Pleasant City

NN MX 3b | 96 str.

Pleasant City je svojevrsni gradić iz snova sagrađen na izoliranom australskom području u kojem stanovnici oponašaju život 50-ih godina 20. stoljeća bez ikakvih naprednih tehnoloških naprava. Ubojstvo jedne djevojke dovest će Nathana u ovo mjesto u kojem će otkriti da sve nije niti približno onako kako se želi prikazati...

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Međunarodna zavjera - Pleasant city
    NN MX 3

• Maxi #3
    NN MAXI 3

• Druga epizoda iz ovog broja maxi edicije. Prvu epizodu "Međunarodna zavjera" kao i ovu potpisuje Vigna.
  • Pleasant City je svojevrsni grad iz snova nastao na postapokaliptičkom pustinjskom australskom području koji oponaša život iz 50-ih godina prošlog stoljeća bez ikakvih sofisticiranih tehnoloških naprava.
  • Sami naziv epizode je jasna aluzija na kultni film iz 1998. godine "Pleasantville" s kojim dijeli velike dodirne točke.
  • Još jedan film iz iste 1998. godine, "Trumanov show" bio je inspiracija za Vigninu epizodu koristeći ideju o nadzoru čitavog grada kao u nekom privatnom reality showu.
  • Str. 195., riječi pjesme "Heaven On Earth" od poznate američke grupe iz 50-ih godina prošlog stoljeća The Platters.
  • Str. 197., zadnja vinjeta, Elvis Presley glavom i bradom, odnosno glavni gradski vijećnik Pleasant Cityja koji se u njega prerušio i koji rukovodi gradom.
  • Str. 219., 3. vinjeta, lik doktora Powella koji podsjeća na čuvenog glumca Clarka Gablea.
  • Str. 220., 1. vinjeta, motel Bates kao Vignina inspiracija kultnim filmom "Psiho" koju u ovoj priči vode majka i sin Bates.
  • Str. 265., 5. vinjeta, Nathan udara u čelični oklop šerifa Sammera koji je u stvari android. Referenca na poznati film "Westworld".prema kojem se upravo prikazuje istoimena serija.
  • Vercellijeva šesta nacrtana epizoda u NN serijalu i to sve u sporednim edicijama. Crtao je oba team-upa s Martinom Mystereom u MMNN SB 1 "Zarobljenik budućnosti" i MMNN SB 2 "Tajna baze Drugdje", zatim gigant NN G9 "Paralelni univerzumi", specijalac NN SP 15 "Preživjeli s Titana" te almanah iz 2006. godine NN ALM 7/b "Ubojstva na mreži".

Pleasant City – Pleasantville …

Da, vrlo je jasna Vignina aluzija na sad već čuvenu fantasy dramsku komediju s kraja prošlog stoljeća. Pleasantville je u očima mnogih filmofila, pa i onih koji manje prate filmsku umjetnost postao kultni film čija je zanimljiva premisa na zabavan način uspješno pokazala brojne kritike društva. Vjerojatno je većina ljubitelja filma nekoliko puta pogledala ovaj film, ali prisjetimo se u kratkim crtama radnje. Riječ je o bratu i sestri blizancima koji nekim čudom upadaju iz suvremenog svijeta u svijet tv serije Pleasantville iz televizora na kojem su ga pratili. Tu postaju djeca glavnih protagonista serije i svojim ponašanjem postepeno iz temelja mijenjaju "savršeni, idilični konzervativni" svijet 50-ih godina prošlog stoljeća iz serije...

