Tucson

TX ZS 818-819, 825-826 | 318 str.

Skupina špekulanata odlučuje se udružiti u „Ring“ s ciljem istjerivanja Apača s njihove zemlje i preuzmu plodna područja. Sjedište udruženja se nalazi u Tucsonu gdje se Texova družina mora obračunati s Winterom, vođom klana, i njegovim pobočnicima.

• Takson
    TX ZS 818
  • Trgovci oružjem
    TX ZS 819
  • Vruće olovo
    TX ZS 825
  • Mrtvi grad
    TX ZS 826

• Tucson!
    TX SR 211
  • Trafficanti di armi
    TX SR 212
  • Attacco Notturno
    TX SR 213
  • Tucson!
    TX TT 211
  • Trafficanti di armi
    TX TT 212
  • Attacco Notturno
    TX TT 213

• Zlatna serija je odlučila preskočiti sve originalne epizode koje su bile objavljene u Italiji između početka 1974. i kraja 1983. godine. Jedini izuzetak od toga pravila je bila ova epizoda.
  • Kako je Tuscon došao pod vlast SAD-a sam objasnio u ovoj epizodi.
  • Ovo je prva epizoda u kojoj se pojavljuje Ely S. Parker koji postaje jedan od važnijih Texovih prijatelja i saveznika.
  • U epizodi se pojavljuje Cochise, apački poglavica i Texov krvni brat.

Tex i Kit Carson se nalaze na putu do Cochiseovog sela kada naiđu na apašku bandu koja je napala skupinu bijelaca. Zahvaljujući informacijama koje su dobili od jednog Indijanca naši se junaci upućuju prema Tucsonu gdje se nalazi leglo zmija koje su sve zakuhale. Da bi uspjeli zaustaviti moguće prolijevanje krvi Tex i Kit će morati uz pomoć Kita Willera i Tiger Jacka (koji ih čekaju u Cochiseovom selu) prokrstariti dobar dio Arizone pa čak otići do Washingtona da bi suzbili urotu koja bi proizvela mnoge ucviljene udovice. Da bi uspjeli u svojem naumu morat će koristiti podjednako svoj mozak kao i svoje revolvere.

Winter & Stone

Jako dobru epizodu kod Texa Willera se može prepoznati u činjenici da kombinira akciju s istraživačko-detektivskim momentima. Ovdje se taj istraživački dio provodi, gotovo u potpunosti, „masiranjem“ protivnika, a ne pomnim istraživanjem i prekopavanjem protivnikovih ladica. Tex već na početku znade tko je glava zmije te je tako cijela priča podređena otkrivanju kako najbolje uništiti tijelo da glava sama od sebe umre. Najčešće se dogodi da se otkrije nekakva zakulisna igra, ali je cijela priča podređena dolasku do šefa i otkrivanju tko je šef dok se ovdje šef zna i priča prati uništenje njegove organizacije koja je jako dobro pripremila teren za napad. Sam prvi čin borbe završava pobjedom negativaca. Tex i Kit napuštaju grad. Čini se da klasičan način borbe koji uključuje dolazak u grad i uništenje protivnika, u ovom slučaju neće upaliti. Nameće se pitanje što i kako dalje, a rendžerska družina mora krenuti u daljnju borbu bez pravog saznanja o broju i opremljenosti protivnika. Veliki se dio priče čini da se Tex oslanja na samo jednu mogućnost i zapravo će se sve do dolaska u Washington se Tex ne nalazi u ofenzivi, a Washington je već na samom kraju priče tako da je scenarista jako dobro održavao napetost radnje i polagano otkrivao karakter „Ringa“. U priči se koriste uobičajeni western motivi: prodaja oružja i alkohola Indijancima, ilegalna pecara alkohola, korumpirani vladini službenici, zasjeda... Ipak, oni su ovdje ukomponirani da održavaju samo napetost i atmosferičnost priče. Služe ne samo za akcijske scene nego i da se postigne daljnje istraživanje neprijateljske organizacije.

Kuća gori, a raja karta!

Od negativaca u ovoj priči bi trebalo izdvojiti Wintera i Stonea. Winter je onaj koji vuče sve konce i zapravo se on i Tex tokom cijele priče uopće ne susreću što pokazuje samo koliko se Winter dobro zaštitio kada mu Tex nije mogao doći i uputiti par prijetnji. Winter izgleda kao veliki šef koji sjedi na svome tronu i povlači konce, ali se sam ni u kojem trenutku ne upliće u sukob. Bonelli je ovdje napravio jednog moćnog negativca koji se u svome carstvu toliko dobro zaštitio da on ne mora niti ustati sa stolca da pogleda koja to muha leti po gradu. Vjerojatno to na Texovu svijest itekako djeluje jer je on naviknut da veliki šef prije ili kasnije ga dođe pogledati oči u oči, ali ovdje se veliki šef postavlja kao da mu Tex nije dostojan ni lizati blato s cipela. Unatoč svim svojim vrlinama ovakav stav je sigurno malo zabolio Texa, koji je naviknut da ga negativci pogledaju u oči dok ovdje je doživio udarac na svoj ego. Scenarista to nije eksplicitno pokazao, ali mislim da je to sasvim izvjesno da ga boli više nego da je pobrao metak u čelo. Stone vjerojatno predstavlja njegovog najbližeg suradnika unutar „Ringa“ iako sam odnos nije nikada do kraja objašnjen. Lik je vrlo hladnokrvan i pred Texom uspješno zadržava svoju pokerašku facu. Tex zna da je on umješan u kriminal, ali ga ni u jednom trenutku ne može pritisnuti ili prisiliti na pogrešan korak. Nažalost njegov lik nije do kraja razvijen jer je prerano otkrivena njegova umješanost u cijeli slučaj. Puno jače bi bilo da taj fini i uglađeni gospodin na kraju ispadne hladnokrvni negativac u kojega nitko ne bi posumnjao.

