Ubijte Nathana Nevera!

NN LIBSP 13 | 162 str.

Nathan je na meti SKS-a, tajne vladine službe nakon što im se upleo u planove eliminacije svih svjedoka vezanih uz tajni projekt "Križarski rat". Riječ je o neuspjelom genetskom eksperimentu u kojemu se nastojalo djeci već u majčinoj utrobi podići intelektualne sposobnosti. Sad se nastoji likvidirati maleni Tim Cox, jedini preostali dječak. Nemilosrdni ubojica Savage ne bira sredstva kako bi ga pronašao, ali mu Nathan stoji na putu...

• Ubijte Nathana Nevera!
    NN LIBSP 13

• Uccidete Nathan Never!
    NN SPEC 13

• Prva samostalna Pianijeva epizoda u specijalnoj ediciji. Već smo ga vidjeli u tandemu s Ostinijem u specijalcima NN SP 6 "Krvne veze", NN SP 9 "Misija u svemiru" te u NN SP 12 "Šesta moć".
  • S druge strane, drugi za redom Resinantijev crtež u ovoj ediciji. Crtao je i prethodni specijalac NN SP 12 "Šesta moć".
  • Iako početak priče počinje u tekućoj 2103. godini, većina radnje se događa 3 godine ranije, u 2100. godini. Tako se opet susrećemo s Nathanovom neprežaljenom bivšom družicom, Hadijom.
  • SKS, tajna služba ministarstva sigurnosti, još jedna tajna služba koja je predstavljena u Nathanovom svijetu.
  • Zanimljiv naslov epizode, u uskličnoj formi. Naslov jasno sugerira da se nastoji ukloniti Nathana, ali to je samo djelomično točno. Prava meta SKS-a je, u stvari, maleni dječačić Tim Cox.
  • Otok San Cristobal Piani spominje i u ediciji Agencija Alfa u epizodi AA 12/c "Smrtonosna nesreća".
  • Str. 11, zadnja vinjeta, vidimo kako Resinanti percipira dvije zgodne bolničarke: jedna bulji u stražnjicu druge. :)
  • Str. 38., 4. vinjeta, spominju se "Nilski konj" i "Noj" što je šifra za dva odbjegla SKS-ova službenika Chucka Newtona i Warrena Forrestera koji su dobili takva imena zbog svog specifičnog izgleda.
  • Str. 53-57, Sigmund priča Nathanu povijesne činjenice o "Dječjem križarskom ratu".
  • Str. 93., vjerovatno jedna od posljednjih scena Nathana i Hadije u ljubavnom klinču u serijalu. I to usred pokušaja Nathanove likvidacije.
  • Str. 98., zadnja vinjeta, Tony, android- batler baca pištolj Nathanu baš kao što to često Groucho radi prema Dylanu Dogu.
  • Prva De Angelisova naslovna stranica u ovoj ediciji. I to nakon što je prvih 5 specijalaca odradio Castellini, a sljedećih 7 preuzeo Villa.
  • Str. 120., odličan primjerak kinematografske konfrontacije tzv. mexican standoffa.

Upravo nekako dok sam pisao recenziju koja je pred vama završavao se opsežni projekt s NN vodičem u kojem smo u kratkim crtama ukazali na sve dosad izašle NN epizode te postavili preporuku za svaku od njih na osnovu suda čitatelja. Bilo je zanimljivo vidjeti kako su se kretale određene edicije sa svojom kvalitetom. S obzirom na recenziranu epizodu nas ovdje zanima specijalna edicija. Odmah se može primijetiti da se ona kretala od preporučljivih do odličnih epizoda. Uglavnom se radilo o visokom standardu epizoda koje su rijetko kad iznevjerile NN fanove.

Što nam donosi trinaesti, sretni ili nesretni broj? Svakako u startu uočljiv je atraktivan naslov. Nismo se baš susretali s ovakvim načinom davanja imena epizode, ali kako god ne može joj se poreći zvučnost. Krivac za to je Stefano Piani koji prvi put samostalno piše epizodu za specijalno izdanje. Dosad je u suradnju s Ostinijem napisao tri priče koje su varirale od lošijih do odličnih. Idemo pogledati da li je naslov samo navlakuša za čitatelje ili ipak vrijedi pročitati priču.

