The Ultimates 3

Fantom

ULT MRV 1-5 | 103 str.

Nakon atentata na Scarlet Witch, Quicksilver napušta Ultimatese kako bi se pridružio svojem ocu Magnetu i njegovoj grupi Brotherhood. Suočeni s mnoštvom problema, Ultimatesi će se morati još jednom othrvati napadima od strane Magnetovih mutanata i strojeva Doctora Dooma.

• Improbable Cause
    ULT MRV 1
  • Improbable Cause, Part 2
    ULT MRV 2
  • Wolverine
    ULT MRV 3
  • Savages
    ULT MRV 4
  • Robots in Disguise
    ULT MRV 5

• Nakon što je napisao The Ultimates i The Ultimates 2, Mark Millar prepušta scenarističko mjestu Jephu Loebu.
  • Ova mini-serija je izašla 2008. godine.
  • U početku se serijal dobro prodavao da bi kasnije ipak dobio lošije kritike nego dva prethodnika. Najviše se kritizirao izostanak kvalitetne izgradnje karaktera likova.

Na svaku promjenu se treba naviknuti pa tako i ovdje. Nakon što su Millar i Hitch odradili prva dva mini-serijala Ultimatesa, sada njihov posao preuzimaju Jeph Loeb (priča) i Joe Madureira (crtež). Moramo priznati, nije lako naviknuti se na ovakav drastično promijenjen svijet Ultimatesa kakvog smo nekoć poznavali, kako na scenarističkom, tako i na crtačkom planu.

Loeb je, moramo mu priznati, probao izvesti nešto novo na početku pa tako na samom uvodu u priču imamo situaciju gdje je na Internet izašla snimka seksa Tonyja Starka i Black Widow. Pogođen zbog toga, Stark uopće ne izlazi iz svoje sobe znajući kako njegove ljubavi više nema (da ne spojlamo previše). Odmah potom autor prebacuje radnju na akciju uvođenjem Venoma čiji motivi napada na Ultimatese tada nisu navedeni. Ono što posebno upada u oči u početku tj. samom prvom broju su brojne razmirice između Ultimatesa koje ustvari nemaju nikakve osnove. Pa tako imamo nekoliko puta prijetnje tipa “ubit ću te” bez ikakvog smisla osim da pokažu koliko su ti superheroji zapravo egocentrični. To zbilja digne živac.

Krenimo postepeno od likova; Iron-Man je, kako smo već rekli, cijelo vrijeme depresivan u ovoj priči niti ima nekakvog posebnog utjecaja na radnju. Šarlantan u problemima, moš mislit. Thor isto više nije ono što je nekad bio, sveden praktički na nivo Tonya Starka. Cijelo vrijeme očijuka s Valkirom, devetnaestogodišnjom princezom. Čak i sam Captain America ne igra neku bitnu ulogu. Jasno, on kao vođa povlači konce, ali je upitno u kojoj mjeri uopće može držati tim pod kontrolom. Najbolji primjer toga su Quicksilver i Scarlet Witch, brat i sestra, djeca Magneta. Upravo oni će biti jedan od glavnih pokretača ove radnje. Tu su još i Hank Pym i Wasp, koji izgleda uspijevaju sve više poboljšavati svoj odnos. I na kraju, ne smijemo zaboraviti i možda najvažnijeg člana Ultimatesa u ovoj priči; Hawkeyea. On se najviše ističe od svih likova, tjeran osobnim motivima iskazuje najviše odlučnosti tokom presudnih trenutaka.

U priči nema nekakve originalnosti, sama forma scenarija ne odudara od već viđenih stvari u superherojskim stripovima. Malo dosadnog pričanja među likovima pa malo tučnjave i tako u krug. Nemoguće je ne primjetiti kako se scenarist dohvati nekih sitnica na kraju potpuno nebitnih, a u koju svrhu? Možda popunjavanje prostora, ali čemu tlačiti čitatelja bespotrebno. Scena sa Spider-Manom i Hawkeyeom je pravi primjer toga. Koji je smisao uopće tog razgovora? To nije neobično za marvelov univerzum, pojava lika na samo par stranica, obično u svrhu toga da taj lik prenese neku korisnu informaciju dalje. Ali ovdje nema čak ni toga. I još naravno imamo sukob između Spideyja i Hawkeyea koji dodatno produžuje besmisao i agoniju.