Postoji samo jedan nedostatak u scenariju koji bode oči i preko kojega se ne može samo tako proći. Oni koji ne žele da im pokvarim doživljaj čitanja neka slobodno preskoče sljedeće retke! Tex i ekipa su napali pecaru gdje se proizvodi alkohol za Apače i nakon kratke pucnjave negativci unutar tog postrojenja su se zabarikadirali. Nakon nekog vremena Tiger Jack odluči zapaljenim strelicama uništiti cijelo postrojenje, a ekipa unutra karta i pije. Stvarno? Nalazite se pod opsadom četvorice tipova za koje znate da nemaju dobre namjere prema vaše postrojenju i umjesto da postavite negdje jednog straža koji će motriti na situaciju napolju vi svi kartate i pijete kao da je to još jedna uobičajena večer. Tex i ostali su mogli došetati, ne prišuljati se, nego došetati do prozora i sve unutra pobiti. Zapravo mogli su zapaliti cijelo postrojenje bakljama jer ekipa karta i pije. Ovakav propust u scenariju jako smeta jer je ostatak priče odrađen na najvišem profesionalnom nivou.

Dakle, sama epizoda je u svakom pogledu određena odlično. Letteri odlično dočarava sukobe, a i likovi su mu prekrasno napravljeni pogotovo Stone i njegov bezizražajni pogled dok razgovara s Texom. Galep na naslovnicama (originalnim) uvijek dočarava neku opasnost (druga i treća naslovnica) ili stvara atmosferu napetosti (prva naslovnica). Bonelli ovom pričom dokazuje kako se uz dobru ideju može bez problema stvoriti super priča iako se djelomično koriste stari motivi.

TX LIB 25 Kanadski pobunjenici

TX LIB 35 Granica u plamenu

6, 6, 6, 6

Vrlo dobra "prijelomna" epizoda... Tex koji već zaista sliči nečemu.

18.08.2015
    23:14:00 sati

Ukupna ocjena 38%

3, 1, 7, 5

Užas od epizode, iako Tex ima malo loših priča. Nikako mi se nije svdijela.

19.08.2015
    10:56:00 sati

8, 8, 8, 6

19.08.2015
    11:05:00 sati

10, 10, 10, 10

Naslovnice su solidne, zbog ove druge dao sam najvišu ocjenu. Letterijev crtež izvrstan. Priča odlična bez nekih idiotarija u scenariju. Volim dulje priče poput ove. Nalazi se u mojoj kolekciji odabranih.

19.08.2015
    15:51:00 sati
  • Ukupna ocjena 68%

7, 5, 8, 8

Tex od indijanca na smrti dobiva na pladnju sva imena negativaca i na njemu je samo, da jih sredi. Taj recept je puno puta upotrebljen u Texovim pričama. Malo mi je i naivno, da baš jedan jadni indijanac zna sva imena.  U gradu imamo scenu gdje Tex i KIt proživljavaju zasjedu od šetorice okorjelih revolveraša. Svi meci kao obično lete svugdje samo u njih ne. Iz grada ih put vodi ka Kočizu gdje opet preživljavaju sukub i dobivaju informacije o trgovcima oružjem. Kada srede te trgovce od jednog od njih koji opet slučajno preživi dobivaju informacije o skladištu alkohola... Puno ovih slučajnosti tera naše junake iz jednog kraja do drugog pa sve do kraja. Za jednu močnu organizaciju Ring koja ima cilj, da dođe do indijanske zemlje mi djeluju njezini članovi prilično stupidno.To mi nije baš najbolje sjelo ali daleko od toga da je priča loša. Crtež mi nije nešto previše dobar ali su mi zato naslovnice.

19.08.2015
    21:27:00 sati
  • Ukupna ocjena 43%

3, 3, 6, 7

jedva pročitao, mislio sam da je priča iz 60ih godina koliko mi je naporna.

20.09.2015
    16:06:00 sati
    darkwoodaxe

10, 8, 10, 10

Tex baci lika kroz prozor da ga ubije i ušutka jer je ilegalno ušao u njegov stan i napao ga. Izuzev toga, strip mi je odličan. Ima nekih propusta u scenariju, ali meni je zanemarivo. Ajde da i ja jednom Letteriju dam desetku, zaslužio je.

01.11.2015
    21:08:00 sati

6, 5, 8, 9