Istraživači svemira

Jeremiah

ASAR LIB 2 | 96 str.

Nakon pustolovine na planetu malenih Tipua posada s Arga kreće u obilasku planeta Kundingasa, najvećih znanstvenika i istraživača galaktike. I dok Helen i Rick obavljaju protokolarni sastanak s izaslanstvom Kundingasa predvođenih profesorom Zaakom, April i poručnik Obaru odlaze na turistički izlet obilaska planeta. Međutim obilazak ne prolazi dobro, jer nakon burne večeri bivaju uhapšeni pod optužbom ubojstva Piika, Kundingasa koji im je bio vodič. Helen i posada su nemoćni da im pomognu, ali pomoć iznenada dolazi preko Tipua čije revolucionarno otkriće o jednom planetu upućuje trag na spletku starog znanca, odbačenog Kundingasa Leeka...

Ukupna ocjena 41%

Priča 2

Scenarij 2

P*3

S*3

• Istraživači svemira
    ASAR LIB 2

• Gli esploratori dello spazio
    ASAR SR 2

• Asteroid Argo - edicija nastala kao spin off NN serijala čiji je zametak Vigna posijao u ediciji Agencija Alfa i to u epizodama AA 2 "Svemirski brodolomci" i AA 5 "S onu stranu galaktike".
  • Dosad je u Italiji izašlo 7 epizoda.
  • Ova epizoda je izašla 2004. godine i iz početka je ritam izlaženja bio dvogodišnji. Ali između trećeg i četvrtog broja desio je razmak od 5 godina i od tada je ritam izlaska godišnji.
  • Imena svih Kundingasa imaju četiri slova s tim da su uvijek u sredini imena smještena dva istovjetna samoglasnika.
  • Šesto Jacomellijevo pojavljivanje u serijalu. Dosad je uglavnom bio prisutan u ediciji Agencija Alfa i to u AA 3 "Nebeske rijeke" i AA 5 "S onu stranu galaktike" u kombinaciji s Gradinom te u AA 6/a "Tajna baze Juno 20" i AA 9/c "Budući životi". U redovnoj seriji potpisao je samo dvodijelnu NN SR 132/133 "Vjetrovi rata".
  • Na kraju epizode Libellusova izdanja napisan je rječnik druge galaktike kao mali vodič najvažnijih pojmova iz ove edicije.

Volite li soap-opere? Ne volite, naravno da ne volite. Ali da li ste ikad pratili koju sapunicu? Hajde ne sramite se, naravno da ste pratili. Nije to tako strašno priznati, pa svi smo u određenom vremenskom razdoblju svog života pratili koju sapunicu. Pa i vaš omiljeni NN recenzent će priznati da je jednu pratio. Kao dječak u onom ratnom razdoblju (kad i nije bilo šta drugo za pogledati) gledao sam Santu Barbaru i pratio nestrpljivo što će se desiti s omiljenim likovima te poznate sapunice. Na stranu što je radnja bila spora do boli (nekad su znalo par sati radnje razvući na nekoliko epizoda), ali postojao je neki nedefinirani šarm u cijeloj sapunici da smo svi nestrpljivo iščekivali što će se dalje desiti. Pa makar i tako sporo tekla radnja.

Ali dobro, bila su to neka druga, daleko skromnija vremena, vremena bez interneta i novih tehnologija u kojima je život puno sporije tekao. Poslije su se nakalemile meksičke, domaće i turske sapunice od kojih mi je uvijek bilo zlo, ali uvijek postoji određen krug ljudi (pa dobro, više žena) koji ih i dalje prati.

Zašto pišem ovakav uvod? Pa mislim da je Vigna veliki ljubitelj sapunica. Ne, nije on ljubitelj Zvjezdanih staza i svega vezanog uz znanstvenu fantastiku. Vigna je obožavatelj sapunica i vjerojatno ih je kao dječak uz svoju mamu rado pratio. Na stranu to što je jedan od osnivača NN serijala (i na tome mu velika hvala) i što je znao ubosti pokoju odličnu epizodu Vigna je pokazao svoju pravu ćud u Asteroidu Argu. Spin-offu koji se činio kao tako logičan proizvod i za koji bi ne tako davno svi rado dali ruku da će biti pun pogodak.

