Tajna baze Juno 20

Agencija Alfa

AA LIB 6a | 101 str.

Al Goodman, simpatični tamnoputi agent Agencije Alfa, provodi svoj odmor sa suprugom i djecom na Sun Islands. Darverov telefonski poziv primorava ga da nakratko napusti obitelj kako bi otišao na zadatak na Cruzado Island, otok koji se nalazi blizu njegovog ljetovališta. Ovdje je smješten laboratorij Juno 20 u kojem se dešavaju misteriozne stvari. Na njemu je da zajedno s ljudima koji su angažirani od vlasnika te baze, multinacionalne tvrtke Otomo Bio Corp, istraži što se u stvari desilo u tom laboratoriju.

• Tajna baze Juno 20 - Izdaja - Fantomski svemirski brod - Neprijateljevo lice
    AA LIB 6

• Il segreto di Juno 20 / L'astronave fantasma / Il volto del nemico
    AA AA 6

• Prva priča iz ovog broja Agencije Alfa. U knjizi se još mogu pronaći i epizode "Izdaja" s May Frayn u glavnoj ulozi, "Fantomski svemirski brod" s Nathanom te "Neprijateljsko lice" sa sestrama Ross u glavnim ulogama.
  • Prvo samostalno pojavljivanje Ala Goodmana u epizodi.
  • Napokon prvi put vidimo Goodmanovu ženu i djecu. Ovdje je predstavljeno troje od petoro Alove djece.
  • U cijeloj epizodi nismo uspjeli doznati ime Alove supruge koja je, kao što se vidi, bjelkinja i to atraktivna plavuša.
  • Al Goodman se prvi put pojavio u serijalu u epizodi NN SR 36 (NN SD 33) "Opsesija".
  • Puno Alovo ime je Aloysiuss Cassius Goodman III. Inače, Alov lik je inspiriran likom Dannyja Glovera iz "Smrtonosnog oružja" kao i glumcem Reginaldom VelJohnsonom koji je glumio lik Ala Powella u "Umri muški", a poznat je i iz humorističke serije "Pod istim krovom".
  • Str. 87., vidimo Alove velike atletske sposobnosti kada uspijeva, pod utjecajem jakog sedativa, skočiti s visoke ograde u skoku od bar 5 metara.
  • Jedna nedosljednost: na str. 38 poginuli pripadnik zaštitarske službe je potpisan kao Marx, a na str. 60 ga potpisuju kao Marks.
  • Treće Jacomellijevo pojavljivanje u serijalu, a prvi put da je samostalno nacrtao epizodu. Prethodno je u kombinaciji s Mauriziom Gradinom potpisao epizode AA 3 "Nebeske rijeke" i AA 5 "S onu stranu galaktike".

Na red za predstavljanje u šarolikom društvu likova Agencije Alfa došao je i jedan tamnoputi agent. Simpatični, punašni Al Goodman predstavlja jednog netipičnog specijalnog agenta. Očito inspiriran Gloverovim likom iz "Smrtonosnog oružja", Al je prije svega obiteljski čovjek potpuno predan svojoj obitelji koju često spominje u svojim zadacima. Sigurno da njegova dobroćudnost i konstitucija koja je daleko od savršene linije jednog agenta izazivaju simpatije kod Nathana i ekipe kojima tako predstavlja dobri duh Alfe. Njegovo često spominjanje žene i djece ponekad zna i biti zamorno, ali sigurno da mu nitko od agenata ne zamjeri poznavajući njegov karakter. Iz ovih Goodmanovih osobina bi se moglo pretpostaviti da je veliki papučar, ali kad ga se vidi u akciji, Al postaje odlučan i nepokolebljiv agent u rangu ostalih kolega u Agenciji. Ipak u velikim i opasnim misijama Alu se ipak dodjeljuje perifernija uloga zbog njegove karizme obiteljskog čovjeka.

