Zatočenik kule

Alan Ford

AF SS 405 | 120 str.

Sir Oliver poziva grupu TNT u London zbog sumnje da je u kuli Rochefortovih ugledao sablast jedne dobro nam poznate osobe. Naši dragi agenti nisu ni svjesni opasnosti koja se nad njih nadvila niti organizacije koja se krije iza svega.

• Zatočenik kule
    AF SS 405

• IL PRIGIONIERO DELLA TORRE
    AF SR 235

• Epizoda je izvorno objavljena u siječnju 1989. godine.
  • Ovim brojem započinje epska Mangia saga koja će se protezati kroz idućih 15 brojeva.

Spojleri! Čitanje na vlastitu odgovornost!

Konačno! Broj koji je započeo razdoblje među mnogim fanovima smatrano početkom kraja. Posljednja dobra stvar koju je Bunker napravio za antologijski serijal Alan Ford. Za neke legendarna saga koja se može ravnati čak i s nekim epizodama iz Magnusove ere, a za druge samo obična, dosadna krimi-sapunica prožeta s nula humora. Ovako bi se mogao opisati ciklus borbe protiv Mangie, koji je uslijedio nakon niza nezanimljivih, često i ispodprosječnih priča izašlih neposredno nakon broja 200 i razrješenja cijele zavjere oko smrti Broja Jedan. Evo, izdvojit ću one katastrofalne primjere:

Lov na komarce - povratak Melise, samo što ovaj put, umjesto pčela, koristi komarce kao oružje

Trio socijalne pomoći - Šef, Jeremija i Grunf u propaloj bandi čije su mete penzioneri i djeca iz vrtića

Pan 2000 - neki outsajder koji se dokopao čarobne frule s mogućnošću hipnotiziranja tinejdžera

Osveta šahom - svaki komentar je suvišan

Ubijte kritičara! - radijski voditelj koji izvještava o ubojstvima kritičara smaknutih od njegove ruke

Ljevoruki udara - svi članovi grupe TNT zarobljeni od strane starog neprijatelja Njegove Visosti

Crveni auto - potjera za dječjom igračkom

Prudy, Prudy - debi epizoda nimalo simpatične mačketine koja djeluje kao Nosonjina zamjena

Hotelski miševi - mutantski glodavci ljudske veličine piče po prostorijama hotela i...

Osiguranje Životne vječnosti - Šef i Jeremija potpisuju vražji ugovor i pokazuju nam koliko glupi ponekad mogu biti

Pored nabrojanih, većina preostalih epizoda jako su zaboravljive, ima tek šačica onih iznadprosječnih, mada i njihova kvaliteta varira od slučaja do slučaja. Tu Bunker kaže: „Ne može dalje ovako! Trebam malo osvježiti serijal kako mi broj čitatelja ne bi i dalje rapidno opadao.“ Stoga iz tko zna koje ladice u mozgu vadi ideju o kriminalističkoj organizaciji čiji su šefovi izabranici nikog drugog doli… Adolfa Hitlera, glavom i brkom. Ništa se od toga još ne saznaje u ovoj priči, zaplet dolazi kroz idućih par pustolovina. Ovdje Alan, Bob i Broj Jedan dolaze kod Sir Olivera u Englesku kako bi istražili slučaj duha u kuli nedaleko plemićeva luksuznog dvorca. Međutim, ni ne znaju da je taj duh zapravo – Veliki Cezar! Ako ste upućeni u serijal, treba objasniti kako je moguće da je živ kad znamo da je u jubilarcu “Hik, hik, hura!“ ustrijeljen iz Bertova pištolja. Pa jednostavno, to nije bio on na velikom slavlju u čast uskrsnuća Broja Jedan, nego njegov brat blizanac Matteus Burton. Tu dolazimo do točke susreta s Mangiom. Burton je jednog dana odalamio Velikog Cezara kako bi zauzeo njegovu ulogu te se ovaj gangster i nekadašnji osnivač podružnice grupe TNT našao kao zatočenik u kuli baruna Rocheforta.

I sve ostalo je povijest. Počinje potraga za osnivačima ove organizacije po brojnim svjetskim metropolama, uključujući i New York. Kroz iduće epizode upoznat ćemo se sa značenjem riječi mangia, njenim začecima, ispravom s imenima petorice osnivača, svjedočit ćemo izdaji Velikog Cezara i brodolomu na „Daisy Lou“. Upoznat ćemo i naizgled nepoznatu ljepoticu Ria Morganu, osobu obavijenu velom tajne i cvijećem Broja Jedan, dok će inspektor Magret loviti Arsena Lupigu po Parizu. Ova introdukcija je sama po sebi ličila na početak jednog divnog prijateljstva koje je kasnije sve više razvodnjavano nepotrebnim sporednim likovima poput Pochita i Pochite, Sylvije te Frita i Frut… pardon, Friza i Froza. No sve u svoje vrijeme. Priča “Zatočenika kule“ je genijalna, a ni scenarij nije daleko od toga, no ipak ima previše istrošenih i predvidljivih šala za najvišu moguću ocjenu, poput one kad Šef odlučno izjavljuje da će se izboriti za svoja prava u grupi da bi na kraju klečao pred Brojem Jedan ljubeći mu ruke. Zapravo, najveći minus u scenariju je Sir Oliverov batler Archibald koji je ujedno i doušnik baruna Richeforta. Dok sebi odjeljuje najukusnije od domaće kuhinje, agentima prodaje potplate od cipela pod goveđi odrezak. Bilo bi smiješno da ne viđamo nešto ovakvo sto i prvi put u ovome stripu. Osim tih sitnih zamjerki, ne znam što reći osim skinuti Bunkeru kapu do poda, stvarno sam s guštom pročitao ovu poluakcijsku dramu koja svakom novom stranicom postaje sve bolja, a crtež ide pod ruku sa scenarijem. Nizzoli je drastično bolji od prošlog rada, likovi više liče na sebe, a igra svjetla i sjene u kuli stvarno mi je odlična. Nema što, Bunker se iskazao poslije dugo vremena, šteta što sagu nije mogao i završiti tim putem . Naslovnica, iako je oku ugodna, predstavlja najslabiji element od četiri, dok će se kasnije, kako saga bude odmicala, one postati jedino zbog čega se strip isplati kupiti.

Zaključak svega ovoga bi bio da Mangia saga, kako je ja jednostavno nazivam, uopće nije loša u svojim počecima, čak dapače, ovaj fenomenalan uvod u ciklus me, bez preuveličavanja, oduševio. Bunker je malo modernizirao serijal, pa agenti lete avionom umjesto Grunfovim izumima, a priča nije zametnuta sa strane zbog šala i gegova. S druge strane, možda je tako i bolje, Lucciano se već istrošio nakon svih onih Magnus&Bunker dragulja, pa tko zna na što bi to ličilo. Ovako nam je prezentiran nov način pripovijedanja, stoga uživajte u njemu jer je zasigurno najbolje što ćete vidjeti od post-magnusovskog Alan Forda, a do zapleta još nismo ni došli…

AF SS 402 Perestrojka

AF SS 406 Tebi jasno?

• Ukupna ocjena 68%