Melisa!

Alan Ford

AF SA 155/157 | 360 str.

U New Yorku se pojavljuje misteriozni kleptoman (nije Sir Oliver) kojem je, zahvaljujući svom tajnom oružju, gotovo osigurana nedodirljivost. Policija, kao i uvijek, tapka u mraku, a i grupa TNT se na bolan način upoznaje s istim. Koje je to tajno oružje koje koristi Melisa?

Crtež 4

• Melisa
    AF SA 155
  • Melisina melasa
    AF SA 156
  • Lov na Melisu
    AF SA 157
  • Melisa
    AF SS 239
  • Melisina melasa
    AF SS 242
  • Lov na Melisu
    AF SS 244

• MELISSA
    AF SR 155
  • LA MELASSA DI MELISSA
    AF SR 156
  • CACCIA A MELISSA
    AF SR 157

• Trilogija je originalno izdana u periodu od svibnja do srpnja 1982. godine.
  • Riječ melissa na starogrčkom jeziku znači pčela, što je i sam Broj Jedan potvrdio u "Lovu na Melisu".
  • Melisa će se vratiti u broju "Lov na komarce", samo što će u toj priči, kako i naslov sugerira, koristiti komarce kao svoje prirodno oružje. Ako niste veliki fan, tu vam epizodu ne preporučujem za čitanje.
  • "Melisa" – str. 46., vinjeta 2. – naslov knjige koju gradski oci bacaju na inspektora Broka: Kako bacati knjige na ljude.
  • Melasa je ustvari smeđa tekućina velike gustoće koja nastaje kao nusprodukt pri proizvodnji šećera od šećerne trske. Kako je dosta hranjiva, uspoređuje se s medom.

Razdoblje Alana Forda koje kreće nedugo nakon broja 100 i traje sve tamo negdje do sage o zavjeri i smrti Broja Jedan, slobodno se može nazvati i sumrakom serijala. Jednostavno, kada bih birao najgore razdoblje serijala, ovo s Piffarerijom na crtačkoj stolici i Bunkerom u stvaralačkoj krizi zasigurno bi zauzelo drugo mjesto (naravno, Minuette razdoblje je najgore, to već cvrkuću i ptice na granama). Razdoblje je to kada se nižu nečitljiva epizoda za nečitljivom epizodom, držanje na aparatima, pucanj u prazno. Loš scenarij popraćen je zamornim, turobnim Piffarerijevim crtežom, koji se uistinu srozao nakon broja 100. Nekako, kao da je radio posao zato što je natjeran na to, a ne kao što je to radio veliki Magnus. Potrebne su ozbiljne psihološke pripreme ako se odvažite da u šusu, kronološki pročitate cijelo razdoblje. Čovjek bi rekao da je uza sve glupe priče jedino što valja – dvije minisage o Gumiflexu. I to je donekle točno. Međutim, postoji i priča koja se također proteže kroz tri dijela, a svojevrsni je highlight u toj neinspirativnoj promenadi bezličnih strip uradaka. Riječ je o „Melisa“ trilogiji. Naravno, trilogija ima dosta mana, ponajprije zato što bi puno bolje funkcionirala kao zasebna cjelina iz jednog jedinog nastavka, jer ovako to djeluje prilično isforsirano. Znate ono, kao kad pokušavate ugurati tri litre vode u bocu od jedne litre. Ideja o čovjeku koji koristi pčele za pomoć pri pljačkama je za Alan Ford odlična, ali je Bunker to dosta nevješto razradio i dobili smo trilogiju koju, kad pročitamo, osjećamo se kao da smo pročitali puno ničega, praznog hoda. Da je, pak, bila riječ o samostalnoj epizodi, nakon pročitane bi utisak bio bolji jer smo pročitali nešto zanimljivo i ima se što pročitati.

