Dugo putovanje

TX LU 105-106 | 224 str.

Tex biva napadnut od strane nepoznatog čovjek u pustinji, te tokom okršaja rendžer ostaje bez konja te biva prinuđen da pješice dođe do nekog grada. Stiže do kuće mlade žene koja je ostala bez muža te odluči da joj pomogne... Dotle se u gradu situacija zakuha jer su odnosi između dva ranča u zadnje vrijeme na staklenim nogama. U isto vrijeme stiže i novi šerif u grad koji želi da garantuje sigurnost i pravdu u gradu, ali se stvari uskoro počinju da pogoršavaju. Na čiju će stranu da stane Tex? Na stranu nekog od dva ranča, ili će ostati neutralan kao uvijek i pokušati provesti?

Crtež 5

• Dugo putovanje
    TX LU 105
  • Šerif u nevolji
    TX LU 106

• La lunga pista
    TX SR 473
  • Uno sceriffo nei guai
    TX SR 474

• Original epizoda se pojavila u Italiji od marta do aprila 2000. godine

Divlji zapad, jedno od najopasnijih mjesta za živjeti gledajući sa historijskog aspekta. Iako su nam mediji kroz nekoliko trenutaka prikazali idiličnu stranu divljeg zapada, realnost je bila sasvim drugačija. Život je bio težak i nepredvidljiv; napadi razbojnika, divlji Indijanci, pljačke, smrtonosne životinje, manjak zakona u velikim dijelovima države itd. I zamislite sada vas kao usamljenog jahača, idete vi kroz pustinju i samo odjednom čujete hitac iz puške, i za sekundu vaš se konj već nalazi na tlu dok vi padate sa sedla... Zvuči kao traumatično iskustvo.

Ova epizoda, za razliku od mnogih Bosellijevih koje su zaista bile dobre, je nešta između dovoljnog i solidnog. Imam osjećaj da je ova epizoda nastala, kao i neke epizode iz maxi serijala, samo da bi zamijenile epizode koje su trebale prije njih da izađu, ali su bile još u fazi dovršavanja. Od samog čitanja ove epizode sam jednostavno poželio da ta dva mjeseca prođu što prije, da pročitam drugu svesku i da je ostavim na policu i da čekam sljedeću, možda bolju epizodu. Kada su u pitanju Bonelli stripovi, onda ih možemo podijeliti na dvije frakcije; 1. jako dobre epizode koje vrijedi čitati i 2. epizode koje se pročitaju samo jednom i ostave da kupe prašinu. Ova epizode odgovara upravo drugoj frakciji. Sama radnja je bila do-sadna, neoriginalna, nezanimljiva ali se zato mogla, donekle pročitati brzo. Manjak teksta je donekle garantovao brzo i solidno-bolno čitanje u poređenju sa drugim epizodama. Likovi su mi bili potpuno nezanimljivi te tako nisu ostavljali važan uticaj na čitatelja. U drugoj svesci su donekle malo ekspresivnije povukli radnju, ali ne dovoljno da ispuni čitateljske kriterije. Zlikovci totalno bezveze, bez nekog važnog motiva jurcaju okolo i traže nevolju čak sa novim šerifom u gradu.

Priča mi je bila jednostavna, ali je upravo ta specifikacija učinila ovu epizodu zaboravnom kao i sama radnja koju smo mogli već prije bezbroj puta da vidimo. Tex biva napadnut od tajanstvenog čovjeka u pustinji, te tokom okršaja Tex ostaje bez konja ali ne uspijeva da uhvati razbojnika koji je pucao na njega (kakvo iznenađenje). Zatim putuje sve kroz pustinju kako bi došao do nekog gradića da se spasi. E, ovo mi se činila već kao scena koja bi imala solidan potencijal da malo pokrene radnju i da se upravo tu scenarista poigra sa glavnim likom i da ga baci malo na muku, kako bi testirao njegovu psihičku i fizičku kondiciju. Naprotiv, Boselli je odlučio da preskoči to pa je prešao konkretno na scenu kada Tex sav iscrpljen dolazi kod mlade žene, koja napolju ima pojilo puno vode. Onda nastupaju zlikovci predvođeni Indigo Jonesom, strahom i trepetom cijelog divljeg zapada. Znate, Indigo je toliko strašan da grom dva puta razmisli da li će danas da udari... Šalim se, lik nije toliko loš koliko je sam njegov karakter pun klišea; napuhani, plavokosi momak koji sebi dade mnogo toga za pravo samo zato jer posjeduje visok rang na ranču. On dođe nešta kao malo dijete u vrtiću, koje kada dobije najjačeg "transformersa" u grupi društvenjaka utripuje se da je najmoćniji i počne obarat i uništavat igračke ostalih dječaka, pa još počne lupat im po glavama, kao on je neki baja... Šamarčinu jednu! Isto tako i Indigo Jones. Onda tu imamo i svađu između dva ranča (koja originalnost majku mu) čiji se vlasnici ne podnosi kao pas i mačka. I umjesto da Boselli malo rasplamti radnju, možda nekim većim sukobom između dva ranča... Ne... On šalje prokletog Indigo (Indiana) Jonesa zajedno sa svojim jaranima na mladog šerifa, kojem su tek mliječnjaci ispali, tek obukao kravatu i uzeo revolver u ruke, i njega našli da napadaju... Onda je tu bila mučna scena sa Meksikancem i konjem. Pa zatim dolazak heroja Texa u spas i mnoge druge, nevažne stvari.

Daju ljudi sebi malo oduška... Pa što da ne?

Crtež, jako loš, odnosno poprilično je siromašan što se tiče detalja i samo izvođenje sjenčenja jako površno urađeno. Ova gore slika je dobar primjer svemu tome: anatomska struktura likova skoro pa jednaka, petorica likova svi u sličnim pozama osim šestog koji bezglavo ide prema zgradi, sjenčenje površno u smislu da je Letteri bukvalno uzeo tuš i istuširao cijeli zid šerifovog ureda umjesto samo da osjenči nekoliko mjesta gdje bi trebalo da bude tamnije. Ovako djeluje dvodimenzionalno pa tako i sam efekat teksture otpada. Lica likova solidni. Scenario i priča dovoljni. Naslovne stranice su donekle dobre, ali nisu savršene jer mi Texovo tijelo na prvoj naslovnici djeluje nekako prekrupno dok su noge previše savijene prema dole pa djeluju jako kratko i neobično naspram tijela. Dočaravanje pozadine je dobro, osjeti se pomalo onaj osjećaj vrelog dana u pustinji. Druga naslovnica donekle bolja nego prva, poprilično dinamična.

TX LU 103/104 Brijeg smrti

TX LU 107-109 Divlji izazov

5, 5, 7, 7