Krstarenje iz noćne more

MN LIB 27 | 140 str.

Mister No na brodu Carlosa Caldera sudjeluje u ekspediciji koja istražuje jedno potonulo brdo u dubinama Atlantskog oceana. Caldera je prije dolaska na brod netko više puta pokušao ubiti. Između uzbudljivih zaranjanja u ralje oceana, vodi se napeti psihološki rat između ljudi na brodu, a ubojica nastavlja svoju misiju. Tko će preživjeti krstarenje iz noćne more?

• Krstarenje iz noćne more
    MN LIB 27
  • Ujed zvečarke
    MN LMS 687
  • Tempirana bomba
    MN LMS 688

• Quel maledetto ponte
    MN SR 53
  • La crociera dell'incubo
    MN SR 54

• U prvih 80 brojeva serijala o Mister Nou scenarij su pisala samo trojica, dok je crtača bilo čak 10. Među trojicom scenarista, uz vječne Guida Nolittu i Alfreda Castellija, našao se Ennio Missaglia, koji je napisao ukupno 8 priča u serijalu.
  • Pico de Neblina je najviša planina u Brazilu s visinom od 2994 m. Neblina na portugalskom i španjolskom ima značenje magla. Ime je dobila zato što je većinu vremena vrh obavijen gustom maglom.

Daleko sam doletio,
Zanesen brzo stvorenom ljepotom,
Nošen dahom,
Bez gromova,
Po mirnom moru,
Na repu toplih boja...

Uistinu, ovog puta naš smjeli pilot leti ususret prekrasnom tamnomodrom tepihu Atlantskog oceana, nedaleko sjeveroistočne obale Brazila. Idilične i romantične, napete i tragične trenutke proživjet će na motornoj ribarskoj brodici bogataša Carlosa Caldera, koji unajmljuje Mister Noa da svojim piperom snabdjeva brod hranom i drugim potrepštinama. Caldero, strastveni zaljubljenik u podmorje, organizirao je ekspediciju s ciljem da pobliže istraži jedno potonulo brdo.

Uvod u radnju odvija se u Belemu, gdje Mister Nou, radi neplaćenih računa, sud zabranjuje raspolaganje piperom dok iste ne podmiri, a za što propuh iz njegovog novčanika svakako nije dovoljan. Caldero se tog dana, kada je Bog zaboravio upaliti ventilator, sav znojan pojavljuje na aerodromu, grozničavo tragajući za pilotom. Velikom sumom novca oslobađa iz lanaca Mister Noov avion, kupuje njegove usluge, ali i ne sluti da uz vrsnog pilota dobiva i utjelovljenog Anđela čuvara. U rapidnom roku, anđeo dobiva svoj prvi zadatak...

Ljubavna idila

Idućeg jutra, Caldero kasni na aerodrom i „nas sumnjičavi anđeo“ juri mu u susret, te ga pronalazi u džipu, sljubljenim sa stablom palme, u besvjesnom stanju, u društvu sa otrovnom četrgušom, koja je obavila svoju „zmijsku zadaću“. Mister No mu dramatičnom akcijom spašava život i saznaje od njega da zmija nije slučajno ušla u automobil, te da je riječ o pokušaju ubojstva. I to ne prvom. Motiv? Naravno, Calderovo bogatstvo. Novac - pokretač svakog ljudskog zla i osloboditelj najnižih mogućih strasti i pobuda u čovjekovoj danas lukavo isprogramiranoj psihi.