Kad smo kod pčela, one su uistinu interesantna i čudesna bića. Brojne knjige napisane su o njihovom doprinosu našem zdravlju, Cro Cop je zbog susjeda koji ih je držao završio na sudu, a poznati američki komičar Jerry Seinfeld o njima napisao je scenarij za animirani "Pčelin film", koji i nije baš dobro dočekan od strane publike. Postoji teza da bez njih života na Zemlji ne bi bilo, a neki kažu da pčele ustvari ubijaju druge kukce koji također imaju sposobnost oprašivanja, a za razliku od pčela od cvijeta ne uzimaju ništa zauzvrat. Kako bilo, one su poslužile i Bunkeru za inspiraciju da napravi ovu dobro zamišljenu, ali slabo realiziranu trodijelnu epizodu. Ukratko ću prepričati i dotaknuti se glavnih tema koje svaka obrađuje.

Spojleri!

Tajanstvena Melisa pljačka draguljarnice, supermarkete i banke po gradu, a nitko ju ne može zaustaviti zbog pčela koje joj služe kao ispomoć pri pljačkama. I par članova grupe TNT pada u ruke dotičnih. Svi osim Boba Rocka koji se zabavlja gipsanjem Šefove i Jeremijine noge. Brok je u problemima, gradski oci također, sve dok se misteriozna Melisa ne pojavljuje i priznaje krivnju. Međutim, Velikom Starkelji ta priča ne drži vodu i sumnja da je osoba koja se dala na policiju uistinu Melisa. U nastavku "Melisina melasa" doznajemo da je Starkelja bio u pravu i da je žena koja se predala policiji ustvari neslavna pjevačica željna malo publiciteta. No gradski oci imaju i veće probleme od toga. Naime na prostoru Cvjećarnice, sjedišta slavne grupe TNT, treba se sagraditi neboder, ali kako tri svinje ne mogu tu vijest saopćiti Broju Jedan, zadužuju Broka da to obavi dok oni uzimaju kratki odmor od svog napornog rada. Broju Jedan stižu u ruke otkazni papiri tako da mora zaviriti u crnu knjižicu i natjerati gradske oce da obustave gradnju nebodera. Nakon što je i to riješeno, "Lov na Melisu" otkriva nam da je prava Melisa ustvari Starkeljin dobavljač meda, Joe Pullover kojem je bio potreban novac za zemljište nakon što su ga istjerali s njegovog posjeda za gradnju nebodera. Što ti je život!

Kraj spojlera!

Ono što me najviše smeta kod ove trilogije Bunkerovo je prepucavanje s glupostima zbog kojih se čitatelj ne može usredotočiti na radnju. U svakoj priči neki đavo odvlači pažnju s glavne teme. U prvoj epizodi to je gipsanje Jeremijine i Šefove noge, u drugoj je to pričao oko gradskih otaca i gradnje nebodera, a u trećoj je riječ o imbecilnom snu koji Broj Jedan usne. Niti jedan od ovih događaja ne utječe na glavnu temu o Melisi ni na koji način. Stavljeni su tu samo da popune prostor, a nemaju nikakvu veću svrhu. Eto u čemu je problem s ovom trilogijom, ima dosta potencijala kao ideja, a onda se razočaraš kad vidiš koliko je to mediokritetno prezentirano. Stvarno ti bude žao što je jedna potencijalno uspješna ideja upropaštena samo zato da bi se naštancalo više brojeva i zaradila koja lira više. Nažalost, crtež ide u korak sa scenarijem. Ne znam zašto, ali Piffarerio je toliko promijenio svoj stil crtanja (nagore) u 100+ brojevima. Zar je umor jedina Alanova facijalna ekspresija, vječito mamuran, šta li? Naslovnice su u redu, jedino je posljednja neka vrsta clickbaita.

Za kraj bih htio reći da, iako loše razrađena, ova trilogija je ustvari jedna od svijetlih točaka ovog lošeg razdoblja, a ako sam je ovoliko 'nahvalio', onda možete misliti kakve su ostale. Ideja vrhunska, scenarij - a ono, srednja žalost.

AF SA 150 Kriminal & Comp.

AF SS 252 Renato

6, 5, 7, 7

Solidna epizoda, ali to je razdoblje di sljedi pad i nema povratka na staro. Crtež je dobar, atmosfera isto (hrana za bogove i taj đir selo-grad ), problem je u predviljivosti scenarija i identiteta Melise.

05.06.2020
    11:32:00 sati

6, 6, 6, 8