Jer Asteroid Argo je imao svoju svrhu. Vigna je klicu posijao u AA 2 "Svemirski brodolomci", priči koja se komotno može staviti u NN top 5 svih vremena. Time smo sve rekli o kvaliteti epizode. Nastavak je uslijedio u AA 5 "S onu stranu galaktike" koja je bila kvalitetom za koji milimetar lošija, ali i dalje vrlo dobar putokaz za rađanje jednog novog spin-offa. Spin-offa koji je trebao biti hommage Zvjezdanim stazama, kultnoj seriji svim SF ljubiteljima. U biti, najlošiji dio u AA 5 je bila zadnja trećina epizode u kojoj se dešavaju stvari u drugoj galaktici. Ali to smo Vigni oprostili, jer je priča držala vodu gledajući generalno cijelu epizodu. Svi smo očekivali da Vigna hvata zalet i da će to scenaristički ispraviti u prvoj epizodi Asteroida Arga ugledajući se na svog uzora Roddenberryja.

Kad tamo, hladan tuš! I veliki facepalm po glavi. Nakon popratnog šoka od kojeg smo se svi morali oporavljati prođe par godina. Ožiljci su zarasli od horora iz prve epizode i opet smo svi bili u iščekivanju da će Vigna napisati kakvu-takvu kvalitetniju epizodu. Jer mislilo se da ne može gore od prve, a i poslužit ćemo se onom narodnom da se prvi mačići bacaju u vodu.

I evo nas napokon do dvojke u rukama. Nakon pročitane epizode vraćamo se na prethodnu misao: "mislilo se da ne može gore od prve". E pa brate, sad ćemo ove riječi lagano progutati i udariti dvostruki facepalm po glavi. Vigna je uspio nadmašiti samog sebe i počastiti nas još većim smećem od prethodne epizode. Čovjek se pita da li je uopće pogledao i jednu epizodu Zvjezdanih staza koje tako ponosno ističe u svom hommageu. O da, sad se čitateljima ove recenzije pali lampica u glavi. Pa naravno, u biti Vigna sve svoje ideje prenosi iz brojnih sapunica koje je gledao. Baš tako, jer kako drukčije objasniti ovu epizodu.

Jedinu dodirnu točku sa Zvjezdanim stazama ima u izvanzemaljskim vrstama koje se pojavljuju u drugoj galaktici. Sve ostalo pripada sapunicama. Što je najtragičnije, Vigna je smrtno ozbiljan. Da je sve sveo na nekakvu zafrkanciju kroz neku vrstu space-opere nitko mu ne bi ništa prigovorio. Hajde malo se zeza sa serijalom i to bi bilo ok. Ali ne, Vigna je stvarno umislio da stvara nekakav Star Trek pandan i toliko je ozbiljan u svom scenariju i svim onim dijalozima da sve postaje tragikomično. Čitatelj ne zna bi li prestao čitati nakon dvadesetak stranica ili išao dalje. Onaj koji dogura do kraja zaslužuje nagradu pod nazivom "hrabri čitatelj dana". Kad bi ovako gledali na nagradu ja je ne bih dobio, jer sam je čitao puna 4 dana. U istom danu je pročitati ispada da je pravo junaštvo.

Helen i Rick s profesorom Zaakom

Vigna je dakle nastavio tragom prve epizode. Epizoda se direktno na stavlja na "Pješčani planet" gdje ekipa odlazi sa planeta legendarnih Tipua i sad ih eto do planeta Kundingasa. Svi ljubitelji Martina Mysterea odmah će zasvjetlucati očima poznajući činjenicu kako su se Kundingasi zagonetno i efektno pojavljivali u MM serijalu. Nažalost, tu sva radost prestaje. Vigna je ubio svojim dijalozima. Vigna je razorio svojim scenarijem. Toliko u ludo potrošenih riječi odavno nije viđeno. Kundingasi su na kraju ispali jedna monotona i isprazna vrsta koja, iako predstavljena kao najveći znanstvenici i istraživači u galaktici, je toliko dosadna sa svojom pričom da ju treba zaobilaziti u širokom luku. Vrsta koja je toliko evoluirala da su riječ emocija gotovo izbacili iz svog riječnika tako da im je postala moda ilegalno pribavljati tuđe emocije (tzv. smooth). Neka vrsta heroina za Kundingase. Sami njihovi likovi su očajni: profesor Zaak je predosadan, poslanik Mook kao iz crtića s onim svojim priznanjem da je krao tuđe osjećaje, jer je bio seksualno frustriran, a glavni negativac Leek je morao biti bolje razrađen kako bi priča imala ikakvog smisla. Najjače od svega je kako se Kundingasi hvale kako svi žele na njihov planet, a oni imaju svoje metode kako pružiti neugodnosti drugim vrstama. Kakve su tek onda te druge vrste u tvojoj viziji moj Vigna.

