Prošlost Jimmyja Gitare

ZG KOZA 3 | 128 str.

Vraćajući se iz lova Zagor i Chico pronalaže ranjenog Jima Gitaru u svojoj kolibi. Ubrzo otkrivaju da određena banda pod zapovjedništvom Clancyja dolazi po osvetu. Uz obaveznu dozu akcije Jim otkriva priču o svojoj prošlosti i što ga je natjeralo da ukrsti putove s Clancyjem.

• Prošlost Džimija Gitare
    ZG BOP 6
  • Prošlost Jimmyja Gitare
    ZG KOZA 3

• Il passato di "Guitar" Jim
    ZG COZG 3

• Vlasnik saloona se zove Swearengen, baš kao i povijesni lik kojeg je u seriji Deadwood utjelovio Ian McShane.
  • Na str. 57 slijeva na desno grobovi Archa Stantona i Unknowna (iz filma Dobar, Loš, Zao) te Petera Blagoy E. Wicha i Save Savanovicha (dvojice vampira iz Srbije).
  • Reference na druge stvari iz života i stripa: Clint Eastwood i Dollar trilogija te Keli Brando na str. 38; Alexander Lifeson iz grpe Rush str. 51; referenca na Phantom str. 59 (grob na kojemu piše Walker); Lucky Luke str. 62 (na kući piše Morris, a ispod Talichni Tom); Kalelarga i New Garden (Novi Sad) str. 81; Angel Eyes i Tuco iz filma Dobar, Loš, Zao str. 113

Zagorova kolor serijal je najmlađi serijal koji čitatelju donosi priču o pratećim likovima u Zagorovom serijalu. Sve je započelo s prvim brojem u kojemu se bave prošlošću kapetana Fishlega, da bi tema ovoga broja bila prošlost Jimmyja Gitare (doh, očito je).

Sama priča nije ništa spektakularna pošto u nekim stvarima dosta podsjeća na priču o Zagorovoj prošlosti. Junaka (Zagora/Jima) spasi starija osoba (Fritz/Kristofferson) koja im postane drugi otac/mentor. Od njega nauče vještinu koja im poslije poštane zaštitni znak (rukovanje sjekirom/sviranje gitare), a nakon gubitka mentora pronalaze drugu osobu (Sullivane/Swearengena) koja ih poduči ostalim trikovima zanata (pojavljivanje među Indijancima/korištenje revolvera) te tako dođe do oblikovanja njihove osobnosti. Postoje neka manja odstupanja, ali sve u svemu ovo je čisti rip off priče „Zagor priča...“ tako da je kreativnosti u tom aspektu bilo 0. No opet, koliko čovjek može biti inovativan po pitanju stvaranja prošlosti nekog lika u Zagorovom serijalu. Svi likovi kod Zagora već dođu s izgrađenim stajalištima te se najčešće u par crtica mogu svesti njihovi životi prije nego su upoznali Duha sa sjekirom. Unatoč tome više od 5 za scenarij i priču neće dobiti jer se moglo iskoristiti nešto drugo izvan dobrog starog motiva osvete zbog ubojstva voljene osobe junaku i onda nastavak je osveta negativaca zbog osvete junaka. Ovo više podjseća na kredit u banci gdje imamo kamatu na kamatu i zateznu kamatau na kamatu od kamate, nego na smislenu akcijsku priču. Burattini bi zbilja trebao se nakratko ostaviti pisanja jer jedno je kreativna blokada, a rip off je nešto sasvim drugo. Najbolje bi bilo uzeti par mjeseci odmora da se smisli nešto novo i kreativno jer kopiranje postojećih priča može napraviti bilo tko. Ali akcija je lijepo izvedena i priča nije previše zamorna tako da ostaje u sredini na skali od 1 do 10.

Možda zasluge zašto je akcija bolje ispala od očekivanog se mogu pripisati crtaču ovoga stripa, gospodinu Kercu. Pošto je na topicu o ovome stripu bilo govora o tome kakav je crtež preporučam da se klikne ovdje. Ono što mi se posebno sviđa je način na koji su prikazani likovi prilikom dvoboja. Crtež je prilično dinamičan pa se čitatelj može lako uživiti u situaciju te pratiti akciju dok kod drugih črtača, koji su dobri u svome zanatu, se kod stvaranja dinamičnih scena znade potkrasti greška statičnosti. Možemo zamisliti da umjesto gledanja filma gledamo kadrove iz toga filma na filmskoj vrpci. Kadrovi mogu biti vrhunski napravljeni, ali dokle god se vrpca u projektoru ne zavrti nije to to. Zbog toga se i priča lakše guta kada postoji dinamika koja začara čitateljev um i spriječi razmišljanje o samoj priči.

I za kraj volio bih posvetiti par rečenica ubojici bez kose. King se činio iz korespodencije kako na forumu tako i iz PM kao normalan i simpatični tip, a u ovom stripu je njegovo lice stavljeno na lice bezkrupuloznog ubojice koji puca na djevojke. Ne znam je li ovdje na djelu umjetnička sloboda ili crtač želi reći da ako je netko NAJVEĆI ZAGOROV FAN onda je ta osoba spremna ubiti i slučajnu djevojku samo da dobije svojih pet minute slave, pardon pet vinjete.

