Nebeske rijeke

Agencija Alfa

AA LIB 3 | 284 str.

Nakon što teroristička grupa mutanata obavi nekoliko profesionalnih krađa povjerljivih znanstvenih istraživanja moćnih multinacionalnih kompanija, Služba zemaljske sigurnosti unajmi agente Agencije Alfa da istraže slučaj… Ono što slijedi su sukobi između više interesnih grupa gdje se svaka želi okoristiti tajanstvenim projektom kojeg je provela kompanija Kiobe. Neka igre započnu!

• Nebeske rijeke
    AA LIB 3

• I fiumi del cielo
    AA AA 3

• Naslov "Nebeske rijeke" dolazi od prirodnog fenomena (struje vodene pare visoke gustoće teku stratosferom i šire se cijelim planetom) koji je u Nathanovo vrijeme postao izrazitiji te tako pogodan za stealth putovanja u tom dijelu atmosfere.
  • Epizode na koje se priča direktno nastavlja: NN LIB 1 "More pustoši" (str. 110./111.) i NN LIB #8 "Duga noć".
  • Saznajemo da je Kiobe Chemical dio moćne organizacije Globaltech Uniona, koja provodi genetska istraživanja na ljudima i mutantima.
  • Protein NG-7 Skotos će u budućnosti iskoristiti da bi stabilizirao molekularnu strukturu artificijelnih tehnodroida. Taj protein se autogenerira u krvi mutiranih s Hell's Islanda.
  • Str. 16., 1. vinjeta, transparentna elisa! ;) Str. 103., Reiser sjedi s lijeva, a Sigmund s desna, na sljedećoj stranici, oni sjede obrnuto! Ili su nabrzinu promijenili sjedala kad mi nismo gledali, ili je crtač sfušao?
  • Str. 18., Nadia Galya, vidi NN LIB #1b/c "Bezvremenski rat". Pojavljivat će se povremeno tijekom serijala kod konflikata između Zemlje i stanica.
  • Str. 27., enkripcija moguća samo pomoću Northon Delta ključa. Norton je bio poznati proizvođač softvera te legendarnih aplikacija Norton Utilities, Antivirus, Ghost! Dobra spika oko enkripcije - zavojite (spiralne) brazde u 3D strukturi! ;)
  • Str. 31., u Gradu djeluje i agencija Hexagon, a upoznajemo direktora Alana Kaplana i najbolju agenticu Laru Cohen (Lara Croft tombraider, anybody? ;))
  • Str. 36., bar-kod na zatvorenicima, heh ;)
  • Str. 63., srednja vinjeta, Guy čita strip Legs Weaver! ;)
  • Razne tehnološke stvarčice: str. 87., leteća zaštitna odijela koja funkcioniraju do granica stratosfere! Elektromagnetski ometač; str. 93. trodimenzionalne projekcije na satu i 3D monitori?! Ovo zadnje se možda po prvi put pojavljuje, skoro uvijek je tehnologija više fizička.
  • Str. 121., prvi kadar - mali robot iz "Star Wars"; srednji kadar, starac i Legs ;)
  • Str. 140., druga vinjeta, jedna od cijevi nosi logotip Telecom Italia.
  • Str. 284./286., vidimo skrivenu Skotosovu bazu na području Teritorija, njega i njegovog sina Kala Skotosa koji je u prijašnjem susretu dobio ovo tijelo, te saznajemo da se gradi nova zgrada sjedišta u središtu Grada. Tehnodroidi samo što nisu usavršeni!
  • U ovome broju Agencija Alfa dobiva novog člana - mutanta Branka.
  • Kako su u prošloj epizodi AA #2 "Svemirski brodolomci" nestali Jack O' Neill, April Frayn i ostali, agencija Alfa još ne poduzima ništa da ih vrati. Njima će se vraćati u AA #5 "Al di la della galassia/Onkraj galaksije ".
  • Svojevrsni nastavak ove priče je u AA #10 "Tajna mutanata".

