Budući životi

Agencija Alfa

AA LIB 9/c | 88 str.

Tijekom jednog rutinskog zadatka Nathan i Sigmund doživljavaju automobilsku nezgodu koja postaje fatalna za Nathana koji je klinički mrtav. Nathanova smrt potpuno utječe na događaje u Agenciji Alfa kroz sljedeće godine, a Sigmundov cijeli život postaje opsesija da vrati svog prijatelja u život, jer je uvjeren da mu je um zarobljen negdje u kibersvemiru.

• Zločin i kazna - Izravnavanje računa - Budući životi
    AA LIB 9

• Delitto e castigo / La resa dei conti / Vite Future
    AA AA 9

• Treća priča iz ovog 9. broja Agencije Alfa. Prva je "Zločin i kazna" u kojoj je glavna protagonistkinja May, u drugoj "Izravnavanje računa" glavni lik je Luke Sanders, a u ovoj pratimo Sigmunda u glavnoj ulozi.
  • Do stranice 244 radnja se razvija linearno. Od stranice 245 ulazimo u alternativni Sigmundov svijet, a prvi znak čitateljima da se nešto čudno događa je na stranici 251 kad se pojavljuje Reiser.
  • Str. 247., upoznajemo članove Sigmundove obitelji u njegovoj posnoj dobi: sestru Olgu, sestrinog sina Vadima, unuka Kima te mačka Popova i psa Flica.
  • Str. 266., Andy tvrdi da je vidio Nathana ispred vrata svog stana. Laž, halucinacija alkoholom ili stvarno žaljenje, kad je riječ o Andyju iz ove stvarnosti, nikada nećemo saznati.
  • Str. 316., povratak Sigmunda u svoj stvarni svijet.
  • Svaki put kad se Nathan pojavi u kibersvemiru vidimo nemogući dijalog između njega i Sigmunda prožet šifriranim riječima. Kriptografi su dešifrirali njegove riječi koje ćemo sad prevesti u pojedinim vinjetama:

Str. 272.
    4. vinjeta: Sigmund?
    6. vinjeta: Može li me Sigmund čuti?

Str. 273.
    2. vinjeta: Smetnje o kojima govorite sprečavaju nas da se priključimo...
    3. vinjeta: Prestani razmišljati da je ovo stvarnost... Nisam ovdje Sigmunde, a nisi ni ti!

Str. 274.
    2. vinjeta: Prokletstvo veza ne drži!

Str. 294.
    1. vinjeta: Sigmund nas je vidio!
    5. vinjeta: Sigmunde... Napokon sam te pronašao!
    6. vinjeta: Ma daj, nema vremena za gubljenje!

Str. 295.
    1. vinjeta: Izvest ću te odavde Sigmunde... ali moraš me dobrovoljno slijediti, ako te prisilno odvojimo od ove stvarnosti možda nećeš preživjeti.
    3. vinjeta: Prokletstvo, Sigmunde kad bih ti mogao reći samo da me razumiješ! U zabludi si! Zar ne vidiš da to nije kibersvemir?!
    4. vinjeta: Neee!
    5. vinjeta: Ostavite me!

Str. 296.
    2. vinjeta: Bojim se da se niti ovaj put ne može oporaviti. Ali ne brini, Sigmunde, pokušat ćemo ponovno!
    3. vinjeta: Sastati ćemo se ponovno...

Str. 314
    2. vinjeta: Nadajmo se da će se sve brzo riješiti ovaj put...

Postoje epizode koje nas toliko dotaknu da im se stalno znamo vraćati. Takve priče su podsjetnik kako su dobro napravljene i kako su ostavile veliki dojam na nas. U Nathanovom serijalu mnoštvo je takvih epizoda, ali postoji jedna kojoj se vaš recenzent stalno vraća i koja ga svaki put pogodi u "žicu" stvarajući onaj osjećaj punine nakon čitanja. Pitate se zašto je nisam recenzirao prije, kad je već tako dobra priča, ali jednostavno se nisam osjećao dovoljno spremnim da je predočim čitateljstvu. Sve do ovog trenutka kad je njena recenzija pred vama.

Slijedi opet pitanje, pa o kojoj je epizodi riječ da je izašla iz radara kad već toliko toga znamo o NN serijalu da nas više ništa ne može iznenaditi? Još veće iznenađenje će pružiti odgovor da je riječ o AA ediciji, kratkoj priči i da je glavni protagonist u njoj Sigmund. Potpuno bih shvatio sad vašu reakciju nakon ovog odgovora tipa: "Ma daj, AA edicija je šrot, vrijede samo dugačke priče, kratke ničemu ne vrijede, a pogotovo što može pružiti priča sa Sigmundom osim njegovog zujanja kibersvemirom."

