Batman and the Monster men

Batman

BP TPB 3 | 144 str.

Gdje nakon Year One? Na Monster Men, naravno! Gotham City potresaju izrazito brutalna i krvava ubojstva. Mafija to iskorištava za svoje planove, policijska istraga je zapela, a na scenu dolazi misteriozna nova figura znana samo kao "The Bat-Man"!

• Batman and the Monster men
    BT TPB 3

• Ovaj mini-serijal je originalno izašao kroz 6 pojedinačnih brojeva u rasponu od studenog 2005. do travnja 2006. godine
  • Hugo Strange se originalno pojavio u Detective Comics broju 36. koji je izašao u veljači 1940. godine, svega 9 brojeva nakon prvog pojavljivanja Batmana, a osmislili su ga Bill Finger i Bob Kane
  • Ova priča je moderni remake originalne priče koja je izašla u stripu Batman broj 1, lipanj 1940. godine
  • Matt Wagner je za DC radio na još nekim stripovima, poput Trinity (gdje je opisan prvi susret Supermana, Batmana i Wonder Woman), Batman: Faces, Doctor Mid-Nite, The Demon, Madame Xanadu (za Vertigo), te naravno Sandman Mystery Theatre

Šišmiš i čudovišta...

Ima nešto skroz zadovoljavajuće u čitanju priča vezanih uz same početke Batmanove karijere i mistike vezane uz njegova rana pojavljivanja. Moram priznati da me razveseli svaki put kada se negdje u stripovima spomene "The Bat-Man" pošto odmah dobijem dojam da čitam Batmana kojeg nitko ne poznaje, Batmana koji je još uvijek misterija i čija uloga u Gothamu još nije jasno definirana. Takvog Batmana pratimo i u ovom stripu kojeg potpisuje odlični Matt Wagner kojeg možda najbolje poznajete po serijalu Grendel, dok će nekima za stalno ostati zapamćen kao (između ostaloga) autor fantastičnog noir/pulp serijala Sandman Mystery Theatre.

Naime, kronološki smještena više-manje odmah iza Millerovog Year One, ova priča nam predstavlja Batmana koji još uvijek nije stasao u zaštitnika Gothama kakvog ga obično doživljavamo. Policija mu i dalje ne vjeruje, dok Jim Gordon još uvijek nije u potpunosti načisto sam sa sobom je li mu misteriozni Bat-Man neprijatelj ili saveznik. Glavna premisa priče se odnosi na negativca Huga Strangea i njegove genetski modificirane ljude-čudovišta koji za sobom ostavljaju iskasapljene ljude, udove i krv...

Ono na što je Wagner najviše ciljao je opis prvog susreta Batmana, a ujedno i cijelog Gothama s natprirodnim elementima i neljudskim negativcima, pa se tako bez problema može reći da je ovaj strip (i njegov nastavak "Batman and the Mad Monk", također od Wagnera) zapravo prijelazna stepenica između neiskusnog Batmana koji se bori protiv kriminalaca, te onog Batmana koji ima široki spektar nadnaravnih i neobičnih negativaca na koje smo toliko navikli. Treba priznati da Wagner stvarno zna šta radi, a to pogotovo vidimo u dijalogu između Batmana i Gordona kada potonji s popriličnim strahom u očima ne želi povjerovati da su iskasapljene žrtve zapravo djelo neke vrste nadljudi. Kroz takve male momente nam Wagner daje jednu uvjerljivu ljudsku priču u kojoj su ljudi s očekivanim emocionalnim reakcijama prema onome što ne poznaju i što ih plaši.

"The Bat-Man"

Interesantno je spomenuti da je jedan od negativaca također i mafijaš Sal Maroni, lik kojega već poprilično dobro poznaju oni koji su čitali Long Halloween. Također, kroz ovaj strip dobivamo i još jedan mali dio slagalice u Batmanovoj mitologiji tako što možemo vidjeti prvo prototip, a zatim i prvi Batmobile. Nije toliko bitno za samu priču, ali čovjeka veseli, a priči daje konkretno mjesto u kontinuitetu. Kao šta sam rekao, Wagner stvarno dobro barata likovima i ustvari ne mogu istaknuti ništa što bi smatrao nekim većim propustom u stripu, čak i da želim. Wagner možda nije razvikan kao neke superzvijezde američkog stripa, no to mu ni ne treba s obzirom da se od njega uvijek može očekivati u najmanju ruku dobra priča. Crtež mu je također stvarno odličan, na momente jednostavan, na momente dovoljno detaljan da zastanete nakratko pogledati neke table trenutak duže.

Sal Maroni upoznaje Bat-Mana

Da rezimiram, preporučam vam ovu priču. Ne vjerujem da će vas raspametiti nekom genijalnošću, ali s druge strane, mislim da to Wagner nije ni planirao. Imate stvarno stvarno dobru priču koja praktički nema nimalo praznog hoda, sadrži uvjerljive likove, interesantnu i dobro razrađenu radnju i na kraju odličan crtež, odlična kombinacija za jedan stvarno dobar strip. Također, svidi li vam se, ne zaboravite provjeriti i nastavak Batman and the Mad Monk, pogotovo zato što obje priče rade jednu lijepu zaokruženu cjelinu.

BT HUSH Hush

BT TPB 4 Batman Death and the Maidens

• vangelis

10, 10, 9, 9

06.02.2016
    23:53:00 sati
    vangelis
  • Andrej

8, 8, 9, 10

Odlična recenzija odličnog stripa!!!

08.02.2016
    07:12:00 sati
    Andrej

6, 6, 8, 7

14.02.2016
    22:06:00 sati

8, 7, 7, 7

Dosta zabavan i napet strip, sa crtezom koji je veoma nostalgican, jer podsjeca na stil iz 1940ih i 50ih.  Sto se tice Batmana, procitao sam uglavnom jedno 10 ili 15 dugackih stripova/prica, tako da mi je ova otprilike negdje u sredini po kvalitetu.  Hugo Strange je zanimljiv negativac, podsjeca na Victor Frankesteina, a njegovi monstrumi su ono pravo stvorenje od njegovog cudovista.  Akcija je dosta zabavna za gledat, dok je ona veza izmedju Bruce Waynea i kcerke onogo Normana je fino uradjena i smisljena, bez previse patetike i kliseja.  Gordon mi super odje djeluje, nikako ne krade glavnu scenu od Batmana, nego ostaje posmatrac sa strane, koji je u neku ruku kao i "glavni" narator ove price.  Uglavnom Mracni Vitez se bori protiv kriminala i zla i rastura sve zivo kao i inace, iako i on dobija dosta batina, ogrebotina i modrica.  Ovo bi trebalo da zadovolji sve fanove Batmana.

17.02.2016
    15:28:00 sati

7, 7, 9, 9