The Ultimates I.

Julia

ULT BG 1-8 | 160 str.

Nick Fury, zapovjednik sigurnosne službe S.H.I.E.L.D., dobio je zadatak sastavljanja supertima za vladu Sjedinjenih Američkih Država kojem bi glavni zadatak bio obraniti svijet od suvremenog supermoćnog terorizma. Cap America, Iron Man, Thor, samo su neka od imena koja čine najmoćniji tim na svijetu, the Ultimates!

• Nadljudski
    ULT BG 1
  • Veliki
    ULT BG 2
  • Dečko 21. stoljeća
    ULT BG 3
  • Grmljavina
    ULT BG 4
  • Hulk rastura
    ULT BG 5
  • Džinovski protiv ose
    ULT BG 6
  • Domovinska sigurnost
    ULT BG 7
  • Eksperti
    ULT BG 8

• Serijal je debitirao u veljači 2002., a izlazio je u 13 brojeva. Zadnji broj je izašao u travnju 2004. godine.
  • Na našim prostorima Bookglobe je izdavao ovaj serijal, ali je stao zaključno sa osmim brojem.
  • Mark Millar je svojim radom na serijalu nominiran 2002. i 2004. za Fan Wizard Award u kategoriji “Favorite writer”.
  • Bryan Hitch je 2003. nominiran zaHarwey Award u kategoriji “Best artist”, a 2002. i 2003. za Fan Wizard Award u kategoriji “Favorite artist”.
  • Serijal je adaptiran u dva animirana filma: Ultimate Avengers i Ultimate Avengers 2.
  • U filmu The Incredible Hulk iz 2008. sa glumcima Edwardom Nortonom i Liv Tyler, scena gdje Bruce Banner pada iz helikoptera transformirajući se u Hulka je inspirirana scenom iz stripa.
  • The Ultimates je poslužio kao svojevrsna inspiracija za film iz 2012. The Avengers.
  • Bryan Hitch opisuje svoj rad na serijalu kao koristan za učenje na kasnijem radu u filmskoj industriji.
  • Miniserijal je obilježen velikim odgađanjima, nakon čega Hitch tvrdi kako je dugo vremena trebao raditi na svojoj reputaciji da se makne sa glasa sporog crtača.
  • Serijal originalno ima dva nastavka; The Ultimates 2 i The Ultimates 3. Oni su nastavljeni sa Ultimate Comics: Avengers i Ultimate Comics: New Ultimates. Trenutno izlazeća serija se zove Ultimate Comics: The Ultimates, a piše ju Jonathan Hickman. Kako se serijal nastavljao, tim je proživio velike promjene u svojim redovima. Trenutni serijal nema nikakve veze sa onim Marka Millara.

Kada su pisac Mark Millar i Bryan Hitch dobili ponudu za rad na serijalu koji bi bio preteča modernih Avengersa, trebalo im je, prema riječima Hitcha, samo tri sata da osmisle grupu. Iako su Stan Lee i Jack Kirby šezdesetih godina prošlog stoljeća formirali Avengerse, oni su djelovali jako neozbiljno, u konačnici djetinjasto i naivno. Ovdje to nije slučaj.

Supertim!

Serijal započinje prologom, točnije za vrijeme Drugog svjetskog rata gdje mladi vojnik Steve Rogers nestaje u oceanu. Oko pola stoljeća kasnije nalazimo se u New Yorku, točnije bazi Triskelion koja je sjedište Ultimatesa pod vodstvom Nicka Furyja. Tim je u početku sastavljen od Tonyja Starka (Iron Mana) i para Giant Man (znanstvenik Hank Pym) i Wasp (Janet Pym) . U pozadini nalazimo Brucea Bannera (svi znamo njegov alter-ego) koji radi na formuli seruma supervojnika. I na kraju, neophodno je spomenuti ništa manje važnu Betty Ross, bivšu Bannerovu djevojku. Thoru je ponuđeno mjesto u timu, što on još nije prihvatio zbog političkih razloga. Za početak sasvim zadovoljavajući broj likova kroz koje se upoznajemo sa serijalom. Da se primijetiti kako su veze između likova jako produbljene jer na kraju krajeva i Iron Man i Giant Man i Hulk su obični ljudi sa vlastitim ličnostima.

Ovdje možemo odmah povući dvije teze koje pokreću daljnja događanja. I dok Bruce Banner radi na svom projektu supervojnika, autor nije propustio iskoristiti priliku i izostaviti njegovu, kako vidimo još uvijek postojeću ljubav, Betty Ross. Banner pokušava pokrenuti odnose između njih dvoje, što mu nikako ne uspijeva. Da stvari budu gore, njegov praktički konkurent u istraživanjima, Hank Pym bilježi izvrsne rezultate u svojim pokusima. Svi ti događaji će kasnije rezultirati dobivanjem prvoga zadatka Ultimatesa. Plamen koji će se razviti u pravu vatru.

Istraživački tim S.H.I.E.L.D.-a u međuvremenu pronalazi Captaina Americu na dnu Arktika. Ubrzo Nick Fury izvlači iz njega serum supervojnika, a Cap postaje vođa tima. Tim je oformljen, ali još mu je potreban zadatak.