U prilično prozračnom prvom dijelu scenarija, gdje čitatelj diše punim plućima i proširuje zjenice adrenalinom, scenarist Ennio Missaglia iskazuje svoj puni talent pridobavanja pozornosti, što je, po mom mišljenju, njegova najveća odlika, uz jednostavnost, kao najkompliciranije iskazivu vrlinu. U kipuće vulkansko grotlo šalje Mister Noa i Caldera, na brod usidren u označenim koordinatama, ali i sa označenim „mogućim naručiteljima ubojstva“ – nasljednicima. Calderovi nećaci Almeido i mlada djevojka Marinha logično dobivaju etiketu osumnjičenika za izazivanje niza nesreća, koje je ovaj samim čudom preživio. Na brodu se za „kruh sa sedam kora“ bore kapetan Corera i mornar Osvaldo, te ostala posada, koju Missaglia nije uvodio u igru.

Mister Noovim dolaskom počinju napete psihološke igre između „zlatne koke“ Caldera i njegovih nasljednika, gdje i više nego očito Missaglia stavlja naglasak na Almeida, konstantno ga gurajući u poziciju žrtvenog janjeta - kao dežurnog pedra za svaku i najmanju opstrukciju, u trenucima mukotrpnih zaranjanja u ralje opasnog oceana. Mister No, unatoč činjenici da plovi na „brodu punom štakora“, doživljava i romantične trenutke s prekrasnom Marinhom, pod nestvarno sjajnim mjesečevim svjetlom i sa ogrtačem satkanim od osvježavajućeg noćnog lahora. Jedina prijetnja njihovim trenucima sreće su ljubomorni Osvaldovi izljevi, koji je nesretno zaljubljen u Marinhu, te čak radi toga dva puta napada Mister Noa, kada ne uspijeva zadržati poklopac na uzavrelom loncu krvi, kada vidi svoju nesuđenu ljubav u zagrljaju drugog.

Pero koje vizualno stvara ovu epizodu ponosno drži u ruci velemajstor Franco Bignotti, koji serijom crteža podmorja jednostavno ostavlja bez daha. Ne samo nas, nego i Mister Noa, koji u jednom trenutku ushićeno tvrdi – „Nevjerojatno, ovakav osjećaj imao sam samo jednom. To je bilo prije mnogo godina kada sam prvi put letio“. Bignotti mu je na pladnju servirao i prpošnu senoritu Marinhu, oslikavši je perom umočenim u med, kao figuru duše rajskog voća, na ispruženom Božjem dlanu.

Trenutke idile Missaglia bešćutno prekida uspjelom misijom tajanstvenog ubojice. Proračunatom kirurškom preciznošću zaustavlja se srce Carlosa Caldera, koje prestaje kucati negdje u utrobi morskog psa, koji je lagano otvorio vrata Calderovog kaveza. Noć prije ubojica je olabavio bravu, dok su svi nestrpljivo čekali iščeznuće tame. Radovali su se svitanju i ulasku u novootkriveni prolaz kroz potonulo brdo. Pomalo neočekivan, ali scenaristički smjeo, potez Missaglie, koji je utjerao tugu u srce našeg pilota. Caldero ga je u tih nekoliko dana uspio osvojiti svojom simpatičnošću, neposrednošću i naposljetku najvažnije - dobrotom. Anđeo, na veliku žalost, nije uspio obaviti svoj zadatak. Nije se uspio održati na ramenu štićenika, šiban olujnim vjetrom ljudskog zvjerstva.

Dovukli se oblaci,
Nadvili brzo stvorenu ljepotu,
Umorio se dah,
More postalo nemirno.
Svijetli nebesko prostranstvo,
I nema više toplih boja...

Dugovao je uspomeni na Caldera...

Iako poslodavca više nije bilo, moralni i prijateljski ugovor, potpisan ljudskom čašću i veličinom, jači je od svih drugih sila i pravnih normativa. Mister No hrabro ostaje na brodu pronaći ubojicu. Za dlaku izbjegava napad morskog psa, pad teškog tereta opreme s dizalice, te je prisiljen s još dva oka, negdje oko savitljive kralježnice, pripremiti zamku i razotkriti svirepog i podmuklog ubojicu.