Posada s Arga i dalje je ukočena. Helen je toliko iritantna s onim svojim protokolarnim govorima da ju je mučno čitati. Maleni Rick čak može i proći da mu Vigna želi dati više prostora. April i Obaru su tragikomični s ovom svojom avanturom na planeti Kundingasa. Jack više nije onaj Jack otkad mu se metalizirala koža. Stoga i smiješno zvuči Vignin pokušaj da malo ubaci ljubavne intrige među posadom. Prvo Jack na početku epizode izjavljuje April da mu više nije toliko mila otkad se metalizirao, pa April zaruži u krevetu ni manje ni više već s mutantom s Marsa, poručnikom Obaruom. Dobro, to su uradili u pijanom stanju, ali ih poslije baš i nije grizla grižnja savjest. Čak što više, April se dičila seksom s marsovskim mutantom. Pametnom dosta...

April i Obaru „in flagranti“

Ali ako vam nije dosta, idemo dalje. Da ne ispadne da je sve tako tragično ima tu par zgodnih pojedinosti. Recimo, ugodni Jacomellijev crtež koji nažalost nije došao do izražaja zbog užasnog scenarija kao i De Angelisova naslovnica gdje robot bulji u Heleninu stražnjicu. Za glavnu pozitivu pobrinuli su se mali, slatki Tipui i njihovi harmonični ti-pu, ti-pu zvuci. Koliko god izgledali i zvučali bizarno postali su jedina svijetla točka u ovom Vigninom bućkurišu. Nije da je Vigna to htio, dapače, Vigna je bio smrtno ozbiljan u njihovom stvaranju. Tipui su najpodcjenjenija vrsta u galaktici, ali ovdje će se ispostaviti i kao jedna od najinteligentnijih. Toliko da su cijelu vrstu Kundingasa i profesora Zaaka bacili na koljena svojim novim teorijama. Simpa vrsta idealna za neku lutkarsku predstavu.

Mogao bih u nedogled ovako, ali sve se svodi na isti zaključak. Vignin slobodni pad započet u "Pješčanom planetu" ovdje je postao još dublji. Priča je postala još dosadnija, dijalozi još naporniji, likovi još iritantniji. I kako onda uspjeti pročitati epizodu u komadu od početka do kraja. Moja preporuka, oboružajte se voltarenima prije čitanja, čisto da kontrolirate svoju glavobolju. ;)

I da, primijetili ste da sam ipak odbacio svoj princip ocjenjivanja recenzija, pa sam ocjene spustio ispod petice. U biti, kad bolje razmislim, i nisam prekršio princip. Ovo nije NN serijal, ovo je neko Vignino čudovište iz noćne more.

MALI VODIČ POJMOVA KROZ VIGNINU GALAKTIKU

PLANETI:

Jhing i Jhang - plinoviti planeti s visokom tempoeraturom oko koje kruže četiri planeta s vlastitom atmosferom i civiliziranim vrstama.
Federacija planeta - uključuje četiri planeta koje kruže oko Jhing i Jhanga. Planeti su nastanjeni različitim ali genetski srodnim vrstama čiji federalni sporazum podrazumijeva zajedničko kazneno pravo i zajedničku obranu.
Ardalhave - nezavisni planet u orbitalnoj ravnoteži oko crne rupe s Jhingom i Jhangom te njihova četiri satelita federacije planeta. Nije dio Federacije planeta, ali su u odličnim odnosima s njima.
Veliki planeti (Kuddaharov pojas) - pripadaju planeti Baikuu, Treikuu, Raikuu i Viiku. Ovaj zadnji potpuno je uništen tijekom međusobnog rata. Na Raikuu nema inteligentnih vrsta i oko njegovog teritorija se spore Baikuui i Treikuui.
Gontharsko carstvo - čine osam planeta oko zvijezde Gonthar. Carstvom upravljaju carevi iz dinastije Oshman, podrijetlom s Trećeg planeta.
Sustav nezavisnih planeta - čine pet planeta oko zvijezde Khun.

