Paklena postrojba

TX MX 12 | 330 str.

Opasna banda od tridesetero razbojnika hara Koloradom te napada ljudi, imanja, banke, plemena i sve ostale za koje smatraju da posjeduju materijalna dobara. Tex i Carson bivaju upoznati sa slučajem te započinju istragu, te ih prvi trag vodi do malog imanja gdje su ljudi, zajedno sa svojom djecom ubijeni na svirep način. Nakon okršaja sa manjom grupicom članova bande, Tex dolazi do traga koji ga tjera na sumnju da iza svega stoje vojnici iz utvrde Bredy.

• Paklena postrojba
    TX MX 12

• Lo squadrone infernale
    TX MAXI 2008

• Originalni broj u Italiji se pojavio u oktobru 2008. godine

Recenzija sadrži spoilere vezane za radnju priče.

Epizoda "Paklena postrojba" je jedna od onih priča koja ume da iznenadi čovjeka, ali na jedan prijatan način. Moja očekivanja tokom čitanja prvih deset stranica su bila prilično niska, te sam imao osjećaj da će epizoda brzo napredovati u klasičnu pucačinu bez neki važnih motiva. Naprotiv, epizoda je bila prijatno iznenađenje, i uživao sam u mnogim scenama dok je ilustracija sasvim druga priča.

Radnja se odvija u saveznoj državi Kolorado, gdje se u zadnje vrijeme odvijaju teški zločini pljačke i okrutnih ubistava. Zlokobna banda broji oko tridesetak članova, čije se operacije sastoje od organizovanih pljački banaka, imanja, ljudi i plemena. U ovoj priči sama banda je djelovala zanimljivo, jer će tokom radnje, sumnje polako da padaju na utvrdu Brady koja u zadnje vrijeme vrši sumnjiva posla. Naime, otkrivamo da su sami članovi bande i pripadnici vojske i da cijelo vrijeme rade pod komandama oholog narednika Thortona i nekoliko njegovih pomoćnika koji vode do reda u utvrdi. Ponekada je teško zamisliti da ljudi koji trebaju da se brinu o vašoj sigurnosti su skrenuli sa pravoga puta i spremno krenuli putevima kriminala, gdje su čak bili spremni da ubiju nevine ljude. Imamo čak scenu na početku priče, gdje je cijela porodica pobijena samo radi sitniša koji se nalazio po kući, ili pokolj u gradu samo kako bi banku opljačkali. Samo dezertiranje iz utvrde se plaća skupim načinom. Radnja epizodi pokušaje koliko toliko da drži do tekstualnog dijela, koji treba da se poravna sa dinamičnim scenama. Priča nije naporna i da se lako i brzo pročitati, dok je sa druge strane dovoljno solidna da sebi ubrzate vrijeme čitajući je. Sa druge strane, akcijske scene se uglavnom odvijaju kao klasične pucačine, odnosni sukobi između Texa i razbojnika, što je sa crtačke strane fino izvedeno.

Priča, naravno ne odiše nekom specijalnom originalnošću, ali je opet rijetkost viditi (makar za mene) da cijela utvrda, skoro cijela, dijeli slična interesovanja. Zatim u priču se uvodi mlada Indijanka koja je davno oteta od svog plemena i korištena kao Thortonova lična robinja. Pa tu imamo i ratoborno pleme Mlade Kiše, koji će se poslije da pokaže kao Texov saveznik. Negativci glavne priče su manje-više solidni, ali imam osjećaj da Nizzi nije dovoljno iskoristio njihov potencijal kao ozbiljnih protivnika. Iako često sigurni u sebe i svoja djela, scenarista nije htio da ih prikaže kao teško savladljive protivnike od strane jednoga čovjeka, iako su prethodno porazili skoro cio grad. Pomalo je suluda scena gdje Tex i Carson uspijevaju da savladaju jednu cijelu grupicu u šumi a da ovi nisu bili spremni ni da učine neku ozbiljnu štetu Texu.

Mladi Navaho

Cossua, kao crtača na početku nisam mnogo gotivio jer mi je njegov stil djelovao nekako previše nov za mene, ali mi je s vremenom počeo da bude simpatičan. Sam njegov stil jako dobro pristaje uz atmosferu divljeg zapada. Odličan je u dočaravanju prirodnih slika, pogotovo drveća i trave koja daje efekat kao da je zaista, jako mekana i udobna za gledanje. Likovi su mu manje-više solidni, dok je sa anatomske strane sve u redu. Mada, ono što se meni prilično dopada kod njegovog stila jeste njegovo primjenjivanje tačkastog sjenčenja. Nije previše pretjerano ali djeluje mekano i umjetnički lijepo za gledat. Naslovna stranica dobra, veoma dinamična.

Ono kada pas ima više saosjećanja za osobama nego ljudi

Priča je bila ugodna za čitanje, mada je scenarista mogao malo više da poradi na potencijalu razbojnika i da ih za Texa predstavi kao malo teže i ozbiljnjije protivnike, dok ovako ostavljaju utisak kao da uopšte i nisu bili tu...

TX MX 11 Utvrda Sahara

TX MX 12 Putevima zapada

Ukupna ocjena 40%