Gospodar mraka

MM SD 1/2 | 160 str.

Kao vodiči Mister No i Esse-Esse dovode oca Vasqueza u nanovo izgrađenu misiju San Alejandro koja je pod vodstvom dvoje isusovačkih misionara oca Francesca Venture i oca Andreasa. Nakon prvobitnog oduševljenja posjetitelja sve se više redaju događaji koji izazivaju strah i tjeskobu kod naših junaka. Naime, na ruševinama nove misije postaje očito da su stanovnici poruke mira i ljubavi Isusa Krista zamijenili bezbožnim putevima Sotone!

• Sotonski znakovi
    MN SD 1
  • Gospodar mraka
    MN SD 2

• Segni diabolici
    MN SR 203
  • Il signore delle tenebre
    MN SR 204

• Slobodne Dalmacije odlučuje proširiti svoju paletu likova i tako čitalačka publika u RH i šire dobiva prvi broj Mister Noa
  • Na drugoj stranici SD nam je poklonila mali uvod u lik Mister Noa, da bi se nove generacije čitatelja što bolje približile liku + jedna ilustracija Mister Noa
  • Pogledajte film «Exorcist» iz 1979. ili pročitajte MM SA #47/48/49 «Palenque!»

Višegodišnja pauza koja je uslijedila nakon gašenja Dnevnika, LMS-a, a tako i epizoda Mister Noa konačno je prekinuta odlukom Slobodne Dalmacija da ponovno pokrene tu ediciju. Ne doduše u isti čas kao i Zagora, Texa, Dylana i ostale, ali bolje ikad nego nikad. SD nije odmah nastavila gdje je Dnevnik stao već je počela sa udarnom epizodom provokativnog sadržaja i naslova. Nakon toga je s malo skretanja objavljivala sve epizode po njihovom prirodnom dolaženju. Motivi koji su postojali da se započne novi strip nisu bili čisto altruističko dodvoravanje strip-publici već očito glad za što većim (a kako bi drugačije) profitom. Prema mojim saznanjima (koje mogu biti samo glasine, a možda su i točne) naklade su bile enormne i prevelike za evidentno premalo tržište pa su se zalihe remitende gomilale. Sve je, mislim, rezultiralo gašenjem svih strip serijala do trenutka kad je Ludens preuzeo prava (osim Lazarusa i Mister Noa). Znamo da je SD ukinula serijal sa brojem #22 «Zatrovana laguna», a opet nakon par godina tišine StripAgent opet izdaje mjesečno našeg Mister Noa. Ima li sretnijih od Mister Noovih obožavatelja?

Mister No: «Čuvajte se braćo! Esse-Esse je pravi vrag... Zavest će sve djevojke lažnim obećanjima. Ni jednoj neće dati mira.»

Prelaskom s Dnevnika na SD, dobili smo originalnu postavku serije, kvalitetnije pravoukoričeno izdanje, zasebni serijal i hrvatski prijevod. Osoba koju smo prije poznavali kao Kruger, odnosno Wolfgang Kruger, Mister Noov osobni prijatelj i drug u nevolji, sada se zove Esse-Esse, identično izgovoru kratice SS u talijanskom jeziku. Mignacco je u ovo vrijeme bio glavni scenarista, a njegovo vrijeme je počelo nakon Mister Noovih epizoda u Africi. Skoro sve epizode koje je objavila SD radio je Mignacco. Njegov uradak je neosporne kvalitete, no ima elemenata koji su se već dosta puta ponavljali ili smo ih vidjeli kod nekog drugog junaka. No bilo kako bilo, Mignacco se trudi!

Padre Andreas: «Kad poganske horde zaprijete Božjem gradu, i najkrotkiji i najumilniji uzmu mač i brane Krista.»

Duboko odan Kristu, svojem isusovačkom redu i zavjetu da održi Kraljevstvo Božje na zemlji, otac Vasquez kontrira tim pretpostavkama svojim instinktom i urođenom sumnjičavosti prema nezemaljskim pojavama. Malo neuobičajeno za svećenika, otac Vasquez je nogama čvrsto na zemlji i ne objašnjava svaku neobičnu pojavu Vražjim djelom nego analitički i razumno pristupa nelogičnostima. To se sve ne bi moglo reći za ostatak likova bogoštovatelja u koje spadaju i otac Francesco Ventura i otac Andreas te ogromni redovnik Gospa od sedam žalosti. Ovo troje duhovni su vođe seoske zajednice indiosa Guaranija koji su protivno savjetima svoga vrača Caingue pristali na suživot u misiji. Indiosi su neuki, a znamo da se neuki lako zavedu svakojakim obećanjima. No što reći o učenim redovnicima koji su cijelog života učeni po kodeksu crkve, podložni raznim dogmama i obgrljeni ljubavlju učitelja našega Isusa Krista? Je li demon ili vrag uistinu tako jak da može zavesti zdravog čovjeka koji može misliti svojom glavom i koji je cijelog života naučen da razdjeljuje zlo od dobroga, pravedno od nepravednoga? Moć kvari ljude, to je jedna činjenica koju treba objeručke prihvatiti i imati na umu kad pokušamo shvaćati te ljude.