Svoju prvu suradnju Missaglia i Bignotti odradili su dosta korektno, podarivši nam još jednom pilota u svom punom sjaju – neprikosnovenog borca za pravdu, vjernog prijatelja, nenadmašivog osvajača ženskih srca i pustolova koji se snalazi u svakom vremenu i prostoru.

Odlično zamišljen scenarij taktički narušava jedino sužen prostor za djelovanje prigodom „odabira ubojice“. Na brodu su četiri osobe (osim Caldera, Mister Noa i pomoćnog nevidljivog osoblja). Od toga su dvoje s „etiketom nasljednika“ i time s motivom velebnim poput najvišeg brazilskog vrha Pico da Nebline, te uz njih kapetan Corera, koji u nesreći s „letećim teretom“ spašava pilotov život (time je tajfunski zbrisan s popisa mogućih ubojica) i naposljetku antipatično-arogantno-degutatni lik negativca Osvalda. Odabir bi bio itekako težak zadatak i za „maštovitog Tiziana Sclavija“. Na kraju priče upada u oči osnovnoškolska svađa i rastanak dvoje ljubavnika - Mister Noa, koji, kao i obično, bježi u zagrljaj slobode glavom bez obzira i Marinhe, koja se zaljubila kao lik u najotužnijim grčkim tragedijama. Pomalo nepotrebnoj sceni, koja je mogla biti odrađena i na dostojanstveniji način, kumovao je i „dječački“ Bignottijev crtež, u tim više parodičnim trenucima, kada sam očekivao emotivniji i ozbiljniji naboj na kraju „uspješne avanture gorkog okusa“. Sve drugo, Missaglia je besprijekorno odradio i veći nas dio stripa držao prikovanim za sjedalice.

Bignottija inače obožavam zbog istančanog srazmjera količine detalja i jasnoće crteža. Ovu epizodu u istom je, sebi karakterističnom stilu, i odradio. Naslovnica originalnog izdanja je vrlo dobra, dosta zagonetna, s roniocem koji „strijelja“ Mister Noa i mislim da dosta dobro pristaje stripu. Dnevnikove naslovnice neću ocijeniti – prva pripada originalnom izdanju, dok je naslovnicu nastavka doslovno „uprskao“ Boris Ljubičić (Pink).

Epizodu toplo preporučujem za čitanje. Udobno se smjestite i uživajte u „morskim bolestima“ našeg voljenog pilota. Gastro preporuka – unatoč svemu pripremite čašu hladne vode i dvije table neke rasne čokolade, za sprati pomalo gorak kraj.

MN LMS 679/682 Prokleti most

MN LMS 700/702 Hodnik za pakao

4, 4, 7, 7

Kratka epizoda, sa prilicno dobrim pocetkom i prvom polovicom, ali sa ocajnim trecim actom, i krajem koji je vise nego glup.  Veoma prosjecna prica, Bignotijev crtez dobar, dok je scenario ok at best (nikad prije nisam ni cuo za ovog scenaristu).  Ferrijeva naslovnica ok, ali onaj kraj price, gdje ona Marinha kaze Mr. Nou da se vrati s njom u Rio, i kako ce se oni vjencat, i imati djecu zajedno, je stvarno glupa scena.  Nije ni cudo da je Mr. No pobjego od nje - pa ko zivi ne bi pobjego?  Zeni ocito nesto fali... a i ovom stripu isto tako nesto fali: dobra prica, napetost, pametni likovi i zadovoljavajuci kraj epizode.  Ovo je 50% strip: polovica onog sto bi trebo da bude.

30.06.2012
    01:45:00 sati

6, 7, 10, 9

30.06.2012
    01:52:00 sati

8, 8, 9, 10

Missaglia je jedino pogriješio što je suzio na početku broj sumljivaca. Da je stavio neki veći brod s većom posadom onda bi i ocjene bile veće, ali svakako je kucak ovo dobro objasnio.