"Još jedna u nizu izgubljenih bitaka…"

Ovdašnja publika vjerojatno se već upoznala s novom pokretačkom snagom serijala NN. O kome to govorimo? O Viettiju, dakako, koji je u kratko vrijeme uspio napisao dobar broj epizoda, i to ne standalone, već one usko povezane s glavnim linijama serijala. Vraća se po treći put temi segregacije mutanata i mutantskog terorizma. Mutanti od samog početka dijele zajedničku ropsku sudbinu kakvu su ljudi namijenili replikantima u kultnom "Blade Runneru" Ridleya Scotta (Istrebljivaču). Umjetno stvoreni da obavljaju teške radove u otežanim uvjetima i zamjene ljude. Kako će priča ići otkrivamo da bladerunnerovski replikanti imaju puno više poveznica s našim mutantima. No, kakogod, izgledalo je da su mutanti već preduboko ukorijenjeni u serijal, no "drski" scenaristi odlučuju od mutanata napraviti istrijebljenu rasu. Ispočetka podjarmljivana, umjetno stvorena rasa da bi radila najgore ljudske poslove, krah je dočekala svojom pobunom. Marsovski mutanti u NN serijalu ne postoje (možda smo očekivali da budu poput Marsovaca iz Total Recalla, no epizode poput "Crvenog planeta" su to odbacile), to su zapravo ljudi koji su zbog nedostatka zraka dobili bijele pjege na koži. Tu su i mutirani freakovi s Đavoljeg Otoka, produkti još jednog eksperimenta otišlog kvragu!

Gradski nokturno

Priča započinje klasičnim bladerunnerovskim prikazom grada, s velikim neonskim panelima, reklamnim letjelicama i orijentalnim natpisima, mutnim neprobojnim nebom sazdanim od smoga. Lijepi uvodni total, pa nekoliko srednjih planova iz različitih rakursa da bi konačno na kraju druge stranice prešli na krupni plan s akterima, grupi lopova s visoko-sofisticiranim borbenima odijelima. Za početak, dinamička sekvenca oružane pljačke. Nakon spektakularne pljačke i još spektakularnijeg bijega dostojnog velikih majstora eskapizma, autori nas vode u nekoliko slijednih dužih scena u kojima se ukratko upoznajemo s akterima priče koja se tek počinje razvijati.

Dobri momci i cure Agencije Alfa, beskrupulozni direktori multinacionalnih kompanije, te nekoliko upitnih karaktera čije se namjere i opredijeljenosti još ne mogu ocijeniti. Negativni karakteri su živopisni i bondovsko neprijateljski karakterizirani; plaćenici pod vodstvom Jereza Navarra (vidjeli smo ga već u #86 "Duga noć"), njegova desna ruka mutantkinja Mara, robot Deimo, zatim direktori Globaltecha – zvat ćemo ih Debeli esper, Očalinko i Albino Crnac. Pozitivci su dakako agenti Agencije Alfa. Između njih, djelujući na samoj ivici zakona, su pripadnici mutantske terorističke organizacije. Istaknutiji – vođa, divovski mutant Branko, njegova desna ruka Rea, znanstvenik Doc, pilot letjelice Drake idr. Najkompleksniji lik o mutanata jest sam Branko, rastrgnut između odanosti svojoj mutantskoj rasi i mirne integracije s ljudima, bez gerilskih akcija.

Maurizio Gradin i Fabio Jacomelli (25/4/1967 & 14/6/1966, Italija) dvojica su talijanskih umjetnik koje ćemo u NN serijalu najčešće sretati u paru. Obadva su studirali u Scuola di Illustrazione e Fumetto del Castello Sforzesco (Školi za ilustriranje i stripove) u Milanu. Nakon toga, Gradin odlazi na rad na grafičkom polju, dok Jacomelli započinje karijeru freelancera za nekoliko reklamnih agencija. Započeli su svoj zajednički opus 1993. godine, prvo s "Doan & C:", "Billiband" kod izdavača Intrepido. 1995. godine ilustriraju epizodu "Hammera" kod izdavača Star Comics. Bonelli kući pridružili su se iste godine, gdje zajedno počinju na serijalima Legs Weaver i Nathan Never. Gradinov i Jacomellijev prvi rad bio je u ovom broju. Jedan od sljedećih Gradinovih uradaka na Nathanu bio je u NN gigante #8 "Posljednje Nautilusovo putovanje" gdje radi na ispomoći Antonelli Platano. Očito ima dobre mogućnosti uklapanja u stilove drugih crtača jer je i gigant, a i ovaj AA odrađen vrhunski sinkronizirano, ko da je sve odradio jedan autor. U zadnje vrijeme Gradin je odradio i par kolaboracija s ozloglašenim Henryjem na serijalu Martin Mystere, gdje je Henryjev ružan crtež upotpunio s digitalnim pozadinama. Jacomelli je debitirao u regularnoj seriji dvostrukom epizodom #132/133 "Venti di guerra", koja još nije objavljena kod nas. Zgodnu ilustraciju s upotrebom računalnih efekata na duplerici na stranicama 242./243.

