Svemirski brodolomci

Agencija Alfa

AA LIB 2 | 284 str.

Znanstvena baza na asteroidu Argo, smještena u dubokom kutku svemira zbog proučavanja neobičnog fenomena energetske vrpce, mora biti evakuirana zbog prolaska kometa Lucifer. Iznenadnim slučajem sabotaže, a zatim i odbijanjem pomoći od strane vojske koja sve to želi zataškati, ostavljena je na cjedilu. Agencija Alfa dobiva od July Frayn ove tajne podatke i Reiser odlučuje organizirati riskantnu spasilačku misiju u kojoj stavlja na veliku kušnju svoje agente, a time i riskira opstanak cijele agencije...

• Svemirski brodolomci
    AA LIB 2

• I naufraghi dello spazio
    AA AA 2

• Ova epizoda ima nastavak u AA 5 "S onu stranu galaktike".
  • Na naslovnici Nathana gotovo da i nema. Vidimo ga samo na monitoru sa strane, dok su glavni protagonisti Jack i April.
  • Na ovom crtežu Bonazzi je počeo raditi 1996. godine i radio ju je 2 godine. Izašla je u 5. mjesecu 1998.
  • U početku je ovo trebala biti priča iz 2 klasične epizode od 188 stranica, ali su je naknadno proširili na 284 stranice i prebacili je u spin-off Agencija Alfa. Tada je postala najduža priča u Nathanovom serijalu uopće.
  • Na zahtjev čitatelja napokon su aktivno uključeni svi agenti u jednoj priči kako i dolikuje ovom spin-offu.
  • Naziv svemirske postaje je Argo po istoimenom brodu iz grčke mitologije. I sam kraj epizode u kojem Argo ide prema energetskoj vrpci asocira na tu priču iz grčke mitologije. U njoj Jason i Argonauti istoimenim brodom idu u potragu za zlatnim runom.
  • Većina imena iz ove epizode imaju poznate reference: svemirski brod Gordon je dobio ime po poznatom junaku Flashu Gordonu, Sylvia Anderson ima isto ime kao autorica mnogih televizijskih serija znanstvene fantastike, kapetan Shirow podsjeća na Masamune Shirowa, autora poznatih mangi "Applesed" i "Ghost in the shell", zatim kapetan Nazzari na starog talijanskog glumca iz 30-ih i 40-ih godina, Amadea NazzarijaKonačno, naziv restorana Monchey Punch asocira na Monkey Punch a to je književni pseudonim Kazuhiko Katoua poznatog japanskog tvorca manga serijala "Lupin III".
  • Stručni naziv asteroida Arga je asteroid B 612, isti naziv kao i asteroid u "Malom princu" remek djelu Antoinea de Sainta- Exuperyja.
  • Naziv Lucifer spominje se i u "2010: Odiseja u svemiru" A.C. Clarkea gdje je on naziv za Jupiter nakon čega ga monolit pretvara u zvijezdu.
  • Brice je očito inspiriran istoimenim likom iz tv serije "Max Headroom". On je računalni genij koji podsjeća na Sigmunda, ali je specifičan po tome što je hirovit i dječje razigran, jer ima rijetki sindrom zbog kojeg je ostao čovjek zarobljen u dječačkom tijelu.
  • Mutogenu amebu strike-shape koja se ovdje pojavljuje kod profesora Rosinskog prvi put smo vidjeli u epizodi NN SD 44 "Zaraza".
  • Str. 31., April podsjeća Jacka na avanturu s Rebeccom, što smo vidjeli u NN 71 "Mentalna blokada". Isto tako na str. 180., vidimo Nathana i Janine i pojašnjenje njihovog odnosa punog nesuglasica što sve zajedno predstavlja djelić kontinuiteta na emocionalnoj razini u serijalu.