BIĆA:

Ardalhavežani - žive na istoimenim planetu koji je u cijelosti prekriven vodom. Tehnološki su jako razvijeni. Iako nisu skloni ratovanju ne poznaju pojam kompromis.
Kundingasi - vrsta koja udiše mješavinu kisika i ugljičnog dioksida. Žive na istoimenom planetu koji je dio Sustava nezavisnih planeta. Tehnološki su vrlo razvijeni i veliki su istraživači i davno prije su obavili istraživanje Vanjskog područja (naša galaktika).
Baikuui - žive na istoimenom planetu u Kuddaharovom pojasu. Izrazito su ratoborni. Istovjetni su Treikkuima, a razlikuju se samo po različitom rasporedu unutarnjih organa.
Treikuui - stanovnici istoimenog planeta u Kuddaharovom pojasu. Također su s izrazitom sklonošću ratovanju.
Viikui - nekad stanovnici istoimenog planeta u Kuddaharovom pojasu. Planet im je uništen tijekom velikog rata na tom pojasu. Poznati su po svojoj zlobi i smatraju se najgorom rasom među razvijenim bićima druge galaktike. Nakon rata raspršili su se cijelom galaktikom, ali ih nigdje ne podnose. Jedan Viiku stigao je na Zemlju kroz prostiorno-vremenski procijep te se potom udružio s pripadnicima vojnog vrha u velikoj zavjeri. (vidjeti AA 2 "Svemirski brodolomci").

FENOMENI:

Energetska vrpca - čudan fenomen koji se nekada ponaša kao crna rupa, a zapravo je nestabilan prostorno-vremenski procijep ili, drugim riječima, svemirski tunel koji drugu galaktiku povezuje s našom.
Maglica Woomk 12 - nakupina svemirskog otpada, prašine i plinova. Predstavlja jedno od najtajanstvenijih područja druge galaktike, a koje magnetske oluje i kozmičke anomalije čine nemogućim za istraživanje.

Nešto o Deeskutabilnom kontinuitetu za kraj, od jednog trekera i fana Misterije (ne zamjerite mu)…

Vjerujem da je čitateljima koji se već duže i intimnije druže s još jednim od Bonelli junaka (iz kojeg je izvorno i Trojka neverovaca sa Sardinije potekla) – Martinom Mystereom – rasa Kundingasa vrlo dobro poznata. Naime, njih smo prvi put upoznali u davnom broju "Susreti treće vrste" (vidi MM LIB 16) kao izvanzemaljce nad kojima je izvršen pravi xenocid u bespućima Australije, kod Ayers rocka, svete stijene Aboridžina. Prema aboridžinskim mitovima, oni su zaduženi za postanak svijeta i ljudske rase, a Aboridžini vjeruju da oni dolaze iz svijeta snova. Ta tema se okretala i povlačila godina u niz epizoda, da bi ambiciozni Beretta u G4 "Prokletstvo u Sahari" pretvorio sakupljače pijeska u stvoritelje čovječanstva, više-manje. Kundingasi su pokušali pomoći našoj vrsti u samim počecima usmjeravajući nas u pravom smjeru, tehnološki i civilizacijski. No Ljudi u crnom uništavaju saharski kundingaški laboratorij i mitski grad koji ga skriva i zauvijek pokapaju činjenice koje su mogle razotkriti pravu istinu i porijeklo čovječanstva. Tek trivije radi, u tome gigantu spominje se i čarobnjak Aron iz NN-a, koji je kakti u vrijeme pada Atlantide zastupao suludu teoriju da je moguće umirući svijet prenijeti u svojevrsni limb. Svi znamo kako je to ispalo.

Isječak iz Martin Mystere G4…
"Prema kompleksnoj mitologiji aboridžina, grupa polubožanskih stvorenja posjetila je Zemlju u najdavnije doba nazvano altieringa ili doba sna. Kundingas (Očevi došli iz svemira) su pripadali različitima vrstama (bili su tu npr. Pintjantjatjara ili "ljudi zečevi" ili Yankuntjatjara ili "ljudi puževi"); tijekom svog boravka odsanjali su (neprevodiv izraz koji znači nešto između "stvorili" i "nacrtali kartu") su čitavu australsku zemlju u potrazi za izvorima, stijenama i putevima koji će biti od koristi njihovoj duhovnoj djeci, Aboridžinima, a kad su otišli, poklonili su im vlastite snove. "