Ajme… Fali mi guze ;)

Vesela družina dobiva još jednog člana…

U crtačkom dijelu imamo mnoštvo odličnih efekata i specifičnosti, jer ipak, priznajmo da ne koriste svi sve što današnji strip dopušta. Uočimo kinetičke linije, digitalizirane pozadine i sjenčanja, detaljnost i raznovrsnost borbenih odijela. Očito reklamni ilustratori s osjećajem za strip mogu dosta doprinijeti bogatstvu crteža.

Pored glavne teme o mutantskom terorizmu, tu su i maliciozna istraživanja multinacionalnih kompanije čiji projekti su zainteresirali interesente svih vrsta. Od običnih biznismena, gerilaca do apokaliptičnih propovjednika. Vietti se odlučio voditi cijele skupine likove kroz priču koja se proteže u opasnih 250 stranica. Osim konflikata koji balansiraju na stranama dobra i zla, Vietti se bavi i konfliktima unutar timova istih nazora Uglavnom, imamo jednu lijepu natjecateljsku atmosferu. Techno-babble odnosno "pričaj mi priču o tehnikalijama", na visokoj je razini, pa čovjek ima dojam da scenarist zna što priča!

No, kako se jedna priča ugodno privodi kraju, tako sudbina počne plesti neki drugi dio mreže. Daleko maliciozniji i dijaboličniji…

Povijest mutantizma u Neverovom svijetu…

Prije Nevera postojao je - Blade Runner

"U ranomu je 21. stoljeću, tvrtka Tyrell unaprijedila razvoj robota do stupnja NEXUS, bića zapravo istovjetnoga čovjeku, znanoga kao replikant. Replikanti Nexus 6 bili su snažniji i pokretniji, inteligencije barem jednake onoj genetskih inženjera koji su ih stvorili. Replikanti su služili u Vanjskome svijetu kao ropska radna snaga, pri opasnim pothvatima i kolonizaciji drugih planeta." (Uočimo sličnosti...)

NN SD#2 Crni monolit (Medda/Vigna)

"Prije petnaest godina vlada je zabranila proizvodnju umjetnih bića, stvorenih u laboratoriju kako bi mogli obavljati najteže radove i prilagoditi se najgorim klimatskim uvjetima. Prognani su u najniži stambeni gradski sloj. Istina o naravi tih bića tek treba biti osvijetljena." (tekst – Kronike budućnosti u #63 – 2076. g.) Kolekcionar Castle unajmljuje mutante da mu pretražuju Prvu razinu i pronalaze određene predmete kolekcionarske vrijednosti.

"Mutanti ne znaju o lijepom ponašanju…" (Mr. Castle)

Hans Schneider by Casini

NN SD#8 Pakao (Vigna)
"Rasistički sukobi između ljudske zajednice i mutantske. Nastali genetskim istraživanjem od prije pola stoljeća s ciljem da se napravi podrasa koja će na sebe preuzeti teške i opasne poslove."

(Kronike budućnosti u #63 – oko 2030.)

Prvo pojavljivanje političara Franza Hoenzollera (pretendent za gradonačelnika). Bori se protiv rasnog udruživanja svim sredstvima. "Mutanti su lišeni i jednog jedinog pozitivnog osjećaja. Njihova je priroda zla!" (str. 41/42).