  • Str. 54., Ricky govori da ga kapetan Nazzari podsjeća na jednog starog glumca Merlona Flirta. Riječ je, dakako, o Erollu Flynnu poznatom holivudskom glumcu 30-ih i 40-ih koji je glumio među ostalim u poznatim filmovima "Robin Hood" i "Captain Blood".
  • Str. 56., Brice kaže da je on razvio svoj generator gravitacije temeljen na stvarnim istraživanjima Thomasa Townsenda Browna. Brown je zapravo izvodio istraživanje magnetizma i gravitacije koje je u 50-ima kulminiralo u nekoliko patenata. Efekt se zove Biefeld- Brown i temelji se na tendenciji koja se nalazi u kondenzatorima izloženi visokim potencijalima (50 KV) u kojem imamo kretanje prema pozitivnom polu. Time se dokazala mogućnost stvaranja gravitacijskog polja.
  • Str. 59., vidimo da se i u Nathanovom svijetu čuvaju vojne tajne i koči razvoj nekih ključnih izuma kao što je Briceov generator gravitacije ili svemirski brod s impulsnim motorima s kojim se vojska susrela još prije dvije ipol godine u NN SPEC 5 "Dan meteoroida".
  • Str. 78., Helen reče da će Rosinsky biti uhićen i odmah podvrgnut procesu hibernacije. Nelogična konstatacija, jer je Rosinsky prethodno na str. 62. rekao da je sabotirao sobe za održavanje života tako da sada ne može u hibernaciju.
  • Str. 100., Vigna se poigrava s povijesnim činjenicama kad kaže da se svemirski brodovi s ljudskim posadama već više od dva stoljeća kreću rutama Sunčevog sustava. Uzimajući datum u Nathanovom serijalu po novom kalendaru znači da je mislio na razdoblje od prvog leta na Mjesec 1969. godine. Pretjerana tvrdnja s obzirom da čovječanstvo još nije ni blizu tom pothvatu.
  • Str. 104., sjedište vojnog ministarstva na Zemlji podsjeća na američki Pentagon.
  • Str. 106., vojska briše sve tragove o posadi s Arga i to prije nego što je ona uopće i mrtva. Teško je u tu rekciju vojske povjerovati budući da će se netko sigurno kad tad raspitivati o nekom članu, npr. Nathan o bivšoj tajnici Helen.
  • Str. 146., vidimo ponovno animiranu sekvencu na Helen, bivšu tajnicu Agencije Alfa koju je zamijenila Janine. Ova sekvenca se prije pojavila u NN SD 6 "Zabranjena zona".
  • Str. 156., Reiser kaže da će se za financiranje misije konzultirati s jednim konzorcijem banaka s kojim je u odličnim odnosima. Također na str. 181. general Blear spominje tu financijsku grupaciju. Dosta je nejasno odakle Agenciji Alfa toliki troškovi budući da je sveprisutni Jerry Lone sa svojim brodom s impulsnim motorom već vodio Nathana na Mars i to besplatno.
  • Str. 163., Mohamed poziva Janine da gledaju holofilm mladog redatelja Joe Vengeancea koji se spominje u almanahu iz 1997. u NN ALM 3/a "Doba letećih tanjura". Međutim, u bibliografiji tog imaginarnog umjetnika piše da je živio od 2037-2108 po novom kalendaru, a kako je u ovoj epizodi trenutno 2098. godina, ispada da sa 61 godinu i nije tako mlad. Na str. 168. vidimo naslov njegova filma "All you need is love".
  • Str. 236., Jerry Lone govori posadi Arga da stave kacige i provjere rade li im retrorakete. Helen mu to potvrdi. Ali uskoro vidimo da nitko od posade nije stavio kacige na glavu.