Naravno da se Vigna vraća tim korijenima i u Istraživačima svemira. Profesor Zaak vodi Sheldonicu i malog kroz filozofski muzej gdje im otkriva primjerak Aboridžina kojeg je pokupio kundingaški istraživački broj kod maglice Woomk 12 u vanjskom dijelu galaktike pred nekih 96 velikih ciklusa i budući da je jedan veliki ciklus oko 1000 zemaljskih dana možemo izračunati da je to po našem računanju bili negdje pred 263.01 zemaljskih godina. Kako Woomk 12 maglica sadrži prostorno-vremenski procijep teško je reći iz kojeg su točno vremenskog razdoblja Kundingasi doveli čovjeka. Još malo o vremenskim terminima Kundingasa - mali ciklus je oko 25 zemaljskih dana, a djelić ciklusa traje oko 5 zemaljskih dana. Tijekom razgovora profesor spominje (ili Sheldonica, ne sjećam se točno) i veće kundingaške gradove Pintjantjatjaru i Yankuntjatjaru, što su termini iz aboridžinske mitologije (vidi gore).

Aboridžini su bili u pravu!

Vratimo se mi na Zaakovu teoriju o zajedničkom porijeklu koju je iznio prilikom posjeta muzeju. Čak i upućuje Zemljane na misiju za Vrt na samom rubu galaktike (legendarni planet Saladag). Dakako, ovo bi razotkrilo postojeći misterij koji je mystereovce mučio zadnjih dvadesetak godina, kakvu su ulogu igrali Kundingasi u postanku čovječanstva i koja je zapravo naša povezanost s njima. S druge strane, ako ste pravi treker, sjetit ćete se instantno jedne davne priče iz ST: TNG pod nazivom "The Chase" (S6E20) gdje ekipa Enterprisea s Picardom kao predstavnikom Zemljana i drugim pripadnicima humanoidnih rasa (Kardasijanci, Klingonci i Romulanci) iz raznih kvadranta dokazuju kako su svi nastali iz zajedničkog sjemena (genetskog materijala) jedne davne rase koje je bilo rasuto po svemiru pred nekih 4.5 milijardi godina. Ili Voyager, "Distant origin theory" (S3E23) gdje rasa Votha iz D kvadranta pronađe zajedničke genetičke markere s ljudskom rasom.

Baš je mali ovaj (Bonellijev) svemir…

ASAR LIB 1 Peščana planeta

ASAR LIB 3 Planet robova

5, 5, 7, 8

Au, Jerry, pa kud si se ti toliko zainatio protiv Vigne i Arga da si pregazio i davno izrečenu zakletvu da koliko god bila loša epizoda NN-a, nećeš joj dati manje do pet. A bilo je i iznimno naivnih i loših Neverovih epizoda pa riječ nisi gazio. Ne bih rekao da su dijalozi tako loši koliko ih je Jacomelli utjelovio svojim crtačkim izrazom, posebno ekspresivnošću likova u manga stilu. Priča ima rupa, koje se provlače od samog prvog putovanja po drugoj galaktici, posebno s ustrajanjima na prikazivanja Tipua da su nešto više od ti-pu-govorećih gomolja ili izmišljanju vrlo jeftinih običaja izvanzemaljaca koji na kraju znaju spasiti stvar. Ili pomalo naivnim karakterima i odnosima između likova. Da, lako je zamrziti Argo. ;) No, meni je ovo zabavno, koliko god bilo naivno i "ozbiljno"prezentirano od strane Vigne. I usput se nadam svakoj novoj informaciji o Kundingasima.

Mada Jerry, sve ti mogu oprostiti, ali to što Zvjezdane staze spominješ u istom kontekstu sa sapunicama i Santa Barbarom – e to ne! ;)

26.11.2014
    22:25:00 sati
  • thekide

Ukupna ocjena 41%

1, 1, 9, 8

Castellijevi Kundingasi su jedna od najsvetlijih tačaka MM serijala i zaista je tužno što je Vigni dopušteno da se sprda sa njima.

Jacomelli nije na nivou iz prethodnih epizoda, vidi se da je radio preko kurca. A kako i ne bi kad je pre ove epizode crtao jednu od najvažnijih priča NN serijala. I taman kad je očekivao da će dobiti zadatak da se sa glavnim crtačima upusti u orbitalne ratove, sazna da je degradiran na Asteroid Argo. Ipak to ga ne opravdava za kompjuterske efekte, sa kojima inače odlično barata, ali su ovde na nivou Michelazzove prve epizode. Zalepljeni crtež asteroida na digitalnoj pozadini izgleda zaista sramotno. Srećom njegovu prelepu liniju ništa ne može da pokvari, čak su mu i pokušaji stilizacije toliko simpatični (šake je često crtao sa spojenim prstima bez linija razdvajanja) da se ova epizoda može sa užitkom listati, naravno uz pažljivo izbegavanje textualnog dela.