Tko u naslovu želi ubiti našeg Nathana? I to, zamislite, usred seksa s Hadijom? Riječ je o SKS-u, tajnoj službi ministarstva sigurnosti kojoj je Nathan stao na žulj istražujući ubojstva koja su zaredala počevši od poznatog odvjetnika Dereka Monroea. Pozadina cijelog slučaja otkriva veliku tajnu koja je usko vezana uz državni vrh i tajnu službu koja ima svoju veliku autonomiju u djelovanju. Riječ je o tajnom vladinom projektu nazvanom "Križarski rat" u kojem su skupljene slobodne trudnice kojima se kontrolirala trudnoća tako da su djeci već u majčinoj utrobi lijekovima pokušali podići mentalne i intelektualne sposobnosti. Ali kao što to obično biva, nešto je pošlo u krivom smjeru i djeca su gubila svoje sposobnosti. Posebno je bio nadaren maleni Tim Cox koji je mogao probiti bilo koju informatičku barijeru, ali nakon gubitka sposobnosti SKS-ova odluka je bila neumoljiva: svu djecu eliminirati. Tu sad nastupa ekipa koja je spasila malenog Tima i koju SKS želi eliminirati počevši od spomenutog Monroea, zatim istražitelja Reevesa, Glorije Douglas pa do Mikea Carsona. Vrhunac je završni obračun s dvojicom bivših SKS-ovaca koji su najzaslužniji za Timov bijeg, Warrenom Forresterom i Chuckom Newtonom i to na otoku San Cristobal...

Priča koja na prvu ne nudi ništa novo niti neobično. Opet se susrećemo po tko zna koji put s nekakvim vladinim pokusima koji su pošli u krivo i idemo sad eliminirati svjedoke u općoj jurnjavi kroz epizodu. Ali ovaj put je Piani mudro pribjegao scenariju tako što je cijelu priču prikazao retroaktivno. Samo se početak i kraj zbivaju u sadašnjem vremenu dok u glavnom, središnjem dijelu radnja se vraća 3 godine unazad. Bitna stvar je i to što Piani ne otkriva sve karte na stol kako smo to većinom viđali u njegovim epizodama već slažemo mozaik priče prateći Nathanovu istragu. Sigurno da je to podiglo samu dinamičnost epizode. Moram priznati da sam cijelu priču pročitao u dahu što se rijetko može vidjeti u Pianijevom slučaju. Cijela epizoda je adrenalinska, zanimljiva i tečna i čitavo vrijeme zadržava pozornost čitatelja. Posebnost je vrlo malo dijaloga kroz epizodu i sve je usmjereno k akciji koja kulminira u pokušaju Nathanove likvidacije i to dok je bio u krevetu s Hadijom. Neobičan Pianijev način kako zasoliti priču, ali svakako dojmljiv u očima čitatelja. Događaji se brzo redaju i vrlo brzo dolazimo do konačnog klimaksa i obračuna na spomenutom otoku. Tu nastaje jedina prava zamjerka Pianiju. Završetak koji je potpuno mlak i sasvim odudara od cijele priče.

Piani se, očito, mora nekome dodvoravati, možda svojim šefovima, publici ili kome već, ne imajući petlje napraviti efektniji kraj s kojom ključnom žrtvom s obzirom kako je priča tekla. Kroz cijelu epizodu izdvaja se lik glavnog egzekutora SKS-a Savagea koji je, onako tinejdžerskim rječnikom rečeno, baš cool lik. Pravi vojnik u svojoj službi koji ne odudara od svog cilja ni kad je ostao izdan od svojih nalogodavaca. Lik šefa SKS-a Skeltera također svojim morbidnim izgledom i stavom čini važan kotačić u epizodi. S takvim likovima teško da može ispasti nekakva kamilica od epizode bez neke prave žrtve, ali Piani je očito mislio drugačije. Da je imao odvažnosti pokazati kako se ne može ništa protiv visokih instanci i da je Nathan i dalje samo obična bespomoćna jedinka u ovom napaćenom svijetu sigurno bi epizoda dobila i koju ocjenu više.