„Osjećaj samoće koji se javlja u svemiru ne može se usporediti ni s čim drugim. Dovoljno je da se instrument ugasi pa da se u duhu rodi očaj. Pred kozmosom, čovjek osjeća svu svoju beznačajnu malenkost.“

Prisjetite se početaka serijala i načina na koji su autori postavili Nathanov svijet bliske budućnosti. Nije tu bilo posebno spektakularnih inovacija iz budućnosti niti izvanzemaljskih vrsta koji prijete planeti. Više se osjećala ona bladerunnerovska sumorna atmosfera gdje smo mogli vidjeti ljudsku dramu iza svakog ugla, gdje je čovjek usamljeniji nego ikad, a nade i želje u bolje sutra su bile ugašene velikim moćnim korporacijama koji oštro iz sjene vladaju ovim postapokaliptičnim svijetom. I to je ono što je privuklo fanove u velikom broju: jedna psihološka vizija čovječanstva u svijetu postapokaliptične budućnosti. Ali serijal ide dalje i postupno se razvija i nadograđuje. U tehnološkom smislu se posebno može vidjeti ta razlika od ranih početaka serijala. Kao da ni autori na početku nisu znali u kojem će se smjeru serijal postupno razvijati, pa smo imali neke tehnološke inovacije koje već možemo vidjeti i u našem vremenu. Postupno, mašta autora je naglo uznapredovala, pa tako se možemo diviti dugačkim svemirskim putovanjima oko Sunčeva sustava, impulsnim motorima i antigravitacijskim uređajima, dok ni na Zemlji ljudska sudbina nije više u središtu pozornosti već se naziru prvi znakovi alienskih prijetnji koji mogu globalno uzdrmati svijet. Serijal iz početne bladerunnerovske faze sve više nalikuje startrekovskoj! U kojoj mjeri će to unaprijediti ili unazaditi serijal ostaje da vidimo, ali ova epizoda je pokazala da su autori na odličnom putu.

I sam je Vigna, par godine prije objave ove epizode, najavio da radi na priči koja će dovesti do velikih epohalnih promjena u Nathanovom svijetu. I doista može se reći da je ova epizoda prvi veliki zaokret u serijalu. Da vidimo po čemu je ova epizoda tako specifična.

Definitivni prekid

Već u startu u zabačenom kutku svemira upoznajemo široku galeriju novih likova na svemirskom opservatoriju Argo na asteroidnom pojasu. Neobičnu družinu kojoj je glavna zadaća proučavanje tajanstvene energetske vrpce u svemiru koja se pojavila u blizini čine profesor Rosinsky, zatim doktor Anderson i njegova kćer Sylvia, genijalni mali znanstvenik Ricky koji je u stvari čovjek koji je zbog rijetkog sindroma zarobljen u dječačkom tijelu, mutant s Marsa Obaru te jedan android i brodsko računalo Eloise. Ta znanstvena baza smještena na asteroidu mora biti rastavljena i iseljena zbog kometa Lucifer koji će po izračunima okrznuti Argo. Zbog toga u pomoć stiže svemirski brod s dva člana: kapetanom Nazzarijem i bojnica Helen Sheldon. Ako vam ime zvuči poznato, to je upravo ona Helen, bivša tajnica Agencije Alfa koja je iznenada nestala sa scene na samom početku serijala i većinu čitatelja ostavila u čudu zbog iznenadnog nestanka. Situacija se dodatno iskomplicira kad se profesor Rosinsky u svom ludilu uzrokovanom opsesijom energetskom vrpcom i zarazom marsovskim parazitom strike-shape, otme kontroli što kao posljedicu dovodi do njegove i Nazzarijeve smrti i blokadom spasilačkog broda. Posadi s Arga jedini spas čini pomoć sa Zemlje, ali vojska odlučuje žrtvovati posadu i ne slati pomoć zbog velikih troškova. U cijelu priču iznenada upada najmlađa sestra obitelji Frayn, July koja svojom modificiranom tehnologijom uspije otkriti ovu tajnu i poslati je sestrama. Tu se uključuje naša Agencija Alfa i Reiser koji u organiziranju spasilačke misije sa svemirskim brodom Jerryja Lonea vidi mogući odličan izvor zarade koji bi mogao zaračunati vojnom ministarstvu. Ali stvari ne idu tako glatko kako na Zemlji tako i u svemiru, pa sve do završnog čina i pokušaja spašavanja posade s Arga. Mnogo faktora, među kojima su i neki koji su nezamislivi ljudskom rodu, utječu na uspjeh misije koji bi mogao uništiti i samu Agenciju Alfa. Osim opstanka agencije, na kocki su i životi ključnih agenata čiji bi životi vidno mogli promijeniti naličje same agencije...