Al sa suprugom

Masakr u laboratoriju

Međutim, zanimljivo je da sve do ove epizode uopće nismo upoznali toliko spominjanu Alovu obitelj. Ovdje ga već u uvodu vidimo kako odmara na Sun Islands sa suprugom i svoje troje od petoro djece. I gle iznenađenja, vidimo da mu je žena bjelkinja i to atraktivna rasna plavuša. Al je daleko od vreve svog stresnog posla i ima vremena uživati u suncu i razgovarati sa suprugom o budućnosti djece. Ali kao i svaki specijalni agent uvijek je u stanju pripravnosti tako da svaki čas može biti pozvan za neki zadatak. I baš to se i dogodilo kada ga je Darver pozvao na hitnu misiju u Cruzado Island, otok kojem je Al od svih agenata bio najbliži svojom lokacijom. A zadatak je doista hitan. Na tom otoku se nalazi laboratorij moćne multinacionalne tvrtke Otomo Bio Corp nazvan Juno 20. Tvrtka je specijalizirana za genetski inžinjering i u toj bazi se provode brojni pokusi s fetusima i životinjama čija je etičnost upitna. Među ostalima se i otkupljuju i fetusi s genetskim malformacijama koji su nastali u trudnoći kod trudnica. Baza Juno 20 je izgubila svaki doticaj u komunikaciji s glavnim sjedištem tvrtke na čijem je čelu moćna Kaede Otomo III koja ima nadimak "Carica". Ona pod hitno organizira tim od povjerljivih ljudi plaćenika koji se trenutno nalaze najbliže otoku i koji će tako što prije upasti u bazu i istražiti što se to doista dogodilo. Osim Ala u timu je šaroliko društvo. Predvodi ga glavni čovjek za sigurnost tvrtke Kasushiko Mashida, zatim Svetlana Borodin koja ima vojna iskustva, informatičar Eduardo Palacios, doktorica Gayle Norton i stručnjak za biotehnološke sustave Jerry Brown. Svi su oni imali što vidjeti kad su se našli u laboratoriju Juno 20. Čitavo osoblje je ubijeno ili izmasakrirano što upućuje na sumnju da je riječ o stvorenju s nadljudskim sposobnostima. Ekipa mora ostati homogena da bi pronašla pravog krivca, ali i u timu na vidjelo počinju izlaziti brojne međusobne sumnje i nesuglasice. Al se mora nositi sa situacijom u kojoj postoji mogućnost da se u timu nalazi krtica koji radi protiv Otomo Bio Corpa, ali isto tako i da dokuči da li je doista riječ o nekom nadljudskom stvoru ili je posrijedi nešto sasvim drugo? Iznenađenja tek slijede...

Već smo upoznati s činjenicom da svi agenti Agencije Alfa imaju neku osobitost koja čini zaštitni znak njihovog karaktera. Ako smo se, recimo, već kod Andyja dobro upoznali s njegovim opakim i teškim karakterom, a kod May uživamo u njenoj seksepilnošću, kod Ala imamo nešto sasvim treće. Al uopće nema težak karakter kakav susrećemo kod Andyja, a nije niti toliko vitak da bi predstavljao prototip pravog specijalnog agenta. Kao što je već spomenuto, Alov lik je očigledno inspiriran Gloverovim likom iz "Smrtonosnog oružja" i predstavljen je kao obiteljski čovjek punašnog izgleda kojemu su žena i obitelj uvijek na prvom mjestu. Kao takav kad se pojavio u epizodi NN SD 33 Opsesija, činio je protutežu Nathanu baš kao što je Glover bio antipod neuravnoteženom Gibsonu u spomenutom filmu. Za razliku od Glovera, Alova žena je atraktivna bjelkinja zavidnih proporcija i još u ovoj epizodi u tigrastom kostimu. Wau, čitatelj će pomisliti, jer kad usporedimo glavne frajere u Agenciji Nathana i Andyja i njihove muke sa ženama, ispada da je najveća faca debeljuškasti Al. Sami uvod nas može usmjeriti u činjenicu da će Alova obitelj biti u glavnom planu epizode. Ali ipak od toga nije bilo ništa, mada bi bilo zgodno zamisliti Alovu seksi suprugu kako se, recimo, snalazi u robinzonskim uvjetima kad su se već našli na otoku. Kuriozitet je da nismo saznali niti ime famozne supruge, ali ostavlja nas u iščekivanju da ćemo možda kroz budućnost nešto više saznati o njoj i djeci, pa makar je vidjeli s pregačom u kuhinji čije je kulinarske sposobnosti Al kroz serijal više puta tako hvalio.

