom“ stilu života neopterećenom prošlošću nego nelagodnim osjećajima oko moralnosti i manjku ljudskosti koji se u njemu bude u vezi njegovog prethodnog života (kojeg se Lukas još uvijek ne sjeća).

Kao što to i inače biva u ovakvim pričama, Lukasova prilagodba novom načinu života biva prekinuta nasilnom smrću jedne njegove nove susjede. Sam pogled na njeno tijelo daje mu do znanja kako taj zločin nije počinjen od strane ljudske ruke, a njegova osjetila i iskustva iz prošlosti naslućuju mu kako iza tog stravičnog zločina stoje vampiri. Gotovo bez ikakvog objašnjenja, Lukas samoinicijativno kreće u potragu za ubojicom svoje susjede.

Još iz prošlog broja ostalo je visjeti u zraku pitanje u vezi motiva zbog kojih Lukas pomaže drugim, najčešće slabijim ljudima u nevolji. Iako je na temelju ovog i prošlog broja natuknuto kako dio odgovora leži u Lukasovom karakteru, djelić odgovora na spomenuto pitanje uspijevamo dobiti kada se Lukas u ovom broju susretne sa jednim od „suvremenih“ vampira.

Vampir: „Ne shvaćam…Zašto te toliko zanima tko je ubio nekog smrtnika?“
Lukas: „Zato što mu ona nije učinila ništa nažao.

I sam Lukas nekoliko trenutaka kasnije daje čitateljima priliku da sami izaberu krije li se iza njegovih motiva empatija, altruizam, solidarnost ili nešto drugo. U većini slučajeva mu nagon govori što je ispravno, a što ne. Upravo zahvaljujući nagonu uspijeva pronaći i nekoliko vampira koji se, baš poput njega, pokušavaju prikriti među ljudima i nastaviti živjeti mirnim, lagodnim životom čime Medda povlači određene paralele između Lukasa i „suvremenih“ vampira.

Baš kao i s Probuđenima, Medda nam ovdje prikazuje svoje viđenje klasičnih vampira u suvremenom svijetu. Većina tih viđenja je logična i u duhu današnjih vremena, iako ona kao takva nisu previše originalna s obzirom da su neka od njih već ranije viđena u ovom mediju (npr. kako vampiri više ne izlaze noćima u lov već žeđ za krvlju pokušavaju utažiti na jednostavniji način preko bolnica i centara za transfuziju). Ipak, Meddini vampiri nisu besmrtni poput klasičnih vampira. Iako su i dalje dugovječni, oni također stare i umiru, samo puno sporije od običnih ljudi. U tom pogledu, puno su sličniji običnim ljudima, što je Medda pokušao dodatno naglasiti u vidu izbacivanja klasičnih vampirskih obilježja koja su ih po tradicionalnim viđenjima razdvajala od ljudi. Nesmetano izlaganje suncu tijekom dana, spavanje noćima, pa čak i ispadanje zubi/očnjaka…to su samo neke od obilježja koja je Medda podario „svojim“ vampirima i time ih gotovo izjednačio s ljudima.

SPOILERI!

Iz navedenih razloga, vampiri nisu „čudovišta“ odgovorna za ubojstva u ovom broju. Druga vrsta krvopija „kriva“ za sva ubojstva u ovoj priči nisu čak ni ljudska bića, čime Medda nije išao na već puno puta viđenu poantu kako su zlobna ljudska bića najveće krvopije današnjice. U tom pogledu, Medda je krivca za zločine našao u puno logičnijem i realističnijem krivcu iz stvarnog života, ali prilagođen horror-fantasy žanru: divovskom „čudoviziranom“ insektu koji po izgledu i obilježjima jako podsjeća na komarca. Po meni, jako jednostavno, ali efikasno rješenje u duhu sporedne priče ovog broja.

Osvrnimo se nakratko i na događaje u ovom broju vezane uz glavnu priču. Lukas i dalje pokušava otkriti tko je pretvorio Janka Nikolića u Probuđenog, nadajući se kako će zahvaljujući toj informaciji saznati nešto više o svom prošlom životu. Ipak, ne uspijeva pronaći neki konkretniji trag. Za to vrijeme, istražitelji zaduženi za slučaj Janka Nikolića i njegove susjede dobivaju Lukasov krnji opis čime Lukas postaje glavni osumnjičeni za ubojstva iz prošlog broja.

