Duga noć

NN LIB 29c | 96 str.

Alfini agenti unajmljeni su radi pronalaženja nestale studentice na Sveučilištu Leinster. I kad se Nathan i ostali nađu zatvoreni unutar sveučilišta na otoku, moraju se dobro čuvati oslobođenih i bijesnih mutanata s Hell's Islanda s autoregenerirajućim sposobnostima. Na pomolu je duga noća, puna krvi i jeze...

• N/A

• Midnight blues - Željezna maska - Duga noć
    NN LIB 29

• La lunga notte
    NN SR 86

• Peti Viettijev scenarij, a drugi Simeonijev rad na crtežu.
  • Drugi dio priče nalikuje na "The relic" Petera Hyamsa iz 1997. godine, a priča i jest mali revisit događaja iz prijašnje Viettijeve epizode #79 „Noćna mora u svemiru“.
  • Prolog: Hell's Island 2096. n.k., vidimo mutante s izgledom djece bijelih očiju, kao i mutanta s glavom blizanca na leđima koji nalikuje vođi mutanata iz filma "Total recall".
  • Str. 209., citat iz Danteove "Božanstvene komedije" kad Dante i Vergilije ulaze u predvorje Pakla čeka ih ovaj natpis "Kroz nas se ide u grad sviju muka…". Aluzija na Pakao.
  • Str. 219., legende žive vječno, čak i u Nathanovo vrijeme! Pano s natpisom: "Ride a legend! Harley Davidson".
  • Nazivi mutanata sa Sveučilišta Leinster: Balrog i Nazgul (u tal. Verziji Natzghul, a po Tolkienu Nazgûl) mitloška su bića iz Tolkienovog opusa o Sredozemlju, Ares – grčki bog rata.
  • Protein NG-7 Skotos će u budućnosti iskoristiti da bi stabilizirao molekularnu strukturu artificijelnih tehnodroida. Taj protein se autogenerira u krvi mutiranih s Hell's Islanda.
  • Nastavlja se u AA #3 "Nebeske rijeke", gdje otkrivamo multinacionalne kompanije (Globaltech) koje stoje iza testiranje proteina. Svojevrsni nastavak i zaključak ove priče je u AA #10 "Tajna mutanata".
  • Prva pojava Skotosovog plaćenika Jereza Navarre, vidjet ćemo ga u AA #3 "Nebeske rijeke".

The next evolution in terror

Nekako mi je već u ovoj epizodi bilo jasno da se Vietti polagano pokušava ugnijezditi unutar ovog serijala jer kao da pokušava raditi kontinuitet kroz svoje epizode i gradi plotove koji se polagano razrješavaju tijekom priča. Ova i njegova sljedeća ("Prošli životi") bave se originom mutanata (protein NG-7 i proces imprintinga kloniranih osoba) što će biti jasnije tek puno kasnije. Daljnja razrada teme odigrat će se u dvije „dugometražne“ epizode u AA.

Priče poput ove zapravo i nisu rijetke u bilo kojem formatu. Scenografija ovakvog tipa, izolirano područje iz kojeg akteri ne mogu pobjeći, a unutar toga područja oslobađa se nešto maliciozno. Bio to Hyamsov "The relic", Carpenterova "Stvar" ili "Alien" Ridleya Scotta. Vietti kao da se pripremao za ovu temu te je nekoliko brojeva ranije napravio jednu vrlo sličnu epizodu, #79 „Noćna mora u svemiru“, gdje također imamo situaciju survival horora s mutantima unutar izoliranog područja. Klasik klasika, rekli bismo, jer u svemiru nitko ne može čuti vaš vrisak! Maliciozni entitet ovaj put su zaražena stvorenja s Hell's Islanda tretirana tajanstvenim proteinom NG-7. Nazgul, Balrog i Ares, tri stvorenja koja su tretmanom mutagena dobili nadljudske sposobnosti i sposobnost autoregeneracije, a i opsjednuti su bijesom zbog neljudskog tretiranja od strane znanstvenika. Balrog i Nazgul su degradirali i fizički i psihički, te uprskos povećanoj fizičkoj formi, njihova agresivno se povećala. Ili je to bila jednostavno reakcija bića koje samo želi preživjeti? Ares usprkos svojoj nevolji i težini situacije u kojoj se nalazi reagira dobroćudno i nesebično. Svojim činom u završnici kao da iskupljuje grijehe svojih „prijatelja“ po mutantskoj osnovi, i prikazuje se boljim od ljudskog ološa u obliku plaćenika Larsena i njemu sličnih. Ponekad čudovišta dolaze i u ljudskom obliku, naučio nas je to već davnih dana Sclavi u analima svog junaka.

