Početak raspleta

Alan Ford

AF SS 412 | 120 str.

Slike u kojima se kriju imena petorice članova Mangie dospjela su na sigurno – kod Broja Jedan u skrovište u Riju. Eci, peci, pec… Izgleda da je prvi na redu za smaknuće Francuz Jacques le Grand-Perrygord. Sir Oliver, Alan i Bob na posebnom su zadatku, lete u Pariz, klupko se raspliće, samo da sve nije prekinuo jedan sićušan pad aviona i doveo u pitanje ne samo daljnju borbu protiv dijabolične organizacije koja se krije pod slovom M nego i njihove vlastite živote. Je li ovo uistinu početak raspleta?

• Početak raspleta
    AF SS 412

• MISTERO UN POCHINO SVELATO
    AF SR 242

• Epizoda je izvorno objavljena u kolovozu 1989. godine. Vjesnik ju objavljuje dva mjeseca kasnije, u listopadu iste godine.
  • Nakon sedam epizoda kreće direktna borba protiv članova Mangie ili njihovih nasljednika.
  • Crtački prvijenac Giannija Tacconelle koji će nacrtati još samo dvije priče za serijal: SS 415 “U sjeni giljotine“ te SS 418 “Posljednja bitka?“.
  • Str. 28. - malo francuskog, Klodovik izgovara: „Je suis ne a Paris, la ville lumiere!“ (u prijevodu: „Ja sam iz Pariza, grada svjetla!“) na što mu ambasador odgovara: „Ah, mais vous etes un citoyen Francais!“ (u prijevodu: „O, pa vi ste francuski građanin!“).

Okrenuto je novo poglavlje u borbi protiv M-ovaca. Serijal Alan Ford je nakon niza beskrvnih priča donekle oživjela ova minisaga o kojoj čujem više pozitivnih nego negativnih kritika. Iako mnogi ljudi smatraju da je najpoznatiji uradak Magnusa i Bunkera otišao u onu stvar brojem 200, dosta ljudi smatra da se i nakon tog famoznog jubilarca može uloviti pokoja iznadprosječno kvalitetna priča. Mišljenja sam da idućih sto brojeva od Peruccinog prvijenca predstavlja kvalitetniju fazu od one koja je uslijedila nakon “Crnih planina Južne Dakote“ i trajala sve do reanimacije serijala smrću Broja Jedan. Nemojte me shvatiti pogrešno, iz tog perioda proizašle su i neke od najboljih epizoda postmagnusovskog Alan Forda, ali njihov broj je vrlo malen, gotovo zanemariv u usporedbi sa svim smećem koje se štancalo na mjesečnoj bazi.

E sad, kako je to okrenuto novo poglavlje u epskom obračunu vječnih šaljivdžija i budalaša te misteriozne kriminalne grupe kroz čiju se povijest provlači i sam Adolf Hitler. Pa, ovako nekako: nakon sedam priča u kojima su naši junaci prošli sito i rešeto, upoznali smo se s gotovo svim OSIM imena ljudi koji stoje iza svega. To su:

Jacques le Grand-Perrygord (Francuz)
Lao-Tie'-Tie' (Kinez)
Howard Lennon (Englez)
Boris Michayl Gudonov (Rus)
Ronald Garret (Amerikanac)

Ovih pet osoba (ili njihovih nasljednika) jedino su što je ostalo od tog tajnog društva s ciljem preuzimanja svijeta. Upravo u ovoj priči kreće obračun s prvim na listi – ili ne? Pa, grupa TNT se suočava s malim problemčićem na putu do Francuske. Pad aviona kojim su letjeli do Pariza poremetio im je sve planove, a možda čak i usmrtio Sira Olivera. Da, već po drugi put u pet brojeva dovodi se u pitanje plemićeva sudbina. To i nije toliki problem. Problem je taj što Alan i Bob, Sirovi suputnici, suzu nisu pustili zbog tog gubitka. Bilo im je žao onoliko dugo koliko Ussainu Boltu treba da optrči dječje igralište. I što sad, nije valjda da se dvaput išla lažirati smrt jedne te iste osobe?

