Afrika

Spawn

ALBUM LIB 4 | 52 str.

Novinarka Charlotte dolazi u ekvatorijalnu Afriku napisati reportažu o krivolovcima. Upoznaje Daria Ferrera, osebujnog upravnika rezervata te pravog zaljubljenika u životinje. Njih dvojica sasvim slučajno postaju svjedoci politički izrežiranog pokolja od strane vojske te tako postaju državni neprijatelji broj 1 kojeg treba što prije eliminirati. Bježeći kroz džunglu, uz sve prirodne teškoće kroz koje moraju proći, za petama im je i ruski plaćenik za zadatkom da ih makne...

N*5

• Afrika
    ALBUM LIB 4
  • Afrika
    ALBUM RIS 1

• Glavni lik, Dario Ferrer, dobio je ime po Dariju Antunoviću, glavnom organizatoru strip festivala Mafest u Makarskoj na čijem je premijernom održavanju 2006. glavni gost bio sam Hermann.
  • Nigdje se ne spominje točno mjesto i vrijeme radnje.
  • Hrvatsko izdanje izašlo je usporedno sa svjetskom premijerom, srpsko izdanje bilo je također u tom periodu u Politikinom zabavniku 2885-2889, a slovensko izdanje izašlo je 2010. godine.
  • Kao što je to i običaj kod Hermanna, postoji više verzija naslovne strane.

Iako će sljedećeg ljeta napuniti 70 godina, živahni Hermann ne posustaje. Još je uvijek vrlo aktivan na svoja dva autorska serijala, Jeremiah i Bois-maury (mnogi bi rekli nažalost, jer noviji albumi su za klasu lošiji od prvih), a s vremena na vrijeme prihvati se i potpuno različitih projekata (što samostalno, što sa drugim scenaristima) u vidu tzv. one-shotova. Nakon samostalnih "Ubili su divljeg Billa" i "Caatinge" Hermann je krenuo u sasvim drugo područje, u crnu i vruću Afriku!

U centru pažnje je Dario Ferrer, upravnik rezervata, lokalni šerif i poprilično nezgodan tip, na neki način i fanatik kome su životinje puno milije od ljudi i koji se ne libi puškom i nožem obračunati sa krivolovcima, kojih u Africi nikad nije manjkalo. Tko je on doista u biti nije posve razjašnjeno ali kroz njegove noćne more i činjenicu da sjajno barata oružjem, može se naslutiti da se radi o čovjeku koji ima burnu prošlost. Veliko poštovanje kod nas stripofila sigurno zaslužuje i zbog činjenice što vozi avion sličan »Pajperu« od Mister No-a. U vezi je sa domorotkinjom Isekom, koja sanja o velikim gradovima u Europi i civilizaciji što znači da za nju nema sretne budućnosti sa Dariom. Dolazak znatiželjne i idealističke novinarke Charlotte za Daria je prava gnjavaža, ali ipak joj pristaje biti vodićem kroz rezervat, kako bi ona što vjerodostojnije napisala reportažu o krivolovcima. A nakon što njih dvoje prisustvuju pravom masakru od strane vojske, postaju bjegunci te kreću na opasan i naporan put kroz bujnu vegetaciju dok im je za petama vojska te posebni plaćenik iz Rusije.

Ruku na srce, Hermannovi scenariji nikad nisu bili posebno dobri i interesantni. Očito više ne voli epske priče već se uglavnom koncentrira na (hiper)realizam i ljudske drame što ponekad potpuno ubije radnju, ali kod Afrike to nije slučaj, iako je i ovaj album prije svega priča o ljudima, njihovim strahovima, željama i osjećajima, ali ima i dosta akcije i dramaturgije te naravno i snažnu ekološku notu sa kojom je Hermann htio upozoriti svijet na događanja u Africi (nešto slično kao u Sarajevo tango). Stihijsko uništavanje prirode i nemilosrdno istrebljavanje životinja i političke igre koje ne biraju žrtve su rak rane već ionako siromašnom i napaćenom kontinentu i vode ga u još veću propast, pa je tako ovaj album neke vrste upozorenje svima nama te poziv upomoć. Mislim kako nije slučajnost što nigdje nisu navedeni vrijeme i mjesto radnje, jer ono što se događa u ovom albumu može se slobodno aplicirati na većinu Afričkih zemalja. Dakle scenarij je sasvim pristojan, mada ruku na srce - onima kojima ne leže Hermannovi dijalozi koji su dosta često nerazumljivi i nespretno napisani, se vjerojatno ni Afrika sa te strane neće svidjeti.