Nova postava Arga

Prva misao koja mi je pala na pamet nakon pročitane epizode je maestralno!! Iako ovaj kratki presjek kroz epizodu ne može dočarati samu njenu kvalitetu, a sigurno se može naći i par nelogičnosti kroz priču, nastojat ću objasniti čime nas je Vigna tako očarao ovom epizodom. Kvaliteta priče i odlična scenaristička rješenja su ono što se u prvom redu ističu. Priča se čita bez daha što nije mala stvar s obzirom na dužinu od 284 stranice. Vigna je uveo veliku galeriju novih likova što je ostavilo prostora da se serijal širi kroz još jedan spin-off. Kao što tek imamo za vidjeti to će biti Asteroid Argo, a da li će epizode biti na razini ove uskoro ćemo moći prosuditi. Veliko iznenađenje je povratak bivše tajnice Agencije Alfa, Helen. Uvijek je djelovalo pomalo čudno zašto su je autori onako naprasno izbacili na samom početku serijala. To ipak samo oni znaju, ali Vigna ju je, eto, uskrsnuo. Uvođenje izvanzemaljske vrste je važan trenutak u serijalu. Kao što znamo, jedan ovakav serijal SF tematike nije se dosad bazirao na nepoznatim izvanzemaljskim vrstama. Vidjeli smo ih samo u nekim naznakama, a sad nam Vigna predočuje pravog aliena i to onog koji u radi iz sjene i doslovno rukovodi svijetom preko tajnog vojnog odjela. U nastavku u AA 5 "S onu stranu galaktike" vidjet ćemo i konkretno o kojoj se vrsti radi.

Zatim, ovo je prva epizoda u kojoj svi agenti Alfe uz nezaobilaznog Jerryja Lonea i generala Powersa imaju podjednaku ulogu. Znači Nathan nije u prvom planu. Ovim je Vigna pojačao dinamiku same radnje što je bio pun pogodak. Ono bez čega ne ide u svakoj dobroj priči i što je čini jednim od glavnih začina je ljubavna tematika. Da se podsjetimo, razdoblje oko ovih epizoda bilo je dosta konfuzno što se tiče Nathanovog ljubavnog plana. Nathan je upoznao Hadiju, ali smo ga i dalje viđali s Janine s kojom još nije razjasnio svoj odnos. Ovdje će se stvari napokon razjasniti. Na čiju štetu, to morate pročitati. Isto tako, paralelno imamo i mini ljubavnu sagu između Jacka i April koja je došla u krizu nakon što smo u jednoj epizodi vidjeli Jacka s drugom djevojkom. Sve je to Vigna raspleo u ovoj epizodi, ali ono što je možda najintrigantnije u cijeloj priči je sami završetak. Pri tom ne mislim na otkriće o pravom porijeklu kometa Lucifera, mada je i ovo dovoljno upečatljiv kraj. Riječ je o velikom zaokretu u serijalu gubitkom ključnih agenata Alfe. Ovo je još jedan dokaz koliko je Nathanov serijal u Bonellijevoj produkciji toliko nespecifičan i poseban. Autori se ne libe napraviti velike promjene i stvaraju prvi veliki zaokret. Ali ovo je tek početak. Kroz sljedeće razdoblje vidjet ćemo još dosta toga.