Sigmund u svom omiljenom kibersvemiru

Ali, i te kako može pružiti i s toga se lijepo zavalite na stolici da vas pokušam uvjeriti koliko je vrijedna jedna ovakva priča koja je većini ostala ispod radara. Sve počinje tako uobičajeno, Sigmund se nalazi u automobilu s Nathanom koji ima zadatak uloviti sitne kriminalce koji su ukrali i prodali neke važne podatke. Istovremeno je Sigmund specijalnim deckom povezan za automobil kako bi zašao u kibersvemir i pokušao povratiti te ukradene podatke. Zadatak naizgled lagan za obojicu agenata. Međutim, dok su Sigmundu podaci nadohvat ruke, Nathanu se u potjeri događaju nepredviđene okolnosti i auto im se zabije u ogradu. Sigmundov skida deck sa sebe i ima što za vidjeti. Nathan ne pokazuje znakove života. Da li je Nathan mrtav?

Nathan mrtav??

Sad dolazimo do ključnog dijela ove epizode gdje upadamo u Sigmundov svijet alternativne stvarnosti. Da, tako bi ga mogli nazvati. Kako je on nastao i kako će se to razriješiti ostavljamo čitateljima da otkriju, ali to toliko sad i nije bitno koliko sama ta priča unutar priče. U njoj je Nathan klinički mrtav, mozak ne funkcionira, a njegov prijatelj Sigmund u situaciji kad su svi digli ruke od njega, ne odustaje od njega. U ovom svijetu pratimo Sigmundov život sve do njegove starosti i njegove pokušaje da povrati Nathanov um za koji smatra da se izgubio negdje u kibersvemiru. Čitatelji će odmah primijetiti da ovdje nije baš sve jednako kao u stvarnom Nathanovom svijetu. U prvom redu nema Darvera već i dalje konce Agencije Alfa vuče Edward Reiser. Tu su i svi agenti Alfe, ali Nathanova nesreća potpuno je promijenila tijek sudbine same agencije i više ništa neće biti kao što je prije bilo.

Izrazito topla, dirljiva priča koju nam je podario tandem Cordone/Lisiero. Iako s ograničenim brojem stranica, uspjeli su nam lijepo dočarati sudbine agenata kroz jednu alternativnu stvarnost. Možda će nekima zvučati kao hendikep što čitatelj odmah u startu zna da nije riječ o pravoj stvarnosti, jer odmah može pretpostaviti da je riječ o snu, paralelnoj dimenziji ili nečijoj priči. Kao što sam već spomenuo, objašnjenje ove stvarnosti prepustit ću čitateljima da sami pročitaju, a mogu samo reći da su sve autori objasnili na korektan i uvjerljiv način. Ta topla ljudska priča, u prvom redu Sigmundova koja prodire u samu dušu ovog poljskog genija je ono što nas zanima. Pratimo cijeli njegov život u očajničkom pokušaju da spasi Nathanov um. Vidimo ga već ostarjelog kako malenom Kimu, unuku od sestre mu Olge, objašnjava cijelu povijest svojih nastojanja da vrati Nathana. Čitatelj vrlo lako suosjeća s njim, osjeća koliko je jako prijateljstvo između njih dvojice. Duboko osjeća i koliko je velika Sigmundova grižnja savjest, koliko ga izjeda krivnja da je on odgovoran za Nathanovu situaciju. Baš u ovome je velika vrijednost epizode, u stvaranju iskrenih, prirodnih emocija kod čitatelja iako znamo da ne može narušiti kontinuitet serijala.

Ostarjeli Sigmund s malim Kimom

Usporedo s ovim autori su nam priredili cijelu jednu dramu unutar agencije. Nakon Nathanove kliničke smrti kola su krenula nizbrdo u agenciji i slomljeni Reiser odlučuje otići iz agencije prepuštajući vodstvo Sigmundu i Legs. Nove tragedije agenata i velike trzavice između njih bacile su još veći pritisak na Sigmundova leđa. Ali on do zadnjeg dana svog života ne odustaje želeći povratiti svog prijatelja. Još jedan veliki plus je apsolutna vjerodostojnost budućnosti koja je zacrtana u Sigmundovoj alternativnoj stvarnosti. Sve ovo što vidimo u priči se može i dogoditi u nekom narativnom pravcu u serijalu.