Kao glavni pokretač ove priče možemo protumačiti atentat na Scarlet Witch. Quicksilver, nakon što neposredno svjedoči njezinoj smrti, obuzet bijesom i mržnjom, napušta Ultimatese i pridružuje se grupi Brotherhood, koju vodi njegov otac Magneto. Kasnije naravno Ultimatesi kreću za njim, što rezultira konačnim sukobom sa Magnetovom vojskom mutanata. Ovdje je Loeb odlučio prikazati Magnetovu ljudsku stranu pa tako imamo scene gdje se Magneto sažalijeva nad svojom djecom što opet ukazuje na to kako bez obzira na to koliko god se on nama ponekad činio kao “bad guy”, ipak ima u sebi ono “ljudsko”. Naravno, takve stvari u različitim situacijama treba sagledati iz nekoliko kutova da bi uvidjeli pravu istinu.

Loeb se na trenutke skroz gubio u scenariju. Na nekim mjestima se uopće ne može razumjeti što se događa u stripu. Konkretno, ubacivanje robotskih androida koji su zamišljeni kao kopije Ultimatesa je izvedeno jako traljavo. Kroz stranice se provlači dosta naracije gdje se ustvari ne raspoznaje tko o čemu govori, a kamoli što razmišlja. To jako zna iživcirati na momente. Zatim napad na sjedište Ultimatesa je također nespretno izveden, na trenutke imamo isječke borbe koja se svako malo prekida te na kraju uopće ne vidimo kako ta borba završava. Nadalje, nakon što se poigrao sa likovima robota koje naizgled vodi Ultron, scenarist očito nije znao što dalje da radi sa njima pa je linijom manjeg otpora, samo organizirao završni sudar sa Ultimatesima. I tako cijela saga ustvari nije dala ništa, ustvari bi je mogli nazvati prologom u nešto što treba uslijediti. Loeb je praktički samo posložio likove gdje ih je ispočetka zamislio da budu kako bi vjerovatno kasnije mogao ostvariti nešto više. No, o tome ovdje nije riječ.

Dotaknimo se sad crteža koji je izazvao toliko kontroverzi. Kada sam prvi put vidio crtež unutar korica to je izgledalo kao hladan tuš. Likovi su izgledali drukčije no što smo ih dosada imali prilike vidjeti. No nakon nekoliko pokušaja i davanja nove prilike to ipak izgleda jako zadovoljavajuće. Maduereirin stil se odlikuje velikom dinamikom, scene borbi su jako dobro izvedene, čak i bolje od Hitchovog crteža u prethodnim Ultimatesima. Na nekim kadrovima se pokazuju poveće greške sa proporcijama, ali ništa što bi zasjenilo jako dobar sveukupni dojam. Ako je crtež zaslužio taj atribut “jako dobar”, što tek reći za naslovnice? Naslovnice su fantastično odlične, prepune života i dinamike. Svaka od njih ostavlja zapanjujući dojam, kao da možemo osjetiti ono što likovi proživljavaju. Jedina zamjerka ovdje ide izdavaču koji je srezao cjelokupne ilustracije za naslovnice pa nemamo priliku vidjeti crtež do kraja. To posebno vrijedi za prvu naslovnicu koja je baš epska.

Prva dva mini-serijala Ultimatesa su ostavila relativno jako dobar dojam na čitatelje. Loeb je imao taj ne baš lagan zadatak da nastavi sagu, sad nakon nanovo pročitanoga serijala možemo reći kako je to moglo i trebalo puno bolje. Prvi Ultimatesi odišu bujnošću, krasi ih prije svega odlična karakterizacija likova koja je ovdje u odnosu na njih slabije izražena. Kao što sam već naglasio, Loeb je ovaj mini-serijal praktički iskoristio (žrtvovao) kako bi izgradio temelje za buduće priče. Kako znamo, The Ultimates 3 je uvod za serijal Ultimatum, a nešto kasnije Loeb je napisao priču za “ Ultimate Comics: New Ultimates”.

8, 8, 8, 8

Iako ima i svoje mane, obozavam Ultimativne, isto tako i ovaj uvod u Ultimatum.

28.03.2017