Opsjednuti padre Andreas: «I cijela je zemlja s obožavanjem slijedila zvijer koja je izašla iz mora... I govorili su: Tko se uopće može usporediti sa zvijeri? I tko bi se uopće mogao boriti s njom?»

Tri su konteksta kojima se može objasniti pojava te situacije. Opsjednutost demonom koji mimo naše volje kontrolira voljom i ponašanjem opsjednutog. Osoba nije svijesna njegovog prisustva pa sve moći pripisujemo entitetu koje je opsjednulo tog čovjeka. Tu crkva primjenjuje egzorcizam, križevima i molitvom suprotstavlja se zlom entitetu. Drugo može biti neka fiksna opsjednutost iznenadnim otkrićem svojih vlastitih moći i pojavom ideje da je ta osoba ili sam Bog/vrag ili opsjednuta Bogom/Vragom, a zapravo je možda došlo do iznenadnih manifestiranja ESP moći uključivo telekinezu, mentalnu manipulaciju i efekta samozapaljivanja. Ili treće koje nema nikakve veze sa demonima vjerske naravi, nego je u pitanju neki uljez/parazit/izvanzemaljac koji kontrolira živčani sustav domaćina. Događaji iz ove epizode moguća su kombinacija svega toga. Mister No je već imao sličnih problema sa ESP moćima i vražjim poslanicima u epizodi #771/772 «Tajno oružje» od dvojca Sclavi/Di Vitto. No on ovdje ne uočava nikakvu sličnost sa spomenutim događajem. Spomenimo još jednu noviju epizodu MM #47/48/49 «Palenque!» gdje se mogu naći također urođene ESP moći koje su navodno bile povezane sa opsjednutostima demonom, a zapravo je izvanzemaljski parazit kontrolirao likove.

Moć satane by Bignotti

Prema uBC-u ovo je posljednja epizoda Mister Noa (možda i uopće) koju je Francesco (Franco) Bignotti crtao i objavljena je daleke 1992. godine. On je doduše umro 1991., a evo čovjek je crtao svašta, Zagora, Mister Noa za Bonelli, a surađivao je i s kućom Dardo na Kapetanu Mikiju i Bleku. Budući da su on i Diso otpočetka na Mister Nou, normalno je da postoje suprotiva mišljenja o tome tko je bolji. Crtež je ovdje stvarno prekrasan, od eksterijera pa do izgleda likova. Sken i tisak su stvarno prvoklasni pa je stvarno užitak listati ove epizode. Mističnost i sakralnost se u nekoj mjeri provlače kroz ovo djelce, ali nije me previše oduševilo. Sam naziv epizoda i naslovnice su dobro smišljeni sa namjerom da zaintrigiraju čitatelja.

MN MX 3b Sedmorica sa Santa Cruza

MN SD 2-5 Pokolj

6, 6, 6, 6

NIsam fan Mister NOa i ne skupljam ga,ali ovu se epizodu nije moglo izbjeći ni po koju cijenu.Naime,po antikvarnicama gdje su se(nekad prodavali stripovi je znalo biti i po 50-ak primjeraka 1.broja tako da sam je jednostavno morao pročitati.Strip mi nije ništa posebno,više volim klasične "klijent koji ne plaća/ekspedicije u srce džungle" epizode kad je pilot u pitanju.Previše su razvučena događanja u samostanu da bi na kraju sve prebrzo završilo.Malo mi je bilo glupo kad sam pročitao da se Kruger sad zove Esse-esse,mislim da taj naziv baš i nije najsretnije riješenje.Bignottija sam uvijek smatrao klasičnim zanatlijom i njegov crtež me uopće ne uzbuđuje.Naslovnice su tako-tako,može to Diso puno bolje iako mi za Mister NOa najviše paše Civitelli.
    21.09.2004
    23:11:00 sati
  • Logan