Pojavljuju se likovi koji će aktivno sudjelovati u budućim mutantskim temama. Čovjek, no aktivist za prava mutanata Hans Schneider, njegova mutantska djevojka Shara i revolucionarna skupina za oslobađanje mutanata. Hans je zbog svojih terorsitičkih aktivnosti samo poslan u popravni dom. Ovo je tek početak kraja mutantske rase, očito osuđene na propast.

NN LIB SP #5 Dan meteoroida (Serra/Beretta)
(prema Kronike budućnosti u #63 datum: prosinac 2095.)
Baš kad asteroid Gothmog prijeti uništenju Zemlje, famozni svemirski brod admirala O'Shee Scarlet Meteor otima ekstremistička skupina mutanata pod vodstvom Jasona Delandra. Saznajemo da postoji mutantski geto na orbitalnoj stanici Melpomena, jedine mutantske zajednice izvan Zemlje. Teroristi samo naizgled žele da svjetska vlada potvrdi povelju prava mutanata.

Delandro: "Povijest, puna je primjera u kojima su različite rase pronašle načina na nadiđu svoje razlike. Dužnost svih je da uče svoju djecu toleranciji i razumijevanju kako bi nove generacije mogle izgraditi mostove tamo gdje je danas samo mržnja."

Kompleksna pozadina plana koji se skriva iza naizgled običnog terorističkog napada na brod. Naime, Fronta za svemirsko oslobađanje i tvrtka Ares obećale mutantima dobrodošlicu na svemirske postaje u zamjenu za terorističke napade na Zemlju. No fronta je htjela da mutanti budu okrivljeni za udar meteoroida za Zemlju i tako budu prognani izvan Zemlje gdje bi se koristili kao jeftina radna snaga. No Vlada Zemlje i vojska znala je za plan te htjela izazvati bijes Zemljana protiv mutanata i ostalih protiv Fronte koji bi spriječili uništenje stanice Erato.

NN LU#55 Lov na čovjeka (Medda)
(prema Kronike budućnosti u #63 datum: 2095./2096.)

Hezekiah Aaron by Casini

"Nazivaju ih mutantima. Oni su neka vrsta čovjeka proizvedenog u laboratoriju kako bi obavljao najteže poslove u najtežim uvjetima. No masovna rasprostranjenost droida učinila ih je beskorisnima i suvišnima, tek sjenama na planetu koji svakog dana postaje sve manji. Neke od njih – rijetke, da budemo pošteni – "usvojile" su bogate obitelji i oni su se uklopili u društvo. Ostali – većina – sami su se preselili na prvu gradsku razinu. Oni su slobodni, jasno, ali su samo otpadnici.

Zaboravljeni na prvoj razini gledaju prema gore svojim bijelim zjenicama. I vide grad koji se penje u nebo. Žele ono što i svi. Kuću, posao, poštovanje, ljubav. Žele svoje mjesto pod suncem i na sve su spremni da ga dobiju. Spremni su ići i protiv zakona ako treba. Šteta da to ima visoku cijenu.
"

Nekadašnja Hansova djevojka mutantkinja Sara sada se preziva Snejberg i žena je ugledanog aktivista za ljudska i mutantska prava s viših razina. Izabran rasistički Hoenzoller kao gradonačelnik (presadio kosu!). Upoznajemo Hezekiaha Aarona – vođu miroljubivog pokreta za integraciju. Hans Schneider se nakon izlaska iz popravnog doma odlučuje na ekstremne metode terorizma, te prilikom otvaranja teatra Minerva izazove masakr koji je morao izazvati bijeg mutantske zajednice.
Bilanca tragedije - 400 mrtvih, tisuće ranjenih na aveniji Pinter. Ovo je samo početak velikih nemira…

NN LIB #1a (#63) More pustoši (Vietti)
(prema Kronike budućnosti u #63 datum: 2096.)

Grupa mutanata po vodstvom Branka (Rea, Hyder, Bux) otima brod FG 797 na ruti Zemlja – Mjesec te žele izmijeniti taoce za drugove zarobljene u lunarnom zatvoru. Prvo pojavljivanje Reje i Branka. Otkrivamo da postoje organizacije u čijem je interesu održavanje trgovine oružje između Zemlje i Kolonija.

