• TERRORISM
    AF SR 211

• Epizoda je izvorno objavljena u siječnju 1987. godine dok svoj reprint u obliku specijala doživljava u studenom 2001. godine.
  • Str. 97. - 99. – Alan i Bob u odjeći Ramba i Indiane Jonesa.

Ma nek mi neko reče da poslije broja 200 nema dobrih epizoda, ovo je bilo vrhunski. (solar)

I uistinu je tako.

Kako je epizoda izašla početkom '87. godine te samo mjesec dana nakon “Osvete šahom“, na neki način shvatio sam ju kao novi početak i ispriku za sva sranja kojima nas je Bunker podario u prošlom broju. Jasno, relativno je nemoguće očekivati od jednog jedinog scenarista da kontinuirano svaki mjesec izbacuje po jednu epizodu serijala koji je pri samom početku ušao u legendu te taj standard drži gotovo dvadeset godina (danas se ta brojka popela na pedeset, ali svi već jasno vide pad kvalitete), stoga čestitke Bunkeru za ovo! Dobili smo priču punu šala, akcije, napetosti i dobrog crteža, sve prekriveno upečatljivom naslovnicom.

Šef uči pucati iz puške

General War standardno traži uslugu od Broja Jedan te mu za to plaća pristojnu svotu novca. No novac nije važan kad je američka nacija u pitanju. Kako bi bez izazivanja sumnjičavosti uništili terorističku organizaciju, Broj Jedan bira one najmanje sumnjive. Upravo su oni zaslužni za tako dobar scenarij, a to je duo Šef i Jeremija. Cijeli podij je njihov nakon tridesetak strana uvoda u samu epizodu. Tih pedeset strana čistih gegova uvelike je pridonijelo sveopćem dojmu, no njih dvojica u akciji gotovo uvijek i jamče dobru zabavu (kažem gotovo jer ipak postoje katastrofe kao što je “Meta ništica“, pa ne mogu reći da pali baš svaki put).

Nakon neuspješne regrutacije među teroriste, Šef i Jeremija s tugom u srcu bivaju zamijenjeni s Alanom i Bobom. Njih dvojica, zajedno s Bertom, imaju važan zadatak – pronaći atomsku bombu u avionu otetom od strane arapskih terorista. Pošto je zadatak od životne važnosti, naši momci ne smiju oklijevati i moraju brzo otkriti gdje se nalazi bomba te eliminirati neprijatelja. Ovaj dio mi se sviđa zbog ozbiljnosti, pitanja hoće li momci uspjeti obaviti zadatak, ali i mjestimičnog humora. Na kraju su svi teroristi izbačeni iz aviona, a bomba je na sigurnom: u Ministarstvu za istraživanje ruda i gubljenje vremena. Naravno, članovi grupe TNT i ovaj su puta ostali praznih džepova, ali što je veća nagrada od služenja domovini? Sigurno ne tristo tisuća zelembaća, pitajte Njegovu Visost.

Koliko god me ova epizoda dojmila scenaristički, njezina najsvjetlija točka je ipak crtež. Dario Perucca u svojoj petoj epizodi doima se kao ustaljeni crtač koji već par godina radi na Alanu Fordu; njegova posvećenost detaljima, dosljedno crtanje likova, ali ponajviše smiješan crtež podigli su kvalitetu jedne epizode rednog broja 211 na zavidnu razinu. Bez sumnje se može reći kako je ovo jedan od njegovih najboljih radova na serijalu.

I za kraj, Alan Ford se još jednom, nakon Totonera 1986 i Černobilske katastrofe pozabavio terorizmom uz dozu cnog humora. Tako teroristi pozive za regrutaciju objavljuju u dnevnim novinama, najveći terorist svih vremena nagovještava svoje destruktivne planove nacionalnim televizijama, a novačenje se vrši na otvorenom, s transparentom poput radnog vremena nekog kafića.

Terorizam – strah i trepet na Bliskom Istoku i dokaz da su Šef i Jeremija stvoreni za veće stvari od mrčenja u Cvjećarnici.

Bob Rock i Alan Ford, ili da kažem – Rambo i Indiana Jones!

AF SS 359 Osveta šahom

AF SS 402 Perestrojka

8, 8, 8, 8

Perucca je u svojoj petoj epizodi pohvatao sve crtačke konce i isporučio nam jednu od svojih klasičnih epizoda, bilo je nebrojeno mnogo kadrova gdje je svojim talentom pridonio scenariju, bili to trademark skečevi sa Bobom koji se vječno bori sa dječurlijom i njihovim grudama ili iznimno smiješne scene gdje Šef i Jeremija na vojnom poligonu ostavljaju dušu i usput rade neviđena sranja od kojim se naredniku zaduženom za njih diže tlak u nebesa. Osim izvrsnog crteža ova epizoda ima i jako dobru radnju koja je i danas aktualna, e da, baš je bilo genijalno kad su se Bob i Alan pojavili u odjeći Ramba i valjda Indiane Jonesa! :D

03.12.2019
    14:29:00 sati
  • Ukupna ocjena 72%