Tako je počelo

Alan Ford

AF SS 407 | 120 str.

Došlo je vrijeme da Broj Jedan ispriča grupi TNT o začecima Mangie te samom značenju koje se krije iza naziva organizacije. Također ih upozorava na opasnost što ih je snašla te apelira na selidbu u toplije krajeve kako se ne bi našli na meti neprijatelja.

Naslovnica 3

• Tako je počelo
    AF SS 407

• LA STIRPE DEI MANGIA
    AF SR 237

• Epizoda je izvorno objavljena u ožujku 1989. godine.
  • Str. 14 i 15. - pojavljuje se 'crna knjižica', samo što je ovaj put iz nekog razloga bijela.
  • Str. 30. - podsjetnik na događaje iz epizode “Zatočenik kule“.
  • Str. 122, vinjeta 2. - cliffhanger na iduće priče ove sage.

Znate li što Brut, James Booth i Adolf Hitler imaju zajedničko? Sva trojica su pripadali organizaciji o kojoj još uvijek znamo malo, gotovo ništa, a upoznali smo se s njom prije dva broja kad smo otkrili da Veliki Cezar nije mrtav nego je bio zatočenik jednog od pripadnika te organizacije. Broj Jedan, svjedok rađanja života na Zemlji, primoran je odvesti svoje ljude na mjesto tajnije i od njegovog skrovišta i ispričati im nešto više o začecima Mangie kako bi bili upoznati o onome protiv čega će se boriti kroz idućih desetak brojeva.

Za Mangiu se prvi puta čulo stotinama godina unatrag kad se čudna svjetlost pojavila u tibetanskom hramu za vrijeme molitve tamošnjeg lame. Svjetlost je odražavala slovo m, a popratni glas rekao mu je kako mora pronaći čovjeka određenog da vlada svijetom, a koji na sebi ima traženi znak. Pomalo zvuči kao priča o Crkvi ujedinjenja, danas dosta popularnoj i kontroverznoj sekti, uz malu razliku što je Isus Sun Myung Moonu rekao da on osobno dovrši njegovu zadaću. Tko zna, možda je Bunker otuda i povukao inspiraciju. Tada je ostarjeli lama naredio da mu se dovedu sva djeca Tibeta kako bi uvidio je li odabrani među njima. Nažalost, nikako nije uspijevao pronaći označeno dijete i pred svoju smrt već je počeo gubiti nadu da će se ono ikad i pojaviti. Međutim, jednoga dana pred vratima svoga hrama pronašao je ono za čim je toliko dugo tragao. Nakon godina odgajanja, lama je otegnuo papke, a označenomu djetetu izgubio se svaki trag. O Mangii dugo nitko nije ništa čuo, sve do pojavljivanja malera Adolfa Hitlera koji je na svojim prsima imao slovo M. Ne trebam puno pričati o njemu, baš kao što ni Broj Jedan nije, svi manje-više znamo o njegovim zločinima i bolesnim idejama genocida nad cjelokupnom židovskom nacijom. Za nas je ovdje bitniji njegov dolazak na vlast smrću predsjednika von Hindenburga.

Hitler je postao njemački kancelar u uvjerenju da će on kao arijevac postati vladarom svijeta, a Nacistička Njemačka svjetska velesila. Stoga je, nakon invazije na Francusku postavio gaulajtera Benita Mussolinija u Italiju kao nacističkog glavešinu (razlog za skeptičnost Broja Jedan u prošlom broju), a kasnije postavio i pet nasljednika koji bi, u slučaju njegove smrti, trebali nastaviti njegovu misiju vladanja svijetom. U pitanju su Rus, Amerikanac, Englez, Francuz i Kinez čija su imena nepoznata, a nalaze se u sefu švicarskog odvjetnika u Ženevi. Sir Oliver je na kraju epizode i zadužen da pronađe taj sef dok će ostatak Grupe (izuzev Šefa i Jeremije) preseliti na sigurno, u vilu ponad Rio de Janeira koju im je omogućio bivši Rochefortov zatočenik Veliki Cezar. Ne zaboravimo kako su Rochefort i Cezarov brat također imali veze s Mangiom te da je barunova smrt bila povodom za bijeg iz New Yorka od ove strašne organizacije. Ne trebam ni napominjati koliko je ovdje kojekakvih teorija zavjere; za početak, kako bi Hitler uopće dopustio nižepotpisanim rasama da nastave njegovu misiju nakon što umre? I kakve, pobogu, on ima veze s postavljanjem Il Ducea na vlast? Jasno je da se Bunker poigrao sa samim Hitlerom kao članom masona, što je također jedna od teorija. Ipak, koliko god temeljit u svojim planovima bio, njih pet nije uspjelo uspostaviti vlast niti u jednoj od svjetskih velesila koje su im bile povjerene.

