Isto, Isto

Alan Ford

AF SA 63 | 120 str.

Tko je misteriozna jezovita fluorescentna spodoba s dvije glave, zašto se za nju zanima detektiv iz agencije otvorene kat poviše cvjećarnice, koja je uloga Alana i Boba u svemu tome, što se krije iza slike pokojnice, saznajte u ovoj priči.

Ukupna ocjena 98%

S*10

• Isto, isto...
    AF SA 63
  • Isto isto
    (SS 246) AF 57
  • Isto, isto
    AF SS 175

• IDEM-IDEM
    AF SR 63

• Izvorno je priča objavljena u rujnu 1974.
  • Pojavljuje se Pizistrat Nelson, poštar koji uvijek žica napojnicu, čime zapada u nemilost članova grupe, posebno Boba Rocka.

Neću vas gnjaviti s neslavnim danima serijala, neću vas terorizirati kao što nas i dan danas Bunker terorizira hrpom gluposti udrobljenih u danas tek sjenu od slavnoga serijala kakav je bio Alan Ford. Kako su sve vrhunske priče o slavnoj njujorškoj grupi tajnih agenta odavno recenzirane, ipak sam uspio pronaći još jednu koja zaslužuje da se o njoj napiše poneko slovo hvalospjeva. Ova je priča odudara od ostalih ponajprije zbog mjesta radnje, naime, sva radnja se odvija u cvjećarnici i na katu poviše nje.

Ah, ta famozna cvjećarnica. Iz nje su naši tajni agenti kretali u opasne misije, u nju su se vraćali nakon uspješno obavljenih misija. Uvijek me asocira na oskudicu i potištenost, nema raskoši, nema čak ni najosnovnijeg namještaja, samo goli zidovi, slamarice, jedan drveni stol i stolica, paučina, žohari, pauci, uvenulo cvijeće, bijeda, glad i smrknuta lica naših junaka. Ali usprkos svom tom jadu koji izbija iz svake oronule cigle, pukotine u zidu, crvotočine u gredama, ona je dom grupi TNT. Sve tužne sudbine, nesretna djetinjstva, izjalovljene nade i ljubavi naših junaka spojili su se u toj maloj oronuloj cvjećarnici koja isijava toplinom i slogom kakvom samo voljeni dom može isijavati. Dobro, toplinu shvatite figurativno, jer ni grijanja, kao ni tekuće vode, nema. Tek struja im je provučena i jedini je luksuz u svoj toj bijedi. A netko im je upravo ukrao jedinu žarulju i cvjećarnica je u mraku.

Sada je Bunker svu radnju, ili gotovo svu, pozicionirao u nju. Kada kažem gotovo svu, tu mislim na kat poviše cvjećarnice na kojem je otvorena detektivska agencija “Umorno oko“. Hoće li novootvorena agencija izbaciti naše junake iz igre? Jesu li njeni detektivi odvažniji, spretniji, opremljeniji od naše tajne grupe agenata? Hoće li se naši junaci morati boriti s konkurencijom za koricu kruha, koja im je ionako tvrda i neredovita?

Priča započinje svakodnevicom u slavnoj cvjećarnici. Ako se pitate koji je datum, nemojte. Ne znaju to ni naši junaci, jer kalendar kojeg je Šef negdje nabavio pokazuje datume napreskokce, a i mjesec ima 32 dana. Klasičan uvod koji obuhvaća razmirice Šefa i Boba uz verbalne dvoboje, uvrede, doskočice i poneki udarac, ubrzo dobiva tajanstvenu atmosferu zahvaljujući već gore spomenutoj ukradenoj žarulji i osobi koja predaje omotnicu Alanu i Bobu, jedinim od članova grupe koji su u tome trenutku u cvjećarnici. Ovdje počinje napeta, opasna, pomalo i tjeskobna atmosfera, bar za naš dvojac.

Moram ovdje pohvaliti Magnusov crtež, odnosno Romaninijev tuš. Poznato je da je za prvih petnaest priča crtež i tuš radio Magnus, a zatim se na tušu smjenjuju Paolo Chiarini i Giovanni Romanini, uz mala uskakanja (od 65. do 75. broja, op.ur.) Enrica Fantija, Luigija Cortegija i Paola Piffarerija. Upravo kod ove trojice potonjih kvaliteta tehnike tuša nije bila na razini Chiarnija i Romaninija, što je vidljivo iz nekih priča pri kraju kultnog perioda 1-75. Što se tiče ove priče, gotovo cijelom dominira prepoznatljivi mračni ugođaj, ponajprije zahvaljujući odličnom Romaniniju, a Magnus je perfektno “skinuo“ mimike straha i tjeskobe na licima Alana i Boba u onim trenucima u kojima priča dobiva notu jezovitosti.

Sve počinje pojavom sablasne ćelave fluorescentne spodobe koja svoju drugu glavu drži u ruci. Isto-Isto se zove, upravo onako kako se zove osoba za koju se interesira detektiv iz agencije s kata poviše cvjećarnice. U pokušaju da razjasne misteriju zašto je ta spodoba posjetila cvjećarnicu Alan i Bob doživljavaju niz komičnih neprilika i vratolomija, a pravi užas ih očekuje u detektivskoj agenciji. Zvuk orgulja koje sviraju pogrebnu glazbu, svijeće, lijes iz kojeg izlazi vampir, jezovit smijeh Isto-Isto… Brrrr… A onda nam Bunker otkriva šaradu koja stoji iza ove predstave. Možda i najbolja njegova ideja u ovom periodu izrodila je upravo cvjećarnicu za mjesto radnje i poigravajući se s tužnim sudbinama i kroničnom besparicom grupe TNT, jer ono što je bilo godinama skriveno u zazidanoj šupljini iza slike drage pokojnice Hortenzije Twinkleminklensson, naši junaci nisu mogli sanjati niti u najluđim snovima.

Naravno, uspjeh ove priče nije samo u mjestu radnje, mračnoj atmosferi koja pod rukama vještog pisca naglo mijenja smjer u farsu i Bunkerovoj eskapadi na kraju priče, kada je opet, po tko zna koji put, naše junake prikazao kao rođene gubitnike, već i u nizu detalja koji se provlače kroz radnju. Crnohumorna satira provlači se i kroz površinski sloj priče u nekim sporednim likovima i dobro funkcionirajućim klišejima - poput poštara Nelsona i gospođe koja navrati u cvjećarnicu, Alanove naivnosti, dobrote i prostodušnosti, kao i Bobove prgave i zlobne naravi, a koje dolaze do izražaja u takvim isprovociranim situacijama. Jedna odlična priča zaokružena odličnim crtežom i odličnoj tehnici tuša.

AF SA 61/62 Krokodilska glava

AF SA 64 Trio Fantastikus

9, 10, 9, 9