Kako je Vigna prenio ideju iz filma na ovu epizodu? Ovdje je savršeni svijet iz 50-ih 20. stoljeća prenesen u zabačeni kutak postapokaliptičnog područja bivše Australije gdje je od strane milijardera i zaljubljenika u prošlost izgrađen izolirani grad u koji su se smjestili pomno odabrani ljudi koji su bili spremni pristati na odlazak iz suvremenog tehnološkog svijeta. Tamo se stanovnici Pleasant Cityja, kako se grad znakovito zove, moraju pridržavati strogo određenih pravila ako žele živjeti u njemu. Osnovno pravilo je da stanovnici moraju strogo poštovati ovo razdoblje 50-ih godina prošlog stoljeća kako od odijevanja tako do obavljanja poslova bez ikakvih sofisticiranih tehnoloških naprava. Baš kao pravi mali raj za sve one kojima je muka od sve ove napredne tehnologije. Ali neke tehnologije ipak ima. Riječ je o sofisticiranim robotima androidima koji se uopće ne razlikuju od stanovnika grada i koji se neprimjetno brinu da se održavaju primarne funkcije grada i nitko ne zna njihov identitet osim tvoraca grada iz tvrtke Hold Dream Electronic.

Ali kao i u rajskom vrtu netko je morao odgristi krivu jabuku, odnosno u gradu je počinjen zločin. Tek pridošla stanovnica grada, mlada Jennifer Witherspoon je ubijena što iz Hold Dream Electronica pripisuju nesreći i tehničkoj pogrešci jednog od androida. Nathan ima naizgled jednostavan zadatak, zajedno s predstavnikom Hold Dream Electronica, gospodinom Jenkinsom mora napraviti službeno izvješće zbog osiguranja i nadoknade štete, a ujedno bi se mogao malo i odmoriti i uživati u tom gradiću bez ikakvih tehnoloških pomagala kao zaljubljenik u 20. stoljeće. Međutim, da li će ići baš tako sve podmazano ili će Nathan iza ubojstva Jennifer možda otkriti mračnu pozadinu stanovnika Pleasant Cityja??

Čitatelji recenzije već mogu pretpostaviti da će se Nathan ipak naći u nekoj nevolji u ovoj priči u kojoj je Vigna nakrcao svega i svačega. Brojni su omaži koje možemo primijetiti kroz epizodu. Sama ideja prema filmu Pleasantville je već spomenuta, ali tu se prije svega mogu naći dodirne točke s još jednim kultnim filmom izašlim iste godine kao i Plesantville. Riječ je filmu Trumanov show prema kojem su ovdje stanovnici Pleasant Cityja kao i nesretni Truman bili izloženi nekoj vrsti voajerizma od strane multimilijardera koji preko ubačenih androida kontroliraju grad. Na samom ulasku u grad Nathan upoznaje gradonačelnika Elvisa Presleyja, čovjeka koji je promijenio svoje pravo ime u spomen kralja rock' n' rolla. Tijekom istrage Nathan nailazi na čudnu obitelj Bates u njihovom motelu. Majka i sin Alan Bates u motelu jasna su aluzija na još jedan kultni film Psiho čije je elemente Vigna ubacio u priču. Kao što je već spomenuto, cijeli grad je pod kontrolom sofisticiranih androida koji se brinu da on funkcionira. Još jedna omaž, ovaj put čuvenom filmu Westworld prema kojemu upravo gledamo i uspješnu tv seriju.