Ako je scenario tek zadovoljavajući, crtež je prava suprotnost. Nevjerojatno je kako Hermann još uvijek drži visok nivo kvalitete svojih radova. Pejzaži Afrike, vegetacija, crteži životinja i kadrovi njihovog načina života oduzimaju dah , a dok Dario i Charlotte bježe kroz džunglu gotovo da možemo osjetiti znoj i vlagu, a kod kupanja ispod vodopada osvježenje i opuštanje..

Nekoliko kadrova iz »Afrike«

Po meni, najljepša tabla ovog albuma; kadar gdje avion nadlijeće krdo oduzima dah. Odlična perspektiva i već proslavljeni Hermannov slikarski stil.

Na svakoj tabli je evidentno da je Hermann uživao slikajući ovaj album, da se potpuno opustio i da ga je naslikao "za svoju dušu" . Naravno, kod crtanja ljudi nije se posebno popravio pa će to vjerojatno nekoga smetati , mada moram priznati da mu u »Africi« žene nisu tako ružne kao inače, već upravo suprotno – Charlotte jako dobro izgleda dok se kupa ispod vodopada, a i Iseka nije za baciti ;)). Uglavnom, neću reći ništa novo da je upravo crtež glavni adut "Afrike" i ono najbolje što ovaj album može ponuditi.

Uvodna tabla albuma. U »Africi«, Hermann se posebno potrudio oko crtanja životinja pa tako možemo uživati u brojnim lijepim kadrovima. Interesantan je i desni donji kadar i pogled na ostarjelog lava iz Dariovog dvogleda.

Kao što stoji u zanimljivostima, izdanje Libellusa izašlo je uspredno sa svjetskom premijerom a ovdje možete pogledati i dvije naslovnice njemačkog izdanja, (od kojih jedno superluksuzno – naslovnica sa žirafama - košta čak 75 eura).

Dakle možemo reći kako je Afrika svakako jedan od boljih Hermannovih albuma gdje on uz svoje crtačko umijeće pokazuje i svoju ekološku svijest te ukazuje na goruće probleme u Africi. Lijepo je vidjeti da stari majstor i jedan od najvećih crtača u povijesti ne posustaje! Siguran sam da će »Afrika« naići na dobar odaziv kod publike.

5, 6, 9, 7

Prvo je trebalo napisati da je svjetska premijera bila u Politikinom Zabavniku. Ne volim Hermana ali ovdje mi se svidio crtež. Priča je na početku izgledala zanimljiva ali kasnije je to prilično loše.
    29.12.2007
    09:54:00 sati

8, 7, 9, 6

Odlično kadriran i fenomenalno nacrtan one shot by Hermann......iako je već izašao u Politikinom Zabavniku u nastavcima i nije pobrao neke odlične kritike po forumima,ali ovako pročitan u sklopu albuma i cijeli odjednom mene je oduševio.Preporuke za sve!
    29.12.2007
    11:38:00 sati

7, 8, 10, 6

sjajno nacrtan, bolje rečeno naslikan strip, pravi užitak, naslovnica je lošija, efektinija je verzija sa žirafamai priča je dobra, meni se svidio odnos daria, iseke i onog ljigavca, koji ipak iseki ostvari snove, a dario pokaže kako nije istina da ga zanima samo ono čime se on bavi, tj. da misli globalno - efektan kraj, koji je meni poništio sve nedostatke
    03.01.2008
    10:20:00 sati
  • mcn

5, 6, 7, 6

03.01.2008
    12:53:00 sati
    mcn

8, 7, 10, 4

Vrhunski crtež s prekrasnim pejzažima, prepunih detalja, je glavno obilježje ovog albuma.
    05.01.2008
    10:42:00 sati
  • SejoSexon

8, 8, 10, 8

Odlična priča sa genijalnim crtežom! Čestitke Libellusu na ovom odličnom izdanju.
    15.01.2008
    06:14:00 sati
    SejoSexon
  • Renky

