Ljepotica Ria

Alan Ford

AF SS 414 | 120 str.

Po povratku iz Londona Broj Jedan zatiče uplakanu Pochitu. Naime, njezin brat Pochito zaljubio se u zagonetnu ljepoticu Ria, Morganu, za kojom sline svi muškarci, a ako Pochitu ne bude uzvraćena ljubav, objesit će se. Njegova Visost bi trebala otići na Morganin nastup i reći joj nešto lijepo o Pochitu. Stvari se dodatno kompliciraju kada i starkelja poludi za njom, ne znajući tko je ustvari ona i kakve osvetničke planove priprema…

Naslovnica 3

• Ljepotica Ria
    AF SS 414

• LA BELLA DI RIO
    AF SR 244

• Epizoda je u Italiji originalno izdana u listopadu 1989. godine.
  • Str. 92. – Broj Jedan vadi naširoko poznatu crnu knjižicu.

Daleko najnepotrebnija epizoda u cijeloj sagi. Zašto? Razlog je jednostavan – nema apsolutno nikakve veze s prethodnim događajima niti na bilo koji način utječe na one koji će se ubuduće dogoditi pri misiji spašavanja svijeta od zlokobne organizacije znane kao „Mangia“. Sličan slučaj bio je i s drugom pričom u minisagi, “Tebi jasno?“, ali ta se epizoda barem pozabavila problemom migranata u Italiji. Bilo je neke veze s borbom protiv Mangie, a ovo je samo mala ljubavna afera između rugobe prerušene u ljepoticu i starkelje čija se dob procjenjuje na milijardu godina. Dobro, nije to bila obostrana ljubav (ili, bolje reći, zaljubljenost) nego osvetnički plan s jedne strane. Nakon što je Sir Howard Lennon mandrkno u prethodnoj avanturi, Alan, Bob i Sir Oliver su na aerodromu za Pariz gdje bi se trebao nalaziti idući šef Mangie, Jacques le Grand-Perrygord. Međutim, ova se priča uopće ne bavi njima, pojavili su se na kusur sličica, jer u centru pažnje ovdje je Broj Jedan i njegova zaluđenost prekrasnom Morganom koja se na estradi pojavila iznenada i postala veliki hit. Ne znam jesam li ikad vidio ovoliku promjenu u ponašanju Broja Jedan. Njegovo je ponašanje uvijek djelovalo stabilno i nije nasjedao na podvale nekakvih rospija. Tek nekoliko puta, kao na primjer s ljeponogom Betty, no ako se dobro sjećam, niti s njom nije imao tolike leptiriće u trbuhu kad ju je susreo nakon mnogo godina (odnosno, njezinu unuku). Očito ova žena nije ista kao ostale, ima nešto što privlači Njegovu Visost. Morgana, pak, ima veće planove s Brojem Jedan i cijelom grupom TNT, a više o tome će biti rečeno u epizodama "Dovitljiva osveta" i "Morganina tajna".

Razgolićena Morgana

Sama postava i nije neko čudo. Pochita (u toplesu) i Pochito, logično, nikako ne pridonose kvaliteti izvedbe, čak štoviše, narušavaju je. Pochitine sise bi bile atraktivne da se ne pojavljuju na svakoj sličici, dok je Pochito već dojadio i bogu i vragu sa svojim non-stop pokušajima samoubojstva.

Pochita: Hajde, Pochito! Vidjet ćeš da će ti señor Njegova Visost dogovoriti sastanak s Morganom!
Pochito: Ne uspije li, ubit ću se! Pojest ću svoju juhu!

Kako je sama ljepotica Ria pod velikim upitnikom, a sumnjam da će se itko od recenzenata odvažiti da napiše recenziju neke od njezinih idućih napornih epizoda, usudit ću se reći njezinu tajnu koja ovdje još nije otkrivena. Morgana je zapravo… Beppa Joseph! Da, dobro ste čuli. Bivša supruga legendarnog Superhika preobražena je u ljepoticu i to je razlog zašto se odjednom pojavila niotkuda.

