Argentina

MN LIB 33 | 173 str.

Mister No je gost zabave u raskošnoj vili bogatog Kineza Li Changa. U jednom trenutku oblak opijuma obavije sobu i svi prisutni padaju u trans, te nakon toga u duboki san. Kada se probudi Mister No pokraj sebe nalazi leš i svoj pištolj u kojem nedostaju dva metka. Dolazi policija i pilot je, osumnjičen, primoran pobjeći. Jedini izlaz je pronaći pravog ubojicu. Trag vodi u Argentinu...

• Argentina
    MN LIB 33
  • Žigosan kao ubica
    MN LMS 725
  • Gaučo Ramon
    MN LMS 726

• Argentina!
    MN SR 68
  • I cavalieri della pampa
    MN SR 69

• Nema posebnih napomena

Pišem svoju prvu recenziju, ne samo na ovom sajtu, već općenito prvu. Naravno, neiskustvo u glavi i prstima izraženi, a težnja za rezultatom prisutna kao kod nastupa na Europskom nogometnom prvenstvu. „Dirigiranim ždrijebom“ želja mi je bila lakši protivnik i odlučio sam „otići na noge“ – Mister Nou i epizodi Argentina. Pridobila me tečnost scenarija, lakoća kojom Ennio Missaglia vodi priču kraju, a s druge strane itekako uspijeva, u ovoj izuzetno laganoj epizodi za čitanje, unijeti pravu dramu u život našeg omiljenog pilota i staviti čitatelja u dilemu hoće li iz nje izaći živ ili mrtav, nevin ili osuđen, daleko od svog doma.

Uvod i zaplet odigravaju se u sparnom i sanjivom Manausu. Nakon dužeg odsustva Mister No se vraća u svoj trošni dom. U obilaske okoline vodi svog novog klijenta, bogatog argentinskog veleposjednika Alonsa Manera, kojem u čast kinez Li Chang priređuje zabavu u svojoj raskošnoj vili, na kojoj se nađe i Don Jose Carbera, dobročinitelj i ideal siromašnog sloja argentinskog naroda, koji je bio prisiljen emigrirati iz svoje zemlje. Missaglia nije previše dužio s uvodom, na radost onih čitatelja koji žele brzi prelazak na stvar.

Gaucho Ramon & Mister No

Vidljiva je scena u kojoj domaćin zabave, sa zagonetnim smješkom na licu, pušta ogromni oblak opijuma koji prekriva prostoriju, u kojoj gosti bezbrižno piju i razgovaraju. Svi, pa i Mister No, padaju u duboki san, a prije nego zatvori kapke i izgubi svijest, naš pilot čuje dva pucnja, bez snage i moći da razazna što se događa oko njega. Budeći se ujutro, nalazi malo dalje od sebe leš Don Josea, svoj pištolj pokraj njega i dva metka u tijelu mrtvaca i baš toliko metaka koji nedostaju u svom pištolju. Policija dolazi u vilu, nalaze Mister Noa samog na poprištu događaja i sve je jasno kao dan – ovaj je prisiljen na bijeg, konfuzan, preplašen, u vrtlogu misli i pokušaja odgonetanja zagonetke tko je ubojica, a ubojica bi mogao biti i sam on, što je najstrašnija misao u tom trenutku, jer duboko drogiran nije mogao niti sebe isključiti s popisa osumnjičenih. Majstorski zaplet, vrhunski složena „paukova mreža niti“ i glavni junak suočen s praktički nemogućom misijom. U tom trenutku scenarij je mogao otploviti u uzburkane vode napete kriminalističke priče, s bezbroj tunela, uvođenja novih likova, te možda i poveći broj stranica.

Međutim, Missaglia nastavlja lepršavim stilom i odabire lakši put – šalje Mister Noa u Argentinu – očaravajuću ljepoticu, koju će nam on i Roberto Diso predstaviti baš onakvu kakva uistinu i jest, posebno u vrijeme kada se prašina dizala jedino od Gauchosa i njihovog tjeranja tisuća grla stoke i kroćenja prekrasnih divljih konja (potvrdilo se, uzgred rečeno, da Diso vrhunski crta ta plemenita stvorenja). Usporedo toka rijeke radnje, tekla je i rijeka živopisnih opisa i slika Argentine. Istovremena napetost u radnji, a s druge strane božanstveno opuštanje u crtežu i atmosferi. Nevjerojatan uspjeh ovog dvojca i izvanredno iskazana harmoničnost i suradnja. Missaglia i Diso dočaravaju nam i kako izgleda život na ranču, te surovu svakodnevnicu argentinskih Gauchosa, prepunu žuljeva, krvi, znoja i muke, raznih opasnosti, ali i večernje pjesme uz sjetne note gitare pod zvjezdanim nebom i njihovu slobodu u tom beskrajnom prostranstvu prelijepe pampe.

