Američki novinar James Stanley angažira Mister Noa radi organiziranja ekspedicije koja za cilj ima pronaći nestalog istraživača Lone Walker Kellyja izgubljenog u Amazoni.

• Ljudi iz džungle
    MN SASP 7

• Uomini nella giungla
    MN SPEC 2

• Specijal je izašao u Italiji daleke 1987. kao drugi po redu.
  • U stripu se spominje povijesna ličnost, Sir Henry Morton Stanley, welško-američki reporter i istraživač poznat po tome što je istraživao Centralnu Afriku i po misiji spašavanja nestalog istraživača Davida Livingstonea.

Koliko puta smo svjedočili javnim prevarama kojih pritom zapravo nismo bili svjesni? Pa, vjerojatno više nego što mislimo. Jer što se događa zapravo iza kulisa? Je li uistinu sve onako bajno kako se nastoji predstaviti? Moderna sociologija nam daje odgovore na to, opisujući događanja iza kulisa kao neprestane svađe i nadmudrivanja samih reportera i voditelja. Ovdje se radi o sličnoj situaciji. Autor je odlučio povući paralelu s normalnom pojavom modernog doba. No, da bismo došli do toga, krenimo redom.

Mister No je započeo svoj put 1975. godine u izdanju izdavačke kuće Sergio Bonelli Editore. Kreator serijala bio je ujedno i pisac ovog specijala, Sergio Bonelli pod pseudonimom Guido Nolitta. Upravo on je dugo vremena bio glavni scenarist pilotovih epizoda da bi krajem osamdesetih smanjio produktivnost zbog obveza vezanih oko vođenja izdavačke kuće. To je i značilo dolazak novoga glavnog scenariste, Luigija Mignacca. Nakon polovice tog desetljeća, 1986. izašao je prvi broj edicije Mister No speciale. Godinu nakon došao je na red i ovaj broj.

Osvrnimo se malo na samu radnju; američki novinar, podrijetlom Englez, James Stanley traži prijevoz do šuma Amazone da bi pronašao nestalog istraživača Lone Walker Kellyja. Naravno nije teško za pogoditi razloge motivacije našega novinara, novac i slava. Kako i sam kaže, silna prava na priču nose ogromne povlastice. Mister No prihvaća njegovu ponudu, pritom ne uviđajući ničeg neobičnog u čistoj ljudskoj želji za novcem. U daljnjim događanjima upoznajemo nove likove, od kojih posebno vrijedi istaknuti beskrupuloznog Olivaresa. Cijelim tim putovanjem kroz Amazonu da se osjetiti ona nolittijanska atmosfera. Praktički prvih 60 stranica nije ispunjeno nikakvim događanjima osim nekoliko susreta sa ratobornim domorodačkim plemenima sa područja Amazone. No da se primijetiti kako nešto ne “štima”. Nolitta nije pokazao prave karte sve do susreta sa nestalim istraživačem Kellyjem, koji ustvari nije ništa do prevarant koji u suradnji sa Stanleyjem želi izvući novac na prevaru. Tek tada, nakon dobrih devedeset stranica konačno dobivamo pravu akciju, čiji je “krivac” ni manje ni više nego Olivares koji se ne uspijeva suzdržati pred ponudom Stanleyja i Kellyja da podijeli novac sa njima. To je presudni moment koji pokreće daljnju radnju. Pilot bi vjerojatno bez problema zaključio ovu priču da nije “izdan”. No zar je jedan metak od strane debelog pokvarenjaka dovoljan da likvidira našeg heroja?

Zaključak? Cijela radnja je ubiti jednosmjerna, nema odstupanja od glavnog događaja, do kojeg je ustvari potrošeno pola cijele sveske. Nolitta, dakle nije puno filozofirao i servirao nam jednostavnu priču koja ne zahtjeva neko pretjerano naprezanje moždanih vijuga.