Medda nas je dakle u scenariju okrenuo u potpuno drugom smijeru. Ideja za scenarij nije ni po čemu originalna, sve je tako slično kultnom "Alienu" u kojem vidimo kako se grupa ljudi nastoji nositi s nepoznatim stvorenjem strašnih sposobnosti. Ali ono što izdvaja Meddu od ostalih autora je da to tako zna odlično scenaristički upakirati da je milina čitati svaku njegovu epizodu. Besprijekornim vođenjem kroz priču Medda je napravio jednu klaustrofobičnu atmosferu pomalo jezovitog karaktera koja podsjeća na Wellsov "Otok dr. Moreaua". Izvrsno je dočarana napetost između likova u igri mačke i miša s nepoznatim neprijateljem tako da posljednje dvije trećine epizode tako brzo prolete. Neočekivanim obratom na kraju Medda još više podiže efektnost epizode i postavlja brojne moralne dileme. Nažalost, genetski inžinjering je toliko osjetljiva tema i kao takva provlači mnoga pitanja. I ovdje nas Medda upozorava koliko doista čovjek može biti okrutan prema svojoj vrsti da ga bez imalo samilosti koristi za svoje eksperimente. Koliko zaista čovjek može biti zvjerski hladan i bešćutan da i jedan stroj pokazuje jače ljudske osobine nego sami ljudski rod. Ovo je strašno upozorenje gdje ide naša budućnost mada mislim da je ona s ovim neetičkim postupcima već tu, samo nije izložena u javnosti. Uh, blaženo neznanje!

Oproštaj s malim mutantom

U svemu tome Al se kao pravi agent u ovoj delikatnoj situaciji izvrsno snašao te shvativši svu bešćutnost ljudskog roda postavio se prema stroju s više pažnje i osjećaja nego što bi se odnosio prema članovima Otomo Bio Corpa. U ljudskoj prirodi je izražen nagon za preživljavanje, pa zašto ga ne bi imalo i jedno superinteligentno računalo. Ono bar ne sortira živa bića prema stupnju nakaznosti i ne iživljava se nad njima. U čitavoj priči Al je izvrsno ukorporiran, pa se Nathanovo odsustvo uopće puno ne osjeća iako će možda neki tvrditi da je ovo više epizoda s Nathanom u glavnoj ulozi. Isto tako lik "Carice", moćne Kaede Otomo III na čelu velike multinacionalne tvrtke je fascinantan i sigurno da ostavlja prostora za neke nove priče. Jer koliko je god moćna istodobno je razorena u duši zbog svoje nemogućnosti rađanja nasljednika. Ekstra bogata, ali i frustrirana i ozlojađena, odlučuje se igrati Boga i omogućiti sebi nasljednika pomoću najsofisticiranijeg bioračunala. Samo pitanje je da li je prešla granicu, jer superinteligentno računalo koje je stvorila može se okrenuti protiv nje na isti način kao što se desilo u laboratoriju Juno 20 u njenom vlasništvu. Da li će se to desiti, ostaje možda da vidimo u budućnosti. Medda nas je i ovim pitanjima potpuno zaintrigirao.

„Carica“ Kaede Otomo sa sinom

U poplavi novih crteža možemo primijetiti da je većina crtača s više ili manje uspjeha prihvatila digitalnu tehnologiju. Dosta čitatelja i nije baš oduševljena primjenom tih digitalija koji često kao da svojom čistoćom i pravilnim linijama guše crtež koji tako gubi svoj prvobitni duh. Nostalgija je gadna stvar, a i sam spadam u skupinu onih čitatelja koji više vole crtež nacrtan kao umijeće crtačevih vlastitih ruku. S druge strane, ne treba toliko ni napadati digitalnu tehniku, jer u nekim crtežima služi kao idealna podloga. Upravo takav slučaj vidimo u ovoj epizodi kod Jacomellijevog crteža. Nema se apsolutno ništa zamjeriti. Jacomellijev crtež, iako pun digitalnih pomagala, na kraju izgleda korak do savršenoga. Izrazito čisti i savršeno kadrirani prizori, izražajna lica likova, odlični crteži nakaza, velika pozornost tehničkim detaljima, eksterijer također izvrsno dočaran s fascinantnim prizorima oluje glavni su elementi ovog Jacomellijevog crteža. Sigurno je da je tome doprinio i izvrsni Meddin scenarij koji je omogućio da se Jacomelli razmaše sa svojom digitalnom tehnikom i dočara nam lijepe kadrove.