Ono što je nemoguće za ne primijetiti su neki genijalni kadrovi proizašli iz olovke Bryana Hitcha, pravi stil za najmoćniji superherojski serijal na svijetu što je i popraćeno odličnim kritikama od strane publike. Tuš je donekle unazadio Hitchov crtež, ali i dalje sve u granicama dobrog do odličnog. Da se osjetiti mala oscilacija crteža kroz brojeve, ipak je trebalo uskladiti olovku i tuš, ali progledat ćemo Hitchu i Currieu kroz prste. Scene borbi su odlične, pogotovo fight između Thora i Hulka koji je možda čak i najbolji trenutak za pamćenje.

Back to the main; svi ti događaji su toliko isfrustrirali Bannera toliko da si je ubrizgao serum supervojnika što je dovelo do njegove transformacije u Hulka. Dakle, Banner je ovdje još jednom prikazan kao jako nestabilna osoba koja ne može kontrolirati svoje emocije. Kap koja je prelila čašu je susret Betty sa drugim muškarcem. Kad sve to uzmemo u obzir, glavni razlog njegovih problema je upravo ta ljubav tj. ljubomora. Ta ljubavna priča je ovdje jako vješto prikazana i ne djeluje kao neka jeftina i naivna bajka. Banner uopće nema nikakve zle namjere, ali budući da teško kontrolira svoje osjećaje kao normalan čovjek, možete zamisliti kako će to tek izgledati kada ispuca svoj bijes nakon što pozeleni. Banner je zapravo sklop nekoliko ličnosti, a ponaša se sukladno tome koja ličnost u tom trenutku prevladava. Ovdje imamo naviše prilike za vidjeti koliko su ustvari superheroji “ljudski”. Najjači od svih heroja; Hulk je ustvari jako slaba osoba koja se bori sama sa sobom kako bi zaštitio druge, a u konačnici i samoga sebe.

Već nakon prve tj. jedne jedine misije, novi moćni superherojski tim bio je pred svojim kolapsom. Nitko od njegovih članova nije se mogao mjeriti sa neograničenom Hulkovom snagom. Iako nebi bilo promjena u konačnici, ovdje ide zamjerka nelogičnom scenariju gdje Ultimatesi napadaju Hulka jedan po jedan što je praktički ravno samoubojstvu umjesto da svi udruže snage gdje bi imali veće šanse. Redom su padali Giant Man, Iron Man i Cap America. I kada se sve činilo beznadno, na scenu stupa Thor! Nordijski bog, kojeg dosta ljudi spominje u kontekstu drugog najjačeg heroja Marvelovog univerzuma svojom toljagom doslovno lomi Hulkove kosti (Hitch na djelu). Ali čak ni to nije dovoljno da se zaustavi zelenoga. U konačnici, imamo paradoks gdje najmanji pobjeđuje najvećega i tako spašava čitavi grad.

Millar se ne zaustavlja samo na odnosima u relaciji Banner-ostali, već između svih heroja koji u međuvremenu postaju celebrity ličnosti. Likovi poput Capa, Hanka i Janet su najviše produbljeni. Pisac je dao dosta materijala za psihološku analizu. Konačno mogu reći za jedan strip superherojskog žanra da su likovi živi, doživljavaju promjene i nisu iste osobe sa početka stripa. Hank zamalo usmrćuje svoju ženu nakon čega mu Cap brutalno razbija čeljust. Pritom treba uzeti u obzir kako se da osjetiti povezanost između Capa i Janet kroz serijal, što praktički rezultira istom situacijom kao u slučaju Bannera.

Ja Hulk, što's ti?

Svaka čast Hitchu, ali Mark Millar je razlog zbog kojeg je ovaj miniserijal tako dobar. Radnja nije plitka, ne utapa se u klasičnim epizodama sa kojima se uglavnom susrećemo. Naravno, fight je tu, ali nije na njemu primarni naglasak, barem u prvoj polovici serijala. Ipak Millar nije otišao još dalje i probao dati neku dozu uzvišenosti likovima, već je ostao u granicama tipa “The walking dead” i likova sličnih serijala. Meni je osobno zanimljivo vidjeti kako je serijal dobio dosta loših kritika kako je ovdje herojima smanjena njihova “superherojnost” što ne mogu nikako probaviti, but screw them! Ljubav, ljubomora, zavist, sve su to osobine koje izgrađuju kako obične ljude, tako i naše superjunake. Osoba koja se uspije izboriti sa tim osjećajima, koja ih uspije nadići tj. nauči živjeti sa njima, ona je svoj vlastiti heroj.

Kasnije odlazimo u drugi dio priče u kojem kvaliteta osjetno pada tj. javlja se standardna boljka Marvelovih junaka, a to je preveliki broj junaka na užasno malom broju stranica. U prvih sedam brojeva doslovno šest likova oko kojih se vrti radnja, a kasnije ipak prevelik broj heroja koje bi kvalitetan scenarij mogao podnijeti. Nastupaju Hawkeye, The Black Widow, Scarlet Witch i Quicksilver i pridružuju se timu.

