Potres

Alan Ford

AF SS 416 | 120 str.

Nakon što su već tri od pet šefova „Mangie“ izbrisani s popisa, ruski šef Boris Michayl Gudonov, tj. njegov unuk, poprilično je zabrinut za daljnje operiranje organizacije. Zato u suradnji sa ženom iz sjene daje u novine oglas: Ronalde Garrete, traže te tvoji prijatelji, javi se! ne bi li slučajno otkrili gdje se to krije posljednji preostali o kojem nema ni traga ni glasa. Naravno, i u Riju se čita New York Times…

• Potres
    AF SS 416

• TERREMOTO
    AF SR 246

• Epizoda je u Italiji objavljena u prosincu 1989. godine., samo dva mjeseca nakon što je snažan potres magnitude 6.9 pogodio San Francisco, pritom usmrtivši gotovo 70 osoba.
  • Ruski šef „Mangie“ Boris Ivan Gudonov dosad se s agentima grupe TNT susreo u brojevima AF SS 412 "Početak raspleta" i AF SS 413 "Čovjek iz Londona".
  • Str. 56. - str. 75. - pojavljuju se japanske kamikaze, poznati piloti samoubojice. Hit se pojavio potkraj Drugog svjetskog rata, a njihova je zadaća bila zalijetanje u neprijateljske američke brodove helikopterima napunjenim eksplozivom. U ovoj epizodi oni su prikazani malo drukčije, helikopter je samo njihovo prijevozno sredstvo dok su oni sami odjeveni kao samuraji te se ručno služe dinamitom pri ubojstvima.

Nakon drastičnog pada kvalitete priča u posljednjih nekoliko brojeva (od "Početka raspleta" nadalje) više nisam očekivao ništa na razini početnih epizoda sage. Kako sam se samo grdno prevario! Mogu reći da me "Potres" potresno iznenadio! Kada sam pročitao cijeli strip, imao sam osjećaj kao da sam pročitao dupli broj, toliko toga se događa i radnja je napeta i uzbudljiva, nema praznog hoda. Naravno da postoje određene scenarističke manjkavosti, ali ništa što bi drastično ugrozilo kvalitetu cijele epizode. Dosta toga ima da se recenzira pa krenimo redom...

Na samom početku bilo mi je vrlo drago za vidjeti Šefa i Jeremiju koji su, prisjetimo se, potpuno isključeni iz borbe protiv Mangie. Boris Ivan Gudonov, unuk pokojnog ruskog šefa Mangie, otišao je u Cvjećarnicu kako bi saznao gdje se trenutno nalaze agenti grupe TNT kako bi ih mogli likvidirati. Broj Jedan je za njih, s druge strane, već mrtva osoba. Pritom su mislili da bi im Šef i Jeremija, uz pomoć tzv. "seruma istine" penthotala, mogli pomoći. Međutim, oni naravno znaju još manje od Gudonova i njegovih pomoćnika:

Gudonov: Reci mi, dragi, gdje su Sir Oliver, Alan Ford i Bob Rock?
Šef: Sa Brojem Jedan!
Gudonov: Ne, Broj Jedan je u nebesima! Gdje su tvoji prijatelji?
Šef: U paklu!

Za to vrijeme, Bob, Alan i Sir Oliver vraćaju se avionom iz Francuske gdje su prethodno saznali da je jedan od članova Mangie postao redovnik (iako ćemo u idućim pričama saznati da to nije istina, ali zasad to nije bitno) te se iskrcavaju u dobro nam znanu podružnicu u Los Angelesu. I dok su oni blagovali špagete, dogodio se događaj koji je upravo i naslov priče - potres. Koliko je to sad nepotrebno, manje je bitno. I ja mislim da je glupo što se taj potres dogodio baš dok su tamo boravili naši vrijedni agenti, no recimo da se uslijed djelovanja majke prirode to moralo dogoditi.

Kao da potres nije dovoljna tragedija, tik nakon njega pojavljuju se tri kamikaze prerušene u samuraje, sve kako bi jedina prijetnja Mangi, grupa TNT, bila svladana.

Brojni pozitivni trenutci čine ovu priču zanimljivom za čitanje. Meni se osobno najviše svidjela reakcija Broja Jedan na lažnu vijest u novinama o smrti Alana, Boba i Sir Olivera. Pokazalo se da Veliki Starkelja nije onako tvrd kakav se čini izvana. Šokiran i shrvan pročitavši zlokobnu vijest on sam nam dokazuje kako je više od običnog čangrizavog starca i da mu je stalo do njegovih momaka ne kao do jeftine radne snage, već kao do osoba. Nasreću, ta neviđena tuga nije trajala dugo obzirom da se plemić javio kako su svi živi i zdravi. Naravno, Pochiti se Grunf prestao sviđati i sada opet luduje za Sir Oliverom. Možda se u ovoj epizodi nije trebala izjašnjavati o svojim promiskuitetnim sklonostima kako ne bi bezveze kvarila tijek radnje.

Najveća mana priče jest uvođenje misteriozne žene. Uslijed nedostatka inspiracije za iduće priče, Bunker ju je ubacio da se napiše još koja epizoda kako bi saga potrajala do jubilarnog broja 250. No, o tome će biti više riječi u slijedećim epizodama. Zadnji dio, odnosno događaji koji se odigravaju na posljednjih tridesetak stranica, definitivan su vrh ove priče. Bez previše spojlera, neću vam ništa reći o uvrnutom planu s poštanskim pretincem, ako želite saznati što se događa, morat ćete pročitati strip.

Nemojte misliti da je ovo nešto fenomenalno, nemojte misliti niti da je najbolje što vam Mangia saga može ponuditi, no itekako je jedna uzbudljiva priča u kojoj se cijelo vrijeme događa nešto, a do samog kraja se ne dogodi ništa. Zato ćete morati uzeti i nastavak u ruke, jer Mangia saga je takva da vas gotovo cijelo vrijeme tjera da je čitate dok je ne iščitate cijelu. Sir Oliver i Alan Ford putuju u New Orleans kod izvjesnog odvjetnika Beaumonta, a recenziju ove potresne epizode najbolje je završiti s riječima Boja Jedan:

Bliži se završni sukob s „Mangiom“. Bitka na život ili smrt, mi ili oni!

AF SS 415 U sjeni giljotine

AF SS 417 Skate-board boys