• Vurdalak je opet žedan
    AF SA 149
  • Vurdalak je opet žedan
    AF SS 225

• WURDALACK NON MOLLA,SUCCHIA
    AF SR 149

• Na str. 15 Wurdalak spominje Brama Stokera. Abraham "Bram" Stoker (Clontarf, 08.11.1847. - London, 20.04.1912.) bio je irski pisac, danas poznat po svom romanu iz 1897. Drakula. Na istoj tabli se spominje i Max Bunker čija slika visi na zidu.
  • Nakon Kruda i Kotta, upoznajemo novog slugu u barunovom dvorcu. Koliko je meni poznato, ovo je njegovo prvo i zadnje pojavljivanje. Ime mu je ostalo nepoznato.
  • Sanitarni inspektor neodoljivo podsjeća na Ezekijela Bluffa.
  • Tradicionalni karneval u Veneciji datira još od 11. stoljeća, a uz manje prekide, privlači zaljubljenike u dobru zabavu i maskiranje iz cijeloga svijeta. Vijeće desetorice 1608. godine odobrilo je nošenje maski samo tijekom karnevala. One koji su prekršili ovu odredbu čekale su strahovite kazne, od dvije godine zatvora do javnog batinanja te vezivanja uz Stup srama. Venecija je poznata kao Grad mostova, a ukupno ih ima 417 od čega su 72 privatna. Mostovi nemaju stepenice zato što su njima sve do 16. stoljeća redovito prolazili konji. Most uzdaha izgrađen je da bi povezao stari zatvor u Duždevoj palači s novim preko rijeke. Jedan od rijetkih zatvorenika koji je uspio pobjeći bio je slavni ljubavnik Giacomo Casanova. Gondola je u prosjeku duga 11 metara, a teška gotovo 600 kilograma. U samom gradu ima 350 gondola. Venecijanska tradicija nalaže da se par koji se vozi u gondoli mora poljubiti ispod svakog mosta kako bi vječno ostali zaljubljeni. Svake godine Veneciju posjeti 18 milijuna turista, odnosno 50 tisuća na dan. Najveća gužva je tijekom karnevala s više od tri milijuna posjetitelja.

Opet problemi oko zaliha kvalitetne krvi kod Wurdalaka i njegovih kolega. U nestašici finog napitka, odlučuju pod okriljem noći posjetiti obližnje selo. Ali za razliku od prijašnjih godina gdje je lokalno stanovništvo drhtilo od straha na sami spomen vampira i noći provodilo zaključano u svojim kućama, sada su se neke stvari drastično promijenile.

Došla su neka druga vremena. Preko raznih medija i popularne kulture svi su više manje postali upoznati sa slabostima vampira. Češnjak, raspelo ili obična pitka voda lako su dostupni najsiromašnijim slojevima društva. Silom prilika, Wurdalak odluči da posjeti neku od svjetskih turističkih destinacija koja vrvi ljudima kako bi obnovio zalihe krvi. I tako, njega i njegove vampire put odnese u Veneciju, taman u vrijeme maskenbala. Na njihovu nesreću, baš tih dana u znamenitostima Venecije uživa niko drugi nego njihov arhineprijatelj, vampirolog Alonisius Alonisis. Sasvim slučajno, pregledavajući svoje snimke, on primijeti vampirsku prisutnost u gradu i odmah u pomoć zove grupu TNT.

Scenaristički gledano, telefonski razgovor između Alonisiusa i Broja Jedan je pomalo zbunjujuć i nepovezan, isto kao i razgovor Broja Jedan i Klodovika u avionu, pa čovjek više ne zna dal je to do samog scenarija ili prijevoda. Zatim, sama činjenica da je na ozljedu vrhovnog šefa tj. njegov sami pad sa užadi utrošeno osam vinjeta (četiri table) govori o autorovom manjku ideja. Scene kada se neki od likova u stripu, u ovom slučaju Alonisius, obraća čitateljima, mene osobno su oduvijek nervirale. Nadalje, na kraju epizode Vampiri u New Yorku četiri su vampira završila u svemiru. U epizodi Daj daj samuraj četiri su se vampira vratila iz svemira. U ovoj i slijedećoj epizodi s vampirima naslova Radioaktivni vampir pojavljuju se tri vampira. U Trostrukoj igri i Oporuci Broja Jedan, Wurdalak se pojavljuje bez svojih vampirskih kolega. U naslovu Sastav Wurdalak opet su sva četvorica. Pa, sad se onda postavlja pitanje u kojoj je to jednadžbi Bunker izgubio jednog vampira. I to onog najmanjeg, vampirsku verziju Boba Rocka i to brat bratu na nekih trinaest godina. Gdje je taj lik proveo trinaest dugih godina? Debeli Kazimir u ovoj epizodi završi u vodi i čini se kako mu je Klodovik došao glave. Njegovo tijelo Wurdalak u lijesu prenosi avionom natrag u Transilvaniju kako bi ga tamo vratio u život/smrt ili šta već.

Na istom avionu su i članovi grupe TNT. Nakon što Alan prerušen u stjuarda vampirima kao piće podvali votku s češnjakom, oni se eto malo ošamute, odspavaju i pobjegnu iz aviona u liku šišmiša prema Transilvaniji. Šta je bilo sa crknutim Kazimirom u lijesu? Ostao u Londonu ili šta? Ako je lijes ionako išao s presjedanjem preko Londona u Transilvaniju, zašto su se uopće preostali vampiri također vozili avionom ako su jednostavno mogli putovati samostalnim letom. Zatim, za vrijeme leta Grunf se pretvara u vampira iako mu je Alonsius dao injekciju netom nakon ugriza. Grunf nije bio vampir duže od dvije sekunde, jer mu u isti čas nakon transformacije Alan baca Alonisiusovu tabletu u usta i eto, kao da ništa nije bilo, Grunf je izliječen.

Budući kako su vampiri pokretači ove priče, ona je ipak daleko od horor žanra strave i užasa. Ovo je scenaristička strava i crtački užas.

Čini se kako Piffa ovdje namjerno crta krupnije kadrove likova i lica samo kako bi izbjegao detaljiziranje pozadina. Tuš je blijed i jedva prisutan tako da u samom crtežu ima dosta praznog prostora. Tko je taj Attilio Ortolani koji je ovdje odradio tuš nemam pojma, samo pretpostavljam kako mu je to bio prvi i zadnji put na ovom stripu. Jedanput previše.

I da, potpuno nemaštovit i nepotreban naslov. Pobogu, pa oduvijek je svima jasno da je Wurdalak konstantno žedan.

AF SA 133/135 Vratio se Gumiflex!

AF SA 150 Kriminal & Comp.

3, 4, 7, 8

Što reći, meni je crtež odličan od staroga Paula, dok je problem Bunkerov scenarij. U ovom razdoblju sve je češće ovih, slabijih epizoda...sve je krenilo od "Drvomoraca"...strašno loše epizode koja je po meni prekretnica. Iduća, jubilarna epizoda, puno je bolja, a nakon toga opet sljedi par slabijih...i tako sve do mini sage Umro je Broj Jedan...koja je još lošija.

05.12.2020
    18:56:00 sati

7, 7, 7, 7