U ovom broju također dobivamo nekoliko dodatnih detalja o Probuđenima u vidu činjenice kako i dalje osjećaju glad za mesom, kako žive biljke venu pri dodiru s njima, ali i kako životinje postaju nemirne u njihovoj prisutnosti. Također saznajemo i ime osobe po čijem nalogu Zara i Viktor naizgled traže Lukasa: Vilda. Od ostalih likova, valja istaknuti i lik gospođe Keri koja je vezana uz sporednu priču ovog broja. Iako je prikrivanjem čudovišnih insekata bila upletena u spomenute zločine, njen nestanak na kraju priče (iako ju na zadnjim stranicama nakratko vidimo kako hrani još jedno čudovište u parku) upućuje kako bi je mogli ponovno sresti u narednim brojevima.

KRAJ SPOILERA!

Za crtež ovog broja zadužen je Luca Casalanguida koji je za SBE debitirao radom na Nathanu Neveru u priči objavljenoj u Almanahu iz 2011. godine. To mu je ujedno i jedina objavljena priča na Nathanu nakon čega je odradio pet priča na Lukasu kao jedan od zapaženijih crtača koji su radili na ovom Meddinom serijalu. Osobno mi je nešto bolji od Beneventa iz prošlog broja, a o kvaliteti njegovoj crteža jasno govori činjenica kako od 2016. godine radi na američkoj strip-sceni kao glavni crtač stripovskog mini-serijala o James Bondu u izdanju Dynamite Entertainment. U trenutku pisanja ove recenzije, u američkim striparnicama izlazi posljednji broj trećeg mini-serijala od šest brojeva od kojih je Casalanguida autor svih naslovnica, ali i crteža u čak 13 brojeva.

Beneventova naslovnica po kvaliteti nimalo ne zaostaje za crtežom, no odlična De Felicijeva boja dodatno podiže cjelokupni dojam. Mala zamjerka ide boji koja je u tiskanom izdanju naslovnice nešto tamnija od onih objavljenih na SBE stranicama. Koliko god boje zahvaljujući tome djeluju prigušenije i realističnije, toliko i detalji u pozadini (konkretno, crvene oči u mraku) ne dolaze u potpunosti do izražaja. Navedena „mana“ biti će još vidljivija na pojedinim naslovnicama narednih brojeva.

Medda u ovom broju nastavlja jednako kvalitetno nadograđivati i prezentirati čitateljima Lukasov svijet. Osobito je pohvalno kako su elementi sporedne priče ovog broja odlično ugrađeni u glavnu priču zahvaljujući čemu je tempo pripovijedanja bez praznog hoda. Uredništva koja u starije serijale pokušavaju uvesti kontinuitet definitivno bi se trebala ugledati na Meddu i od njega naučiti kako se pomoću zanimljive priče i likova uspijeva držati pažnja čitatelja dok im se istodobno golica znatiželja o daljnjem razvoju priče i iščekivanju

LUK PHPR 3 Žrtvovanje

7, 7, 7, 8

Nakon prva dva broja ovog serijala i dalje ne znam sta da mislim, jos uvijek radnja nema odredjen pravac, Lukas tumara unaokolo i prezentuje se kao dobar momak. Znamo da ima gubitak pamcenja, pa ce vjerovatno kao i u stripu XIII biti obrtaja i iznenadjenja u vezi toga. Pretpostavljam da je nekad bio zlocest momak, pa se sada preobratio u borca za pravdu. Imamo i cijelu paletu slobodnih interpretacija poznatih cudovista. Za sada su vampiri tu, vidim po naslovnicama da ce doci na red i zombiji, vukodlaci i co. To moze biti dobro ukoliko autoru podje za rukom da na efikasan nacin integrira cudovista u pricu.

Mane serijala su za sada neizvjestan pravac, nije bas da nam je autor sa ove dvije price pruzio elemente koji drze radnju i koji ce natjerati covjeka da vidi sta ce biti dalje. Jos jedan problem je vizuelno odbojni glavni lik, negdje sam prije procitao da se radi o promasenoj nacrtanoj verziji Johnnyja Deppa.

Crtez je za sada solidan, mislim da odgovara prici, sto je najvaznije.

10.09.2018
    06:26:00 sati