Blizanke?

Kad priča započinje prikazom Hell's Islanda, uvijek se radnja uglavnom dešava na tom odsječenom ostrvu negdje usred Metropole. Nekako sam naslućivao da postoji neka veza između stvorenja s Hell' Islanda i mutanata koji su stvoreni u laboratoriju. Priča zapravo počinje dvije godina kasnije nakon spomenutog događaja, kad ljudski faktor uzrokuje kobnu pogrešku koja će se pokazati kao kobna za aktere. Mislim da nitko nije uzimao ozbiljno sva ona upozorenja o ispijanju kave pokraj tipkovnice, a svi vi koji ste pročitali strip, neka vam ovo bude upozorenje! Što sve jedna obična kava može uzrokovati, kakav domino efekt! Nathana u igru uvodi Wendy Feroll, bogata prijateljica studentice Amy Holsey koja se navodno nije pojavila na dogovorenom sastanku. Prvi logičan korak kojeg će naši junaci napraviti je krenuti do posljednjeg mjesta gdje je bila viđena živa, do Univerziteta Leinster. Nitko od dotičnih nije slutio kako će duga, i krvava noć biti...

Kava i tipkovnice!

U igru ulaze i tajanstveni poslodavci koji tajnu eksperimenta i istraživačkog laboratora čuvaju po cijenu života. Naravno, ta osoba je tajanstveni albino crnac iz još tajnije multinacionalne korporacije Globaltech, a već pri prvoj pojavi bilo je jasno da je riječ o beskrupuloznim ljudima željnim moći i bogatstva. I pritom ne biraju načine. S druge strane, postoji i topovsko meso, plaćenici poput Larsena koji su odani novcu i poslodavcu Za razliku od treće strane, plaćenika odanog novci i samima sebi, koji biraju strane prema svojoj procjeni. To je lik Jereza Navarre, Skotosovog čovjeka kojeg ćemo detaljnije upoznati u kasnijem nastavku. Tragičan lik plaćenika Kruegera, koji osjeća tračak samilosti prema mutantima, no isto tako shvaća da ovako i onako te jadnike ne čeka ništa bolje ostanu li na Hell's Islandu...

Simeoni je uvijek dobrodošli doprinos epizodi. Njegov parcijalno karikaturalni stil u momentima akcije pokazuje svu svoju fleksibilnost. Nekako kao da je i Vietti dobio mali poticaj duhovitosti portretirajući zajedno s njim studente i profesore smušenjake. De Angelis ovaj put pogađa moment i atmosferu. Dobra naslovnica.

Nathan vs mutant

"Ne, Isabel, svi smo mi žrtve, nema više razlike… Nije je zapravo nikad ni bilo. Žrtve smo i krvnici istovremeno… Svi skupa."

