Opet živi Superhik

Alan Ford

AF SA 117/119 | 360 str.

Shvativši da je postao običan papučar, osoba poznata kao Milogled Bluff odlučno se zaputila ka Los Angelesu ne bi li ponovo započela svoj stari život. Bit će dovoljna butelja lošeg vina da alkoholna napast opet zaživi i nastavi s djelovanjem pod sloganom „Kradem siromašnima da bih dao bogatima“. Superhik je ponovo među živima.

• Opet živi Superhik
    AF SA 117
  • Kap vina previše
    AF SA 118
  • Ralje
    AF SA 119
  • Opet živi Superhik (Ponovo među živima)
    AF SS 155
  • Kap vina previše
    AF SS 157
  • Ralje
    AF SS 159
  • Ponovo među živima
    AF SS 390
  • Ralje
    AF SS 396
  • Kap vina previše
    AF SS 398

• SUPERCIUK VIVE ANCORA
    AF SR 117
  • PER UN GOCCIO DI BARBERA IN PIU'
    AF SR 118
  • FAUCI
    AF SR 119

• Epizode su originalno izlazile od ožujka do svibnja 1979. godine.
  • Peto Superhikovo pojavljivanje i drugo pojavljivanje Beppe Jospeh.
  • Posljednje tri epizode koje je izdavač Vjesnik izdao dva puta. Originalni brojevi od #120 "Katodik" nadalje, unutar Superstrip biblioteke izdani su samo jedanput.
  • Paolo Chiarini također je sudjelovao u izradi druge i treće naslovnice.
  • Kap vina previše (str. 2.), novinar: „Superhik odnio komplete Alan Forda iz centralne knjižnice!“

Teško je to i tužno. Razočarao me i bračni život! Očekivao sam mnogo više, ali poslije prvih vrućih noći sve se razvodnilo!

Ovako bi se, ukratko, mogao opisati Superhikov napredak u braku s ljepoticom Beppom Joseph. Kao i u svojem prethodnom pojavljivanju (#87 "Odluka u pravi čas") gdje je doživio krizu identiteta zbog odsustva bračnog partnera, Superhik je već na prvim stranicama ove trilogije u laganoj depresiji. Njegova voljena gangsterka se zabavlja, a on po cijele dane rinta po kući i trpi uvrede na račun kilaže. Gdje li je nestao onaj Superhik, legendarni ubojica zadahom i božanstvo za pripadnike imućnijeg staleža…

Kada je Superhik u pitanju, teško je odrediti kad on prestaje biti pravi stripovski zlikovac a počinje se reciklirati svaki put kad bi Bunkeru ponestalo inspiracije. Neki samo prva tri pojavljivanja smatraju vrijednim spomena, a neki se raduju da ga vide i dan danas, nakon 600 brojeva. Moram reći da osobno ne mogu sa sigurnošću potvrditi kada je za mene Superhik gotova priča. Ove tri epizode, koliko god u nekim segmentima vuku na prethodna pojavljivanja, nisu apsolutno za okrenuti glavu i ne osvrtati se. U njima još ima malo šmeka, makar ga bilo u pojedinim komičnim trenucima, ali ima ih. Čak bih rekao da kvaliteta u scenariju raste iz broja u broj. Mislim da od četverodijelne epizode, koja će uslijediti za nešto više od dvadeset brojeva, možemo Superhika proglasiti mlaćenjem prazne slame, dok je pri osnutku tzv. „Stranke ujedinjenog podrigivanja“ gotovo pretvoren u merchandise i samo čekam kad će McDonald's izbaciti seriju Superhikovih igračaka u happy mealu.