Alien na Zemlji u tajnom paktu s vojskom

Vigna nas izvrsno vodi kroz scene povezujući naratorski nekoliko zasebnih priča. Sve je to ipak trebalo složiti za ovako dugačku priču, ali Vigna je posegnuo za jednim trikom koji mu je itekako uspio. Između scena koristio se vlastitim komentarima i u stvari postao je pripovjedač kroz cijelu priču. Prilično neobično za današnje moderne scenarije i možda će nekome ovo didaktičko dodavanje komentara izgledati staromodno, ali po mom mišljenju ovime je samo podigao dodatni šarm cijeloj priči. Vigna puno ne komplicira, svjestan je da ne može meddovski prenijeti unutarnje misli i tjeskobe glavnih junaka, pa je ovim jednostavnim rješenjem uspio zadržati pozornost čitatelja. Čak što više, napravio je priču koja se čita u dahu. Sasvim sigurno, ovo je Vignino najbolje djelo dosad u serijalu!

Očaj i tuga zbog gubitka agenata

Sve pohvale idu i za Bonnazzija koji je također napravio odličan posao. Mora se istaći da je na ovoj epizodi radio 2 godine i usporedo s ovom je završavao i epizodu iz redovne serije "Midnight blues". Bez obzira na to, ne mogu se primijetiti neke amplitude u ovako dugačkoj epizodi tako da ovaj crtež dobiva na još većem značaju. Bonnazi kao prekaljeni zanatlija u NN staffu još k tome i podiže svoj uobičajeni standard i prati Vignu svojim crtežom na jednakoj razini. Jer trebalo je nacrtati tolike promjene ugođaja i likova kroz epizodu, od urbanih scena do onih iz dubokog svemira. Izražajnost njegovih likova, pogotovo ženskih je uvijek ono što je krasilo Bonazzijevo crtačko umijeće. To se, istina, možda ne odnosi na lik May s kojom još teško nalazi stabilan izgled. Također, iako se čini da mu više odgovaraju urbanije scene, ovom prigodom on je postigao vrlo dobar efekt i u svemirskim prostranstvima, pogotovo u završnim scenama. Šteta što takve scene nisu u gigant formatu, bile bi još izražajnije. Bonazzi je crtač kod kojeg nikad nećemo vidjeti neke spektakularne scene, ali u ovako zahtjevnim epizodama traži se crtež na stabilnoj razini i bez oscilacija što je on i uspio.

Prava istina o kometi Luciferu

Ono što ipak dijeli ovu epizodu od savršene ocjene je De Angelisova naslovnica. U biti, nema se što posebno prigovoriti njegovoj naslovnici. Kako i doliči epizodi Nathan nije u prvom kadru već Jack i April, a Nathana vidimo samo sa strane na monitoru uz šokantan izraz lica. Sve to stvara dosta jezovitu atmosferu. Ali ipak De Angelis nije pogodio samu bit epizode, jer parazit strike-shape nije u središtu radnje, a i boje su dosta tamnije i neizražajne. Zbog toga ipak ocjena manje.

Asteroid Argo ususret „energetskoj vrpci“

Emocije, uzbuđenje, napetost, akcija, sve je ono što može pružiti jedno vrhunsko djelo. To nam je ova epizoda i priuštila i okrenula nas prema novim svjetonazorima u serijalu. Budućnost serijala sigurno neće ići istim pravcem kao na samom njenom početku. Vidjet ćemo tek kako će se autori snaći u novom ozračju okrenutom više prema zvijezdama. A za one koji još nisu pročitali ovu epizodu, a namjeravaju je pročitati, prepuštam ih na par sati izvrsne zabave

.

AA LIB 1c Um koji ubija

AA LIB 3 Nebeske rijeke

10, 10, 8, 6

Nakon prvog pomalo razočaravajućeg broja AA, dvojka izgleda skoro pa fenomenalno! Gomila starih i novih likova, jedan centralni događaj koji će obilježiti cijeli jedan spin-off Asteroid Argo, vojne zavjere i izvanzemaljske prijetnje, zaista se svačeg našlo za ljubitelje SF-a i teorija zavjera na skoro tristotinjak stranica. Vigna neobično dobar. Žao mi je jedino što je iskorišten jedan, po meni slabiji crtač u NN staffu, pouzdan, ali obični rutiner. Budući da je jerry toliko nahvalio epizodu, ne mogu ni ja dati slabije ocjene...