30.06.2012
    13:15:00 sati

8, 7, 10, 9

30.06.2012
    23:20:00 sati

8, 7, 9, 8

04.07.2012
    12:35:00 sati
    zebrina glava

8, 8, 9, 9

Jako zabavno!

08.07.2012
    19:19:00 sati

8, 7, 9, 7

Lagana pričica za opuštanje.

29.01.2013
    08:56:00 sati

8, 6, 10, 6

Mister No opet se hvata u koštac nad nekakvim krimi-zagonetkama, samo ovdje ne vlada živa i mrtva dosada kao u priči Bog Jaguar.  Ipak, preočito je da ubojica nije onaj nećak kojeg MN sumnjiči. Najbolji krimi-rasplet bit će nam ponuđen u kasnijoj priči Okrutni filmaš. Vidim da je Missaglia opet ubacio divovsku lignju. Ako su one tako česti prizor, ne bih se začudio da jedna mi jedna iskoči iz slavine.

Ovo je jedan od najboljih Bignottijevih radova. Tako je dobro nacrtao podmorje da je prava šteta što ova epizoda nije izašla u boji ovjenčana jubilarnim počastima umjesto Džungle. Naslovnica:  Vidim da pilotova sretna zvijezda radi svoj posao, jer ovaj ronilac, čini se, najgore nišani u povijesti čovječanstva.

08.02.2013
    11:55:00 sati
  • Ukupna ocjena 61%

6, 3, 9, 7

29.05.2013
    20:31:00 sati

8, 6, 6, 7

11.07.2013
    09:27:00 sati

4, 6, 9, 5

A eto, opet odličan početak, pa onda dosta gluposti. Ona scena na kraju totalno nepotrebna.

21.07.2013
    02:19:00 sati

7, 7, 10, 9

Odlična epizoda.

04.10.2014
    16:58:00 sati
  • caramba

7, 7, 10, 7

Missaglia je napisao uglavnom vrlo solidne epizode za pilota pa tako i ova spada u tu skupinu, iako sam iz naslova mislio da će se epizoda odvijati na nekom kruzeru. Mister No na originalnoj naslovnici izgleda kao Spock. Bignottiju desetka iz razloga što je fantastično prikazao podvodni svijet.

24.05.2015
    12:59:00 sati
    caramba
  • igor 12

5, 4, 8, 5

slabo,tanko i naivno.opet motiv osveta,ali tu je toliko naivno razrađen da je teži bulšit.Osvaldo je imao mali milijon puta prilike da se osveti Calderu na kopnu,a on čini šta?čeka da se ovaj odluči na ronjenje u kavezu i ide mu sabotirat vrata i da naiđe nekakav morski pas koji nije jeo tjednima..oooo gluposti.i taj Caldera je malo priglup,čitav život posvetio tom istraživanju grebena,pliva,roni i kad nađu konačno taj greben on ne ide u istraživanje več se odlučuje na razgledavanje iz kaveza.e,pa ja bi mu takvu šljagu lupio iza uha da bi mi i Osvaldo čestitao.

odo pročitat par Zagora da se smirim

16.07.2015
    11:19:00 sati
    igor 12

3, 3, 9, 8

Kao što je kolega acestroke već napisao, ovo je samo polovica onoga što je trebalo da bude. Dakle, imamo odličan crtež velemajstora Bignottija i fantastičan zaplet, ali nakon smrti gospodina Caldere, sve pada u vodu na diletantski način. Blaženi majstori Nolitta i Castelli! Oni ovo ovako sigurno ne bi uprskali! Naslovnica odlična, čak u potpunosti odgovara priči.

26.03.2017
    08:17:00 sati
  • Ukupna ocjena 42%

4, 3, 6, 3

22.07.2017
    23:22:00 sati
  • Jozzinelli

5, 3, 8, 8

I ovo je jedan triler u pokušaju gde mali broj protagonista ne daje prostor nekoj

velikoj neizvesnosti u priči, koja je ionako dosta kratka. Kao što je Opti naveo,

mnogo je bolji krimi-rasplet u priči Pazi, snima se (Okrutni filmaš).