NN LIB #82 Osvetnik (Vigna)
Gradonačelnik Hoenzoller nastavlja svoj rat protiv nepoćudnih na margini, odnosno nefavoriziranje svih onih koji nisu na sedmoj razini. Ističu se terorističke akcije Oružanog fronta Crne Noćne More, a Pokret za prava mutanata je vrlo aktivan!

NN LIB #86 Duga noć (Vietti)
Nathan i ekipa bivaju zarobljeni unutar istraživačkog instituta koji proučava protein NG-7, koji je pak sastojak krvi freakova s Hell's Islanda. Financijeri su nepoznate korporacije koje nakon pobune mutanata pokusnih kunića šalju iskusnog Jerreza Navarru u akciju ekstrakcije i uništavanja dokaza. Saznajemo za vezu Skotosa i Navarre. Nazire se spletka u vezi nastanaka mutanata.

AA3 Nebeske rijeke (Vietti)
Mutantski pokret pod vodstvom Reje i Branka financiraju svoje terorističke pothvate krađama novih tehnologija. Osim što biva uništeno njihovo sjedište na sjeveru Teritorija, Skotos se dokopava istraživanja koja su mu potrebna za njegov projekt o Tehodrodima. Otkrivaju se multinacionalne kompanije koje stoje iza testiranje proteina NG-7 #86 "Duga noć". Branko se pridružuje Agenciji Alfa.

NN LIB G4 Ustanak (Medda)
(Događaji oko 15. veljače 2099.)

Freakovi s Hell's Islanda

"Bez političkih prava, mutanti su se pokušavali uklopiti u društvo koje je izgradio homo sapiens. Neki su se nadali da će to ići mirno. Drugi su se htjeli izboriti za svoja prava oružjem. Sada su se gotovo svi povukli na prvu razinu. Čekaju čas izbavljenja."

Hans Schneider nakon 3 godine zatvora u Goodwalku odlazi u zatvor u Luna Cityju, no tijekom transporta biva oslobođen. Izaziva opću pobunu mutanata, na kraju mutanti s Prve razine masovno migriraju na Hell's Island. Hans pogiba. Shara pogiba, Ezekijel Aaron također, Emil Snejberg raspušta Društvo za jednakost prava mutanata.

NN #96 Zavjesa tišine (Fattori)
Nakon debakla s Hell's Islandom, Hoenzoller gubi mjesto gradonačelnika Grada te se natječe za mjesto guvernera/senatora. Zalaže se za oružano rješenje Hell's Islanda, a njegov glavni konkurent Joseph Houseman zalaže se za mirovne pregovore. Još jedan masakr ispred Minerva teatra.

AA10 Tajna mutanata (Vietti)
(2102. godina?)

Razotkrivanje tajne nastanka mutanata. Uzgojeni su u starijoj dobi, a u mozak im se vrši imprinting sjećanja da bi se izbjegla svjesnost nepostojanja. Protein NG-7 Skotos će iskoristiti da bi stabilizirao molekularnu strukturu artificijelnih Tehnodroida. Taj protein se autogenerira u krvi mutiranih s Hell's Islanda. Isfrustrirani Skotos u potpunosti se odlučuje izvršiti svoju primarnu misiju - pročišćavanju svijeta pomoću Tehnodroida.

NN #147/149 Technodroidi (Vietti)
(2102. godina?)

Aristotel Skotos apokaliptičkim valom uništava Hell's Island i posljednje od mutanata koji su se u potpunosti naselili na otoku. Kraj mutantske rase?

AA LIB 2 Svemirski brodolomci

AA LIB 4b Umorstvo za Andyja Havillanda

8, 10, 9, 7

Jedna od najbitnijih priča u razvoju NN mitosa i definitivno najbolja Agencija Alfa koju je Libellus objavio do sada. Odlična i temeljita recenzija, ništa manje nisam ni očekivao. :)

