Vratio se Gumiflex!

Alan Ford

AF SA 133/135 | 360 str.

Bio je dovoljan jednostavan 'puc' prstima da bi osposobio jednog od najvećih protivnika grupe TNT iz stanja hipnotizacije, a ovaj put mu je samo nebo granica. Drhtite, gospodo, jer vratio se Gumiflex!

• Vratio se Gumiflex
    AF SA 133
  • Gumiflexova osveta
    AF SA 134
  • Neuhvatljivi
    AF SA 135
  • Vratio se Gumiflex
    AF SS 190
  • Gumiflexova osveta
    AF SS 193
  • Neuhvatljivi
    AF SS 195

• RITORNA GOMMAFLEX
    AF SR 133
  • LA VENDETTA DI GOMMAFLEX
    AF SR 134
  • L'INAFFERRABILE
    AF SR 135

• Epizode su originalno izlazile od srpnja do rujna 1980. godine.
  • Drugo pojavljivanje Gumiflexa u serijalu.
  • Str. 38. - vidimo morskog psa u kojem se nalazi Superhik. Prisjetimo se, alkoholna napast je u njegovoj utrobi zapela u AF #119 “Ralje“.
  • Tuš je radio Paolo Chiarini.

Nakon što nas je u "Lunaparku“ Bunker podario jednom od najimbecilnijih ideja u novijoj povijesti (devete) umjetnosti, izgleda da se odlučio iskupiti "Hipnosovom svirkom", a sada i novom Gumiflex trilogijom koja je, bez previše okolišanja, za mene puno bolja od prve. Više je fokusirana na sam Gumiflexov lik, dok je kod njegovog debija problem bila upravo nedovoljna posveta gumenom kriminalcu. Imali smo nekakve sporedne priče o svinjskoj šunki i hipnotičaru koje su samo oduzele prostor za još poneku reviziju Gumiflexovog lika, tako da smo dobili trilogiju koja je objektivno mogla biti puno kraća a da se ne izgubi srž, što je u konačnici i napravljeno u Borgisovom specijalcu, ovako smo dobili zamor materijala.

Multimilijunašica Beaumont slomila mu je srce tako da je Hipnos, neshvaćeni glazbeni genije, odlučio prošetati gradom i razmisliti o životu. S druge strane Gumiflex, kojeg je isti hipnotizirao u broju #112 "Hipnos", konačno je uspio doći sebi i pobjeći iz kombija na putu do ludnice. Alanfordovska verzija Chameleona tako će još jednom zadati mnogo muka našim agentima, gradskim ocima i mnogim drugim anonimcima iz napučenog New Yorka.

Rekao bih da su nerazjašnjena pozadina oko Gumiflexa, nevjerojatna lakoća prerušavanja dotičnog, kao i sve ostale pikanterije propust prve trilogije. Gledajući s alanfordovske strane, a budući da je sam Gumiflex nevjerojatno alanfordovski zamišljen, ova trilogija za mene je prilično uspjela. Možda su moji dojmovi lagano subjektivni? Možda sam precijenio trilogiju zbog inače očajnog perioda u kojem je izašla? Sigurno, ali ja znam da su mi ove tri epizode legle k'o budali šamar. Lov na Gumiflexa, mutni poslovi gradskih otaca, gegovi ljudskih i životinjskih agenata grupe TNT... Za mene su izbalansirani gotovo savršeno. Brok nije previše iritantan, Piffarerio nije previše podbacio, a Gumiflex je napravio sveopći kaos. "Vratio se Gumiflex" možda je najmanje razrađena epizoda trilogije, ali je dobar uvod u događaje koji će uslijediti. Gumiflex je malo opljačkao draguljarnicu, uzeo milijun dolara u banci predstavivši se kao netko drugi, a na kraju od gradskih otaca maznuo sto tisuća zelenih salata u 'svrhu istrage' odjeven u inspektora Broka. A sve to sa stilom. Iskreno ću priznati da sam se nadao malo konkretnijoj radnji, ali hej, čovjek s gumenim licem je najveća glupost koje se netko mogao dosjetiti pa sam se prepustio silnim obratima u radnji i prilično uživao.