ZG KOZA 2 Guthrumov povratak

ZG KOZA 4 Tajna pukovnika Perryja

9, 9, 9, 7

Lijepa, zabavna i opuštajuća epizoda. Nadam se da će Kerac ostati i dalje u staffu. Ocjena za naslovnicu je za Ferrijevu.

06.01.2017
    22:50:00 sati
  • Ukupna ocjena 16%

1, 1, 1, 7

...ovakve epizode u pravilu ne čitam...prejeftino štivo...daleko od ONOG STAROG Zagora... Zagor, onaj stari, JE FONOMEN i ovakve priče samo  UNIŠTAVAJU izvrsno djelo...bolje da nikad nisu postojale... ( sedmica je za Ferrijevu naslovnicu...ona druga nije spomena vrijedna )...

06.01.2017
    22:57:00 sati

6, 6, 10, 2

Ha ha Pa i jesam normalan tip, e sad, da li bih zaista ubio djevojku za pet minuta slave, sumnjam, ali nikad ne reci nikad :D

07.01.2017
    01:20:00 sati

Ukupna ocjena 13%

1, 1, 2, 1

Ponovit ću ono što sam rekao za ovaj strip: najlošiji Zagor u 50+ godina, neviđeno džubre, petparačko sranje. Strip koji sam osobno bacio u smeće kada sam ga pročitao i radi kojega nisam niti kupio slj. broj: Pukovnika Perryja. Strip rado kojega sam prestao sa reg. serijom, specijale i maxije ionako nisam ni kupovao, i kupujem samo extra priče koje su još uvijek jedino dobro od Zagora na kioscima.

Rekao sam najlošiji Zagor, ali ovo mi je općenito i najlošiji strip koji sam pročitao. Jimmy Gitara bio je romantičan lik... Negativac sa takvom crtom u karakteru da je ipak većini simpatičan lik. Nepredvidiv lik, ali prije svega jako tajanstven(!). Lik koji se zadržao u 600 brojeva serije ali je upropašten u najvećem mogućem stilu: tako da se o njemu kaže sve što se nikada nije znalo. Sve do najmanjeg detalja, u priči koja nije zanimljiva, uspavanka i na momente ogavno loša i dosadna priča. Znači ovo smeće od autora priče je oskvrnuo sve što ovaj lik predstavlja u Zag. svijetu. J.Gitara je mrtav lik, nakon što je preživio 50 godina. Ovo nije smelo ugledati svjetlo dana, završilo bi u kanti da je Nolitta ovo pričitao a da je i bio živ, ovo bi ga sigurno dokrajčilo. Kojoj budali je pustio da bude šef na Zagoru. Zagor više nije Zagor, recite vi što god hoćete, budite zatucani koliko želite, ali ovo nema veze sa Zagorom i ne zaslužuje ovako visoke moje ocjene, jer 0% je najbolja ocjena za ovaj strip. Šteta jer Bane Kerac zaslužuje puno boljeg scenaristu i bolju priču za crtanje. Žao mi je, ali ukupan dojam stripa je nula.

07.01.2017
    09:10:00 sati

3, 3, 8, 8

Burattinijevu neinventivnost ne može spasiti dobar crtež, a ni boja. Priča je usiljena do boli. Ocjena za naslovnicu ide Ferrijevoj.

07.01.2017
    10:30:00 sati
  • Ukupna ocjena 82%

8, 8, 8, 10

07.01.2017
    12:33:00 sati

4, 4, 7, 6

07.01.2017
    12:49:00 sati
  • PAJDO

Ukupna ocjena 22%

2, 2, 2, 4

Žalosna priča kao i cijela kolor edicija. Crtež od crtača koji je blatio Zagora samo se uklopio u posvemašnju žalost ovoga stripa. Naslovnica; ideja dobra, izvedba loša.
    07.01.2017
    13:37:00 sati
    PAJDO
  • Ukupna ocjena 54%

5, 4, 8, 3

Bjelolasica je preuvaeličao crtačke ocjene, što odmah baca sumnju na objekivnost čitve recenzije. Nije Kerčev crtež za 10-ku, a naslovnica, u kompilaciji sa maestrom Ferrijem, nimalo! Složio bih se s većinom, da je ovo otužni hommage jednom divnom i nepredvidljivom liku, koji nas je u mnogim epizodma radovao... Osim neozbiljnih Kerčevih likovnih asocijacija (kao da je u pitanju njegov, a ne nečiji zaštićeni lik), nisam vidio u ovom stripu zanimljivijih elemenata priče. Usput, u zanimljivostima piše "Kalelarga", a ona je u Zadru. Ovdje se mislilo na ulicu i istoimenu konobu u Makarskoj, vezanu za Mafest, koja se zove "Kalalarga", sa svim slovima "a", bez "e". Sve u svemu, priča i scenarij su bezlični, s minimumom potencijala, crtež zanatski, nama predvidljiv, a Talijanima, kao novitet, možda i zanimljiv. Svakako bolji od većine viđenog u Zagorovu staffu, s tim, što izgled dotičnog nije prepoznatljiv, onako Tarzanovski, bez odjeće i ostalih suvenira. Naslovnica otužna.