Kad superheroji pobjeđuju

Kasnije se pojavljuju vanzemaljci, bića Chitauri koji se pokazuju kao sljedeća misija Ultimatesa. Naravno, sada kreću klišeji sa spašavanjem svijeta i što je odviše predvidljivo, junaci koji postaju nacionalni heroji, uglavnom stvari koje nisu vrijedne neke posebne pažnje zapitati se zašto. Gubi se skoro svaka crta njihove ljudskosti, a radnja postaje naporna za čitanje sa hrpom dijaloga koji se u konačnici mogu bez problema izrezati. Ovaj drugi dio serijala će se praktički nastaviti u jednakom sivilu i u sljedećim nastavcima; The Ultimates 2 i The Ultmates 3. Odmah da kažem da oni nisu direktno povezani. Kad se u globalu pogleda, ipak možemo biti zadovoljni sa dobivenim, prva polovica serijala nudi jako dobru priču sa bogatim scenarijem, dok u konačnici ipak ne uspijeva zadržati taj kontinuitet do završetka. Jasno da je Millar morao ubaciti nekakav poveći sukob na kraju zbog vanjskog efekta tj. da se ne dovede u situaciju da se zapravo kroz cijelu sagu puno pričalo, a ništa konkretno dogodilo, ali na kraju je ipak malo pretjerao. Možda da su neki događaji koji nemaju posebne svrhe, posebno osma sveska koja je ustvari puko drobljenje između likova, da je tu unaprijeđena radnja, a sukobi sa Chitaurima svedeni na manji nivo, možda bi ostao bolji utisak. Sve u svemu, Millar je zaradio dosta kredita prvim dijelom priče tako da scenariju ide možda bolja ocjena nego što je zaslužuje.

I think we’re superheroes now.

Thor vs Hulk - sraz titana!

• Paka01

8, 8, 8, 8

Avengersi za moderno doba, super stvar.

15.02.2017
    15:46:00 sati
    Paka01
  • Golub

8, 8, 8, 8

Jako dobar strip, jedan od boljih Millarovih radova. Svakakve je teme nabacao unutra i na kraju mu je ideja uspjela. Hitch je dosta dobar crtač, a time su i naslovnice u redu.

15.02.2017
    16:02:00 sati
    Golub

9, 10, 10, 8

Nick Furry je SHILD-ov šef, on ima zadatak da sastavi tim od superheroja, prije svega da bi vlada na taj način umanjila strah stanovništva od sve većeg porasta mutantske populacije. Furry za svoj tim angažuje Iron Mana, egocentričnog milijardera, koji je popularan kod narodnih masa. Za vrijeme Drugog svjetskog rata Captain America je nastradao. Međutim u ledenim vodama je sada, nakon nekoliko decenija, pronađeno njegovo tijelo. SHIELD je uspio da ga oživi i u njemu se pronašli još jednog heroja za tim Ultimativnih. Wasp i Giant-Man su  takođe članovi ove ekipe, pokušaj da se angažuje i Thor je propao. Naime, ovaj je sam sebe proglasio za božijeg izaslanika, okuplja oko sebe hipije i ne želi da se petlja s ovim biznisom i politikom, jer to je upravo ono što on vidi u ovom pro-američkom timu pravednika.  Izgleda da je samo Bruce Banner izgubljen u cijeloj ovoj priči, on je uspio da dobije kontrolu nad Hulkom, ali kao osoba je izuzetno labilan, tako da je moguće da čudovište svakog momenta preuzme opet kontrolu nad Bannerom. Što je najgore niko ga ne poštuje, pa čak i njegova vječita djevojka Betty gleda sa podsmijehom na njega i često ga ponižava. Ipak, Banner želi da doprinese timu u kojem se nalazi, tako je isprovocirao Hulka da izađe iz njega i Ultimativni su po prvi put dobili šansu da se dokažu u borbi. Međutim, izgleda da Thor, Captain America, Iron Man, Wasp i Giant-Man čak ni zajedno nisu dorasli zelenom divu. Hulk se otima kontroli i pravi masakr u New Yorku.

Ultimativni su u stvari Osvetnici iz Marvelovog ultimativnog univerzuma. Radi se u suštini o istim osobama, interpretiranim na novi način. Hulk je divlje čudovište, koje s vremena na vrijeme uživa u kanibalizmu. Thor ovdje nije umišljeni Bog, već skoro uvijek nasmijani hipi i samoproglašeni prorok. Furry je crnac, napravljen prema liku i djelu Samuela L.Jacksona, glumca koji je nekoliko godina kasnije u filmu Avengers preuzeo upravo tu ulogu, koja je tako reći za njega stvorena. Iako nisam veliki ljubitelj ultimativnog univerzuma, Ultimates je serijal koji je i više nego odličan. Bez obzira u kojem univerzumu se nalaze, priče sa Osvetnicima me još nikada nisu razočarale.

28.03.2017
    07:29:00 sati

• Labirint