Lunapark

Alan Ford

AF SA 131 | 120 str.

Na nepoznatom mjestu zemaljske kugle, nalazi se kontrolni centar dvojice šahista. Tamo je samo pregled igre jer njihove su figurice ljudi odjeveni u crna i bijela odijela raspršeni po New Yorku. Lokacija gdje će se odviti završnica je lunapark. Cilj je uhvatiti torbu, a pritom će se koristiti svim mogućim sredstvima bez poštovanja ikakvih moralnih načela, sve kako bi pobjednik osvojio crno-bijelu majicu i titulu najboljeg šahista na svijetu.

Ukupna ocjena 36%

Priča 2

Scenarij 4

Crtež 4

Ukupna ocjena 41%

P*3

C*4

N*5

•  Luna park
    AF SA 131
  • Luna park
    AF SS 186

• LUNA PARK
    AF SR 131

• Epizoda je izvorno objavljena u svibnju 1980. godine. Kasnije se u Italiji pojavljuju brojni reprinti u vidu edicija Collana gruppo TNT (ožujak 1984.), Serie ventenale (studeni 1995.), TNT gold (siječanj 2007.), Alan Ford story dvobroja (veljača 2011.) i TNT edition petobroja (rujan 2015.) koje izdaju Max Bunker Press, Editoriale Corno i Mondadori comics.
  • Prvo pojavljivanje Franza i Kaisera. Kasnije će se (nažalost) vratiti u epizodi “Osveta šahom“.

Odakle uopće početi. Nisam imao namjeru napisati ovu recenziju ove epizode, ali mi je više dojadilo da svi vrijeđaju njezinog prethodnika Ostixa, a prava opasnost leži ovdje. Istina, ideja o pišalini iz svemirskog kamena je imbecilna i sve, ali nije da dvojica mentalno oboljelih djedova koji se igraju pokolja trideset i dvije osobe svakih godinu dana isijavaju genijalnost. Dakle, glavni motiv za ovu priču je težak promašaj. Da, čuo sam za ljude koji pomoću konja trgaju druge na četiri dijela, da, čuo sam za spolni odnos s mrtvacima, da, čuo sam za hranjenje svinja žrtvama. Čuo sam za mnogo poremećenih osoba (iako je svatko tko ubije drugoga iz uživancije poremećen, ovo su ekstremi), ali Bunker nam je prezentirao da ljudska glupost može ići puno dalje. Zašto ne organizirati igru u kojoj će si ljudi međusobno zabijati noževe u leđa za torbu punu poderane odjeće, možemo je nazvati partijom šaha. Idemo još malo dublje pogurati serijal koji je pod ozbiljnim upitnikom nakon prošlog remek-djela. Bojim se da je ovako Bunker zamislio cijelu tu abominaciju.

Iza svega toga kriju se dva kretena koji se odazivaju na imena Franz i Kajzer. Oni svake godine od ne znam kuda izvuku trideset ljudi i na ne znam koji način ih hipnotiziraju pa onda oni odlaze u velike gradove da se malo kolju u čemu ova dva bolesnika očito uživaju.

Kajzer (lijevo) i Franz (desno)

Scenarij je, ruku na srce, malo bolji, ali ponajviše zbog scena s Bobom u lunaparku. Tamo je doživio sve i svašta: tuljane, nezgodu s maljem i, naposljetku, ispaljivanje iz topa. Par puta sam čak i rekao: „Heh, ova je dobra.“ Sve osim toga je jad i bijeda upotpunjena Piffareriovim crtežom. Već sam ranije rekao da mi Piffarerio nije loš crtač kako neki tvrde, ali brate, ovakvi nepogođeni izrazi lica se rijetko viđaju. Evo dva jača primjera:

1. Broj Jedan ljutito govori Alanu i Bobu da imaju pola dana godišnjeg na što ovi imaju lica kao da im je minimum pola obitelji pregazio kamion pa su sad šesnaesti dan u depri:

2. Alan navodno zabrinut za Boba, prije ima izraz lica kao da se tek ustao iz kreveta i nema volje za životom, a takav isti izraz lica imao je prije šest scena!

No ništa od navedenog me ne nervira koliko njegov pristup crtanju šahovske ploče. Bože moj, ne možeš nacrtati osam redova u jednoj, a devet redova u drugoj sceni. Da, dobro ste čuli, službeni crtač popularnog stripa nemarno crta kao neko dijete u vrtiću kojem daš pastele da nacrta zastavu Hrvatske uoči nogometnog derbija pa onda ono napravi sedam redova sa po deset kvadratića. Djetetu se takav propust može oprostiti, ali da sam na Bunkerovom mjestu ja bih već ozbiljno počeo razmišljati da promijenim glavnog crtača. Još uvijek ne vjerujete? Pa teško je povjerovati da bi odrasla osoba mogla napraviti takvo što, ali evo vam dokaza:

Devet redova na šahovskoj ploči - Osam redova na šahovskoj ploči

Niti naslovnica nije ništa posebno, ali mi se barem boje na njoj sviđaju. Zapravo se može reći da nam nudi i više nego strip daje, ali je motiv potpuno promašen jer se o lunaparku ovdje gotovo ništa i ne govori. Ovo je moglo ličiti na nešto u obliku dodatka pod nazivom tipa Lunapark tour s Bob Rockom na dvadesetak stranica jer uistinu nije bilo potrebe za ovakvom gadosti. Bunker, naprotiv, misli da ima. Štoviše, on smatra da nam treba još jedna doza ovoga. Na kraju su Franz i Kaiser strpani u ludnicu gdje nam nagovješćuju povratak koji će se dogoditi u "Osveti šahom"… O njoj sam već napisao recenziju i ne želim više trošiti riječi kako na tu, tako ni na ovu epizodu. Želio sam napomenuti kako je ovo jedan od većih failova Piffarerijevog razdoblja, ali to vjerojatno ne dolazi toliko do izražaja zbog prethodnog broja. Dobro je da se Bunker manio svojih 'inovativnih' ideja pa nam je u idućim brojevima počeo vraćati svijetle točke ovog perioda, Hipnosa i Gumiflexa – razbojnika gumenog lica!

AF SS 183 Ostix!

AF SA 150 Kriminal & Comp.

Ukupna ocjena 32%