15.08.2011
    23:48:00 sati

9, 10, 8, 7

Nadasve zanimljiva, napeta i uzbudljiva priča; definitivno se čita u jednom dahu, a, s obzirom na dužinu, taj dah traje dobra 2-3 sata. Jedino mi je malo zasmetalo to olako izbacivanje Jacka i April iz redovne serije, a čemu će sve to ishoditi (Asteroid Argo) malo kvari sveukupni dojam. Mislim da se Vigna tu ipak malo preračunao. Kako je već spomenuto, priča također dobiva na šarmu i ljubavnim tematikama koje su ovdje ispripovjedane, pogotovo ona koja se tiče Nathana i Janine te nijhovog konačnog ljubavnog raspleta.

Bonazzi odlično obavio posao, u rangu svojih mogućnosti, mada mu crtež i dalje zna u nekoliko navrata izgledati pomalo neuredno. Meni se više sviđaju njegovi uratci na gigantima, no dobro. Zaključak: Definitivno najbolji Bonelli u 1998. godini.

16.08.2011
    01:50:00 sati

9, 8, 9, 8

Uistinu jedna od najboljih priča Agencije Alfa koje sam dosad pročitao - dinamična radnja, napetost... sadrži sve što valja.A formiranje spinoffa Asteroid Argo druga je priča. Sudeći po broju izdanja, nije baš upalilo.

28.01.2012
    19:50:00 sati
  • chris.tower

10, 10, 10, 10

Ova epizoda mi je top 10 od dosada procitanih! Kao prvo prica je odlicna, upoznajemo nove likove, saznajemo sta se desilo sa Helen (scena onog holocrtica me prisjetila odlicnih prvih epizoda), cijela ekipa iz Agencije je ukljucena u pricu, a zatim i vecina price je smjestena u svemiru sta mi je puno bolje od epizoda u gradu. Jos treba nadodati i (konacno) pojavljivanje izvanzemaljaca, misteriju energetske vrpce (koju smo onako nakratko vidjeli u ep#77), ljubavnu romansu Jack-April, Nathan-Janine, kao i tragican kraj gdje stradaju Jack i April i dobili smo sve elemente savrsene epizode na preko 280 stranica!

Jedina mala zamjerka ili nelogicnost je forsiranje o skupoci spasilacke misije gdje Reiser mora dignuti nekakav ogromni kredit (koji niti vojska trenutno nemoze) da bi uopce mogao poslati Nathana i ekipu do asterodinog pojasa?! WTF kad sve sta mu treba je platiti Jerryev shuttle? A svega prije nekoliko brojeva je Nathan zajedno sa Daro Dehnerom i Jerryevim shuttleom isao do Jupitera a onda "usput" odlucio skoknuti i do Saturna! Tko je to platio?

09.05.2012
    20:24:00 sati
    chris.tower

9, 9, 9, 9

Početak je bio malo naporan, ali se kasnije sve stabiliziralo.

17.07.2012
    22:13:00 sati

10, 10, 8, 9

Priča je odlična i svaka čast scenaristu.. Nešto ovako dobro nisam čitao od Nathanovih prvih giganata.. Jedino crtež malo kvari dojam, ali opet ne toliko da ovo ne bi dobilo odlične ocjene.. Čitanje traje dugo, ali se definitivno čita u jednom dahu.. Preporučam!