Puno toga je Vigna nabacio u radnju i sve začinio krimi istragom u kojoj se u središtu našao Nathan. Da li je uspio izvući kvalitetnu epizodu? Može se reći samo djelomično. Zgodna je posveta svim ovim kultnim filmovima u kojima smo mi malo stariji čitatelji uživali kao djeca. Samo kad se sjetim Psiha i Hitchcockove jezovite atmosfere u filmu koja mi nije davala noćima spavati. Ideje pokupljene iz meni jako dragih Pleasantvillea i Trumanovog showa su još jedan zgodan omaž koje je Vigna htio uklopiti u Nathanov svijet. Međutim kad želite sve te filmove i poznate ličnosti uklopiti u jednu epizodu NN serijala pitanje je da li se može napraviti kvalitetan scenarij za jednu epizodu. Vigna je pokušao kroz krimi priču iz tog čudnog svijeta uklopiti sve te elemente. Rezultat na kraju i nije baš zadovoljavajući. Puno je toga zbrčkano u mali prostor tako da niti Nathan niti njegova istraga ne djeluju uvjerljivo. Sve se nekako pokušalo na brzinu razriješiti. Niti smo uspjeli dobiti razrađeniji motiv ubojice niti prodrijeti dublje u samu ulogu žrtve, odnosno Jennifer. Ovako je Nathan upao u grotlo nerazjašnjenih situacija u kojem ordinira glavni negativac Elvis Presley sa svojim suradnicima i androidima. Rezultat je da je Nathan umjesto odmora doživio noćnu moru na ovom mjestu. Isto tako, mnogo je likova postavljeno na kratkom prostoru u koje se jednostavno ne može dublje proniknuti tako da je u nekim situacijama potpuno kaotičan i neuvjerljiv scenarij. Vigna je na kraju pokušao čitavu ovu intrigu objasniti, ali to je na kraju ispalo toliko ispuhano i mlako.

Pohvale jedino mogu ići na pokušaju da kroz omaže kultnim filmovima pokuša uklopiti jednu NN epizodu. Šteta što Vigna odavno nije napisao neku kvalitetnu epizodu i ovakvim recikliranjem ideja samo se koprca u svojem nedostatku autorskog nadahnuća.

Vercelli korektan kao i uvijek kad je NN serijal u pitanju, ali ništa više od toga. Nema tu nekih bravurozno nacrtanih scena koje bi ostavile bez daha čitatelja i koje bi mogli pamtiti. Dobili smo školski primjer jednog uredno urađenog crteža, ali koji neće ostati pamtljiv. Riječ atraktivnost i Vercelli baš i ne mogu stati u jednu rečenicu tako da smo za ovog autora i dalje ostali pri nekoj osrednjoj ocjeni. Imam dojam da će proći još dugo vremena dok se Vercelli ne pomakne s ove ocjena. Teško da će pasti i prema dolje, ali ostaje osjećaj kao da je ova sedmica kod njega zabetonirana.

Naslovnica baš onako trashy. I koliko god se trudio da je izgrdim, ne mogu. Jer, baš mi se sviđa. Kave veze ima Elvis s odlagalištem otpada? Nikakve, ali je shvatljiva De Angelisova namjera da nekako pomiri dvije epizode iz ovog maxija. De Angelis se odlučio za neku trash varijantu ubacujući Nathana na odlagalište otpada iz prve epizode, ali onda kao iz vedra neba postavljajući Elvisa iz ove epizode. Naslovnica zbog toga bode oči na kvadrat. Ali baš zbog toga što naizgled nema nikakve veze s vezom je efektna. Efektan je Elvisov pozerski lik i crveno jarko nebo koje joj daje trash prizvuk. I zato ću prije potpisati ovakvu naslovnicu nego letargične kakvih smo se navikli gledati u zadnje vrijeme od strane De Angelisa.

Volio bih da mogu ovu epizodu preporučiti od srca svim NN fanovima i zaljubljenicima u filmsku umjetnost. Kad imate epizodu punu omaža kultnim filmovima i poznatim ličnostima svakako da bi je trebalo pročitati. Ali kad, s druge strane, imate epizodu sa slabašnim scenarijem koji ne može pratiti sav taj protok ideja iz drugih filmova onda se nalazite u velikom raskoraku. Upotrijebit ću opet onu riječ kojom sam opisao De Angelisovu naslovnicu. Reality show za multimilijardere smješten u 50-e godine prošlog stoljeća i u njemu glavni negativac Elvis Presley na kojeg je gnjevan mladi "psiho" Bates iz svog motela, a kojeg kao i sve stanovnike kontroliraju asimilirani androidi, pa zar sve to skupa nije trashy. Možda baš zbog toga ima nešto privlačno u ovome, zar ne. ;)

NN MX 2b Umorstvo u vlaku TB 961

• Čovjek vrijedan 2000 dolara
      Kod: TX LIB 36