Mister No je definitivno bio pravi lik za Roberta Disa i njegov stil crtanja. Crtež je vrlo dobar, ali do odličnog mu trebaju bolje tuširanje i ispunjavanje pozadinskog prostora. Crtež se ograničava previše na krupne kadrove pritom zanemarujući pozadinske likove koji izgledaju više kao nekakve početne skice u usporedbi sa drugim crtačima poput Claudija Ville ili Alessandra Piccinellija. Sve drugo izgleda fenomenalno, Diso na svom vrhuncu. Naslovnicu je također odradio bez premca, rijetko kad se nađe ovakva “posterska” ilustracija koja bi privukla čitatelja. Iskreno, strip sam i kupio prvenstveno zbog naslovnice što je još jedna potvrda teze da naslovnica treba privući novog čitatelja da kupi strip.

MN SASP 10 Zulu!

10, 9, 8, 9

Diso nešto malo lošiji ovdje, ali svejedno odličan. O Nolitti neću trošiti riječi... Pravo štivo za ljubitelje našega pilota

05.02.2017
    15:43:00 sati
  • markotamara

9, 9, 8, 8

jako dobra prica,svidilo mi se vodjene radnje kako to majstor radi

sto se samog crteza tice  ima je Diso i bolje radove ali za specijalac vrlo dobro,mada je meni daleko najbolji Bignottijev pilot

05.02.2017
    16:22:00 sati
    markotamara
  • thekide

8, 8, 8, 9

Potrage za nestalim istraživačima su, još od vremena originalnog Stanleyja, uvek izazivale pažnju medija i predstavljale odličan motiv za brzu i (relativno) laku zaradu. Ipak, ne vidim ovde ništa "specijalno" što bi sprečilo priču da ide u redovnu seriju.

06.02.2017
    11:16:00 sati
    thekide
  • Ukupna ocjena 94%

10, 9, 9, 10

06.02.2017
    15:34:00 sati
    Dalibor.V

4, 4, 6, 7

Neloša priča, ali propusti u scenariju dramatično umanjuju ukupni dojam. Najgora scena je ona u kojoj Mister No leži onesviješten na podu, a Olvares ga želi dokrajčiti, pa ga pogodi u sljepoočnicu umjesto usred glave. Moglo se to malo drugačije napraviti. Ima par smiješnih scena, ali baš kada pomislim dati malo veću ocjenu ponovo naiđem na neku prenaivnu situaciju. Vidi se da su ovi specijalci otpad iz redovne serije, čak i Disoov crtež koji mi je uvijek savršen ovdje ne valja. Inače mu nedostaje puno detalja i pozadina, ali ovdje je malo pretjerao, kao da mu se negdje žurilo.

06.02.2017
    17:36:00 sati

8, 7, 8, 8

07.02.2017
    08:11:00 sati

7, 7, 10, 10

Vrlo dobro, no moglo je i bolje. Naslovnica uvijek privlačna.

07.02.2017
    16:07:00 sati

4, 5, 9, 9

Ok epizoda, ali tema i prica nekako vec nekoliko puta popricani, pogotovo sa Nolitine strane.  Slicnu tematiku smo vec vidjeli u Rio Negro, Lovci na Glave, Asfaltna Ostrica, itd, gdje nevini indiosi pate od razvoja i profita civiliziranih drustva.  Mr. No je, naravno, plemenit covjek koji ovdje ocito svjedoci veliko nedjelo, i brani slabije od sebe.  Kraj price mi je nekako previse tanak, kao da su ga Nolita i Diso nazor odjednom morali da zavrse.  Ostavlja utisak krajeva Chico Specijal epizoda.

24.02.2017
    22:23:00 sati

Ukupna ocjena 38%

3, 3, 5, 5

Ovo sam prije tri godine pročitao, kroz maglu se malo sjećam, bolje reć, tek nakon pročitane recenzije.  Tad sam odmah i ostavio ocjene, kad se klikne na sliku, more se vidjeti.  Uglavnom,  tanka priča, još tanji scenario. Automatski, ni sa crtežom nisam pretjerano zadovoljan.  Kad se sjetim, kakve sve dobre naslovnice Mr. No ima, ova je kriminalna. Al eto, tad sam dao peticu, nek stoji, mada nezasluženo.

02.03.2017
    23:52:00 sati

6, 6, 9, 8