7, 7, 7, 8

Nije loše.
    22.09.2004
    15:55:00 sati
    Logan

9, 6, 9, 8

DeeCay je veoma vrijedan i dobar recenzist, sa već preko 50!!!! recenzija, i svojim najnovijim uradcima donosi set od 5 komada okrenutih paranormalnim pojavama. U ovoj konkretnoj, radi se o veoma intrigantnoj temi, manifestacijama Kneza Tame na Zemlji. Odmah da kažem, iako epizoda ne nudi ništa ekstra ni senzacionalno, dapače, jedna banalna priča ovakve tematike, meni se solidno sviđa, upravo zbog teme koja mi je zanimljiva. Iako se DeeCay pita o kontekstima pojave, te kombinaciji različitih rješenja, rekao bih da se u stripu radi o klasičnom POSJEDNUĆU. Ovakva pojava nije nepoznata u crkvenoj povijesti i ima mnogo dokumenata, a i literature o tome. Posebno su dobro poznata djelovanja demona u misijama, tako da je priča ima činjenične temelje i vjerojatno je inspirirana nekim opisom iz literature. Otac Vasquez je u stripu predstavnik Crkve i na neki način, vjerodostojan prikaz odnosa Crkve prema ovakvim pojavama. Kao što se i kaže, Crkva vrlo oprezno prilazi ovakvim fenomenima i ne zalijeće se. Tek nakon opsežnog istraživanja i ispitivanja raznih drugih mogućnosti, kao što su psihičko stanje opsjednutog npr, prihvaća se posjednuće i pristupa egzorcizmu (no, to su već teme za neke druge rasprave). Ovaj strip ne bih toliko vezao za spomenuti Tajno oružje, čak ni Palenque, već na klasičnu sotonističku tematiku, recimo specijalac Nik Rajder – Što se dogodilo sa Meri Rouz, ili Zagor – Morska strava, a vjerojatno ima i nekih DD o tome (trenutno mi ne pada nijedan naslov na pamet). Upotrijebljeni sotonistički obred (Gospodar mraka, str. 41) vrlo je jednostavan za odgonetnuti; magične riječi su samo obrnuta imena demona: atanas (ovdje je moguće tiskarska pogreška jer bi, sudeći prema ostalima, trebalo anatas) – oreficul – nahtaivel – nogad – laileb – rogafleb – htomeheb – noddaba itd = satana – lucifero – leviathan – dagon – belial – belfagor – behemoth – abaddon (poznati i kao abaton:)). Završetak stripa je slabiji, totalno je nejasan, očito da autor nije znao kako bi logičnije priveo stvar kraju, pa je (nakon uvijek upečatljivog citiranja Otkrivenja) pribjegao moćnoj (i pročiščujućoj) vatri. Bignotti mi nije nešto posebno, ali ovdje mi se puno sviđa, od dobrih pejzaža, životinja, pa i pojedinih likova, recimo gorostasni crkvenjak ili deformirani vratar. Sve u svemu, među boljim M.No - evima.
    26.09.2004
    15:46:00 sati
    stinky
  • Ukupna ocjena 66%

5, 5, 9, 9

Ljubitelj sam okultnoga, pa me ova epizoda prilično zainteresirala. Ta prva epizoda nije bila nimalo loša, pa sam nastavio dalje kupovati Mister Noa. Crtež je dobre kvalitete, a i ima nekih dobrih scena u toj epizodi. Ali završetak je nekako možda loš. Zanimljivo je to za samozapaljenjem, ali ipak izgleda kao da više nije imao ideje, pa je stavio to samozapaljenje. No, to je epizoda kojoj se rado vraćam.
    07.11.2004
    15:23:00 sati
    hellblazer
  • Ukupna ocjena 65%

7, 5, 7, 8

Kraj mi je malo nategnut...
    20.11.2004
    11:59:00 sati
    Verfalk2003
  • Ukupna ocjena 97%

10, 10, 9, 10

Misteriozno i napeto.Inače volin ovakve priče.
    31.07.2005
    15:04:00 sati
    vice
  • globinjo

7, 6, 9, 9

priča i nije za prste lizat',ali ipak palac gore zbog sd i ponovnog objavljivanja serijala...
    22.10.2005
    12:28:00 sati
    globinjo
  • SnotMan

7, 6, 5, 6

Dobro pocet serijal.
    26.10.2005
    19:17:00 sati
    SnotMan

6, 7, 8, 7

Na trenutke priča i dobro stoji, ali sve skupa je moglo i bolje. Bignottijev crtež je dosta drukčiji od starijih njegovih epizoda, i lošiji. Inače se ne mogu odlučiti koji mi je crtač draži, Diso ili Bignotti pa se zadovoljavam time da su obojica odlični. Naslovnice nisu ništa posebno, prva ipak malo popravlja dojam. Uspoređujući sa ostalim epizodama MN-a ova mi je priča u donjem djelu.
    12.11.2005
    18:41:00 sati

9, 7, 10, 9

volim ovakve price.jako dobar Bignottijev crtež i odlicna prva naslovnica.morali su malo bolji kraj smisliti jer ono samo-izgaranje je najveca glupost koju sam ikad vidio.
    13.11.2005
    11:48:00 sati
  • SejoSexon

