Zamka za Janine

Agencija Alfa

AA LIB 22d | 43 str.

Nakon jedne zabave na osmoj razini Janine je zapela za oko mafijaškoj organizaciji koja se bavi trgovinom bijelim robljem. Nakon što u zadnji tren uspijeva dozvati svoju agenciju u pomoć Nathan kreće u dramatični spasilački pohod na razorenu drugu razinu grada...

Ukupna ocjena %

P*

S*

C*

N*

• Šumska kraljica - Voditeljica - Demon s Waldura - Zamka za Janine - Klinika smrti
    AA LIB 22

• La regina della foresta - Anchor woman - Il demone di Waldur - Un dramma per Janine - La clinica della morte
    AA AA 22

• Četvrta priča iz ovog broja Agencije Alfa. Prva "Šumska kraljica" i posljednja "Klinika smrti" pripadaju May, u drugoj "Voditeljica" je Nathan u glavnoj ulozi dok se u trećoj priči "Demon s Waldura" susrećemo s Legs i malenom Kay.
  • Druga samostalna epizoda o Janine u ovoj ediciji. Prva je bila "Drugi život" objavljena u AA 13 dok smo prije toga imali dvije priče objavljene u specijalnoj ediciji kao dodaci glavnim epizodama: "Janine: Dan u Agenciji Alfa" i "Ples smrti".
  • Str. 276, Nathan s Janine bježi na groblju kostura na 2. razini grada. Nastalo je kao posljedica pada ostatka Uranije na grad i izazvao veliki pomor stanovništva. Vlast je nakon toga pokušavajući spriječiti zarazu ubrizgala posebni materijal koji je rastopio tijela i stvorio kosture.
  • Str. 280-284, Nathanovi jeet kune do potezi u borbi s jednim od zlikovaca i brutalni obračun s ostatkom bande.

Nekako je postalo logično da će u ovoj ediciji koja služi za predstavljanje raznih likova iz NN svijeta svoje mjesto koji put naći i pouzdana tajnica Agencije Alfe, naša slatka Janine. Janine smo već mogli vidjeti u zasebnim epizodama kao dodatak nekim specijalcima, a premijeru u ovoj ediciji je imala u sasvim uspjeloj epizodi "Drugi život". Na red je opet došla jedna kratka priča iz njenog života. Ovaj put nećemo započeti sa samom pričom već ćemo se prvo okrenuti najboljim dijelom ove epizode.

Janine u zanosnom izdanju

A to je, bez razmišljanja rečeno, crtež. Sami spomen na De Angelisa sugerira da možemo očekivati bogatstvo njegova poteza. I stvarno, iako je riječ o kratkoj epizodi, opet smo dobili jedan prelijepi crtež. Fantastični prizori East Cityja, ovaj put prikazan na dvije razine: na osmoj, u kojoj vidimo Janine na nekoj zabavi te na drugoj razini, sad razorenom području nakon pada ostatka Uranije na grad. Uistinu je divota gledati ovaj crtež i unijeti se u atmosferu grada iako priča ni približno ne prati crtež. Posebno nas De Angelis duboko unosi u jezovitu drugu razinu gdje vidimo ogromno odlagalište kostura ljudi poginulih nakon pada Uranije. Vlast je odlučila na to područje ubrizgati poseban materijal kako ne bi došlo do zaraze i rezultat toga su strašne, impresivne scene koje izazivaju jezu na sami pogled. Brojni su detalji u koje se možemo tako unijeti gledajući De Angelisove vinjete. Tu je trula pozadina grada natopljena svojom teškom prošlošću, tu su tetovaže likova, natpisi na zidovima, tmurne uličice, općenito i oni najbeznačajniji dijelovi u De Angelisovim rukama su tako živi da možemo u potpunosti osjetiti tu atmosferu grada. Isto tako, sami lik Janine je u De Angelisovoj viziji tako privlačan i seksi da nam dođe da nagovorimo Nathana da se opet prepusti u avanturu s njom i zaroni u njene čari. Ali znamo da od toga neće biti ništa, davno su se raskinule emocionalne veze između njih dvoje i sada se čini da je sve ostalo na čvrstom prijateljstvu.