27.11.2014
    10:36:00 sati
    thekide

Ukupna ocjena 10%

1, 1, 1, 1

Zbog ovakvih priča trebalo bi uvesti i negativne ocjene.

Argo 2 nevjerojatno, ali istinito ovo je još teže sranje od jedinice i još je rađen c/p.
    Tipu ima razvijenu civilizaciju?!? Kako nešto oblika graha, visine 50 cm, bez ruku može išta izgraditi?????

13.12.2014
    19:48:00 sati

Ukupna ocjena 34%

2, 2, 6, 4

Nešto što u nekim segmentima podsjeća na zvjezdane staze,trebalo bi biti neki ozbiljan sf,ali uz ovo što imamo je nemoguće jer je previše neozbiljno...Tipui,eh. Asteroid Argo nije zaslužio jedno ovakvo ozbiljno izdanje poput Libellusovog.
    03.04.2015
    15:12:00 sati
  • Ukupna ocjena 24%

2, 1, 3, 6

Ista stvar kao i u prvom dijelu, zamorna do bola.

21.06.2015
    17:14:00 sati
    Tintilinic

8, 7, 8, 9

EDIT 14.02.2019.

Istraživači svemira se direktno nastavlja na "Pješčani planet", gdje ekipa odlazi sa planeta legendarnih i iritantnih Tipuia i sad ih eto do planeta Kundingasa. Ovu epizodu bih okarakterizirao kao zanimljivu kriminalističko-sudsku sapunicu, koji ni blizu nije tako loša koliko je nepravedno ocrnjena. Sama završnica nije na razini ostatka priče. Dosta je neozbiljna i usiljena, pa više podsjeća na crtić za djecu, nego na ozbiljan strip. Ipak mi je ukupno bolja od predhodne, poglavito zbog Kundigasa i teasera s mitskim planetom Saladag.

Kundingasi su jedna od glavnih izvanzemaljskih rasa spominjanih u serijalu Martin Mystere, tamo čak potencijalni stvaratelji ljudske rase!

Važno je napomenuti da kundigaški profesor Zaak, uz napomenu da su Kundigasi posjećivali Zemlju, naglašava da izgleda da je molekula DNK Kundigasa izvedena iz ljudske! Također napominje, da bi se odgovori o zajedničkom porijeklu Ljudi i Kundigasa mogli pronaći na mitskom planetu Saladag, za kojeg se pretpostavlja da se nalazi negdje na rubu galaktike. Ovdje se i najavljuje zajednička potraga za tim misterioznim planetom. Čini mi se da bi to bila zanimljiva priča, pa se nadam da je Vigna to i napisao u preostalim nastavcima ovog serijala.

Crtež je puno bolji u odnosu na jedinicu. Naslovnica odlična - prava SF!

24.06.2017
    13:29:00 sati

5, 5, 10, 10

Imao sam (kao i mnogi drugi) jako velika očekivanja od ovog serijala, ali su ona već nakon prvog broja itekako splasla.. Općenito mi cijeli taj Vignin koncept ne štima.. Do sada prikazane izvanzemaljske civilizacije i bića su mi sve redom katastrofalne i niti jedna mi nije sjela.. Nikakvi Baiikui i Viikui, a još manje ti-pui.. A i prikaz Kundingasa je tek šokantno loš.. Jedino što ovdje donekle valja je zaplet između April i Obarua (tolko da strip dobije malo na erotičnosti), ali i to je toliko loše izvedeno da je to strašno.. Prejednostavno i prebanalno.. Način na koji April pristane prodati svoje osjećaje (smooth) strancu na drugoj planeti i još uspije Obarua nagovoriti da i on učini isto je katastrofalan i nju predstavlja kao neku maloumnu i izrazito naivnu osobu..

Crtež je odličan.. Jacomelli je poznat kao odličan crtač i koliko pamtim neke njegove ranije radove, bez obzira što crta, to uvijek ispadne super.. Ima jako čist crtež sa jasnim linijama, a što mi se osobno sviđa.. Naslovnica je zanimljiva, science - fiction, lijepo zgleda.. Da je suditi samo po crtežu i naslovnici, ovaj bi strip dobio visoke ocjene..

13.09.2020
    14:00:00 sati

Ukupna ocjena 36%