U "Gumiflexovoj osveti" povlačenje za nos podignuto je na višu razinu. Gumiflex se još u prethodnoj priči doselio na kat Cvjećarnice prerušen u Hipnosa, a sad je odlučio prerušavati se u agente grupe TNT, napraviti sranje i čekati kad će zbog tog u zatvor otići oni koje je odglumio. Važna osoba je i inspektor Magret koji je došao iz Francuske ne bi li uhvatio gumenu opasnost, ali na kraju je (opet zahvaljujući Gumiflexovom triku) kući otišao praznih ruku.

Kulminacija događaja slijedi u "Neuhvatljivom". Priča kao priča je neozbiljna na razini prethodnih, ali velik joj je minus sudac Fast, lik od kojeg je Bunker napravio rasista bez neke potrebe. Zapravo, taj lik toliko odskače od ostatka epizode da mi je pokvario sveopći dojam. Uglavnom, grupa TNT odlučila je Gumiflexu podvaliti radeći inverziju onoga što je on radio njima. Plan je bio je da se Sir Oliver preruši u Gumiflexa i pravi rusvaj po gradu u njegovo ime. Na kraju agenti nisu imali doslovno nikakve koristi od tih postupaka, a šanse da se pred kraj trostruki bicikl pojavio na pravom mjestu dok su agenti natjeravali Gumiflexa su ravne nuli. Po tome je scenaristički ovo možda i najslabija epizoda trilogije, ali moram priznati da mi je scena kad je Gumiflexa navodno pregazio vlak, a od ovog ostale gumice za brisanje toliko maloumna da je zapravo i humoristična.

Završila se tako i posljednja pamćena trilogija o Gumiflexu. Ne brinite, pojavit će se on u još dosta epizoda, ali uglavnom se to po naslovu neće moći prepoznati jer Gumiflex može biti doslovno bilo tko, a da se to ne sazna sve do zadnje stranice. Ova trilogija je, ukratko, prava alanfordovska zavrzlama. Nema priče, nema je ni u pokušaju, sve je napravljeno u bonkers tonu. Daleko je to od Magnusovih dostignuća, ali je sjajan komad za pustiti mozak na pašu. Praktički je stripovski ekvivalent Spider-man trilogiji; nitko ne tvrdi da je riječ o scenaristički sjajnim filmovima, ali većina gledatelja ima ironični užitak gledajući ih. Tako kako se oni osjećaju osjećam se i ja čitajući ovaj bućkuriš. Moglo je ispasti i bolje, ali ima više komičnih situacija nego u Gumiflexovom debiju, i zbog toga ove tri priče svakako preporučam.

AF SA 131 Lunapark

AF SA 149 Vurdalak je opet žedan

7, 7, 7, 7

Scenaristički smisleno, vidi se kamo scenarist želi odvući priču. Gumiflex mi je drag lik, arhetip neprijatelja grupe TNT, šta ćeš bolje..

Eh, da danas imamo ovakve priče, želje puste, nažalost.

05.05.2021
    14:26:00 sati

7, 8, 7, 6

Najprije da se nadovežem na završnu vinjetu ove trilogije, koju je recenzent stavio u recenziju. Gdje su ta nalazišta zlata na istoku? Mjesto radnje je u New Yorku, a nije nešto Nova Engleska poznata po zlatu. Uz to, teško da bi netko na putu iz New Yorka rekao da ide na istok, pa čak i da zaplovi preko oceana.

Slažem se s recenzentom da je ova druga trilogija bolja od prve s Gumiflexom. Iako mi je taj umobolno nemoguć lik poprilično iritantan i ne volim priče s njim (puno mi je bolji Arsen Lupiga), moram priznati da su mi ove tri epizode dobro sjele, s tim da mi je treći dio najbolji.

Onaj sudac Fast je tako brutalno realan, a pogotovo način odabira podobnih na neku funkciju, da je baš taj dio potpuno u onome najboljem i prepoznatljivom Alan Ford stilu. Tu čak ni ne baš duhovit Piffareirov crtež ne umanjuje smiješak koji ne silazi s usana za vrijeme čitanja.

Sveukupno - vrlo dobar!

08.05.2021
    15:33:00 sati