To se baš i ne može reći za De Angelisa i njegovom naslovnicom. Očito edicija "Agencija Alfa" baš i ne budi u njemu neku veliku inspiraciju, pogotovo kad se radi o kraćim pričama u jednom broju. Što reći za ovu naslovnicu? Prvo, uopće nije pogođena bit Alove epizode koju je De Angelis odlučio postaviti kao izbor od ove četiri kratke priče. Drugo, Al nekako ne sliči na sebe s utegnutim kostimom na slici u kojem, da se razumijemo, i ne treba očekivati da dominiraju mišići, ali su još izraženije Alove nakupine sala. I treće, što tek reći na sjenu čudovišta koja je jako dvojbena i teško da se uklapa u naslovnicu. Ipak ostaje nategnuta sedmica kao ocjena iako je ovo daleko od onog što očekujemo od De Angelisa.

Bez obzira na naslovnicu, prva priča ovog broja s Alom Goodmanom u glavnoj ulozi veliko je osvježenje za ediciju. Nekako se čini da se autori, ako izuzmemo one velike cjelovite priče, i nisu baš potrgali u kratkim pričama. Gledajući 1. i 4. broj u ovoj ediciji teško da se može izdvojiti epizoda koja je bar u prosjeku Nathanovih solidnih epizoda. Ovaj 6. broj nas već pomalo demantira, a "Tajna baze Juno 20" je sigurno najkvalitetnija epizoda dosad izašla. Kad imamo u vidu da je glavni junak sporedni lik u serijalu, da se priča vrlo malo dotiče njegovog osobnog života i da Nathana uopće nema u epizodi može se reći da je dvojac Medda/Jacomelli napravio odličan posao.

Happy family

AA LIB 5 S onu stranu galaktike

AA LIB 8c Povratak kući

9, 8, 8, 8

E pa Jerry kao da si znao. Baš sam jučer pročitao ovu knjigu.

Sve u svemu ovo je interesantna priča s Alom u glavnoj ulozi.

19.07.2012
    23:19:00 sati

6, 5, 7, 7

Neoriginalno, ali odlično scenaristički upakirano? Ne baš.

Tijekom cijele radnje koja se odvija na otoku scenarij se apsolutno ničim posebnim ne ističe, a tu i tamo zna biti i zamoran. Kakav god da je efekt Medda želio postići onim pripovjedanjem na početku i  kraju priče, ispalo je loše. Jedino što je onako vrijedno spomena jest taj osjećaj "majčinstva"  računala Juno, ali ni to nije baš originalno. Što se Ala tiče, lijepo da smo konačno vidjeli njegovu obitelj, ali ova priča je zaista mogla pristajati bilo kojem agentu, tako da je on ovdje ubačen tek toliko da imamo i jednu epizodu u kojoj je on glavni lik. Mali mutant izgleda k'o Kranio...

Jacomelli, pak, i dalje solidno funkcionira bez Gradina, ali uvelike pretjeruje s digitalijom. Tko zna kako bi se on snašao u nekom drugom žanru.

Sve u svemu, ipak čitljiva i solidna epizodica (pogotovo u usporedbi s katastrofalnom "Fantomski svemirski brod"), ali pored bilo koje priče iz AA8 ne bi izgledala baš dobro.

20.07.2012
    17:25:00 sati
  • chris.tower

8, 8, 9, 9

Zanimljiva prica sa neocekivanim raspletom. Svidja mi se i to sta je Al stavljen kao glavni lik, dok Nathana niti ne vidimo!

25.09.2012
    13:10:00 sati
    chris.tower

9, 8, 8, 7

Al Goodman po prvi puta u samostalnoj epizodi.. I to kako.. Jako dobra epizoda koja i nema nekih izrazito pamtljivih scena, ali je nekako kao cjelina dosta dobro urađena.. Osobno mi se sviđa činjenica što se napokon unutar edicije Agencije Alfa posvećuju epizode samim agentima.. Da se mene pita, ja uopće nebi Nathana stavljao u tu ediciju.. Mislim da bi bilo puno bolje kada bi se ova edicija bavila ostalim agentima Agencije Alfa, koji su u redovnom serijalu većinom sporedni likovi..

Crtež, sa svim tim računalnim efektima, je jako dobar, lijep, čist.. Naslovnica je tako-tako, moglo je i bolje..

08.11.2017
    18:12:00 sati

4, 5, 6, 4

Prica je realtivan smor, i kao sto recenzent pomenu, kao da sam iscitavao neuspesan scenario za Osmi putnik n-ti deo. Ipak, pohvale mogu da idu za Juno, Vestu i caricu, ali to je premalo da bi ova epizoda dobila prelaznu ocenu. I da, zanimljivo jeste bilo da konacno upoznamo tu cuvenu Alovu porodicu...

30.12.2021
    00:22:00 sati

• Ples duhova