Prva priča manje-više je potrošena u vjetar, tih 120 stranica je iskorišteno kako bi se stvari posložile - znate; Superhik održi motivacijski monolog u stilu: pogledaj u što si se pretvorio, zar je to život koji želiš živjeti, provoza se do Los Angelesa, popije malo kiseliša kako bi obnovio zadah i zapali par sirotinjskih objekata. Draže mi je bilo gledati scenu u Cvjećarnici kad Šef i Jeremija u dogovoru s Hipnosom organiziraju koncert, nego pratiti zbivanja sa Superhikom koji mi je ostao u drugom planu. No ono što moram pohvaliti je dosjetka da ne možeš postati ulični čistač bez fakultetskog obrazovanja, to je divan pokazatelj iskrivljenih vrijednosti društva u kojem živimo, gdje je diploma, za koju uopće nije bitno je li kupljena, preča od stvarnih radnih sposobnosti neke osobe u području za koje se prijavljuje. Dakle, ovo bi bila samo neka uvertira u novo poglavlje beskonačne sapunice o alkoholnoj opasnosti.

"Kap vina previše" donosi sad već uigranog Superhika koji harači Los Angelesom i u vrlo kratkom roku je stigao do naslovnih strana svih dnevnih novina, a ekipica iz filijale ne može ništa poduzeti jer su svi zaraženi ospicama. Ne mogu reći da sam nešto pretjerano oduševljen epizodom; u cjelini može proći, no to da živuće bure postane maltene tjelohranitelj čovjeku koji ustvari ni ne želi njegovu zaštitu (a iz nekog razloga mu to nije u stanju saopćiti), te da se ovaj na kraju ubije zbog pritiska mi je u najmanju ruku apsurdno. Superhik se tu mogao i bolje iskoristiti, a cijela podradnja oko čvoruge Broja Jedan i Bobovog samoubojstva u pokušaju otišla je malo predaleko. Srećom, "Ralje" su tu da spase stvar i cijelu trilogiju izdignu iznad prosjeka. Tu je na poslu čistača Superhik dobio premještaj u New York te se sada može osvetiti grupi TNT. Naravno, od toga nije bilo ništa, ali zato je bilo niza situacija koje su mi izmamile osmijeh na lice: od načina na koji je Superhik pronašao smještaj, plana grupe TNT kako da zarade novac (i potencijalno steknu svjetsku slavu), a i Beppa Joseph odigrala je važnu izdajničku ulogu, sve ne bi li policajci ostavili na miru njezinu šarenu prošlost. Superhik je na zadnjoj stranici up'o u utrobu morskog psa tek toliko da epizoda opravda naslov RALJE. O morskom psu koji je progovorio, a o čemu je bilo riječi u narednim pričama, neću ni komentirati. Za nas se priča o zaštitniku bogatih ovdje završava.

Inspiracija za još jednu epopeju o Superhiku vjerojatno je bila zarada. Odsad pa nadalje - kad serijal utone u melankoliju, valja ga "osvježiti" s još kojom litrom usmrdjelog vina. Nemam ništa protiv toga, ako Bunker misli da s tim više išta može postići. Na ove tri epizode se vidi da za Ezekijela Bluffa i njegove pothvate više nema materijala - sve postaju reciklirani štosevi, ponavljanje klišeja. Sva sreća da ovu trilogiju spašavaju pojedini humoristični ispadi (uglavnom od strane članova grupe TNT) te Piffin crtež koji se još drži prije ulaska u lošiju fazu, čije se određene karakteristike naslućuju već ovdje. Zbog svega toga "Opet živi Superhik" prijelazna je faza između vremena kad je Superhik bio definicija kvalitete, te vremena kad će ostati samo sjećanje na njega, sjećanje na jednog od najoriginalnijih antijunaka u svijetu stripa.

AF SS 141/143/145 Gumiflex!

AF SS 164 Drvomorci

7, 7, 7, 7

Lijepo je to primijetio recenzent: na kraju će ostati samo sjećanje na Superhika, čiji će svaki povratak izgledati otrcano poput otirača na kućnom pragu. Ostat će samo mit o Superhiku, baš kao i mit o Alanu Fordu koji će živjeti samo dokad budu živjele generacije čitatelja Alana Forda. Onog, kakav je nekada bio...

Nemam prerjerani zamjerki na ovu priču. A možda je to samo i opet utjecaj već spomenutog mita...

06.11.2020
    10:52:00 sati