07.01.2017
    14:17:00 sati
    mogorovic
  • RadioClash

5, 6, 8, 6

07.01.2017
    17:00:00 sati
    RadioClash
  • vangelis

7, 7, 6, 3

07.01.2017
    19:38:00 sati
    vangelis

5, 6, 8, 7

07.01.2017
    19:51:00 sati

7, 8, 10, 9

Do sada, ovo je najbolji Zagorov kolor specijalac, bolji od Guthruma i od Fishlegove proslosti, za citavu glavu.  Bane Keracov crtez je ovdje maestralan: covjek je ocito jedan od najboljih crtaca koji je ikad pokusao crtati Zagora, i prava je steta sto ne radi cesce na ovom serijalu.  Dzimi Gitara je ovdje odlican lik, za puno dobine i unutrasnjih osobina koje prije nismo imali priliku da vidimo, i njegova proslost i kako je upoznao Herbert Kristofersona - koji je u stvari Dzimijeva verzija Wandering Fitzya - je odlico ispricana.  Svi likovi su ubjedljivi, pa cak i zlikovci, koji su u ovom serijalu inace cesto lose uradjeni.  Crtez je remek djelo, nesto sto stvarno godi ocima, a boja takodje.  Naslovnica ovog VC izdanja je bolja od one Ludens naslovnice istog izdanja.  Citav uspjeh ove price/epizode sazluzuje Kerac; ovakva legenda crtaca se rijetko vidja.  Odlicno.

07.01.2017
    21:00:00 sati

6, 5, 8, 7

08.01.2017
    19:12:00 sati
    Onedin
  • markotamara

5, 5, 5, 10

prica je preplitka,Burattini se nije bas proslavia s ovom pricom

ocekiva sam puno vise od ove price,vise akcije gledajuci u povijest ovog lika

jedina svitla tocka je Ferijeva naslovnica,sto se tice crtaca nesvida mi se njegov stil crtanja Zagora ,niti blizu onog koliko ga je nahvalilo,mozda je dobar na Bleku ali meni na Zagoru ne pase

08.01.2017
    20:08:00 sati
    markotamara

6, 6, 8, 7

08.01.2017
    20:11:00 sati

Ukupna ocjena 39%

3, 3, 5, 6

Dosad mi jedino priča s vikinzima drži donekle standard ove edicije. Inače ovo je nastavak kraja Zagora, ove edicije ga još više pokopavaju. Ukinit sve edicije i okrenit se kvaliteti Bure moj. Nema ništa od kvantitete.

08.01.2017
    23:53:00 sati
  • Gru

2, 3, 7, 6

Ukratko rečeno - smor teže vrste ilitiga vrtnja u krug by Burattini, ništa iznenađujuće za ovu ediciju, a realno što novoga napisati o Jimmyu Gitari a da već nije rečeno (ovo me čak podsjeća na "Povratk Jima Gitare/Crvena Orhideja"). Kerac solidan, mada mislim da on može punooo bolje.

09.01.2017
    00:25:00 sati
    Gru
  • raic1922

6, 7, 8, 6

09.01.2017
    17:21:00 sati
    raic1922
  • Rahazlam

7, 7, 8, 9

A nije lose...

15.01.2017
    19:02:00 sati
    Rahazlam
  • MisterYES

6, 6, 8, 5

24.01.2017
    21:09:00 sati
    MisterYES

6, 4, 8, 7

Priča je išla u dobrom smjeru koliko je to bilo moguće, ali u zadnjoj trećini se ispostavilo da je taj smjer bio postavljen na slabim temeljima. Ne mogu nikako progutati činjenicu da je glavni okidač ovih događaja bila kćer jednog mafijaša koja se zacopala u putujućeg pijanista a to nikako nije smjela. Niti Burattini nikako nije smio ponuditi tako sladunjav razlog, baš zbog toga što je bilo raznih drugih mogućnosti s kojima bi priča izgledala bolje a opet ne bi izgubila ništa u velikoj većini ponuđenog scenarija. Od pozitivnijih stvari treba izdvojiti način na koji su Zagor i Jimmy preveslali razbojnike oko kolibe i Zagorov potez na kraju sa lešom razbojnika obješenog o lijanu. Bilo je puno objašnjavanja, ali na sreću da nije objašnjeno što je točno pisalo u dokumentima koje je Jimmy ukrao, iako mi je malo nelogično da je uspio pobjeći i predati dokumente guverneru a Clancyjevi ljudi bili nesposobni da ga prate i pokušaju vratiti opasne dokaze.

Crtež je najbolji dio svega, Kerac je izvrsno prikazao šumske i gradske predjele, još samo da malo dotjera Zagora i Chica i to bi bilo to.

28.01.2017
    16:57:00 sati