5, 7, 8, 5

Opet Hermann i neka! U Jeremiahu je pomalo posusta di je nekoliko zadnjih epizoda ispodprosječno ( u usporedbi sa zlatnim vrimenima serijala ) ali mu ovi OS albumi nekako leže. Uglavnom su sasvim solidni do odlični. Afrika je u nekoj zlatnoj sredini. Priča mi je nekako uobičajena, jednostavna ali dobro razrađena. Ostajem pri mišljenju kako bi albume tribalo standardizirati na 56-62 stranice. Ne samo Hermannove... općenito. Crtež je ponovo na razini majstora. Puno pedantniji i čišći. Priroda i životinje za desetku! Kadriranje je na momente ponovo maštovito ... kao nekad a i likovi su pomalo popeglani kao da je čuja brojne kritike, pogotovo po pitanju žena ;o) Naslovnica je najlošiji element ( govorim o onoj u izdanju Libellusa jer taj album imam ) a sve druge verzije su mi za ocjenu do dvi bolje. U svakom slučaju preporučljivo djelo.Usput, ovaj album mi ima i neko sentimentalno značenje jer smo pri posjeti studiju vidili originalne table ( kako moćno izgledaju u živo ) i upoznali kompletan proces pripreme za tisak. Neprocjenjivo iskustvo.E da. Netko je spomenija premijeru u PZ. Istina. No ovdje se govori o svjetskoj premijeri albuma ( tj. albumskog izdanja koje je čamilo misec-dva n skladištu čekajući baš spomenutu premijeru. ) tako da je podatak koji iznosi recenzent točan.
    16.01.2008
    17:59:00 sati
    Renky
  • GeneziS

Ukupna ocjena 29%

2, 1, 6, 2

Imao je Hermann i boljih dana. Priča dosadna, jednolična, isprazna, radnja monotona, scenario i kadrovi u službi crteža koji jedini i zavređuje pažnju u čitavom stripu, kao da je sva svrha i bila u tome da se napravi što više raznnovrsnih panorama i pejzaža afrike i da se obuhvate sve živuljke koje trčkaraju, lete i gmižu po crnom kontinentu. Dosadno. Naslovnica bezveze, i ona noćna i ova dnevna :)
    15.03.2008
    02:38:00 sati
    GeneziS

5, 6, 7, 5

Užasno zamorno štivo. Čitam, a neda mi se. Užas jedan. Te Hermannove prezentacije svjetskih problema me najiskrenije ne zanimaju. Da nebi bilo zabune - to jesu stvarni i ozbiljni problemi današnjeg vremena, za koje se mora pronaći adekvatno rješenje, ali mene to jednostavno ne zanima u stripu, ili bolje rečeno - ne zanima me na ovaj način. Fuck the drama. Hermannov crtež sa standardnim boljkama, ljudi su opet nikako nacrtani, nerealno i neatraktivno, priroda je stvarno puno ljepše nacrtana, ali to meni nije dovoljno da se zasjene ostale mane crteža. Slabo, ovo je jedan od onih stripova koje kupiš sretan, a onda ti žao na šta si to bacio novac.
    13.04.2008
    17:19:00 sati

6, 5, 8, 7

Priča i scenarij nisu ništa specijalno, a dijalozi su na neki mjestima dosta slabi. Tu su i neke stvari ostale nejasne, npr. Dariova prošlost zbog koje ima one snove, pa zatim ta ˝tvrtka˝ koju spominje… Unatoč tim nedostacima Dario je ipak najbolje okarakteriziran lik u cijeloj ovoj priči. Solidan je također i kraj u kojem se Dario osvećuje onima koji su mu uništili život zabivši se avionom u zgradu (barem sam ja tako shvatio). Crtež ima dva drugačija lica. Prvo je ono ljepše,  a to su predivno nacrtani pejzaži, džungla, životinje i taj dio je za desetku. Drugo je ono ružnije, a to su ljudi. Pa Hermann ne zna nacrtati ženu kako triba. Ona Charlotte, kad se pojavila prvi put mislio sam da je muško, a tako i izgleda u cijelom stripu. To je stvarno, ali baš stvarno loše. Zbog toga dvije ocjene manje.
    30.07.2008
    20:12:00 sati

7, 6, 9, 8

Hermannov crtež mi nikad nije previše dopadao, ali ovdje je baš ispao ljepše nego obično. Bio sam popustljiviji u davanju ocjene crteža, jer je album uistinu lijepo koloriran, a neki pejzaži su jednostavno prekrasni. Inače, scenarij nije nešto posebno - svakodnevica Afrike.
    16.07.2009
    23:46:00 sati
  • gombi