8, 9, 10, 10

Jedna od najboljih priea koje je napisao Mignacco i oproštajni rad velikog Bignottija. Opet jedna neobiena tema za Mister Noa a SD nije mogla izabrati bolju epizodu za poeetak.
    15.02.2006
    09:56:00 sati
    SejoSexon
  • I like girlz

8, 8, 8, 10

sasvim solidna priča, a dodatnu draž još pridonosi činjenica da je ovo zadnji rad franca bignottija, a prva MNo priča objavljena kod nas nakon LMS.
    22.02.2006
    00:10:00 sati
    I like girlz
  • npetros2@htnet-dsl

9, 8, 8, 9

Stvarno dobro, ovo je pravi mister NO !!!
    09.04.2006
    21:32:00 sati
    npetros2@htnet-dsl
  • Ukupna ocjena 75%

6, 7, 9, 9

nije lose za novi pocetak.
    04.07.2007
    18:33:00 sati
    bresh
  • Poncho

8, 8, 8, 8

Moglo je bit i bolje, tribal oje napravit  3-4 nastavka.
    10.03.2008
    13:00:00 sati
    Poncho
  • Inferno

8, 7, 10, 7

Sviđa mi se tematika. Napetost doprinosi ugođaju. Ali ono što bih posebno izdvojio jest Bignottijev odličan crtež. Za pet!!! Kraj nije baš najbolji, ali eto...
    11.03.2008
    20:55:00 sati
    Inferno
  • Ukupna ocjena 93%

9, 9, 10, 9

dobar strip,nema što.binjotiu poklanjam 10 jer mu je ovo mister no.
    02.06.2008
    12:37:00 sati
    Misko iz Darwooda
  • Ukupna ocjena 94%

9, 9, 10, 10

OK STRIP ZA PRVI MRNO SVAKA CAST BIGNOTIU
    04.09.2008
    09:14:00 sati
    ninny

5, 6, 7, 7

prosječno,predvidljivo, ali može proćibignottija sam uvijek više volio u zagoru nego u martiju ili mister nou, ali ovdje je sasvim ok, bez oduševljenja, bez uzbuđenja, kako bi aco rekao, pravi zanatlija
    05.11.2008
    01:34:00 sati

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Odlična epizoda. Meni bignotti baš odgovara i ovakav tip priče mi je super. Volim te tajnovite horror priče i ovo mi je jedna od najboljih novijih priča u Mr.Nou!
    14.01.2009
    01:56:00 sati
  • cibalia

6, 5, 10, 6

Ma nije mi priča ništa posebno. Vau, Sotona ih obuzeo. Nažalost, uvodnu epizodu Slobodne je radio baš Mignjačo, taj rušitelj MN-a tako da je naravno loše. Bignotti je odličan. Diso mi nikad nije bio nešto posebno kao crtač naslovnica, tako da mi nije ni sad.
    12.02.2009
    21:48:00 sati
    cibalia
  • Ukupna ocjena 73%

9, 7, 6, 7

.,svidio mi se mister no.,sad sam ga prvi put citao.,bolje od ocekivanja
    23.04.2009
    18:02:00 sati
    Neustrašivi Chico

8, 6, 7, 7

I meni se svidja tematika: izgubljena misija+ opsjednutost, super. Medjutim, kraj je totalno bezveze odradjen i zbrzan. Stvarno steta. Dodajmo jos tome i sitne propuste u scenariju (kad se otac Vasquez prisjeca Tomasovih rijeci "razumjet ces...budes li znao pogledati oko sebe ocima troprstog ljenivca" i na taj nacin otkirva misterij. Ne sjecam se da je Tomas to izgovorio u prvom dijelu...). Uglavnom sasvim prosjecna epizoda, koja je mogla biti puno bolja.

20.07.2010
    15:55:00 sati
    Manetola

7, 7, 7, 8

Bignotti vidno nazadovao u odnosu na početke, iako i dalje dobar, pokazao da mu pilot najbolje leži... Dobra priča...Vrlo dobar...

13.08.2010
    22:21:00 sati
  • Ukupna ocjena 52%

5, 2, 8, 7

21.05.2012
    21:43:00 sati

8, 8, 9, 8

Soldna epizoda. Ocijene su možda malo više, čisto radi nostalgije. Bignotti je i ovo jako lijepo nacrtao.

15.08.2013
    20:59:00 sati

8, 8, 9, 10

Dobra epizoda, ali su je uništili s time da postoje znanstvena objašnjenja za sve.

04.09.2013
    12:25:00 sati

7, 4, 8, 8

Zanimljiva pričica sa "trash" završetkom...inače,u epizodi ima dosta crtačkih (Mister No koristi onu španjolsku sjekiru kao motku da preskoči zid tri puta veći od sjekire) i scenarističkih (Mister No u jednoj sceni dobije strijelu kroz rame,a par trenutaka kasnije ni ne krvari) propusta....
    27.09.2013
    00:17:00 sati
  • brancika