Pernata zmija

TX LU 147-149 | 367 str.

Tex, Carson i profesor Doberado odlaze u pustolovinu iza čijih se bedema krije drevno zlato koje potiče još iz asteškog doba i španskih osvajanja. Na put im staje imućni gospodin iz Amerike koji je takođe zainteresovan za blago te ubrzo kreće utrka ispunjena izdajama, praćenjima i revolveraškim obračunima i to sve radi arheoloških dobara...

• Dugo putovanje
    TX LU 147
  • Kripta
    TX LU 148
  • Pernata zmija
    TX LU 149
  • Dug put
    TX VEC 15
  • Kripta
    TX VEC 16
  • Pernata zmija
    TX VEC 17

• Il lungo viaggio
    TX SR 515
  • La cripta
    TX SR 516
  • Il serpente piumato
    TX SR 517

• Opsada Tenochtitlana (26. maj - 12. avgust 1521), bila je jedna od odlučujućih bitaka tokom ratnih osvajanja Kraljevine Španije na teritorijama današnjeg Meksika. Iako je osvajanje Meksika bio rizičan poduhvat za tadašnje kraljevstvo, Španija je ipak na kraju uspjela da izvuče pobjedu i zauzme najveću državu Srednje Amerike. Osvajanjem novog teritorija, Španiju je dovelo do Pacifičkog okeana što im je napokon omogućilo prodor do azijskog trgovačkog marketa. Inače, Tenochtitlan je bio glavni grad bivše Asteške imperije

Okršaj sa razbojnicima, odbrana voza, asteško zlato skriveno na tajnoj lokaciji, istraživanje starih kripti i mnogo toga čine ovu epizodu bogatom što se tiče ponuđene priče i scenarija. Naš dragi Nizzi je još jednom pokušao da pošalje našeg omiljenog rendžera kroz bogatu pustolovinu ispunjenoj westernom, klasičnim žarom i trunkom misticizma. Koliko je u tome uspio vidjet ćemo tokom nastavka pisanja i čitanja ovog teksta.

U velikom broju klasičnih i monotonih priča smještenim u već dosadnom western okruženju, Nizzi je pokušao da malo skrene našeg junaka sa stare pruge i malo ga prebaci u arheološke vode što već duže nije viđeno u serijalu, a li s druge strane ne predstavlja ništa neviđeno. Glavni dio priče vrti se oko pronalaska starog blaga koji se krije negdje na jednoj nepoznatoj lokaciji, a kao i obično pored dobrih arheologa i nekoliko zlikovaca svoje su gladne oči bacile na neprocjenljivo blago koje samo čeka da bude otkriveno. Tex i Carson po običaju dolaze po pismu od strane starog prijatelja Montalesa koji se u međuvremenu povukao sa starih staza avantura na divljem zapadu i posvetio se političkim vodama kako bi iskoristio svoje poštenje i karakter u pokušaju da pomogne u izgradnji kvalitetnog stanja u jednoj državi. Pored njega srećemo još jednog starog lika profesora Doberada koji sa sobom nosi pustolovinu vezanu za staro blago koje se spominje u nekom drevnom pismu kojeg su slučajno pronašli. Naime informacije potiču od strane staroga manastirskog sveštenika koje je svoje otegao prije 3 vijeka, dok je on informacije i blagu dobio od strane na samrti časnika španske kraljevine. Tex po običaju pristaje jer smatra kako se iza svega krije još jedna ličnost koja planira da se dočepa blaga, što naravno zaključuje nakon napada na njihov voz od strane meksičke bande. Priča je imala mnogo zanimljivih dijelova, naročito u kripti ili na kraju konačni okršaj na otoku, međutim ništa od ovoga nije bilo "vau" ili neviđeno da bih mogao da kažem kako sam nakon čitanja ostao zapanjen odličnom pričom.

Nažalost, svi elementi u ovoj priči su bili viđeni bezbroj puta tako da ne mogu da nađem neke naročito specijalne elemente a da nisu već viđeni u nekim ranijim epizodama. Zanimljiv dio je bio oko balona jer dugo vrijeme nismo vidili naše junaka na nebesima tako da ima i stvari koje su viđene ali nisu dugo korištene. Naspram balona i sli. zezancija, cijela priča se vrtila oko pucnjave, nepotrebnih raspravljanja, mučnih uvođenja sporednih likova samo kako bi Tex dobio tragove u rješavanju neprijateljskih namjera prema njihovim planovima. Onda imamo sukob razbojnika u vozu i na kraju savladavanje njihovog vođe što uopšte nije bilo zanimljivo i napeto kako sam očekivao da će skoro cijela priča biti nakon ugledanih naslovnih stranica. Veliki dio priče je bio nepotreban, dosadan i jako mukotrpan za čitanje da sam u nekoliko navrata od dosade bio prinuđen da obustavim čitanje i posvetim se nekom drugom stripu. Crtež nije uopšte ispravio cijeli situaciju do čega ću poslije da dođem.