Ovde je plus Binjotijev crtež, lepo je prikazao taj podvodni svet.

Misalja je uglavnom pisao ovakve kratke priče za pilota, koje ne traju duže

od dve sveske. Nisu naporne za čitanje, ali su samo prosek ili ispod proseka.

Priče za predah i opuštanje, mogle bi se nazvati tako.

24.07.2017
    19:34:00 sati
    Jozzinelli

8, 5, 10, 7

Još jedna morska priča Missaglie nakon Pobunjenika s Escuala, samo što je ova slabija od te prijašnje navedene. A moglo je biti obrnuto jer ideja je nudila veće mogućnosti. Za razliku od Escuala koji u svojem raspletu nije ni mogao imati iznenađujuće obrate, ovdje se obrati očekuju zbog samih postavki kriminalističkog žanra. Već nakon zmijskog napada na Calderu bilo je jasno da ga netko želi ukloniti, čak i prije nego je on potvrdio tu sumnju. U prvi trenutak ni on sam nije mogao reći tko bi najviše profitirao od njegove smrti, baš zato što je bilo dosta potencijalnih sumnjivaca. Tada Missaglia prebacuje radnju na brod i baca u vatru likove među kojima treba pronaći pravoga krivca. Nema ih puno što ne mora nužno biti nedostatak, već je stvar u tome da se posebno trudio svaliti krivicu na jednoga od njih. Nećak Almeido je od početka prikazan kao tip koji ne pokazuje emocije, a uz to je previše stvari bilo protiv njega što svakako bode u oči. Marinha na prvi pogled ima dosta toga što bi je trebalo držati izvan kruga sumnjivaca, ali ne bi bilo prvi puta da se pokaže kako ljepota i zloba idu ruku pod ruku. Međutim, nju je scenarist izbacio iz igre već na polovini priče, udarac koji je Mister No dobio s leđa može zadati samo netko tko je puno jači od Marinhe. Tom scenom je napravljen propust, kada imaš tako malo protagonista ne smiješ nikoga potpuno isključiti toliko rano. Dobro je napravljena scena Calderine smrti, nekako sam očekivao da će izbjeći sve moguće napade do kraja dok se ne otkrije tajanstveni napadač. Kada je i kapetan Correro otpao sa liste sumnjivaca bilo je jasno tko je ubojica, samo se tražio motiv pošto na prvi pogled lik nije trebao imati nikakve koristi od smrti Caldere. I onda Missaglia ubacuje tu glupost o osveti koja nije imala nikakve čvrste osnove, što je potvrdio i kapetan Correro. Ne znam zašto je trebala scena sa tempiranom bombom na brodu, a da ne govorim kako je Mister No u stilu najboljeg detektiva shvatio o čemu se radi. Nije bilo teško pogoditi da će se Osvaldo sakriti u pajper i pokušati pobjeći na taj način jer mu više nije preostala druga mogućnost. Onakav završetak mi ne smeta, Mister No je ionako odbio ponudu i pobjegao, kao što to inače čini. Na njegovu žalost, taj bijeg je izveo prije nego što je naplatio svoje usluge, pa se tako ni po tom pitanju nije dogodilo ništa neuobičajeno. Kada se sve zbroji na kraju se nakupi dobar broj propusta, ali niti jedan nije toliko bitan kao činjenica da Missaglia nije svim likovima dao podjednake "šanse" da postanu ubojice. Priča posjeduje određenu zanimljivost i čita se bez problema, ali daleko je to od vrhunskih ostvarenja ovog serijala.

Bignotti je napravio izvrstan posao, pogotovo prikaz morskog svijeta. Još jednom je pokazao da se nitko ne može mjeriti s njime kada su u pitanju scene prirodnih resursa.

15.09.2017
    22:25:00 sati