Patagonijska pampa

Mister No slijedi jedan jedini trag koji ima – svog klijenta Alonsa Manera, koji je netragom nestao nakon burne noći u Manausu, te ga pronalazi na njegovom čudesno velikom posjedu, u nadi da će mu Manero pomoći i dati odgovor na pitanje je li nešto, i sam drogiran, te noći ipak nešto vidio. Scenarist nam je jedino i to namjerno otkrio lik ubojičinog saučesnika Li Changa, koji je „slučajno otputovao“, dan nakon nesretnog događaja i Mister No s te strane ništa nije mogao napraviti. Manerov odgovor Missaglia je majstorski zapakirao u najljepši celofan, jer ovaj „ništa nije čuo ni vidio“, ali nudi Mister Nou zaštitu i pomoć, te posao na ranču i eventualno skrašavanje u Argentini. Kao čovjeku kojem bijeg nije stran pojam (bijeg od surove stvarnosti, pritisnuto opravdan i primoran), Mister No kao da u jednom trenutku i odustaje od nemogućeg i pomiruje se sa stvarnošću, te se polako sprema prihvatiti i svoju treću domovinu. Čitatelj je u toj točki zaista u poziciji da ga scenarist vodi u krug, ograđenim zidom. „Da ne vidi očigledno“. Je li tome tako? Jedini trag, jedini krivac? Uglađen, dobroćudan i humanitaran lik Manera? Ali, opet natrag u krug. Je li ubojica sam Mister No? Potvrđuje li se u toj točki ta konstatacija? Olaka predaja? Pred zidom koji skriva istinu visokim kao Sekvoja...

Netom prije pokretanja ringišpila, Missaglia u napetoj šahovskoj partiji, mijenja pješaka za kraljicu. Ukazuje se, od prvog trenutka karizmatičan, lik Gaucha Ramona – čovjeka koji će prelomiti neizvjesnost, pokazati nesalomljiv karakter i prometnuti se u istinskog junaka ove epizode. Sigurnom rukom vodi Mister Noa „svojom zemljom“, ukazuje mu na zamke, uči ga vladati konjem, upoznaje s novim oružjem za lov, skupa preživljavaju pješčanu oluju u prekrasnim kadrovima osamljene kućice sagrađene od blata u pampi. Naposljetku, najvažnije je da mu pomaže u obračunu s ubojicom i osvetljavanju svog obraza.

Mislim da su recenzije epizoda tipa „pogodi ubojicu“ izrazito osjetljive na otkrivanje lika ubojice u recenziji, pogotovo za one koji strip nisu pročitali, pa to neću učiniti. Naravno, velika većina onih kojih su tu svaki dan kao i ja, a posebno Pilotovi fanovi, čitali su ovu epizodu, pa njima neka ova skromna oda veličanstvenoj epizodi posluži samo kao podsjetnik da su pročitali Mister Noa onakvog kakvog svi volimo – čovjeka toliko bliskog nama običnim ljudima, od krvi i mesa, sa svojim slabostima, manama, grijesima i propustima, ali sa toliko vrlina, koje danas rijetko srećemo – da materijalno nije na prvom mjestu, da je prijatelj nešto sveto, da je nepravda zmaj kojemu treba uzjahati za vrat i naposljetku da smo svi prolazni – kao i serijal našeg pilota, koji je zauvijek ugašen, ali koji nam je ostavio toliko toga vrijednoga. Ostavio nam je uzor.

Naposljetku mi ostaje za sumirati glavne elemente i ocijeniti strip u četiri najvažnije kategorije. Priča je izrazito dopadljiva i Missaglia nije propustio iz nje izvući ono najbolje. Nije upao u zamku „razvodnjavanja“, već je „bičevao konja“ suvereno do samog kraja. Osjećam žal što Ennio nije napisao više epizoda za Mister Noa. Pobunjenici s Escuala, Krstarenje iz noćne more, te Argentina spadaju u moje omiljenije epizode. Roberto Diso nas je vizualno proveo Argentinom i tu više neću dodati ni riječi. Nažalost, maestro Gallieno Ferri očito nije ušao u duh epizode, pa je stoga realizirao pomalo nemaštovite naslovnice, kojima nedostaje dinamike, a možda i neke tajanstvenije oslikane scene, pošto Mister No u stripu prolazi pravi brodolom i traga za tajanstvenim ubojicom. Zaista šteta što time nije na prvu stranu, na prvi pogled, stavljen i posljednji dijamant u krunu.

"U zemlji gdje toplina dolazi sa sjevera, a hladnoća s juga, slobodan poput vjetra pampom luta novi Pilotov prijatelj, nova zvijezda na njegovom nebu – Gaucho Ramon."

A Argentina je, nadam se, dostojno novaka, nastupila na mom prvom „Europskom prvenstvu“...

MN LMS 719/721 Plavi đavo

MN LMS 739/742 Njujorške noći

9, 10, 10, 10

Obožavam ovu epizodu!Pogotovo mi uvod paše, ono kokošanje kruger, mr.no u krugerovoj štali. Baš opuštajuća, odlična epizoda, ma Mr.No je zakon.

19.06.2012
    22:40:00 sati

Ukupna ocjena 98%

10, 10, 10, 8

Svaka čast na recenziji, odlična!