Ono što priča još ponavlja je karakteristični zlikovac, imućan i drag prema korištenju malih pacova od svojih pomoćnika, i naravno kao i uvijek smješten u tešku fotelju sa pošteno zarađenim odijelom. Drug dio dio priče, koji se većinom odvija u staroj kripti mi je donekle najbolji ispao jer je u nekoliko navrata bilo beznadežnih situacija za naše junake što je donekle dizalo želju za daljim čitanjem priče. Ono što me naročito nerviralo jeste "kult neranjivosti" kod Texa koji u određenim situacijama godi a u nekim situacijama ne godi priči, mada je ono drugo uvijek prisutnije. Umjesto d scenarista odluči da napakosti junaku i stavi ga na malo teže muke, on se odlučuje z staru prežvakanu foru koja se oslanja na Texovim izrazitim sposobnostima da rješavaju situaciju sa protivnicima kao da je mačji kašalj. Onda imamo za primjer scenu kada Tex biva pritvoren od strane policije, tu se već moglo malo više prikazati ali nažalost ne jer se scenarista odlučio za brzu i prelaku metodu. Crtača Jose Ortiza sam uvijek volio pa ga zato stavljam među favoritima iz Texove ekipe, ali moja očekivanja za ovu epizodu čak ni on nije uspio da ispuni. Previše blijed i nezainteresovan za detalje naspram prethodnih epizoda koje je nacrtao, Imam osjećaj kako mu tropske priče ne leže a ovdje mi jednostavno nije pružio zadovoljstvo tokom čitanja tako da mi je ovo jedna i od njegovih lošije nacrtanih epizoda. Naslovnice kao naslovnice su odlične, nemam nekih primjedbi osim za prvu koja mi je dosadna za gledanje dok su ostale dvije jako lijepe i dobro kolorisane. Zanimljivo je koliko Villa utiče na Texu, da nema njegovih naslovnica daj Bože da bi neko uzimao Texa danas.

Sve u svemu solidna epizoda koja je većinom bila dosadna i nepotrebno rastegnuta, imala je nekoliko elemenata vrijednih pažnje ali ništa što bi čitatelja u potpunosti zadovoljilo.

TX VEC 6/7 Rendžer je izdajnik!

TX VEC 18 Kiša

9, 8, 8, 8

Obozavatelj sam NIzzija i ovakvih priča.

09.07.2018
    11:36:00 sati

8, 7, 9, 9

pošlo je prilično vremena od kada sam čitao ovu triologiju,ali pamtim da mi je ovo jedan od najboljih Teksova u VČ ediciji

09.07.2018
    12:00:00 sati

9, 8, 9, 10

Jako dobro.

09.07.2018
    12:20:00 sati

6, 6, 9, 10

Onako. Nategnuto tu i tamo.

09.07.2018
    16:58:00 sati
  • jova

10, 9, 9, 10

09.07.2018
    21:40:00 sati
    jova

10, 10, 10, 10

10.07.2018
    21:58:00 sati
  • Ukupna ocjena 94%

10, 10, 8, 10

11.07.2018
    00:58:00 sati
    zhezhke

8, 7, 9, 7

11.07.2018
    07:15:00 sati

8, 6, 9, 8

Zanimljiva epizoda sa dobrom temom ali sa slabijim scenarističkim rješenjima.. Srećemo dva stara poznanika, guvernera Chihuahue Montalesa i profesra Doberada na čiji poziv Tex i Carson dolaze u Meksiko kako bi im pomogli u pronalaženju starog astečkog blaga.. Naravno, skupina krijumčara umjetničkim djelima na čelu s Georgom Buchananom im je cijelo vrijeme za vratom.. Posebno mi se sviđaju scene kada naši junaci istražuju kriptu u razrušenom samostanu i kada pronađu kartu koja vodi do skrivenog blaga, te scene kada otkriju "pernatu zmiju", kip u krošnjama drveća na nenastanjenom otoku.. Ono što mi se ne sviđa je scenario.. Naprimjer kada su Tex, Carson i Doberado zarobljeni u kripti, tek nakon što ih razbojnici izvana odluče istjerati dimom se oni sjete da postoji i drugi izlaz iz kripte (makar su to znali odmah, jer su ga otkrili dan ranije).. To je jedna od stvari koja mi je malko zasmetala.. Ili naprimjer, na samom početku, kada razbojnici na čelu sa Tachoem napadnu vlak i odluče ne odmah ubiti Texa i Carsona nego ih odvedu van i udalje od vlaka da ih tamo ubiju, uz objašnjenje da nije pristojno pucati u ljude pred gospođama koje su bile u vlaku.. Loše rješenje i loše objašnjenje, jer je preočito da je time samo data prilika Texu i Carsonu da pobjegnu.. Nema toga toliko puno, ali ponekad bode u oči..

Što se crteža tiče, smatram da je Ortiz odradio odličan posao i nemam nikakve primjedbe na njegov crtež.. I u prikazu interijera i u prikazu eksterijera je sve odradio vrhunski.. Naslovnice su jako lijepe, pune jakih boja.. Posebno bih istaknuo naslovnicu epizode "Kripta" koja mi je maestralna.. Šteta samo što na trećoj naslovnici za epizodu "Pernata zmija" nije na naslovnici sam kip zmije u krošnjama drveća.. Bila bi puno efektnija..

29.07.2018
    20:26:00 sati

9, 8, 10, 10

Lijepo zamišljena priča. Prava pustolovina. Idealno za čitanje na godišnjem na moru. Nekoliko očitih klišeja-Meksikanac promaši Kita sa pola metra, zatim Meksiko vrvi od profesora i naučnika koji jedva čekaju da ih se pozove u opasnu pustolovinu. Crtež Ortiza svakako zaslužuje najviše ocijene. Nasl.također.

16.08.2018
    13:09:00 sati

• Here was a man