Tuga za Legs

I to je ono zbog čega je ova epizoda tako upečatljiva. Jest da se radi o nekom drugom univerzumu, ali Cordone i Lisiero su nam priredili tako životnu priču naših agenata koji su puni vrlina i mana, koji ne skrivaju svoje slabosti, koji se lome pod pritiskom, koje izjeda grižnja savjest, koji plaču u svojoj tragediji, ali koji isto tako opraštaju i znaju što znači pravo prijateljstvo. Eto zašto se često vraćam čitanju ove epizode iako nije specifična za Nathanov svijet. Ta životnost koja iz nje izvire toliko gane čovjeka kao rijetko koja druga priča.

Potraga za Nathanovim umom u kibersvemiru

U svemu tome moram posebno istaći briljantnog Jacomellija koji svakom svojom epizodom sve više oduševljava. Fantastičan crtež, lijepih i realističnih linija, fizionomija likova izvrsno dočarana, precizna i krajnje ekspresivna. Melankolija, bol, bijes... raspon senzacija koje prikazuje je velika i s velikom pažnjom sve to dočarava. Tijela uhvaćena u statičkim i dinamičnim položajima uvijek su proporcionalna. Uz sve to kvalitetno upotrebljava digitalnu tehnologiju koja se izvrsno uklapa uz njegov stil. Pogotovo bih istaknuo izgled May koja pršti od seksipila, baš kao nekad za razliku od drugih autora koji je sve lošije prikazuju. Šteta što ga češće ne viđamo u NN staffu, jer to svojom kvalitetom sigurno zaslužuje.

Relativno je lako shvatiti zašto je ova epizoda izašla iz radara NN fanova i ušla u anonimnost naspram drugih razvikanijih priča. Sigmundov lik ne nosi neku atraktivnost, vidjeli smo da se sve njegove kratke priče kod autora svode na boravak u kibersvemiru, a ne smije se ne uzeti u obzir i to da je on dosta statičan lik kod kojeg nema neke velike akcije. Međutim, Cordone i Lisiero iskoristili su baš ono sve što se može izvući iz Sigmunda i podarili nam jednu melankoličnu i emotivnu epizodu, punu snažnih emocija, patnji i boli, baš onakvu zbog čega smo i zavoljeli ovaj serijal. Stoga, "Budući životi" su epizoda koju ne smijete propustiti i za koju mogu uputiti jednu veliku, toplu preporuku.

AA LIB 8a Truplo za Andyja

AA LIB 10 Tajna mutanata

7, 6, 7, 7

24.10.2019
    03:35:00 sati

10, 10, 10, 6

Treća epizoda ove knjige, "Budući životi", je pravo malo osvježenje, ali i iznenađene u serijalu.. U toj je epizodi Sigmund glavni lik, a radnja epizode smještena je u budućnosti, sa ostarjelim Sigmundom koji je, nakon što je u aktualnom vremenu jedna misija sa Nathanom pošla u krivo, proveo skoro cijeli svoj život u namjeri i pokušajima da vrati Nathana natrag iz cyberprostora (gdje se ovaj izgubio nakon što je bio smrtno ranjen) u život.. Barem je tako priča postavljena od strane Sigmunda koji je gavni narator pričajući sve događaje koji su se dogodili svom nećaku Kimu, te raspremajući o svemu sa svojom sestrom Olgom, sa kojom pod stare dane i živi.. Vidimo i ostale agente Alfe, neke ostarjele (May), neke koji su odustali od svega i otiši iz agencije (Andy, Raiser), a neki su i poginuli na zadatku (Legs).. Na kraju epizode nas čeka jedan ogroman twist.. Twist koji jako dugo nisam vidio u nijednom Bonelli serijalu.. Twist koji je toliko dobar da sam, čitajući ga, skoro pao dolje sa stolice.. Svaka čast Cordone i Lisiero na ideji, da sad ne spoilam previše..

Crtež je odličan.. Jacomelli je inače poznat kao jedan od boljih crtača u NN staffu, kao što je i u ovoj epizodi ponovno pokazao.. Jako lijep crtež koji predstavlja gušt za čitanje.. Naslovnica pripada prvoj epizodi knjige, "Zločin i kazna" sa Sigmundom u samo dva mala ekranića, pa je neću ovdje niti komentirati..

08.02.2020
    17:06:00 sati