Tim Cox

Što reći o Resinantijevom crtežu, a da to već ne znamo? I dalje je to njegov prepoznatljiv minimalistički stil bez digitalnih pomagala. Resinanti se ne zamara previše s detaljima tako da mu crtež ne odiše nekim bogatstvom kadrova i dosta je prazan s običnom bijelom pozadinom. S druge strane, svakako da taj minimalizam pojačava efekt u akcijskim scenama u kojima je vrlo dobar. Pianijev scenarij s manjkom teksta dopušta mu da se razmaše u tim akcijskim scenama koje je vrlo dobro svladao. Već smo ga mogli upoznati kroz dosta epizoda da možemo zaključiti da njegov crtež neće sjesti svakom čitatelju i da dosta ovisi o samom scenariju. Ovdje se mogao razmahati i sasvim solidno funkcionirati.

Zapovijed: ubiti Nathana!

Nakon što smo se uvjerili da je preuzeo palicu od Ville u almanah ediciji evo nas napokon i do trenutka da je i u specijalnoj ediciji De Angelis preuzeo naslovnice. Kakav je dojam za početak? Kao i u almanah ediciji ne baš fascinantan. I dalje vidimo neke njegove stare boljke koje mora popraviti s ovom svojom novom tehnikom crtanja. Ovdje je Nathanov lik previše statično postavljen i nema šanse da bi preživio u ovakvom kadru napad plaćenoga ubojice. Sivi tonovi koji mu dominiraju kao i u sljedećem specijalcu u ovom slučaju ne doprinose efektnosti već su više kontraproduktivni. Sigurno da De Angelis može puno bolje i stalno čekamo da smanji visoke amplitude kvalitete naslovnica kako bi dostigao jednu kvalitativnu ujednačenost.

Kolo sreće se okreće!

Specijalac koji je zadovoljio standarde ove edicije koji su, vidjeli smo kroz godine, bili dosta visoki. Iako je imao dosta preduvjeta da ne ostavi neki pozitivan dojam kod čitatelja. U prvom redu tu su nedostatak kontinuiteta te još jedna krimi istraga kakvih smo se nagledali kod Pianija. Još uz to nas je Piani počastio bombastičnim, ali prilično prozirnim naslovom kako bi privukao ljubitelje NN univerzuma. Ali, naravno, bitno je ono što se nalazi unutar korica. Mada se ne može reći da spada u neki best-off ove edicije sigurno da ima svoje draži s kojima će privući čitatelje. U prvom redu tu su tečnost radnje s brzim tempom te lakočitljiva i adrenalinska akcijska priča, pametno postavljena i bez puno mudrovanja koja će čitateljima brzo proletjeti i mogli bi biti zadovoljni. Da završetak nije bio onako mlako napravljen sigurno je da bi Piani dobio i koju ocjenu više od recenzenta koji o njemu i nema baš visoko mišljenje.

NN LIBSP 12 Šesta moć

NN LIBSP 14 Čovjek koji je izazvao smrt

9, 9, 9, 9

Ugodno sam ostao iznenađen kvalitetom ove priče. Jako jako dobro. Jedan od boljih specijalaca dosad objavljenih. Odmah iza 'Zelenog oceana'.

01.12.2016
    09:34:00 sati
  • thekide

7, 8, 5, 7

Pianijevi scenariji su uvek brzi i lako se čitaju. Problem je što za većinu tih pričica ne pomaže ni isključivanje mozga pri čitanju. Ovaj specijalac mu je jedna od najbržih priča i iznenađujuće - ne vređa inteligenciju čitalaca.

Porno Matteo polako ali sigurno napreduje. Ovde je zaslužio jaku peticu, ili što bi kolega anto rekao - granitnu.

02.12.2016
    09:02:00 sati