Ozbiljniji štih uz laganu dozu humora definitivno je pun pogodak za ovakve sage, jer bi previše gegova odvratilo pažnju od prvobitne zamisli dok bi se potpunim lobotomiranjem od humora izgubila prepoznatljiva draž serijala kojemu je humor najbitnija stavka (problem današnjih epizoda). Nažalost, ovog puta se išlo s ubacivanjem glupih fora tamo gdje im nije mjesto, a prva takva događa se upravo na dijelu s padom aviona. Tko je odgovoran za to? Desetogodišnji klinjo, naravno. Tko bi drugi bio tako sposoban da izgradi raketu i lansira je u zrakoplov? Upropaštavati nešto što je odlično započelo na ovakav način uistinu je nepotrebno. Ali dobro, nema veze, greškica u scenariju više-manje. Dugogodišnji prijatelji u gladi i bolesti, nakon tragične noći i gubljenja u raljama mora, probuđeni su na brodu koji nosi ime “Lao-Tie'-Tie“! (podsjetnik: Lao-Tie'-Tie' je ime jednog od članova Mangie)

Potom se događaju beznačajne stvari, sumanute ideje Boba i Alana sa švrljanjem slova „m“ na prsima da bi došli u Hong Kong i na kraju se našli oči u oči s čak dvojicom nasljednika članova Mangie: jedan od njih, Rus, odmaglio je u New York, dok je drugi poslao plavokosog i štakora u tamnicu. I što se onda događa? Imate pravo jednom pogađati – da, Sir Oliver je živ, došao je preodjeven u nekog drugog da spasi dan, natjera Lina da počini samoubojstvo i raznese krvavu zgradu u kojoj boravi pedesetak ljudi, ukrade nešto za sebe i usput se helikopterom zabije u krov američke ambasade koja će vratiti njega i pajdaše nazad u Rio. Toliko gluposti i nepotrebne drame. O crtežu da i ne pričamo; Gianni Tacconella za svoj debitantski rad nije uradio baš dobar posao, likovi ponekad uopće nisu tjelesno usklađeni sa situacijom u kojoj se nalaze, a veličina i oblik Bobova nosa variraju od sličice do sličice. Bez obzira što je u pitanju njegov prvi rad na Alan Fordu, oko nekih stvari se mogao više potruditi. Naslovnica je, kao što možete primijetiti po ocjenama, najbolji element i odsad pa nadalje to će tako i biti. Jednostavno je ova priča prerazvučena da dobije bolje ocjene. Cijela saga vidljivo gubi na kvaliteti, ali krenulo se kokati ološ pa me to drži. Ovdje se autor čak nije niti stigao osvrnuti na Pochitine ljubavne probleme pa je to sažeto što je više moguće, a Pochito se, hvala Bogu, ovdje ni ne pojavljuje.

Koliko god se ova iskra u Bunkerovoj glavi krenula gasiti, još uvijek je to debelo iznad prosjeka današnjih brojeva pa čak i nekih kasnijih unutar ove sage gdje će biti ubacivani potpuno nepotrebni likovi samo kako bi se popunio prostor do novog jubilarca i Boba Rocka u ulozi kriminalca Charlieja Mozzarelle. Žao mi je, žao mi je što se blati ime Alan Forda, genijalnog stripa koji je u svojim počecima živa preslika problema ne samo na Balkanu, nego i u svijetu. Znamo da se serijal nikad neće vratiti svojim korijenima, ali žalosti me što se i ova potencijalno uspješna ideja krenula upropaštavati, a Bunker uporno tera dalje, ne gaseći serijal. E, moj Magnuse, sigurno se prevrćeš u grobu.

AF SS 408/411 Samoubilački zadatak

AF SS 415 U sjeni giljotine

• Ukupna ocjena 76%