Kao i ovaj strip!

20.06.2012
    08:29:00 sati

9, 9, 10, 10

stvarno, odlična epizoda

20.06.2012
    09:06:00 sati

6, 6, 8, 7

prosjecna epizoda, nista revolucionarno.

Cestitke na prvoj recenziji.

20.06.2012
    10:17:00 sati

8, 8, 8, 8

VRLO DOBAR 4.444

21.06.2012
    12:26:00 sati
    zebrina glava

10, 10, 10, 10

Prekrasan scenaristički i crtački prikaz života u Pampama. Čestitam na prvoj recenziji. Nisam prije čitao ovu epizodu pa sam nakon ove recenzije je  MORAO  nabaviti.

21.06.2012
    14:58:00 sati
  • Ukupna ocjena 97%

10, 9, 10, 10

13.07.2012
    13:51:00 sati
    babayaro

7, 7, 9, 6

Dobra epizoda, nije na nivou ranijih iz ovog doba, ali ipak je dosta zabavna.  Ovdje dobijamo one tipicne pilotove zajebancije: pijanje, pusenje, sukobe s lokalnom policijom, a bogami i putovanje u Piperu u stranu zemlju.  Crtez je odlican; Disso na vrhnusnkom nivou.  Naslovnice mi se ne svidjaju toliko puno, jer su previse slicna jedan drugoj.  Na prvoj ovaj covjek leti na konju prema Mr. Nou (scena koje uopste ne postoji u ovoj prici, jer onaj Gauco Ramon je u stvari pilotov prijatelj), a na drugoj izlgeda kao da je Mr. No uzeo konj tog istog tipa, pa kad ga nije znao uzjahat, kong ga izbacuje iz sedla.  Mogle je malo viste mastovito da bude s Ferrijeve strane.  Zadnja scena mi nikako ne ulazi u glavu; prvo onaj narednik kaze da Mr. No mora u zatvor na tri mjeseca, onda samo par vinjeta kasnije kaze, "slobodni ste".  Wtf?

04.08.2012
    15:01:00 sati

10, 8, 10, 7

Odlična priča...skoro savršena,ali glupa mi je situacija zbog koje je i nastala ova cijela zavrzlama-Mister No ide na zabavu u raskošnu vilu sa pištoljem za pojasom!? Također glupo ovo na kraju-ideš u zatvor na 3 mjeseca....ne ideš u zatvor,amnestiran si...šteta jer inaće,ovo je jako dobra epizoda. Diso u najboljim danima. Ferri je mogao i bolje.
    28.11.2012
    22:09:00 sati

8, 9, 10, 6

Prava, lagana epizoda sa odličnim crtežom. Samo da su naslovnice bolje- ovako su slične i imaju istu pozadinu. Ovako mislim da je Ferri crtao možda 2 naslovnice , a trebala je 1, pa su ipak objavili obje. s boljim naslovnicama bila bi to prava stripčina, ali i ovako je... Odličan prikaz novog okruženja u kojem se Mno opet odlično snašao.

29.01.2013
    08:54:00 sati

9, 9, 8, 10

Zanimljiva priča, i Missaglia konačno ima nešto više stranica na raspolaganju da se razmaše. Nažalost, ima puno zaboravljivih scena. Ipak moram priznati Missaglii da je dobro što je zanemario neke Nolittine šablone jer da je on pisao priču policajci bi bili nesposobni zvekani, Ramon bi poginuo nekakvom herojskom smrću a Alonso bi bio upucan pri bijegu ili tako nešto.

Crtež je jedan od Disovih boljih radova, što znači da nije bilo puno karikaturalnih faca i nezgrapnih poza. Ove naslovnice su povezane, kronološkim slijedom druga ide prije prve. Dakle, MN pada s konja, podrapa hlače pri padu, otkotrlja se do neba/planina u pozadini drukčije nijanse (zašto je u LIB izdanju nebo postalo plavo na drugoj naslovnici?), te ga ovaj gaučo sustiže.

08.02.2013
    11:57:00 sati

8, 8, 10, 2

Ramon nepotrebno riskirao svoj život za čovjeka kojeg je tek upoznao. Hajde da mu je samo nabavio konja i rekao kuda da ide, ali ne, on riskira metak i zatvor. Osim toga, ostalo je sve prva liga. E, Ferri je zafušario kao nikad. I ona scena kada se Mister No onesvijesti, nije mi jasno gdje su svi ostali nestali, toliko nategnuto da to nije normalno. Ali ajde...

03.08.2013
    21:30:00 sati
  • Ukupna ocjena 49%

5, 3, 6, 7

Cela ova priča je malo glupa. Kao što je več neko rekao. Mister No ide s pištoljem na zabavu a onda neko spusti uspavljajuči plin i s tim pištoljem počini ubojstvo. A i poslije radnja nije baš nešto. Več na početku se zna ko je ubica. Diso je ovde daleko, daleko ipod svojih mogučnosti (Rio Negro, Ritual Canzas, Hangadeirosi).

22.07.2014
    11:34:00 sati
  • Ukupna ocjena 69%