AF SS 248

• IL GOBBO REALE
    AF SR 158
  • IL SEGRETO DEL GOBBO
    AF SR 159

• Epizode su originalno izlazile u kolovozu i rujnu 1982. godine.
  • Lik Grbavca je karikatura Oresta del Buona, talijanskog autora, novinara, prevoditelja i književnog kritičara. U vrijeme kad je epizoda izašla, Oresto je bio direktor magazina "Linus", konkurencije Bunkerovom časopisu "Eureka".
  • Bunker za priču o Grbavcu koristi "Sliku Doriana Graya", roman Oscara Wildea.

Ne brinite se, nije otet. Broj Jedan je zdrav i čio, a iza navodne otmice krije se general War, koji je zapravo htio starca na osamljenoj lokaciji gdje će mu moći ispričati o tajanstvenom Grbavcu koji ga želi likvidirati pod svaku cijenu. Sva sreća pa Broj Jedan na vrijeme shvati da su i ljudi koji su ga dovezli do generalovog prebivališta potencijalno u dosluhu s Grbavcem te da bi se svako malo kućica mogla raspasti u atome.

Grbavac je samo još jedan u nizu one-shot negativaca kakvih smo imali prilike vidjeti pun klinac unazad pedesetak brojeva. Te Banda propalica, te maharadža Blitz, Melisa, Katodik, Rebus… Sve uglavnom antagonisti koji važnu ulogu odigraju u debitantskoj epizodi, a poslije se vrate tek pokoji put, kada Bunker nema nikakve ideje što bi mogao plasirati na kioske u narednom mjesecu. No, za razliku od ostalih, o Grbavcu ne znamo apsolutno ništa. Znamo da ima velik broj odanih sljedbenika, znamo da velikim brojem tih sljedbenika hrani svoje pirane, znamo da radi iz sjene, ali o njemu ne znamo ništa. Njegov izgled saznasmo tek na kraju druge pustolovine.

Inspiracija za Grbavčev izgled bio je talijanski autor Oreste del Buono. U vrijeme kad je epizoda izašla (kolovoz 1982. g.), potonji je bio direktor talijanskog časopisa "Linus". U njemu su bili objavljivani raznorazni stripovi, od kojih su najpoznatiji: Asterix, Calvin & Hobbs, Corto Maltese, Maus i Peanuts. S obzirom na to da je u isto vrijeme izlazila i "Eureka", časopis čiji je direktor bio upravo Bunker, vjerojatno se g. Secchi htio malo našaliti s konkurencijom.

Ove dvodijelne priče se uopće ne sjećam iz prvog čitanja, ali sad kada sam je ponovo pročitao, shvaćam i zašto. 'Ajde što nema nikakvog smisla da uopće postoji osoba s dvije grbe koja je ujedno i šef špijunske organizacije, ta osoba još ima i fantazije da svi ljudi na planetu izgledaju isto kao i on. Da ne spominjem sjedište na dnu oceana i umreženost kakve bi se postidio i Interpol, njegova priča je još veći biser. Scenarist je u nju nekako uspio ukomponirati i famozni roman "Slika Doriana Graya", samo što Grbavcu nije pošlo za rukom kao i glavnom liku tog djela, nego upravo obrnuto. Umjesto da slika s vremenom stari, a on vječno ostaje mlad, na slici on degradira iz nagrbljenog patuljka u mladića, a zatim i u novorođenče. Recite da to nije nešto najgenijalnije što ste pročitali.

Scenarij je mogao biti i bolji. Iako je glavna radnja teža glupost, itekako je bilo mjesta za standardne humoristične elemente koji su gotovo u potpunosti izostali. Niti Grbavac kao lik koji je imao potencijala nije valjano prezentiran. On s jedne strane hrani pirane ljudima, a s druge je toliko iskompleksiran i djetinjast da čovjek s njim stvarno zna jesu li mu sve na broju. Autor se mogao poigrati s njegovom osobnošću pa bismo dobili patetičnog antagonista na tragu Superhika, ali to se nije ni izbliza ostvarilo. Prava šteta, pogotovo kada znamo nekadašnji genij Maxa Bunkera u satiriziranju svega živog i neživog, a sad na 240 stranica ima priliku napraviti sprdnju od direktora konkurentnog časopisa. Žalosno što to doista nismo i dobili. Ima tu još infatilnih kadrova, cijeli klimaks je jedan veliki facepalm, a pored toga imamo brdo događaja koji vidljivo služe samo popunjavanju prostora. Ne shvaćam zašto je Bob Rock otišao u L. A. kod Velikog Cezara, niti kako je Grbavac tako olako pustio Berta iz svoje jazbine, a na samom početku War je Broju Jedan objasnio da Grbavac želi u mrtvačkom sanduku svakog tko zna za njegovo postojanje. Ako se išlo pisati priču, moglo je bar malo pažnje biti posvećeno nekakvoj dosljednosti u radnji. Priča bez glave i repa, gdje se stvari samo događaju, nakon uvodne otmice Broja Jedan sve je otišlo u potpuno krivom smjeru, točnije u sto smjerova. Piffarerio se potrudio da nas opet razočara svojim zamornim crtežom. Hvala njemu na svemu što je napravio za serijal (90 epizoda redovne serije!), ali mislim da je nakon jubilarnog broja 150 mogao pokupiti prnje, zahvaliti se i otići, jer mu tu već vidno opada kvaliteta. Naslovnice su ipak na većem nivou od crteža, ne savršene, ali bolje se niti nije moglo izvući.

Bezlična je ovo epizoda koja ne zna želi li biti smiješna, napeta ili inspirativna. Nabacano je svega, ali velika je vjerojatnost da ćete zaboraviti događaje nakon tjedan dana. Priča se jednostavno utopila u prosjeku, a uspjeh joj je bio nadohvat ruke. Jedino po čemu će meni priča ostati u sjećanju je genijalni Brixyjev slogan Gnentex - tvrtka koja proizvodi cijev.

AF SA 155/157 Melisa!

AF SS 252 Renato

6, 3, 7, 5