27.12.2009
    10:52:00 sati
    Emir Pasanovic

8, 8, 6, 7

POkušavam čitati NN kronološki, ali nakon odlične AA#2, nisam mogo odoliti i broju 3. Opet se radi o jednoj stvarno dobroj epizodi, nabijenoj akcijom, uspjelim tehnološkim riješenjima i nadmudrivanju,likovima koje smo susretali u prošlim epizodama te nekoliko novih zapleta koji daju dodatnu draž NN univerzumu..u biti raj za svakog fana NN. Skroz drukčiji feeling je kad imamo almanahe,specijalce,Agenciju alfa i gigante, popraćeno velikim brojem redovnih epizoda..na taj način potpuno se drukčije doživljava serijal a ne kao prije par godina kad smo imali 3 redovna broja godišnje i to je to. Lijepo je  vidjeti više članova Agencije u akciji, iako pomalo čudi ravnodušnost činjenicom da su Jack i April tko zna gdje u svemiru..Jedino sam se iznenadio ugledavši Skotosa kako usavršava Teahnodroide,to nisam ranije znao, možda je bilo u nekoj epizodi koju još nisam pročitao..idem sad pitat DeeCaya na forum;-)).Jedino mi se crtež ne sviđa, jer je još jedan od onih koji vole manga-stil, sa idealiziranim ženama (mislim,sve imaju strašne guze i sise - nije da se žalim ali neka granica ipak mora postojati).Odlična recenzija, a dio o povijesti Mutanata bi se mogao upotrijebit u nekom od Libellusovih almanaha.

28.12.2009
    11:39:00 sati

10, 10, 10, 10

Svijet Agencije Alfa totalno rastura.Nakon dvojke,često sam mislio da Gaston sere i da boljeg stripa nema od dvojke.Ali....Ispostavilo se da je Gaston pravi poznavatelj NN svijeta,jer nam trojka nudi još veću priču-bombu koja rastura čitatelja u trenu.Naime,nemoguće se odvojiti od knjige dok čitaš prema kraju.Svakako strip kojeg ću staviti među top 5 u 2009.godini...

13.01.2010
    10:53:00 sati
  • vope

10, 10, 9, 9

Odlična SF akcija, u kvalitetom nedovoljno dobrim zadnjim turama Natana ova epizoda je božanski sjaj.

20.01.2010
    15:15:00 sati
    vope
  • darkraver

9, 10, 10, 9

za nijansu slabije od "Svemirskih brodolomaca",ali,huh....izvanredan uvod u radnju 4. giganta...kronološki nezamjenjiv za cijelu tu priču oko sudbine mutanata,a još i poveznica s masterplanom Skotosa

pa el može biti bolje i sadržajnije...

25.01.2010
    13:45:00 sati
    darkraver

9, 8, 8, 8

Bilo kakve pohvale za ovu priču su suvišne, prava uživancija na 300 stranica. Epizoda je posebno važna zbog kontinuiteta, ne samo u vezi Branka, nego i zbog mutanata, Skotosovih i tehnodroida. Crtež nije loš, ali nisam ljubitelj ''točkastih'' osjenčavanja.

06.03.2010
    18:05:00 sati
  • Jerry Krause

9, 9, 10, 8

Možda i najbolja Viettijeva priča do sada objavljena, vidi se da se dobro uhodao u NN staffu. Vrlo dobro građena priča (možda malo previše teksta za moj ukus), odlično scenski izvedeno i dobivamo još jednu izvrsnu epizodu koja se u zadnjoj trećini čita bez daha. Crtež me oduševljava uz ovu digitalnu tehniku.

28.04.2010
    12:40:00 sati
    Jerry Krause

9, 8, 8, 7

Malčice prerazvučeno i na početku prenatrpano tekstom, no nakon prvih osamdesetak stranica priča se naglo uzdiže i drži čitatelja u napetosti do samoga kraja. Crtež je veoma detaljan i to mu je najveći adut, ali točkasto sjenčanje ga u većini navrata veoma poružnjuje.

12.02.2012
    17:38:00 sati
  • chris.tower

6, 6, 9, 6

Ova prica mi nikako nije sijela, trebalo mi je 5 dana da ju procitam! Nekako ima previse referenci na Star Wars, sto mi ovaj puta uopce nije pasalo. Takoder radnja mi se cini pomalo plitkom poneki puta. Crtez je odlican.

01.06.2012
    18:37:00 sati
    chris.tower

8, 9, 9, 8

Prilično dobra epizoda koja se malo previše na kraju odužila. Nije to ono što sam očekivao.