Groblje kostura
na 2. razini nakon pada ostatka Uranije

Ili možda nije kako nam Vietti zagonetno na kraju sugerira. Ono što je sigurno, Nathan je uspio u ovoj priči izvući Janine iz nevolje. Iako je glavni boss Vietti scenarist ove kratke priče vidljivo je da se baš i nije previše unio u nju. Zna to Vietti uraditi s vremena na vrijeme, napraviti neku neambicioznu epizodu čisto za popunjavanje rupe u broju. S obzirom na njegovu vještinu pripovijedanja i fantastičan scenaristički talent fanovi bi na ovo rekli da je bolje da se nije dohvatio pisanja ove kratke priče. Cijela priča se vrti oko otmice Janine koja se našla sama na jednom ekskluzivnom partyju na osmoj razini, jer joj prijateljica u posljednji tren otkazala društvo. Likovi iz neke očito mafijaške organizacije iz samo njima znanih razloga prepoznali su u njoj izvrsnu priliku i posljedica svega je njeni pokušaj otmice. Ali Janine uspijeva u zadnji tren preko posebnog Alfinog telefona za hitne slučajeve stupiti u vezu s Nathanom i eto njega u spasilačkom pohodu. Ispostavit će se da je u pitanju bila trgovina bijelim robljem za prostituciju, samo su zločinci nabasali na krivu osobu misleći da je Janine idealna žrtva za to.

Zagonetni Miguel Herrera u društvu s Janine

Trgovina bijelim robljem, hmm, malo nategnuto, ali hajde neka bude. Očito je Vietti bio inspiriran filmom "Taken" s Liamom Neesonom u glavnoj ulozi, ali pitanje je koliko to drži vodu u ovoj priči. Kulisa je izvrsno postavljena, prvo raskošni prikaz bogate osme razine, a zatim se prebacujemo na Sub City i drugu razinu s jezovitim prikazom kostura svih onih poginulih nakon pada Uranije što je spomenuti De Angelis izvrsno predočio. Ali sve vezano uz priču je tanušno. Zašto se baš Janine činila idealna žrtva u očima mafije nije uvjerljivo argumentirano. Prije bi se ta trgovina djevojaka za prostituciju mogla odnositi na djevojke s nižih razina, a ne na neku situiranu koja uživa u partyjima na osmoj razini. Nakon toga se sve svelo na brzopotezno spašavanje u skladu s kratkoćom priče. E sad, nekima bi se mogao svidjeti način na koji se Nathan obračunao sa zločincima. Nathan je ovdje u svojoj krvničkoj verziji, čvrst, nemilosrdan, odlučan, lucidan, kakvog smo rijetko viđali.

Nemilosrdni Nathan kakvog ga dosad nismo vidjeli

Vietti je na talijanskom forumu objasnio da nije htio prikazati osvetoljubivog Nathana već je to bila očajnička reakcija čovjeka koji nije imao drugog izbora. "Nathan predobro zna u kakvu se jazbinu morao spustiti kako bi oslobodio Janine. Na kraju je bio ljut na Janine. Morala je biti opreznija. I ona to razumije po pogledu koji su razmijenili na kraju." Ovo je Viettijevo tumačenje. Po meni dosta nategnuto, jer Janine uopće nije kriva što se slučajno našla na krivom mjestu u krivo vrijeme. A što tek reći o Nathanovoj dosljednosti koja ga je dosad krasila prema zločincima, a ovdje se pretvara u hladnokrvnog ubojicu u svojoj misiji spašavanja Janine. Zato Viettijevo tumačenje epizode ne drži baš vodu, više mi se čini da je brzinski htio popuniti kvotu za ovaj AA broj.

Nama ostaje i dalje nadati se ponekoj kvalitetnoj priči iz ove edicije, ali teško da će se nešto promijeniti. Daleko su već oni dani kad smo mogli uživati u kultnim epizodama. Čak se niti Vietti pretjerano više ne trudi nešto kvalitetno napisati očito je pretvarajući u poligon za vježbanje brojnih netalentiranih scenarista. Na žalost nas vjernih čitatelja koji i dalje strpljivo čekaju koju dobru priču iz AA edicije sjetno se prisjećajući dana kada smo mogli uživati u njima.

AA LIB 18c Stroj za snove