Morgana - Beppa Joseph

Sada je red da kažem ponešto i o priči. Stvarno je ispodprosječna! Jedva da je i ima, sve je ispunjeno usiljenim obratima koji se nižu jedan za drugim što je jasan pokazatelj neinspirativne ideje koja je poslužila pri pisanju scenarija za ovu priču. Ukratko, to ide nekako ovako: Broj Jedan pokuša dogovoriti Pochitu sastanak s ljepoticom Ria u koju se ovaj odnedavno odmutavljeni nesretnik zaljubio. Obrat, Broj Jedan se i sam zaljubljuje u Morganu. Obrat, netko pokuša atentat na Morganu. Kao zahvalu što ju je Broj Jedan upozorio na vrijeme, Morgana ga poziva u stan da mu malo pokaže namještaj, ali kako Klodovik uvjeri starkelju da je bolestan, ovaj pošalje Grunfa. Obrat, Grunf u stanu pronalazi leš neke nepoznate osobe te se u novine objavljuje kako je on ubojica (surprise, surprise, ta zamka je bila namijenjena Njegovoj Visosti). Broj jedan uspijeva izvući Grunfa iz zatvora na nagovor Pochite koja se sada zaljubila i u njega (za one neupućene, Pochita je dosad promijenila tri muškarca; Velikog Cezara, Sir Olivera i Alana). Nakon što izvuku Grunfa iz ćuze, svi skupa odlaze na novi Morganin nastup ne bi li otkrili što se to s njom događa. Obrat, za onaj neuspjeli atentat kao i za ubojstvo osobe u Morganinu stanu odgovoran je nitko drugi nego Carlos, konobar u kafiću gdje je Morgana nastupala. Zatim Carlos ubija gospodina Gonzalesa, šefa policije Ria de Janeira i još jednog s kojim se Morgana spanđala, a sve zbog neuzvraćene ljubavi. Kako otrcano.

Da bi stvari bile još bolje, nakon pucnja u Gonzalesa, svi iz grupe TNT bježe i Njegova Visost Broj Jedan donosi vrlo pametan zaključak, citiram: „Dovraga Morgana i njene proklete spletke! Bit će najbolje da ode! Radije mislimo na nas i naš rat protiv Mangie…“ (kraj citata). I što nam to govori? Pa sam Broj jedan nam suptilno poručuje koliko je ovo bilo nepotrebno trpanje petnaestog krumpira u vreću u koju ne može stati više od četrnaest. Moje skromno mišljenje je da, barem u okviru ove minisage, nije bilo potrebe za ovim poglavljem. Da je priča objavljena kasnije, ne bi bio toliki problem, no treba gledati u okviru koje cjeline je objavljena neka epizoda i narušava li njezin kontinuitet. Meni je, recimo, iduća epizoda "U sjeni giljotine“ scenaristički dosta lošija od ove, ali u njoj ima borbe protiv Mangie, a smatram da je to ključno u sagi koja se bavi borbom protiv Mangie. Evo, da ne bude kako samo pljujem po ovoj epizodi, izdvojio bih neke smiješne trenutke kao onaj s Klodovikom i Prudyjem kod Gonzalesa koji su navodno tajni agenti iz Washingtona zamaskirani u životinje, a Prudy priča internim jezikom koji samo Klodovik može razumjeti.

Naravno, i crna knjižica koja se pojavljuje neposredno prije toga je svakako plus za scenarij.

Gonzales: Uvijek sam u službi za spašavanje svijeta i učinit ću sve što mogu za suradnju s vašim ljudima!
Broj Jedan: Dakako, u znak zahvalnosti zaboravit ćemo zauvijek slučaj „Lolita“.
Gonzales: Slučaj „Lolita“, hm… Ah, da, hm… Da, dobro, hm…

Ono na što svakako nemam zamjerki je crtež. Kako bih i imao kada znam da je u pitanju Dario Perucca koji je u ovom razdoblju još uvijek ulagao veliki trud, uz tek male oscilacije u crtežu. Naslovnica mi se zato ne sviđa, ponajprije zato što je gotovo ista kao i ona za "Ljeponogu Betty", motiv je prekrasna žena i ludo zaljubljeni Broj Jedan u kutu. Jednom riječju - nekreativno.

Rezime bi bio da ova epizoda podosta nalikuje na one turske ljubavne sapunice, a to nipošto nije poželjno. Nije najgora epizoda sage, ali je svakako nepotrebna i ugurana je tamo gdje nije trebala biti. Evo, da ste pročitali prethodnu priču i prebacili se na slijedeću (sa 243 na 245), ne biste osjetili nikakvu razliku. Zato vam ovu priču preporučam da izbacite iz Mangia sage i da je pročitate kao nesuvislu priču, ili je pročitajte u okviru Mangia sage, ali nemojte očekivati da će se tu dogoditi išta bitno jer, prije svega, ovdje se okosnica grupe TNT uopće ne pojavljuje (dobro, pojavljuje na svega 5 pasica na kojima ili žderu ili neuspješno telefoniraju) te ni ne možemo dobiti nešto vezano za trenutni prioritet grupe TNT - uništenje Mangie. Za to razdoblje slabiji prosjek, no nedopustivo traćenje vremena u trenucima kada je svijet potencijalno u velikoj opasnosti.

AF SS 413 Čovjek iz Londona

AF SS 415 U sjeni giljotine

• paro