05.11.2012
    21:02:00 sati

9, 9, 10, 9

Zanimljiva i napeta priča, ali ipak ne tolko odlična kolko sam očekivao.. Inače mi se Agencija Alfa serijal izrazito svidio i mislim da je ovo jedan od najboljih serijala uopće.. Malo mi je već previše isforsirana ova priča sa mutantima, ali to ne znači da ova epizoda nije dobra.. Čak štoviše, gledajući samo epizode sa mutantima, ovo, uz "Ustanak", je nešto najbolje što postoji.. Crtež je odličan, stvarno sam bez riječi.. Naslovnica simpatična  :)

06.05.2013
    22:49:00 sati

8, 9, 8, 5

Na kraju se ispostavilo da je ovo jedan dobar uvod u najbolje Nathanove priče (s tehnodroidima). Crtež uopće nije loš,ali previše je tu "guženja" i poziranja glavnih protagonistica,previše iskrivljenih usana (ko' u Kapetanu Mikiju),a ovo točkasto sjenjčanje je ponekad katastrofalno. Naslovnica loša.
    25.05.2014
    22:42:00 sati
  • thekide

10, 7, 10, 7

Odlična priča ali ne i scenario koji je pretrpan raznim nepotrebnim objašnjenjima. Čas objašnjavaju šta se desilo, pa zatim šta se dešava, pa šta će se desiti, pa što je mnogo mnogo je. Vietti je napisao odličan scenario na 200 stranica i onda shvatio da mu fali još minimum 80 i naravno jedino rešenje razvući ga maximalno. Naravno da je mogao umesto razvlačenja da napiše neki subplot o nastanku mutantske baze ili o tehnodroidskim experimentima, ali to zahteva vreme, a lakše je napisati 80 stranica praznog sastančenja u Agenciji Alfa.

Novi tandem crtača odličan, savršen crtež sa prelepim tankim linijama i sitnim detaljima. Možda su mogli malo manje da koriste kompjuterske efekte i manje da skidaju poziranje i pokrete karakteristične za Castellinija.

U stvari kad malo bolje razmislim skidanje Castellinija se računa u plus, a ne u minus..

22.07.2014
    19:09:00 sati
    thekide

7, 4, 8, 6

Opet precijenjeno, kao i prethodna AA. Priča je ok, ima zanimljivih ideja, ali scenarij je zato dozlaboga dosadan. 3,4 dana sam čitao strip. Nakon zapleta, slijedi dosta bespotrebnog teksta koji narušava dinamiku priče dok je akcija, većinom, bezidejna i sve samo ne uzbudljiva. Nema nikakvog velikog sukoba na kraju (pa ni tijekom stripa, čak ni ono zauzimanje tajne baze mutanata nije toliko uzbudljivo), a općenito tok radnje djeluje kao da je napravljen da bude na silu rastegnut na 300-injak stanica. Možda jedino vrijedno spomena jest ono otimanje ranjenog mutanta iz bolnice.

Većina likova je nedovoljno iskorištena, samo blebeću li ga blebeću i kao neki zagriženi političari održavaju te svoje sastanke. Većinom su kao neki usputni pokretači radnje, osobito oni koji bi trebali biti tamo neki veliki zločinci.

Crtež ispočetka odličan, ali kasnije i njegova vrijednost opada. Najiritantnije mi je kako su likovi nacrtani dok govore, osobito dok su gnjevni. Usta su im tada nacrtana kao u nekom humorističnom stripu. Na trenutke, većinom u prvom dijelu, crtači su se veoma potrudili oko prikaza prirode, skloništa mutanata i grada, općenito okoline u kojoj se radnja događa. Ali kasnije se čini da su i oni smanjili uloženi trud.

Uglavnom, većinom predvidljiv i dosadan strip. Jedino što na kraju valja je onih zadnjih par stranica koje ipak predstavljaju nekakvu zanimljivost, ponajviše za cijeli serijal, ali taj preokret kao da je došao 100-injak stranica prekasno.

Sve je to nekako osrednje. Ne tražim puno od Bonnelija, ali prema ovim gore komentarima, skoro pomislim da ne čitamo iste stripove. Medda i Cassini su sa svojim "Ustankom" bili daleko bolji.

28.11.2014
    19:37:00 sati