Iako je naglasak na survival hororu, provlači se i sićušni potkontekst humanosti ljudskih eksperimenata i vivisekcije. I ona stara sclavijevska tema jesmo li mi ljudi veća čudovišta od samih čudovišta? Nije Viettiju ni bila namjera preveliko analiziranje i tumačenje filozofskih dilema poput prijespomenutih kroz akcije junaka. Prosječni scenaristi u suprotnom na taj način lako upadnu u zamku patetičnosti ili jeftinog moraliziranja. Nathan i ekipa tek potiho u sebi osuđuju manjak znanstveničke etike, bez glasnih izvikivanja parola što je dobro, a što loše. Uz pregršt klišejiziranih rješenja i površne karakterizacije, ovdje zapravo dobivamo dobru i uzbudljivu akcijsku epizodu. Kakav odjek će ova epizoda imati na daljnji kontinuitet, pročitajte u epizodama koje se nadovezuju...

Sveučilište Leinster

NN LIB 29b Željezna maska

NN LIB 30a,b Gospodari Marsa

• Jerry Krause

7, 7, 9, 9

Da, Vietti fura neku svoju temu bitnu za kontinuitet, ali ne može se reći da je baš nešto originalan. Čitava priča ostavlja dojam već viđenog, tako da se sve vrijedno svelo na taj čuveni protein kojeg će Skotos poslije iskoristiti. Mogao je Vietti to puno bolje razraditi, ali ostaje blago razočaranje za epizodu od koje sam puno očekivao. Simeoni mi je jedan od najboljih crtača u staffu, to je ovdje i pokazao. Naslovnica odlična.

17.08.2011
    15:05:00 sati
    Jerry Krause

3, 2, 6, 9

Ocajno.  Ovo je jos jedan dokaz da u Nathanovom serijalu, jedine epizode koje vrijede vremena su one emotivne, a ne one akcione.  Ovdje imamo neku pricu, pravi klisej nekog horror-slasher filma iz 1980s, i prica je stvarno dosadna, preduga, naporna.  I one scene akcije su veoma preduge, zato sto nismo nikako vezani uz njih, jer prica kao prica nas nikad ne osvaja, nego samo dosadjuje.  Mutanti nisu nimalo zanimljivi, a crtez je samo ok.  Jedino je naslovnica vrijedna spominjat, jer stvarno mocno izgleda.  Crtez je 'dobar', dok su prica i scenario blizu katastrofe (kazem 'blizu', jer su dobili ocjene vise od jedinice).

25.08.2011
    04:01:00 sati

5, 6, 8, 8

Solidno, ali, po mom mišljenju, slabija pričica od "Noćna mora u svemiru", ali barem jača jaki NN kontinuitet. Što se crteža tiče, Simeoni mi se isprva baš i nije sviđao, ali vrlo dobro je nacrtao ovu epizodu.

27.08.2011
    18:14:00 sati

7, 7, 8, 10

Iako smo već više puta vidjeli sva ta isfuravanja sa Hell's Islandom, zadovoljan sam s epizodama koje se dotiču zbivanjima vezanim uz taj otok, prvenstveno zato jer je pun raznih "otpadaka" društva i vrlo "egzotičnih" bića. Naslovnica predobra!

02.02.2012
    22:18:00 sati
  • chris.tower

8, 8, 8, 10

odlicna naslovnica, jedna od najboljih de angelisovih do sada. prica je zanimljiva i napeta, jedino mi se ne svidjaju likovi koji su pomalo karikaturalno nacrtani.

12.05.2012
    18:29:00 sati
    chris.tower

10, 10, 10, 10

Ovo se traži red akcije, red razmišljanja i opet red akcije.

06.07.2012
    10:02:00 sati

9, 9, 10, 10

Meni je ovo odlična epizoda sa odličnom radnjom i scenarijem, odličnom idejom, sa puno napetosti i akcije, sa nekim odličnim komičnim situacijama, a prije svega sa odličnim crtežom i naslovnicom (možda previše koristim riječ odlično, al eto).. Mutanti su prikazani poprilično zastrašujuće, baš onako kako bi i trebali biti.. Crtež mi je vjerojatno jedan od najbolji do sad viđenih u NN serijalu.. Naslovnica među najboljima..

01.03.2013
    17:53:00 sati
  • Ukupna ocjena 78%