17.02.2013
    18:59:00 sati

7, 9, 7, 5

Epizoda koja ostavlja dojam uvoda u neku svemirsku sapunicu...ne kažem da je to sada nešto loše,ali osim što u niti jednom trenutku nije dosadna za čitanje, ova epizoda i nije nešto posebno. Smiješno i apsurdno mi je u toj dalekoj budućnosti, u tom dalekom svemiru vidjeti onog malog Bricea kako nosi one "pepeljare" na nosu,no one su očito rekvizit koji bi trebao prikazati dotičnog kao extra pametnog tipa koji uz pomoć svog mozga nudi rješenja i za najkompliciranije probleme...
    11.12.2013
    22:23:00 sati
  • thekide

10, 10, 8, 8

Šteta što ovo nije bila Agencija Alfa 1, to bi bio sjajan početak nove edicije, a ne one kratke ispodprosečne pričice. Vigna je ovde stvarno dostigao svoj maximum, ali izbor crtača je totalni promašaj. Bonazzi moze eventualno da crta samo prljave gradske priče, ali on u svemiru nema sta da traži. Verovatno ga guraju zbog brzine jer ne vidim drugi razlog da pored toliko sjajnih crtača najviše guraju njega.

U svakom slučaju častiću ga osmicom da ne kvarim prosek sjajne epizode.

23.07.2014
    10:44:00 sati
    thekide

6, 5, 8, 7

Strašno precijenjena priča. Neki su, valjda, ludi za tim kontinuitetom i za, u ovoj epizodi, tada nerazjašnjenim događajima. Mene te skroz odbija jer na kraju se o cijeloj ovoj priči, zapravo, skoro ništa ne saznaje. Ok, neka ostane par nerazjašnjenih stvari koje će se moći ubuduće uprabiti, ali bezveze mi je nakon 300-stranica završiti čitanje s osjećajem da, zapravo, nisam saznao ništa. I neka ovo dobije nastavak godinu i pol kasnije (čak je iznjedrilo i cijeli spin-off serijal), ali ovako, kao prvi dio, meni je to skroz mlako obrađeno.

Imamo par, ne znam baš koliko smislenih, ljubavnih pričica u pozadini, zatim dosadnjikavu naraciju sa ajde, ipak par dobrih misli i rečenica o svemiru i samoći, ali ono što fali epizodi je nekakva dinamika, dodatna razrada priče, horror, ma bilo šta. Očekuješ nešto u stilu aliena s onim strike-shapeom, ali on nestaje iz radnje još u prvoj trećini priče. Skupa s njime i sva atomosfera, dinamika i napetost odlaze vrit. Onaj "komet" uzrokuje promjene u gravitaciji i na kraju se samo na toj njegovoj izmijenjivoj putanji, vojnim spletkama i tajnama koje ostaju nerazjašnjene, temelji cijeli drugi dio priče. Zamka koja je postavljena Jerryevom brodu je lišena ikakve uzbudljivosti, isprve tek nabrzinu odrađena da bi na kraju cijela drama bila riješena na način koji je odavno postao NIzzijev neslavan potpis u Tex Willer raspletima. Za likove me više, na kraju, nije ni bilo briga, koliko god da su važni za serijal.

Bonazzi je ovdje, izgleda, na vrhuncu svojih sposobnosti i kao takav mi je vrlo dobar. Konačno mu je crtež malo detaljniji, vidi se da je i u likove (osobito Nathana) uložio nekakav trud, za razliku od prije.

Naslovnica dobra, ali napravljena više kao navlakuša koja obećava borbu koje u stripu ni nema.

Sve skupa, meni je ovo nekako uobičajeni Vigna. Osrednji do solidan scenarist.

10.11.2014
    23:48:00 sati

10, 10, 8, 2

EDIT: 17.02.2019.

Svojevrsna prekretnica u Nathan Never serijalu. Imamo naznake velikih promjena, jako je bitna za kontinuitet, a ujedno označava i začetak Star Treka na Vigna način! Meni odlično. Za razliku od direktnih nastavaka ove priče, kojima je završnica najlošija točka, ovdje je završni dio najbolji i čitatelja ostavlja bez daha, s grozničavim očekivanjem nastavka ove uzbudljive svemirske odiseje.