Što se samog scenarija tiče, glavni problem je druga polovica epizode. Kao da je Bunker dobio previše stranica pa je počeo izmišljati neku glupu smicalicu dvojice nadobudnih tinejdžera koji zahtijevaju dvjesto dolara svakih tjedan dana kako ne bi raznijeli Cvjećarnicu. Od tog trenutka se gotovo ništa značajno nije dogodilo, Sir Oliver hvata avion za Ženevu, Njegova Visost i Grunf otišli su Velikom Cezaru u Brazil, a Alan i Bob strepe za život čekajući da im se pridruže u iduća dva dana.

Marco Nizzoli je ovaj puta napravio pravi miks iznadprosječnog i katastrofalnog crteža. Prikaz vile u Riju je stvarno izvrstan, dok crta žohare na mlohavoj glavi stogodišnjeg starca. Grunfa crta vrlo dobro dok nikako ne može pogoditi Bob Rockov nos. Otkrio mi je i da ženske papige imaju sise, a tu je još i pregršt potpuno monstruoznih bića za koja ne mogu utvrditi jesu li ljudska ili potječu iz neke druge galaksije.

Koji klinac?

Naslovnica je još i gora, prikazuje Alana i Boba koji bi se trebali upoznati s lamom. Problem je taj što je taj lama umro prije više stotina godina i oni nisu stupili ni u kakav kontakt s njim! Osim toga, autor se uopće nije potrudio oko izgleda likova, a kolor je užasan.

Sagledavši sve elemente, može se reći da je ova epizoda jedna od boljih u ovom periodu, šteta što ju nije nacrtao Perucca pa da mogu reći: „To je to, ovo je vrhunski odrađen posao.“ Saznali smo o prošlosti Mangie, a sada se agenti mogu okrenuti borbi protiv iste!

AF SS 406 Tebi jasno?

AF SS 408/411 Samoubilački zadatak

• danielp

10, 7, 6, 10

Jedna od meni omiljenih epizoda. AF sam krenuo da gutam kao klinac. Prvi put sam osetio jezu procitavsi ovu epizodu. Mozda sad zvuci smesno al celo pripovedanje Broja Jedan o Hitleru, Brutu...Tibetanskom Lami mi je izazivalo neko ushicenje, mozda cak i vece nego Dart Vejder i ostali tadasnji negativci. Odjednom nisam vise gledao AF kao zajebanciju.  Onaj osecaj nelagodnosti kad beze za Rio i kazu "Valda cemo se vratiti..." i kad Alan i Bob ostaju ko sirocici u strahu.

Recenzija odlicna! Svaka cast. Isto i ja zameram drugom delu gde su oni klinci i Sef i Jeremija ubaceni da popune praznine... A crtez inace uzas zivi dok se meni naslovnica npr dopada.

Jedino mi je zao sto se nika nije nastavilo sta se desilo sa Tibetanskim decakom. Tu je imalo prostora da se pojavi neki novi arhi-nemezis grupe TNT. Cak sam nekad mislio da je taj klinac ustvari Broj Jedan ali da se stidi toga i zeli da unisti svoj "klan"...al to je klinacka masta.

16.12.2019
    13:44:00 sati
    danielp