S moje strane, do sada najkritiziraniji scenarist "trojca sa Sardinije" se, ovom pričom, dobrano iskupio. Za razliku od direktnih nastavaka ove priče, kojima je završnica najlošija točka, ovdje je završni dio najbolji i čitatelja ostavlja bez daha s grozničavim očekivanjem nastavka. Istina, "energetsku vrpcu" je uzeo iz filma Star Trek Generations iz 1994., a tamo, upadom u vrpcu završiš u "nexusu". Nije prolaz do druge galaktike, već mjesto na kojem bi svatko htio završiti, ali to je neka druga priča. Mislim da je među posadom Arga trebao završiti i Komandant Data, pardon, Link. Baš bi odgovarao temi, a i zapostavljen je u seriji.

Šteta je što je Bonazzi crtao ovako kompleksnu i atraktivnu epizodu. Nije on za svemirska prostranstva! Istina, serijal Nathan Never pati od problema loših crtača, ali trebao je ovo crtati netko atraktivniji, npr. Francesco ili Dante Bastianoni, De Angelis, Simeoni ili Calcaterra. Tada bi to bilo pravo remek djelo. Dajem osmicu iz razloga što ova priča zaslužuje nabolje ocjene i ne da mi se kvariti prosjek. Naslovnica bez veze. Potpuno promašena tema s obzirom na ogroman raspon puno boljih kojima obiluje ova epizoda.

17.12.2016
    06:44:00 sati

10, 9, 9, 6

Brojevi 2 i 3 ove edicije su pravi primjer kako je ona tribala izgledati jer koliko čujem kasnije se to sroza totalno. Ovo je prava poslastica za sve fanove. Imamo kompleksnu priču, veoma bitnu za kontinuitet i uključeni su skoro svi likovi agencije, mnoštvo novih sporednih likova a tu je čak i povratak Helen uz reprizu one simpatične karikature. Događaja ne fali pa tako imamo raskid Janine i Nathana, nestanak Jacka i April koji će fomirati Asteroid Argo (nisam još pročita nijednog, ne znan je li onoliko pljuvanje opravdano ;), čak su ubačeni i vanzemaljci i svemirska vrpca. Jedino što fali ovom je ta dinamika kao što je primjetio i bonjovi4ever u komentaru iznad, akcije ima nešto malo ali nije konkretna. Također je u pravu da nismo dobili odgovore na mnoga pitanja ali sporo građenje kontinuiteta je odlika ovog serijala. Ipak se nadam da scenaristi neće zaboraviti dati odgovore na ta pitanja. Što se tiče crteža, Bonazzi je to pa znamo što moremo očekivati. Nije to lip crtež ali korektan je u većini slučajeva, rutiner kako kaže Deecay. Ovdje mi izgleda da se čak više i potrudio, i likovi mu izgledaju ljepše i jasnije. Naslovnica je slaba.

27.12.2020
    08:17:00 sati

10, 9, 9, 7

Konacno jedna NN prica kojoj se cesto i rado vracam. Ni sam ne zanam koliko sam puta, ukljucujiuci i veceras, zarad ove recenzije, je iscitao. I nije mi nikad dosta, sto valjda dovoljno govori o samom kvalitetu epizode. A akoi imam kakvih primedbi, onda je to prlicno jadna naslovna strana.

27.11.2021
    06:37:00 sati

8, 8, 8, 8

Priča se mi najviše sviđa zbog toga što nudi uvid u običan život puno likova iz Nathanovog svijeta. Sazanjemo šta je  sa Helen, šta između Janin i Nathana... A i glavna radnja na svemirskom brodu je napeta. Minus mi je način na koji se Agencija Alfa upučuje na zadatek. Naime zločesta od sestara Fryn nekako nabavlja informaciju, da je svemirski brod u opasnosti i podatak posreduje Alfi. To mi je malo nategnuto. Prvo, kao prvo, koga briga za taj brod? Ako i koga da, zašto baš nju? I zašto mora taj podatak dati Alfi?

12.08.2022
    13:12:00 sati

• Prkos smrti